Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tzsoca

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A hét végén beállított Huba barátom egy rommal. Régebben beszéltük róla, hogy egy sufniban találtak egy régi MZ-t, én felelőtlenül azt mondtam hogy ki ne dobják, nekem kell. Kirángattuk a Comboból, és partot érve talán még elkeserítőbben nézett ki. Sebaj, az ikreknek már…..
tzsoca 2010.02.10 01:49:45
T. Zsolti vagyok. Sajnos csak most regisztráltam. Bocsánat, hogy eddig nem írtam!

Szeptemberben az M0 híd közepén a Duna felett megállt az ETZ. Később kiderült: a főtengely szimering adta fel a harcot. Ott is engedett be levegőt, így a karbiban dúsabb keveréket kellett képezni (mivel onnan csak a levegő egy része jött), hogy a hengerben megint elfogadható legyen az E85-levegő arány. Ezt a szivatóval sikerült megvalósítani. Már amennyire menet közben bowdennel lehet keveréket állítani...
Szimering csere után újra ment jól.

Füstölés: szimering csere előtt elég rendesen füstölt, városban is. Én az elfogasztott hajtóműolajnak tudom be.

Szintén szeptemberben egy 200km-es hazaút során nagyon furcsa hangokat adott ki a motor, nem akart pörögni, gyenge volt. Majd a 160. km-en megállt.
Bontás után kiderült: gyűrűtörés történt.
A hajtórúd felső szemében nem találtam a görgőskosarat. Csak a középső gyűrű gyógyult bele a szembe, kétoldalt taréjosan letörve.

Így rekonstruáltuk a történteket:
A görgőskosár tönkrement, az alkatrészei + görgők levándoroltak a forgattyús házba.
(kb. 6-700km óta hallottam csúnya hangokat a blokkból 4000-es fordulattól. Ezt MZ hangnak tudtuk be.)
A forgattyús házból alkalom adtán feljöttek a felömlőn keresztül az égéstérbe. Ott összecsapkodták a hengerfejet, dugttút és eltörték a gyűrűket. Kompresszióvesztés miatt megállt a motor.

A görgőskosár tönkremenetele okául többen mondták a kenéshiányt.
Kérdés: miért nem az alsó szemnél ment el a görgő? Az minden körben 360°-ot fordul, nem csak 90-et. (talán oda több keverék kerül?)
Miért nem a henger állt be?

Január végén szedtük szét a blokkot.
A szeptemberben berakott szimeringek jó állapotúnak látszanak. Igaz, nem is mentek 250 km-nél többet. De 4 hónapja vannak
kitéve a szesznek.
Azért új szimeringeket fog kapni a masina.

A tankot leengedtem télre. Először szép keverék folyt ki. De a legvége fehér trutyi volt. Úgy sejtem, még abból az időből maradt benn, mikor LUK 2t olajat használtam (1 litert). Jóval drágább volt, mint a Challoils, nem is keveredett el az E85-ben rendesen. És még kiválást is okozott!

Jelenleg felújítás alatt van a főtengelyem. Amint jön a jó idő, újra lehetőséget kap csataló...