Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LZé

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Hol trafizzunk? 2013.12.11 06:01:05
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
LZé 2013.12.11 13:30:56
Nagyon jó kis poszt.
Kár hogy pont az említett 31-es út menti "nem szokott baleset lenni" szakaszon bizony sokkal több baleset történik mint azt a kedves szerző gondolná. És ezt tapasztalatból mondom, ugyanis pontosan azon a helyen lakom, ahol mérni szoktak.
A fotón megjelölt pozícióban a "jelöletlen ám, mindenki által jól ismert Golf" már olyan helyen áll, ahol 500 méterrel korábban is lehet látni.
És hogy miért vannak ott balesetek?
Nos a cikkből ügyesen kimaradt, hogy ott az ú.n. Klenova városrészhez tatozó kereszteződés.
Innen lehet behajtani egy lakó pihenő övezetbe, ahol nem csak "a házak is elfogytak már" mező található, hanem sok száz családi ház is. (mindegyikben legalább 1 kisgyerekkel) Ezen a szakaszon, ha nem mérnek akkor nem 50-nel hanem 80-90-nel haladnak az autók, mi több a KAMIONOK is. Aki ezen a szakaszon nem képes kibírni azt a párszáz métert LAKOTT TERÜLETEN BELÜL 50-nel, az igenis fizessen. De könyörgöm, azért ne kelljen már az itt lakó "néhány" embernek orosz rulettezni, csak azért, hogy el tudjon indulni reggel dolgozni, vagy éppen haza is érjen.
A korábban tervezett körforgalom (és tranzit útvonal áthelyezése helyett) csak egy kis "lassító" járdaszigetet építettek az országos botrányba fulladó felújításkor. És mit tesz isten... mivel ott "soha nincs baleset" heti rendszerességgel kicserélik és javítják a szigeten található táblákat, mert túl sok a felesleges alumínium, ami biztosan az átlagnál gyorsabban öregszik el.
Nem mondom, hogy nincsenek kifejezett lehúzásra született helyek, de mi akik pont ezen a helyen lakunk, igenis hálásak vagyunk hogy egy kicsit
visszafogják az állatokat. Az onnan induló lakó pihenő övezetben is sokszor kellene mérni mert ott is rendszeresen 70-nel közlekednek az oda "vendégségbe érkezők" Itt egy nagy családként szinte mindenki ismeri a másikat, ezért ha egy "lakó" közlekedik állat módjára, akkor azt a közösség gyorsan "helyre teszi". És érdekes, hogy ezen senki nem szokott felháborodni.
Mert ugye kulturált ember ****ik oda ahol eszik.
Az előző írásban összeszedtünk néhány szempontot, ami bár fontos és meghatározó része a gépjárművédelemnek, mégis a különböző cégek merőben máshogy kezelik ezeket. Az autó védelmének lelkét adó klasszikus riasztó igazából nagyjából ugyanazt tudja mindenkinél.…..
LZé 2013.12.04 21:53:59
A cím nagyjából mindent el is mondott. Tessék megkapaszkodni nyugodtan: NINCS SEMMI amit ne lehetne ellopni. Mivel azonban az autó helyváltoztatásra készült, ezért rosszabb a helyzet. Azonban a "nyerjünk időt" taktika inkább a legkisebb autók esetén járható út. Autómentőre a "legvégső esetben" sem célszerű felhúzni a paripát, mert ott bizony egy közúti ellenőrzéskor - hiába nem a közúton megy a verda - igazolni kell a jogosultságot. (nem árt legalább a kulcs és a forgalmi, ha a tulaj nincs ott)
A GSM blokkoló ugyanilyen szép és jó dolog. Hasonló a GPS blokkolóhoz. Mindkettőt be lehet szerezni az Interneten. Vagy barkács beállítottságúak darabonként kb 5.000 ft-ból meg is csinálhatják. A szerviz mód már érdekesebb. Az új autók szinte mindegyikében van már ilyen. És az OBD II csatlakozón (2001 óta kötelező) keresztül a mai modern autókat be is lehet indítani. Onnan pedig már csak egy kormányzár állja útját a lovasításnak. A felső-középkategóriában már jellemzőek a komponens-védett elemek is, amelyek megnehezítik a lopott alkatrészek felhasználását, de szétszerelés előtt ugyanúgy megkerülhető ez a védelem is mint bármi más. Ha egy autót kinéztek (megrendeltek) akkor azt el is viszik. A "majdnem olyan" az "nem olyan". Éjjelente a szolgálatváltás előtt különösen jól lehet autót lopni. Nincs az az alulfizetett tiszthelyettes, aki összetörné magát azért hogy a szoli vége előtt nekiállhasson jelentést írni, amivel túlórázni fog. Sz*rik rá. A járőrautók teljesítménye pedig már régóta elmarad az átlag autókétól (nem is beszélve a speciális felszerelésről, ami pluszban lassítja) így egy autós üldözés hajnalban a kihalt városban leginkább csak addig tart, ameddig a tolvajok meg nem unják a játékot. Akkor aztán gázfröccs és szevasz. Teljes védelem NINCS és nem is lesz. Viszont sokat jelenthet egy megfelelő casco. Nyerni senki nem tud vele, de csökkentheti a veszteséget.
Balta, esernyő, kézifék-váltókar zár, váltózár mind mind szép és drága, de az az idő amit nyerni lehet velük elenyésző. A modern autókban ráadásul a kézifék (rögzítő fék) elektromos így ahhoz nehéz mechanikai védelmet is szerelni. A váltózárnak is vannak gyenge pontjai, ami miatt kifejezetten nem célszerű nagy matricákkal kiírni, hogy pontosan milyen típus is van beszerelve. Ezzel ugyanis csak felkészítjük a tolvajt, hogy mire számítson. Az elkövetők többsége alapos típusismerettel rendelkezik, amit valahol meg is kell szerezni. (na vajon hol tudják ezt megtenni?) Igen, pl műhelyben.
A rejtett kapcsoló még akár hasznos is lehet, ha nem a legprimitívebb módon szerelik be. Minden egyedi védelem lényege, hogy nehéz legyen megkerülni.
De továbbra is a megfelelő casco kiválasztása után lehet az ember igazán "nyugodt"
Játszunk egy játékot! Azokhoz szólunk, akik autóval járnak dolgozni. Néhány pontban összeszedjük, mire kellene a mai hazaúton odafigyelni, és szeretnénk, ha kommentekbe megírnátok a tapasztalataitokat. Sokszor előfordul, hogy mire hazaérsz felbosszantanak a közlekedésben…..
LZé 2013.11.27 11:05:48
@Ruszi:
Igen. széleskörű tapasztalatból beszélek. Mind buszvezető, mind kamionsofőr, mind taxis témában. De ez utóbbiakat valóban hagyjuk. :D
Nem véletlen, hogy bizonyos kategóriákhoz PÁV vizsga is szükséges. Valóban van olyan buszsofőr, akivel élvezet utazni, mert nem egy "elvégzendő szükséges rossz"-nak tekinti a munkáját, hanem még talán szereti is. Szép számmal vannak ilyenek is de a környezet hatással van rájuk is. A profizmus viszont itt mutatkozik meg. Felül tudnak emelkedni egyes helyzeteken. (de amelyik nem... nos azt is hagyjuk) Szerintem nincs olyan ember aki nem találkozott volna elmebeteg buszsofőrrel. Legyen az minősíthetetlen hangnemben ordító állat, száguldozó barom (amikor a csuklós busz hátuljában már repkednek az utasok) vagy csak olyan nettó szemétkedő, aki a nyári melegben is bekapcsolta a fűtést...
Ezen cseppet sem ritka esetekért lehet hibáztatni a közlekedési morált, meg a csillagok állását, de szerintem csak az a hibás aki ezeket nem szűri ki és engedi őket ilyen pozícióba.
Hogy próbálok e magamra erőltetni egy kis "nyugalmat"? Mi tagadás, hazudnék ha azt mondanám, hogy nem megy le nálam is a redőny időnként.
Korábban ezért nagy árat is fizettem, de úgy gondolom, hogy mindenkinek tanulnia kell a hibáiból és fejlődnie általuk. Ha manapság "idegesen" ülök autóba akkor ott nincs jó magyarázat. Ha már erőltetni kell a nyugalmat, akkor vezetésre alkalmatlan állapotban vagyok. És ha lehet ilyenkor inkább megkérek valakit hogy ő vezessen.
De ha menni kell akkor már a felhúzott ablak mögött elmotyogott "mit csinálsz te szerencsétlen?!" is elég ahhoz, hogy a feszültség nagy részét "kieresszem".
Idegből vezetni, nem orosz rulett, hanem öngyilkossági kísérlet. (van akinek sikerül, van aki megússza és van aki esélyt kap, hogy újragondolja)
Úgy vélem, hogy sokan a környezetüknek akarnak megfelelni. Megmutatni, hogy ők bizony így meg úgy...
A dugóban nem lehet sietni, ezért idegeskedni is felesleges. Ha emiatt elkések? Nagy ügy! Van telefonom és odaszólok, hogy "bocsánat, de kések" vagy "tegyük át máskorra". Sőt mi több: Ha teljes a káosz, akkor bizony egy rakás telefonhívást is el lehet intézni a dugóban ülve. (kihangosítóval)
Azt pedig nem hiszem el, hogy minden sietős "kisautós"-nak beteg a gyereke, vagy szül a felesége. (amúgy ezekre sem a tolakodás a megoldás hanem egy képzett orvos)
A legtöbb amit tehetek, hogy nem idegesítem fel magam és ezt nem ragasztom rá a többiekre. Ha megindul a sor, akkor nem tökölök, hanem magam is elindulok. Akinek ez nem tetszik az meg mutasson be, vagy dudáljon. (bár ilyenkor nem ártana elgondolkoznia azon, hogy ha lóval lenne, akkor mit nyomna?)
Azok akik ordítanak mint egy majom és így akarnak mindent megoldani már el is ismerték, hogy ennyi az eszköztáruk. Mindenki fontos. Ezért mindenkit megvárnak. Szerintem jobb elnézést kérni a késésért mint kockáztatni minden pillanatban a semmiért. Mert előny nem lesz belőle, maximum az eredeti célt érhetjük el így. De milyen áron?! Megéri?
Néhány héttel ezelőtt indítottuk útjára a közlekedési morállal kapcsolatos kérdőívünket. Mindenekelőtt köszönjük mindazoknak, akik rászántak 3 percet és láthatóan komoly válaszaikkal segítették a felmérésünket. Néhány érdekességet szeretnénk most nektek kiemelni, de…..
LZé 2013.11.22 11:28:33
@_B_: :) Jah. Értem én hogy villanymotor, de mi hajtja?
"a kevesebb néha több" vagy a "ha lassítasz gyorsabban érsz oda"
meg a "nem baj ha lassan megyünk, mert nem biztos, hogy jó irányba"

Én kifejezettem igénylem az odafigyelést, ha éppen egy idióta miatt feszítővágóval szednek ki engem az autóból :)