Regisztráció Blogot indítok
Adatok
kazsu

15 bejegyzést írt és 7 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tudom, nem spanyolviasz, de érvényes. A hordozhatóság egyre nagyobb követelmény mind a tudásmegosztásban, mind a kapcsolatépítésben. A hordozhatóságban bizalom van. Az ember tudja, mire számíthat. Ennek egy számomra meglepő példája egy régi ügyfelem volt, akinek tolmácsoltam,…..
Több, mint egy hónapja, amikor az első bejegyzésemet írtam, az arról szólt, hogy a tartalom hordozhatósága már legalább 20 éve kulcskérdés volt a rugalmas vállalati képzésekben. Konkrétan a PWC egyik képzésére utalok, ahol az angol vállalati nyelvezetet Európában mindenütt…..
Utolsó házi:Értékeld a képzést.Tény, hogy a képzés hasznos volt. Rengeteg tartalom, eszköz megismerése, és emberi kapcsolatok volt a hozadéka. Olykor vegyes érzéseim támadtak, mert nem  mindig mentek jól a dolgok, és az időm se volt elég.Folyamatában érdekes volt,…..
Amellett, hogy tetszett, a zubi által feltett és kommentált bejátszás az iskola és gyermeki kreativitás között kapcsolatról: (http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html), amellett magam kicsit elszomorodtam.A gyerekemről van szó. Ovisnak mind azt gondoltuk,…..
Már többször neki fogtam, de nehéz. Valami könyebbel kellene próbálkozni, mert a technika elveszi az időt a tartalomtól. ..
Két dolgot írok le: a gimnáziumi történelem tanáromról és magamról.A tanárom Rácz Lajos volt a Berzsenyiben; alias Lala. Megosztó személyiség: vagy szerették, vagy utálták. Én imádtam, valószínűleg a törit is miatta. Tőle tanultam jegyzetelni. Ezt mindig el is mondom a…..
Nemrégiben egy Uniós nemzetközi projektben vettem részt, amelynek neve Precise. A cél: az online tutoring megtanulása egy adott témában, történetesen a számítástechnikai angol online modulrendszerben történő oktatásában. Tesztelni kellett az anyagot és a módszert.A résztevők -…..
E heti témáink jóval elméletibbek, mint az előzőek: kategorizálunk. Neves szakemberek arra keresik a választ, milyen elmélet szerint mit lehet tanítani. Nem jó: mit lehet milyen elmélet szerint tanítani. Arról nem is beszélve, hogy az iskola az élet vagy nem.Vajon Arisztotelész,…..
kazsu 2010.03.02 09:16:03
@tanarurkerem: Azt gondolom erről, hogy a közösséget nagyonis formálja. Én két ellentétes hatást látok ebben: Az egyik, hogy az emberek megszokják, hogy együtt mennek valamire. Ez a felelős gondolkodás, és erre szoktatnak a projektmódszerek, a cserekapcsolatok, a teamworknek nevezett együtt munkálkodások. Ez az, ami sok nyugat-európai és amerikai iskolában és munkahelyen szokásos és példaadó. Azonban ilyen környezetben könnyen elevickélhetnek azok, akik mindig arra számítanak, hogy majd a másik megoldja. Ez a felelőtlen hozzáállás. Ezért az egyéni tudáselsajátítás mérése vagy értékelése is nagyon fontos.
Negyedik hete küzdünk azzal, hogy megfogalmazódjék: Mi a konnektivizmus?A II. Oktatásinformatikai konferencián előtérbe került éles vita azóta sem csillapodott. E heti tv adásunkban végképp nem. Én, noha e terület szakemberének nem mondhatom magam, de több, mint 30 éve tanítok,…..
Megpróbáltam. A homokban vagy egy papíron könnyebben megy. Mert persze ezt is készségszintre kéne emelni, mint ahogy látod magad előtt a lapon, hova kell rajzolni egy négyszöget, egy kört, egy nyilat, egy vonalat, mielőtt még elkezdenéd, és jó esetben áttekinthető, amit…..
Már most hiányzik.Egyszer egy vizsgafelkészítő kurzus után este kaptam egy emailt egy hallgatómtól: "Már most hiányzik a kis csapat!"  Pedig nem ő volt a legjobb...Mért jutott ez eszembe?Mert a közös a mi tanulásunkban és az akkori tanfolyam között az, hogy itt is,…..
Hadd térjek vissza picit a jegyzetelés fontosságára. Szerintem a logikus jegyzetelés technikáját el kell sajátítani az iskolában. Az én főiskolás hallgatóim ugyanúgy nem, vagy alig tudnak jegyzetelni, mint a középiskolás fiam: képtelenek kiszedni az előadások lényegét, nemhogy…..
kazsu 2010.02.16 22:17:52
@Zubi: Igazad van. Jó lenne, ha ezt a fősulin már nem kéne elölről, pontosabban a nulláról kezdeni...

A P.S.-ben is igazad van.
A tanulás testreszabott. Ennek ellenére általánosítani kell. Eközben a tanítandó anyagnak és az alkalmazott módszertannak teljesítenie kell két, első látásra egymással szembenálló követelményt: legyen testreszabott, de legyen hordozható.Én most csak kérdezem: ki hogyan tudja…..
kazsu 2010.02.10 19:28:10
Azt igértem, hogy a netes angoltanulásomról fogok írni, de azzal most várnotok kell pár napot. Beiratkoztam ugyanis egy másik netes tanfolyamra, ami a htk01 fedőnevet viseli és a tanulás jövőjével foglalkozik. Itt pedig házi feladatul kaptuk, hogy írjunk a tanfolyammal kapcsolatos…..
Mostanában, ahogy a kollaboratív módon elsajátított ill. közvetített tudásról egyre többet hallani, eszembe ötlött, hogy kb. 20 éve részt vettem egy módszertani tréningen Angliában, aminek ez volt  a lényege: Hozz létre olyan tartalmat, amit azután frissíthetsz, átírhatod…..
kazsu 2010.02.08 23:08:03
@fszl: Köszönöm. Ez a konnektivizmusról szóló kurzus éppen ezen van......
Megint a gyakorlati síkra viszem a dolgot. E héten fogalomtérképet kellene készíteni valamiről, és nekem semmise jut eszembe. Az viszont eszembe jut, hogy én mindig lerajzolom a szintaktikai szerkezeteket, szóbokrokat használok a táblán, sőt, a mondatok dallamát is le szoktam rajzolni…..
Angol óra első hét 2010.02.03 11:13:00
Végre sikerült egy kis időt szakítanom az írásra. Úgy érzem magam, mintha egy nyelvtanfolyamon lennék, ahol már mindenki évekig tanult, én pedig kezdő vagyok. Kicsit zúg a fejem, delicious, diigo, rss, linkedin, meg hasonlók kavarognak benne. Első lépésként úgy tűnik sikerült…..