Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Stanley Tibbets (törölt)

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Mint sok blogger, akik az elmúlt napok eseményeinek legszörnyűbb jelenségét tollhegyükre tűzték, én is utálom a nyugdíjasokat. Egyszerűen hányingerem van az egész korrupt, inaktív, mi több ingyenélő bandától, akik a ledolgozott élet, befizetett nyugdíjjárulék, és…..
Stanley Tibbets (törölt) 2010.01.26 17:08:17
@Vidéki:
Lehet, hogy nem voltam egyértelmű. A termelékenység azt jelenti, hogy mennyi forintra átváltható értéket termel egy adott munkás. Azaz ha egy autógyári munkás összerak egy hét alatt 2 autót, akkor a heti termelékenysége pld 1.000.000 Ft/40 óra (csak az összerelés értékét számuljuk ugye). Egy kémikus egy hét alatt kifejleszt egy új vegyületet akkor a termelékenysége pld. 4.500.000Ft/ 40 óra.
Egyszerűen nem tud az autógyári munkás olyan hatékonysággal dolgozni, hogy utolérje a kémikus termelékenységét.

Ezért az az ország, amelyik megteheti hogy válasszon, arra törekszik, hogy minnél több kémikusa legyen és minnél kevesebb autóipari munkása, mert a kémikus a több érték teremtés által többet keres és több adót is fizet.
Stanley Tibbets (törölt) 2010.01.26 23:17:09
@Vidéki: A General Motors az amerikai autóipari szakszervezetek fogja. Nem költöztethet csak úgy gyárakat ide-oda, mert azonnal sztrájkolnak a dolgozók. A probléma ott van, hogy az amerikai autógyártás 2009-ben amúgy is drasztikusan visszaesett (jó pár ezer embert elbocsájtottak), a roncsprémium ellenére. Leginkább azért, mert nem tudják olyan drágán adni az autókat, hogy az élőmunka terheit fedezni lehessen. A japán autók olcsóbbak, leginkább azért mert a japán szakszervezet nem ragaszkodott annyira az állásokhoz és ők élőmunka helyett sok munkafolyamatot ipari robotokkal helyettesítettek. Ennek az egésznek az lesz az eredménye, hogy az amerikai autóipar szépen lassan kímúlik, mert nem képes költséget csökkenteni, miközben a versenytársai folymatosan mennek le az árakkal.
Idén már végrehajtottak Detroitban egy jelentős profiltisztítást és azoknak a modelleknek a gyártását megszűntették, amelyek a leggazdaságtalanabbak voltak.

De azért van, aki Kínába viszi a termelést. Például a német nehézipar már teljes egyésszében Kínába települt, a Rajnai vidéket rendbehozták EU-s forrásokból és ismét lehet horgászni a Rajnából mert megél benne a hal. A német vegyi üzemek pedig most Kínában szennyezik a talajt és folyókat, Németországban csak a Kutatás-Fejlesztés maradt (magas termelékenységet igénylő állások).
Stanley Tibbets (törölt) 2010.01.26 23:38:35
@Vidéki:

Egy szóval sem mondtam, hogy a magyarok munkája kevesebbet ér, tessék szíves lenni elolvasni a fenti hozzászólásaimat újra. A termelékenység és a termelés hatásfoka nem ugyazt jelentik. Én termelékenységet (productivity) írtam.

Csak azt mondtam, hogy Franciaországban könnyebb a szociális hálót működtetni, mert több a jól kereső ember aki ténylegesen adót fizet és kevesebb az aki keveset keres és kevés adót fizet.
Magyarországon pedig pont az ellenkezője van. Így nem igazán jól működik a rendszer.