Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zozo Zambezi

1 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Martin Kayongo-Mutumbára kerestünkben azzal kellett szembesülnünk, hogy ha helyesen leírjuk a nevét, akkor még Mezey doktort is hozzátársítja személyéhez a Google, ami ugyebár nem is irreleváns, mivel épp ő a jelenlegi mestere.Ellenben ha hallgattunk a Googléra, aki hatalmas…..
Zozo Zambezi 2010.07.30 22:34:36
en.wikipedia.org/wiki/Martin_Kayongo-Mutumba

Itt lehet megtekinteni a Wikipedián
 Bordalfesztivál - Villány Wunderlich pincészet, 2007. szeptember 21., péntek. Kórusolimpiai aranyérmes pécsi Bartók Béla Férfikar. All rights reserved: Zozo Zambezi..
Attól óvakodnék határozottan, hogy azt mondjam, semmit sem számít, mit gondolnak a magyar borról a külföldi értők. Számít, sokat. Ám közben az sem tetszik, ami eluralkodott itten: boldog-boldogtalan aszerint próbálja megítélni egyik vagy másik terméket, tudna-e karriert befutni…..
Zozo Zambezi 2007.06.17 15:40:37
Csak részben értek egyet a cikkel, mert azt sugallja, hogy a dolog most így áll, s ennek így is kell maradnia. Én úgy látom, hogy Magyarország exportálhatna sok bort, ha volna sok borászati cég, amely erre törekedne. Nem tudom pontosan, hogy a jelenlegi szőlőterület, illetve annak minőségi termelésre alkalmas része vajon hány százaléka az elméleti potenciálnak? Csak sejtem, hogy sokkal több jó termőhely van, mint amennyit használnak. Úgyhogy volna még hová nőni.
Arra természetesen nem lesz esély, hogy a mostani nagymenő termelő országok (lévén, hogy azok sokkal nagyobbak, nagyobb termelési potenciállal, piaci beágyazottsággal) pozícióit megrendítsük, de megfelelő marketinggel és értékesítési hálózattal lehetne külföldön is eladni. Méghozzá sokkal többet, mint jelenleg. Jópár borászatban megfordultam az utóbi időben, s alig volt olyan, amelyik kisebb-nagyobb mennyiségben ne exportált volna. A borászatok vezetői és tulajdonosai elsősorban az állami támogatású marketing hiányára panaszkodtak, ami versenyhátrányt jelent a magyar boroknak a feltörekvő konkurensekkel szemben. Más vélemények szerint még korai az export erőltetése, mert a magyar borászatok többségének technológiai színvonala még a (nyugat-európai) piac átlaga alatt van, s ezért előbb e területen kéne állami támogatással fejleszteni.
A borászat üzlet, így a magyar borok oda mennek majd, ahol el lehet adni őket. Csak példaként: ha légitársaságoknál, nagy catering-szervizeknél, és általában olyan helyeken adnánk el külföldön, ahol a biztonságos szállítás és egyenletesen jó minőség többet számít, mint a bor származási helye, igen jó esélyeink volnának. Aztán ezeken a réseken beszivárogva lassan felépíthető volna a magyar bor piaca.
Hogy ez lassan mehet csak, az biztos. Nem csak borászati, hanem üzleti szakértelem is kell hozzá. És ebben alighanem rosszabbul állunk, mint a borászkodásban. De, hogy a magyar bornak csak magyar torokban kéne hasznosulni, mert minden más esélytelen, azt nem hiszem.