Adatok
cziklotron
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ötven százalék kedvezményt kaphat a regisztrációs adóból, aki év végéig honosíttatja eddig külföldi rendszámmal, illegálisan használt autóját. Ehhez elvileg elég bemutatni az autó külföldi forgalmiját és rendszámát. A törvény más kikötést nem tartalmaz, mégsem…..
cziklotron
2011.10.20 21:53:43
Elképesztö! Talán el kéne olvasni a jármüvek nyilvántartásba vételéhez kapcsolódó okmányokról szóló 1999/37/EK rendeletet (bizonyos személyeknek M.o.-on is - hiszen az EU-s jog rájuk is kellene hogy vonatkozzon). Tippként ajánlom az EurLex-et. Én ezen rendeletre hivatkozva helyeztettem a M.o.-on vásárolt autómat m.o.-i rendszámmal ellátva külföldön, természetesen m.o.-i közbenjárás nélkül (fontos!), forgalomba. Részleteket elhanyagolva, az eljárás után a magyar hatóság még vissza is jelzett, hogy a rendszámot megkapták (amit a külföldi hatóság automatikusan visszaküldött), illetve a magyar gépjármü adó idöarányos részét is visszautalták (példás!). Ez persze 2009-ben történt. Azóta már valószinüleg a Föld M.o.-on már forditva forog.
cziklotron
2011.10.20 22:31:59
@Gabenpetit: lehet hogy ez igy igaz. De mivel az autót N.o.-ban vásárolta már lehet, hogy a magyar hatóságok m.o.-i üzembe helyezés esetén fittyet hánynak a már emlitett EU-s jogszabályra és kérik a reg.adó megfizetését. Természetesen az eredeti német rendszám visszaküldését kötelesek elintézni. Azt hogy ez hogyan zajlik N.o. és F.o. között az már teljesen más történet. Egyébként ha a "Wohnsitz" egy másik tagországban van, tehát életvitelszerüen az adott tagállamban tartozkodik az ember 6 hónap áll rendelkezésre az autó átiratására az EU-n belül.
Az biztos, hogy a világ nem fehérből és feketéből áll. Létezik borzalmasan pocsék utángyártott alkatrész is, mint ahogyan gyári is, hiszen utóbbiak nélkül egyáltalán nem ismernénk a garanciális javítás fogalmát..
Érdekes dolgokat szeretne a Levegő Munkacsoport. Például, hogy az alig pár hete közfelháborodást okozó Budaörsi úti buszsávot vissza kellene állítani. Méghozzá egészen végig, az Erzsébet-hídig egybefüggővé kellene tenni. Érvként hozza fel, hogy Őrmezőn, a lakossági…..
cziklotron
2011.06.14 21:37:36
@Gábor2000: Én 3 éve vettem meg életem elsö autóját. Addig csak a tömegközlekedést vettem igénybe. Álltam én is eleget a dugóban pesti buszok gyomrában több éven keresztül. De ez semmin nem változtat. Itt nem arról akarlak meggyözni, hogy a tömegközlekedés nem fontos, hanem arról, hogy a döntések elött meg kellene teremteni az alternativ megoldást! Addig ami ez hiányzik, miröl is beszélnek?
cziklotron
2011.06.14 21:14:23
@Gábor2000: Te biztosan gyökeres pesti vagy budai vagy. Én szívesen kihagynám Pestet és Budát is ha lehetne. De az elözö, meg az azt megelözö "érdekek" Budapest centralizáltá tették Magyarország forgalmát. Kénytelen rajta áthaladni boldog boldogtalan. A boldogtalanok között én is ott vagyok. Neked is inkább azon kéne gondolkozni, hogyan lehetne megoldani azt, hogy aki kényszerüségböl megy át Budapesten, annak ne kelljen. Miért voltak képesek a "fejlett országok" az ilyen vagy ennél nagyobb városok köré 1, 2 vagy akár 3 körgyürüt is építeni? Majd ha az átmenö forgalmat sikerül erdményesen (!) elvezetni, lehet beszélni a buszsávról.
Amikor az autózás egy és negyed százados évfordulójára emlékezünk, kimondva-kimondatlanul mindenki egy belsőégésű dugattyús motorral hajtott szerkezetre gondol. Ezt értjük AZ autó alatt, dacára a manapság a csapból is folyó mindenféle alternatív hajtású újdonságnak. Pedig…..
cziklotron
2011.02.02 20:51:30
Az alkatrész, amiről mindenkinek repkedő bankjegyek jutnak eszébe. Paradox módon, erre van igény. Megkaptuk.
Vélemények az azonos című írásunkról...
Megérkezett az első pezsgőspohárra emlékeztető, felső vezeték nélkül is közlekedő villamos Reimsbe.
A franciák a dizájnban, így a villamosdizájnban is vezető szerepet visznek.
Alighanem az egyik legnagyobb karriert a reimsi villamosok terve futotta be, miután kiderült, hogy a…..
cziklotron
2010.04.14 22:45:36
@erminavet: nem tudom eldönteni ezek alapján melyik állítás téves. Amit leírtál az mind igaz. Egy jármü mint egy ellenállás (induktív, kapacitiv, ohmos) van jelen az adott pályaszakaszon. Ha valaki eközben a "jármű alatt" rálép az említett módon a megfelelő sínszálakra akkor ö is mint ellenállás bekerül az áramkörbe, tehát rajta áram fog folyni. Vagy Ohm-bácsi tévedett?
cziklotron
2010.04.14 23:07:14
@erminavet: Az lehet hogy a harmadik sínes megoldás mindenképp a legegyszerűbb megoldásnak tűnik, de szeretném látni a megoldáshoz tartozó biztonsági számításokat, miszerint egy egyszerű véletlenszerű meghibásodás nem helyezheti-e az adott pályaszakaszt feszültség alá. Ami azt illeti a transzformátor elv alapján működű energiatovábbitásnak valójában a pacemakerrel elő személyek szabnak jelenleg határt.
A kondenzátoros elv ugyan müködik, de vannak távolsági korlátai. Amennyiben az "áthidalandó" szakasz hossza indokolja inkább akkumulátorral oldják meg (lásd Siemens Sitras HES Portugáliban - igaz ott metroban 2500 m)
A kondenzátoros elv ugyan müködik, de vannak távolsági korlátai. Amennyiben az "áthidalandó" szakasz hossza indokolja inkább akkumulátorral oldják meg (lásd Siemens Sitras HES Portugáliban - igaz ott metroban 2500 m)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz