Regisztráció Blogot indítok
Adatok
elender1

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
László sajnos hamarabb írta alá a vizsgáztatást, mint ahogy megtudta, hogy Budakeszin az Opel-Interátnál a vizsgabiztos nem szereti a fóliázott szélvédőt. Úgyhogy addig máshol sem tudta elintézni, amíg ki nem fizette a megrendelt szolgáltatást: Öt évtizedet megéltem, láttam…..
elender1 2010.07.28 20:15:46
A műszaki vizsgáztatás az ügyfél kérelmére indított államigazgatási eljárás. Amennyiben a gépjármű tulajdonos aláírta a műszaki vizsga kérelmet és azt a vizsgabiztos berögzítette az elektronikus rendszerbe, úgy már nincs lehetősége a jelenlegi szabályozás mellett annak visszavonására. A megkezdett eljárás díját a gépjármű tulajdonosnak be kell fizetnie, amiről a Nemzeti Közlekedési Hatóság nevében a vizsgabiztos számlát állít ki. Tehát az ilyen vizsgadí nem a szervizt illeti, hanem az NKH viszi el.
Ezért ajánlatos a vizsga előtt egy műszaki előtti átvizsgálást kérni, melyet a szervizek (vizsgálóállomások) díjmentesen, vagy max. 2-3000 Ft-os díjon elvégeznek. Így elkerülhetőek a nem megfelelő műszaki állapotból, engedély nélküli átalakításból származó sikertelen vizsga költségei. és az új műszaki vizsga során az NKH visszatartása a megvizsgált gépjármű műszaki állapotának ellenőrzése céljából.
A jelenlegi előírások alapján ha egy gépjármű vizsgakérelme berögzítésre került és azt vizsgasorra feladták az elektronikus rendszerben, akkor más vizsgahely nem fogadhatja a járművet.
Amit írtam azok tények.
A vizsgabiztos az érvényes szabályozás alapján járt el. Amennyiben nem így tett volna az NKH esetleges ellenőrzése alapján felfüggeszthetik és eltilthatják a tevékenység folytatásától.
A körülmények teljes és hiteltérdemlő ismerte nélkül valakit elítélni és minősíteni nem etikus.

A majd áttoljuk vizsgáról csak annyit:
Kíváncsi lennék arra, hogy ha egy ilyen áttolt autó a családban okoz maradandó vagy esetleg halálos balesetet, akkor mi lenne a vélemény a haver szerelőről?
Ez utóbbit nem kívánom senkinek, de érdemes elgondolkodni rajta!
elender1 2010.08.04 06:32:39
A fóliázás tényleg nincs tiltva az autókon, ha a jogszabályban előírtaknak megfelel a fényáteresztő képessége. A baj inkább ott van, hogy a fóliák többsége rendelkezik ugyan engedéllyel, de az engedély szerint csak épület üvegeinek fóliázására alkalmas és nem gépjárműüvegre. Sajnos a fóliások egy része (tisztelet a kivételnek) nem gépjárműre emgedélyezett fóliát is beépít. A gyakorlat azt mutatja, hogy a feltett fóliák nagy részénél hiányzik a hatósági jóváhagyó jel. Ezt persze szándékosan nem helyezik el a fólia alá. Általában csak azokon az üvegfelületeken helyezik el a jóváhagyási jelet és számokat, ahol nem lehet később elővenni a céget (tehát a hátsó oldalsó üvegeken). A mai hővédős üvegezésű gépjárművek ablakai majdnem a rendeleti fényáteresztő értéken vannak, tehát az arra felhelyezett fóliával szinte biztosan nem teljesíti az előírást. A fényáteresztő képesség mérésére pedig minden vizsgálóállomás rendelkezik műszerrel és a mérés pontos technológiájával. Szerintem a történetben sok nyitott kérdés van (hővédő üvegezésú volt-e az autó alapból, a fóliák alatt megvolt-e a jóváhagyás, és ez gépjármű üvegen való felhasználásra megfelelő-e, történt-e mérés a fényáteresztő képesség megállapítására, a kiállított engedély és a fólia engedélyezéi számai megegyeztek-e, stb.). Ezen információk nélkül szerintem ítéletet alkotni elhamarkodott és nem megalapozott.