Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Boros Éva

20 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amit most kiemelnék, az a tábla kisajátításáról felmerült pár gondolat volt. Beszéltük, hogy sok tanár a táblát magáénak tekinti, és nem engedi a diákoknak, hogy babráljanak rajta, pedig az lenne az igazi, ha a diákok legalább annyi időben hozzáférhetnének, mint a tanárok.…..
A múlt óráról igazoltan hiányoztam. Az igazolásomat a kislányom írta alá. indok : anyáknapi ünnepség volt. Ezt még nyakig gipszben sem hagy(hat)tam volna ki! Megnéztem a blogjaitokat, és az összegzésből az jött ki, hogy a múlt órán az Interaktív tábla - Tananyag szerkesztés…..
A legtöbb tanár "csak" ppt-k bemutatására használja, pedig különféle programok vannak és a tanár kreativitására van bízva, hogy milyen izgalmas akciókat szervez az órájára. HotPotatoes, Word, PPT. Biztosan fel tudják dobni az órát, de valljuk be a tanár személyisége még…..
Tudom, nem így kellene, de nagyon zűrös napokat élek és sajnos a rendszeresség az ami fizikai lehetetlenség számomra. Egy háromnapos osztálykirándulás a tizenegyedikbével. Ez az ami mögöttem van, Hiányzik még 5 blogom és most tömbösítve próbálom becsempészni ide. Szóval…..
A wikipédia hitelességét taglaltuk az óra nagy részében. Igen érdekes gondolatok születtek. Az én fejemben ekkor fogalmazódott meg a wiki-evolúció fogalma és ezt gondolatban próbáltam továbbfejlesztgetni. Mi kell az evolúcióhoz: szaporodás, változatok, szelekció. Mind a három…..
A minap helyettesítettem a hetedik hában (hatosztályos gimis osztály, nálunk ők a kicsik). Az előző éjszaka összedobtam egy ppt-t a mélytengerek élővilágáról, mert a tankönyvben elég szűkösen írnak erről a sok meglepetést tartogató élőhelyről. Annyira aranyosak voltak a…..
Az előző blogomban leírt számításaim nem jöttek be, kaptunk egy kis pihenőt. Kicsit összefoglaltunk; A legutóbbi órán IKT az oktatásban címet viselő beszélgetésen vettem részt és volt szó a pedagógus továbbképzésről is.Egy ELTE hallgató szakdolgozatához nyújtottunk…..
Lehet, hogy kóros ez nálam, de meggyőződésem, hogy a modern eszközös tanáraink kísérletet végeznek velünk. A kísérlet célja, hogy meddig vagyunk képesek a jó jegy érdekében dícsérgetni olyan eszközöket, amelyektől feláll a szőr a hátunkon. Nekem ez a Second Life nem jött…..
A Second Life nevű virtuális élettel ismerkedtünk a múlt órán. Avatarokkként mozgolódhattunk, repülhettünk babrálhattunk ebben a térben Egyikünk még a szomszéd tiltott úszómedencéjét is becserkészte. Ebben a rendszerben, ha komolyan csináljuk, kapcsolatok bonyolult…..
Most ötletelnem kellene a Ning iskolai használatáról egy picit, de éppen egy bicajtúráról tértem haza és már a gyerekek holnapi zokniját is megtaláltam...és rögtön elalszom... Egy biztos: osztályfőnökként az osztályommal tuti, hogy csinálunk egy közös oldalt. Mindig fent lesz…..
Hétfőn Ning rendszerben dolgoztunk. Nekem nagyon tetszett, A hasonló a facebook közösségi portálhoz. A lejobb az, hogy rendezvényekre invitálhatom a társaságot, és záros határidőn belül megtudom, hogy hányan lesznek ott a bulin. A profilunk kialakítása is egyszerű. Képeket is…..
 Elképesztő, hogy ha lépek valamit az interneten, azt másoktól válaszlépések sora követi, akiket néha ismerek, de nem mindig. Ez persze a való életben is előfordulhat, de közel sem ennyire gyorsan és nyilvánvalóan.Múltkori Wikipediás bejegyzésemet követően, egyrészt…..
A megoldásokra igen jó példával jár elől az ELTE PPK: a tanárok többsége használja és a hallgatók "rá vannak kényszerülve" a használatára: Ide van feltöltve az óra anyaga, a házi feladatok, a vonatkozó irodalom. Ide kell feltöltenünk a házi feladatokat, itt lehetőség…..
Összefoglalom 12 pontban: 1. van elég gondjuk a naplóvezetéssel 2. van elég gondjuk a dolgozatjavítással 3. van elég gondjuk az órákra való készüléssel 4. van elég gondjuk a szülőkkel való kapcsolattartással 5. van elég gondjuk a pályázatírással 6. van elég gondjuk a…..
A 21. század iskolája A könyv azzal foglalkozik, hogy vajon mi tesz egy iskolát, egy osztálytermet ideális tanulási környezetté, ahova mind a tanárok, mind a diákok szívesen lépnek be. Persze nem csak a legmodernebb informatikai eszközök, érintőképernyők, háromdimenziós…..
Megfogalmaztuk a kis fogalmi térképünkön, miért lesz nehéz tanítani a Z-generációs diákokat. Úgy tapasztaltam, hogy a többségünk nem volt annyira begyulladva a kihívástól. Sőt igen nagy számban akadtunk, akik a pozitív oldalát néztük a "mai fiatalok" netfüggésének, és…..
Tegnap hazafelé az úton (nem volt javítandó dolgozat a táskában) elgondolkodtam a kurzuson hallottakon. A besorolás szerint az X-nemzedék markáns képviselője vagyok. Nagyszüleim Veteránok, szüleim Bébi-bumm, évfolyamtársaim jó része Y-, tanítványaim és gyermekeim pedig már…..
Modern eszközök témakörben igen sok szép blog született. Úgy nézem kezdünk belejönni. Szinte sajnálom, hogy nincs elég időm. Ebben az évben elég zsúfolt az életem. Három olyan dologra kellene beosztanom az időmet, amelyből egy is huszonnégy órát igényel (ha lelkiismeretesen…..
A mai konnektivista órán az inteligens osztályteremről, az ergonómiáról volt szó. Arról is volt szó, hogy ez nem utópia, ilyen létezik! Sajnos ez nem azokban az iskolákban van (még sajnos részletekben sem), amelyekben én megfordultam. A Microsoft Corporation és a Philadelphiai…..
Mi sem jellemzi jobban a blogoláshoz való hozzáállásomat, minthogy az első bejegyzést pár nappal a publikálás után letöröltem, mert egyszerűen túl szkeptikusnak találtam. Igazából ezt is úgy préselem ki most magamból, mint első nagy bevezetés. Szinte soha nem írom le amiket…..
Mikor csatlakoztam a konnektivista módszertanosokhoz, és szembesültem a második feladattal, miszerint heti kettő blogbejegyzést kell tenem, megoldásként agyam először Asimovot és Gaia bolygólyát dobta ki megoldásként. Agyam nyugágyas fele később javasolt egy másik megoldást is:…..
Kedves Mindenki!Elkészült első önálló blogom. Hetente frissül majd - terveim szerint két alkalommal.Jó olvasást!Éva..