Regisztráció Blogot indítok
Adatok
"Csak úgy"

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Régebben írtunk róla, hogy az alkoholos használat megkezdése után néhány száz kilométer megtételét követően feltétlen érdemes üzemanyagszűrőt cserélni. Az alkohol mint a hígító kimoshatja a szennyeződéseket a rendszerből. Főleg idősebb autóknál igaz ez amikor idejét…..
"Csak úgy" 2010.04.24 21:56:59
@prokee:
Kérlek, ne írj ilyen butaságot!
Minden autóban van szűrő a pumpa után. Vagy cserélhető (pl. 45-120e km-nél) és a tankon kívül van, v. a tankon belül. (ezek általában nem cserélhetők és elvileg az autó v. a pumpa élete végéig jók)
Manapság ilyen üzemanyag ellátó rendszerek készülnek. pl. a Suzukikban is
Belsőség Anonim Alkoholisták 2010.02.06 11:14:00
Amióta a 95-ös a 310, helyenként a 320 forintos literenkénti árat verdesi, egyre többek fantáziáját mozgatja meg a 210-220 Ft körül mozgó E85, népszerű nevén a bioetanol. Mai cikkünk blogposztja...
"Csak úgy" 2010.02.06 18:19:25
Néhány butaságot kihagyhattatok volna a cikkből, pl.

“Ez után cseréljük le az üzemanyagszűrőt, ha pedig nincs ilyen (például új Swift), építsünk be egyet a nyomóágra!”
Ugye nem gondolod, hogy nincs üzemanyagszűrő az új Swiftben? Az európai piacon a legtöbb autóban kb. 2000 óta a benzinszűrő a tankban van és elvileg az autó v. a pumpa egész életét kiszolgálja.

Azért nem gondoljátok, hogy az utógyárak unatkoznak és azért módosítják a meglévő modellek alkoholos üzemhez. (Habár elvileg minden üzemanyag ellátó rendszer tud kezelni max. 20% alkoholt)

- Amint a cikk utalt rá az alkohol egyik gondja, hogy felveszi a vizet és így az eddig jól szigetelő benzin vezetővé válik, ami gondot okoz az üzemanyag ellátó rendszerben. Hamarabb kopik a pumpa kommutátora (ezért szenesre cserélik a rezeset), az egymáshoz közeli vezetékeknél a + oldódni kezd (elektrokémiai korrózió) ez a szintjelző ellenállás kártyájára is igaz, a gumi és műanyag alkatrészeknek nagyobb a dagadása stb.
- Természetesen az égés is más, pl. több víz keletkezik így az olajat gyakrabban kell cserélni , keményebbre készül a szelep ülék
- Fűthető a befecskendező a hidegindítás miatt
- A vezérlés érzékeli a benzin alkohol keveréket és nem így állítja befecskendezést (vannak emissziós normák ami be kell tartani a gyártóknak, az átalakító garázsoknak meg nem.)

Ez természetesen az utógyártókat érdekli akik min.10-15 évre és 250e km-re terveznek autót és olyan piacra is készítenek alkoholos autókat, ahol a benzin minősége rosszabb mint itt (van ilyen nyugi) . Brazília , India , Kína stb.

Nekünk meg lehet kockáztatni.
Csak infó.
Azoknál a kocsiknál ahol lehet a szűrőt cserélni vigyázni kell hogy a szűrőanyagot vagy azt tartó vázat ne oldja az alkohol, mert akkor kicsinálhatjuk az befecskendezőt is.
"Csak úgy" 2010.02.06 19:10:44
@prokee:
Minek raksz bele még egy szűrőt?
Az utángyártott szűrők nem jobbak mint a gyári nagy kapacitású élettartam szűrők. (azért szerelik ezt bele és azért mert ezek modernebb anyagból vannak).
A szilárd szennyeződéseket ez fogja meg jobban. Az alkohol nem old olyan szilárd szennyeződést amit a szűrő megfogna.
"Csak úgy" 2010.02.06 23:16:43
@prokee:
Igen, láttam néhány Siemens VDO típusú üzemanyag ellátó modult mint amilyen a mostani Swiftben van. És?