Regisztráció Blogot indítok
Adatok
cziklotron

0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ötven százalék kedvezményt kaphat a regisztrációs adóból, aki év végéig honosíttatja eddig külföldi rendszámmal, illegálisan használt autóját. Ehhez elvileg elég bemutatni az autó külföldi forgalmiját és rendszámát. A törvény más kikötést nem tartalmaz, mégsem…..
cziklotron 2011.10.20 22:31:59
@Gabenpetit: lehet hogy ez igy igaz. De mivel az autót N.o.-ban vásárolta már lehet, hogy a magyar hatóságok m.o.-i üzembe helyezés esetén fittyet hánynak a már emlitett EU-s jogszabályra és kérik a reg.adó megfizetését. Természetesen az eredeti német rendszám visszaküldését kötelesek elintézni. Azt hogy ez hogyan zajlik N.o. és F.o. között az már teljesen más történet. Egyébként ha a "Wohnsitz" egy másik tagországban van, tehát életvitelszerüen az adott tagállamban tartozkodik az ember 6 hónap áll rendelkezésre az autó átiratására az EU-n belül.
Érdekes dolgokat szeretne a Levegő Munkacsoport. Például, hogy az alig pár hete közfelháborodást okozó Budaörsi úti buszsávot vissza kellene állítani. Méghozzá egészen végig, az Erzsébet-hídig egybefüggővé kellene tenni. Érvként hozza fel, hogy Őrmezőn, a lakossági…..
cziklotron 2011.06.14 21:37:36
@Gábor2000: Én 3 éve vettem meg életem elsö autóját. Addig csak a tömegközlekedést vettem igénybe. Álltam én is eleget a dugóban pesti buszok gyomrában több éven keresztül. De ez semmin nem változtat. Itt nem arról akarlak meggyözni, hogy a tömegközlekedés nem fontos, hanem arról, hogy a döntések elött meg kellene teremteni az alternativ megoldást! Addig ami ez hiányzik, miröl is beszélnek?
cziklotron 2011.06.14 21:14:23
@Gábor2000: Te biztosan gyökeres pesti vagy budai vagy. Én szívesen kihagynám Pestet és Budát is ha lehetne. De az elözö, meg az azt megelözö "érdekek" Budapest centralizáltá tették Magyarország forgalmát. Kénytelen rajta áthaladni boldog boldogtalan. A boldogtalanok között én is ott vagyok. Neked is inkább azon kéne gondolkozni, hogyan lehetne megoldani azt, hogy aki kényszerüségböl megy át Budapesten, annak ne kelljen. Miért voltak képesek a "fejlett országok" az ilyen vagy ennél nagyobb városok köré 1, 2 vagy akár 3 körgyürüt is építeni? Majd ha az átmenö forgalmat sikerül erdményesen (!) elvezetni, lehet beszélni a buszsávról.
Belsőség 125 év helybenjárás? 2011.02.02 14:20:00
Amikor az autózás egy és negyed százados évfordulójára emlékezünk, kimondva-kimondatlanul mindenki egy belsőégésű dugattyús motorral hajtott szerkezetre gondol. Ezt értjük AZ autó alatt, dacára a manapság a csapból is folyó mindenféle alternatív hajtású újdonságnak. Pedig…..
  Az alkatrész, amiről mindenkinek repkedő bankjegyek jutnak eszébe. Paradox módon, erre van igény. Megkaptuk. Vélemények az azonos című írásunkról...
cziklotron 2010.04.29 18:28:01
Egy VW Passat (3BG6)kombival rendelkeztem amikor a következö eset esett meg a kettös tömegü lendkerékkel kb 110ekm-nél. Már régóta problémám volt, hogy elindulásnál az autó "remegve" indult meg, a kuplung pedig keményebb volt, mint egy IFA-ban. Mivel márkaszervízben szervizeltem az autót, ahol ismerösként kezeltek, azt mondták, hogy a kettös tömegü lendkerék a ludas. Azt tanácsoltak, hogy ha nem zavar, inkább huzzam amig megy valahogy, mert zsebbe nyúlos a történet. Megesett, hogy egyik alkalommal több hónapra Németországba kellett utaznom, ahol továbbra is használtam az autót. Ugy esett, hogy éppen olajcsere miatt keresnem kellett egy szervizet. Mivel eddig is megbíztam a márkaszervízben, megkerestem az ottani legközelebbi VW márkaszervizet. Mielött szerviz után átvettem volna az autót, kedvesen értesítettek róla, hogy az autó rendben van, de a kuplunggal valami nem stimmel. Legrosszabb esetben a kettös tömegü lendkereket na és a cikkben leírt elemeket (tárcsa, kinyomószerkezet) kell kicserélni. Adtak árajánlatot is kb. 1400 EUR-ról. Mivel ez az otthoni árnak megfelelö, volt belementem a cserébe, hiszen elöbb utóbb úgy sem usztam volna meg. Mikor javítás után az autóért mentem érdekes meglepetés ért. A szerviz nem gyözött bocsánatot kérni, mivel szerintük a lendkerék gyári hibás volt. (Megjegyzés: az autó kb 95 ekm-t probléma mentesen teljesíett.) Igy ha igazolom, hogy eddig márkaszervizben volt szervizelve az autó, a szabályok szerint a garancia idö lejártával csak a javítás felét (50% Kulanz) kell kifizetnem. Érdekes meg tudták nézni az összes mo-i szervízadatot. Igy a javítás a "kövér" német árakkal számolva kereken 613 EUR-ra rúgott. Kérdem én Mo-is megkaptam volna ezt a kedvezményt? Van egy olyan érzésem, hogy nem.
Megérkezett az első pezsgőspohárra emlékeztető, felső vezeték nélkül is közlekedő villamos Reimsbe. A franciák a dizájnban, így a villamosdizájnban is vezető szerepet visznek. Alighanem az egyik legnagyobb karriert a reimsi villamosok terve futotta be, miután kiderült, hogy a…..
cziklotron 2010.04.14 22:45:36
@erminavet: nem tudom eldönteni ezek alapján melyik állítás téves. Amit leírtál az mind igaz. Egy jármü mint egy ellenállás (induktív, kapacitiv, ohmos) van jelen az adott pályaszakaszon. Ha valaki eközben a "jármű alatt" rálép az említett módon a megfelelő sínszálakra akkor ö is mint ellenállás bekerül az áramkörbe, tehát rajta áram fog folyni. Vagy Ohm-bácsi tévedett?
cziklotron 2010.04.14 23:07:14
@erminavet: Az lehet hogy a harmadik sínes megoldás mindenképp a legegyszerűbb megoldásnak tűnik, de szeretném látni a megoldáshoz tartozó biztonsági számításokat, miszerint egy egyszerű véletlenszerű meghibásodás nem helyezheti-e az adott pályaszakaszt feszültség alá. Ami azt illeti a transzformátor elv alapján működű energiatovábbitásnak valójában a pacemakerrel elő személyek szabnak jelenleg határt.
A kondenzátoros elv ugyan müködik, de vannak távolsági korlátai. Amennyiben az "áthidalandó" szakasz hossza indokolja inkább akkumulátorral oldják meg (lásd Siemens Sitras HES Portugáliban - igaz ott metroban 2500 m)