Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsindely2

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A kis torna után aztán minden visszaállt a régi kerékvágásba. A Legacy ment-ment, ha kellett gyorsan, ha kellett lassan, én pedig lassan elfogadtam volna. Egyrészt mert nem fősodrásban lubickoló divatautó, másrészt mert mentes a prémiumság minden negatívumától. Ugyanakkor…..
zsindely2 2010.02.18 15:45:00
@Ciri: Nyertél :-) Ez tényleg egy marha nagy lyuk a rendszeren, és ezért is ingadoztam egy darabig, mielőtt megvettem a dízelt. Ha lett volna automata, nyilván azt vettem volna, pláne mert az automata váltóhoz egy jóval szofisztikáltabb összkerékhajtás tartozik ezt marhára nem reklámozzák, és nem csak a regadó miatt olyan drága a 3.6-os hathengeres motor, hanem emiatt is

Tökéletes autó tényleg nincs, nekem hozzávetőleg tíz millám volt a projektre, összkerekeset akartam és ez tűnt a legjobbnak ennyi pénzért.

Sokat szemeztem igazság szerint az XC70-es Volvóval is, az sokkal szebb esztétikailag, több a választható extra, de egyrészt minden általam megkérdezett egyén az AWD-t dícsérte a Volvo Haldexes megoldásához képest, másrészt egy hasonló teljesítményű dízel motorral és azonos felszereltséggel kb. négy millával drágább.

Összességében szeretek beleülni, és eddig nem bántam meg a döntésemet.
zsindely2 2010.02.17 14:21:10
Mint Outback tulajdonos ennyit tennék hozzá a leírtakhoz:
- a formaterv mindenkinek ízlés kérdése, nagyon emberfüggő, nekem speciel a mostani széria jobban tetszik mint az előző - ráadásul a szögletesebb formák miatt objektíve sokkal tágasabb az autó. Nekem ez szempont, mert eddig még nem volt olyan autóm, ahol saját magam mögött is valóban kényelmesen elfértem volna a hátsó ülésen (187 cm magas vagyok)
- a műszerfal kályhaezüstje csak a képen kályhaezüst, egyébként egy elég jó kinézetű, fémhatású anyag - ha pedig valakinek objektíve sok az ezüstből, vegyen Navi feklszereltséget, ahol a fél középkonzolt elfoglalja az érintőképernyő, és az ezüst csak itt-ott látszik a széleken (nekem az van, és szerintem esztétikailag viselhető)
- a dízelmotor szerintem nagyon jól sikerült, iszonyú finoman jár, maximum a nagy V6-os dízelekhez hasonlítható (pl. Audi), de még a legjobb soros négyhengeresek is darabosnak és vibrálónak tűnnek ehhez képest. Egyébként nem a fogyasztás miatt vettem a dízelt, hanem mert ez tűnt a legjobb választásnak (a 2.5 benzines nem túl nyomatékos, Outbackban pedig a 2.5GT helyett egy 3.6-os hathengeres csoda van, ami elég drága)
- a fogyasztás nekem 6500km után az üzemanyagkomputer szerint 6,6 l/100, a tényleges 7,2. A megtett km-ek kábé kétharmada Bp és környéke, ez egy 1600 kilós kocsi + összkerékhajtás mellett szerintem barátinak nevezhető (nyilván nem fog 5 liter alatt elmenni, mint egy Peugeot 206, de nem is azt a komfortot nyújtja).
- Az ára nem kevés, nyilván nem lesz belőle tömegautó, de a műszaki tartalomhoz, a minőséghez és persze a nagyon magas felszereltségi szinthez képest szerintem reális. Pl. egy Insignia kombi hasonló felszereltséggel többe kerül, összkerékhajtás nélkül is.
zsindely2 2010.02.18 13:07:52
@Ciri:
Azoknál az autóknál, amelyeket az értékesítési helyüktől (légvonalban) 15-20 ezer kilométerre gyártanak, más a logisztikai stratégia, mint azoknál, ahol a gyár (Ingolstadt) kevesebb mint 1000 km-re van a fogyasztótól. Subaru tulajként tudom, hogy marha nagy türelem kell ahhoz, hogy valaki katalógusból rendeljen, mert a 3-4 hónapos szállítási idő (hajóval, Afrikát délről megkerülve, aztán Rotterdamtól vonaton!) miatt a rendeléstől a kulcsátadásig átlagosan 6-8 hónap telik el. Ezért a vevők 90%-a az éppen készleten vagy úton lévő portfolióból választ, és ezt értelmesen nem lehet másképp megtenni, mint hogy 3-4 csomagra szűkítik a felszereltségi választékot, a kárpit- és színválasztékot pedig limitálják. Ez bizonyos szempontból persze hátrány, viszont a tömeggyártás minden előnyével, és nem az extrákkal durván lehúzó árpolitikával. Mert a felszereltségi csomagok igen gazdagok, már az alapcsomag is közelíti a német autók legjobban felszerelt változatát, a "top" pedig az elekromosan mozgatható bőrüléstől, a napfénytetőig, a 18-cm-es átmérőjű érintőképernyős avigációig, a napfénytetőig mindent tartalmaz.