Regisztráció Blogot indítok
Adatok
chelsea.hu

0 bejegyzést írt és 132 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tizenkilenc hónap hosszú idő. Mégis meglepő átgondolni, hogy mindössze ennyi, bő másfél év van már csak hátra a következő választásig. Az világos, hogy a józan észt, a tárgyilagosságot és a dolgokat helyükön kezelő gondolkozást erősen próbára tevő időszak vár ránk,…..
Gyöngyöspatán a Jobbik jelöltje győzött – a hír láthatóan sokakat meglepetett. Következik ebből valami? Lehetséges, hogy mégis inkább jobbról kell keresni a Fidesz potenciális váltópártját? Lehet, hogy Vona Gábor a magyar Fini, aki szélről indulva, de óvatosan befelé…..
chelsea.hu 2011.07.22 17:52:38
@graycivil: Érdemes végighallgatni a riportot. Azt gondolom, hogy sokkal nagyobb a baj akár a költségvetés helyzetét, akár a gazdaság működését figyelembe véve, mind azt a blogon kommentelő fidesz-fanok feltételezik. Csak nekik a Varga Misi még nem árulja el. Nekik egyenlőre bőven elég, ha megnézik, hallgatják, olvássák a Szijjárto Petit. Gondoljuk csak át, hogy egy-egy döntésük (költségvetéssel összefüggő) meddig életképes. A fülkeforradalmárok számára a kijózanodás éve 2012 lesz.
chelsea.hu 2011.07.22 18:07:11
@fatia-negra: pedig helyenként nem árt mértékadó gazdasági, ill. pénzügyi elemzőket követni. Időnként már jobbos elemzőknél is megjelennek a realitás csírái.
A Tárki ma nyilvánosságra hozott kutatása szerint a Fidesz támogatottsága elérte azt a kritikus, a teljes népesség kevesebb mint egyharmadát maga mögött tudó szintet, ahol az MSZP járt 2003 tavaszán. A különbség persze látványos: miközben akkor a csökkenő támogatottságú…..
chelsea.hu 2011.03.23 17:31:57
@Themisz: Hát igen ! A Nézőpontot Török Gábor nagyon helyesen nem tekinti a komolyan vehető kutatóintézetnek... -talán egy lakáj-kutató a vezetőjével együtt.
chelsea.hu 2011.03.23 17:32:59
Ma éjfél körül lesz egyéves a blog. Tavaly november első vasárnapján határoztam el, hogy belevágok, s miután az akkor rendszeres éjszakai ringatások között akadt egy kis szünet, valamikor éjjel megírtam a nulladik bejegyzést. „Nagyon nem örülök ennek a blognak. Mi a…..
Fontos határhoz értünk – írtam tegnap. Ma reggelre kiderült, hogy más értelemben is. Torkos Matild, a Magyar Nemzet újságírója megtette azt, amire nyilvánosan eddig ebben az ügyben egyetlen elkötelezett kormánypárti sem volt hajlandó. Vállalta a véleményét akkor is, ha az…..
chelsea.hu 2010.10.27 16:22:17
@panelburzsuj: Igen, egyetértek a véleményeddel.
chelsea.hu 2010.10.27 16:42:03
@kodó tamás: igen a 2/3-al megtehetik, hogy 2014-ben nem írják ki a választásokat. Ha később, akkor a bukás annál nagyobb arányú lesz.
chelsea.hu 2010.10.27 19:20:41
@kapusok: azt gondolom,hogy ennyire nem drámai a helyzet.
Sportnyelvre lefordítva:minden szezont követ egy másik szezon.Lehet, hogy ez a nem lesz rózsákkal övezve, de a következő versenykiírásra már most kell készülni.
Szerepelhet rosszul egy csapat, mert:
-gyengén teljesítenek a játékosok
-rossz az edző
-kevés a pénz
-az edző és a játékosok nem egészen értik egymást
De mindig érkeznek új játékosok, új edzők, új csapatok kerülnek fel a küzdőtérre.
Szóval ez a kiírás elment, nem könnyű egy eredményhirdetés után nézni a győztes ünneplését, gálázását.
Ők most talán megfeledkeznek arról, hogy az idő nagyon gyorsan rohan. Sokkal közelebb van OV bukása, mint azt ö feltételezi.Olyanok számára is véget ért a hatalom, aki azt gondolta, hogy ezer évig fog tartani.
Egyébként azt gondolom, hogy amíg OV és GyF látható a politikai elit között, addig nem lesz árokbetemetés Magyarországon.
A miniszterelnök ma ismertette azokat az első lépéseket, amelyek megítélése szerint a „nemzeti együttműködés gazdasági rendszerének alapjainak lerakása” miatt fontosak. Itt van tehát az első Orbán-csomag, mindjárt 29 lépéssel. A suszter maradjon a kaptafánál, ezért…..
chelsea.hu 2010.06.08 18:54:55
@kódex: valószű.
chelsea.hu 2010.06.08 18:56:37
@chelsea.hu: valószínű, a trend lényeges változásához egy kis időre va szükség.
Egy hete van hivatalban a második Orbán-kormány, és miközben a kormányalakítást megelőző két hétben tervezett módon, az ellenzéket zavarba hozva ért el sikereket az új többség, a legutóbbi pár napban a dilettantizmus, a kapkodás és az össze-vissza beszéd jellemezte a Fidesz…..
chelsea.hu 2010.06.08 09:48:41
@panelburzsuj: hát igen .én is így gondolom.
chelsea.hu 2010.06.08 11:05:35
Nincs könnyű helyzetben a Fidesz. Feltehetően mindent szépen kigondoltak előre: kicsit várnak és a média figyelme mellett - nem esélytelenül - erősen keresgélnek, aztán rácsodálkoznak a költségvetés tarthatatlan helyzetére, nehéz szívvel, széttárt karokkal átírják korábban…..
chelsea.hu 2010.06.05 19:48:57
@1.szolo - 2014;): igen. én is így gondolom, -kiegészítve azzal, hogy közben nem számotak az EU, valamint az IMF reagálásával.
chelsea.hu 2010.06.05 21:20:34
@jjulie: nem kell várni a reakciókat, mert az értelmesebbjei lapítanak, a többi meg nem érti hogy miről is szólnak az elmúlt napok történései.
chelsea.hu 2010.06.05 21:36:31
@pannonfunk: Ami most minimum elvárható lenne a Fidesztől, az egy őszinte mondat a tényleges helyzetről.A Varga Mihály is kettős beszédet folytat: tatható a hiány, stabil a helyzet közben csontvázazik számok nélkül. Káosz a fejekben.
A szombati madridi BL-döntő és a vasárnapi győri magyar bajnoki után Orbán Viktor ma a budapesti parlamentbe volt hivatalos, ahol elkezdődött az „új korszak első kormányának” programjáról zajló vita. A miniszterelnöknek javasolt politikus beszédében az elmúlt napokban…..
chelsea.hu 2010.05.25 19:29:33
@bariga: igen, a vagyonadó logikusabbnak tűnt volna, mert nem csökkene ilyen mértékben a belső fogyasztás. Minden reális gazdasági elemző javaslatában szerepel.
Persze nem elfelejtve, hogy a Fidesz a mindent tagadás kommunikációjával hosszú zsákutcába manőverezte magát, s most azon folyik a találgatás, hogy abból a legkisebb veszteség árán hogyan tudják magukat visssamanőverezni.
Nem hagyhatók figyelmen kívül a nemzetközi pénzügyi befektetők, az EU, a Világbank, az Imf sem.
Egészen egyszerűen a Fidesz nem tud úgy kormányozni, hogy a rá szavazók jelentős részénél ne okozna érezhető érdeksérelmet.
Nagyon fontos megjegyzés, hogy a 2,7 M választó jelentős része protest szavazó volt.
Valahogyan el kell jutniuk az önkormányzati választásokig.
chelsea.hu 2010.05.25 19:42:19
@lloyd_george: igen ez logikus így. Engem elsősorban az
tesz kíváncsivá, hogyan tudnak eljutni az önkormányzati választásokig ezzel az általánosságokat tartalmazó kommunikációval.
Szerintem az eddig megismertek nagyon ebbe az irányba visznek.
Hogyan fogják feloldani a költségvetés benyújtása ill az ök. választás időpontjai közötti ellentmondást úgy, hogy közben semmit nem hoznak nyivánosságra a hogyan továbbról?
chelsea.hu 2010.05.25 20:06:21
@kamarti: Tökéletesen egyetéetek az összefoglalóddal.
„A XXI. század első évtizedének végén, negyvenhat év megszállás, diktatúra és az átmenet két zavaros évtizede után Magyarország visszaszerezte az önrendelkezés jogát és képességét” – ezekkel a szavakkal kezdődik az Orbán Viktor által tegnap ismertetett…..
263-59-47-16-1: jelen állás szerint ez a parlamenti választás végeredménye. Ehhez hasonló adatokat utoljára 1994-ben olvashattunk, akkor 209+69=278-38-26-22-20-1-1 volt a választás estéjén elénk táruló sorrend. Mint látható, az ellenzéki oldalon most 1994-hez képest még valamivel…..
chelsea.hu 2010.04.26 16:39:47
@anti76: Egyetértek.Korábban a Fridi nyilatkozta, amikor az m1-hez került, hogy "értelmes ember nem néz kereskedelmi csatornát". Akkor nagyon megjegyeztem, persze azóta sok víz lefolyt a Dunán.
Égyébként azt gondolom, hogy ma reggel elkezdődött a 2014-es kampány. A Ma Reggelben Vona megadta az alaphahgot. Az előző hsz-ek már szinte mind ennek a jegyében íródtak.
A reálisabb rálátás a kormányprogram ill. a 2011-es költségvetés beterjesztésekor várható. Félő, hogy a kormányproram is a választási proramhoz fog tartalmilag hasonlítani.Az önkormányzati választásokig néhány formai,- az ország működésének szempontjából jelentéktelen-gesztus értékű döntéssel.
Az igazság pillanata mindenki számára az önkormányzati választások után fog eljönni.
chelsea.hu 2010.04.26 17:10:25
@anti76: Részemről az alapproblémát abban látom, hogy nagyon nagy az ellentmondás a Fidesz elmúlt 4 éves kommunikációja ill. a következő intézkedések között.
Szerintem két dolog egyszerre nem fog működni:
-a rendelkezésre álló mozgástéren belül kivezetni az országot a jelenlegi helyzetből ( gazdasági növekedés, államadóság, munkanélküliség, államreform, közigazgatási reform, egészségügy, oktatás, állami közlekedés, nyugdíjjeform, csak a legfontosabbak)
-valamint- a tervezett nemzeti kiegyezésen belül- összetartani a tábort.
-az előzőleg felsoroltak mind-mind nagyon komoly érdeksérelemmel fognak járni.
-nem elhanyagolható körülmény, hogy ezen feladatokat nem ellenzékből bekiabálva, hanem kormányon kell megoldani.
Akik - hozzám hasonlóan - már nagyon várják a vasárnap estét, amikor végre elindul az adatok özöne, és értelmét veszti minden korábbi ködszurkálás, azok számára a napközbeni részvételi jelentések is értékes információnak számítanak. Önmagukban azonban ezek a…..
chelsea.hu 2010.04.11 18:03:53
@pannonfunk: kb.18:15-re
chelsea.hu 2010.04.11 18:09:56
@Süveges Gergő: Üdv. Gergő! Középről vezetett műsort szeretnénk követni.Köszönjük.
Ártanak-e a Jobbiknak a támadások? – ezzel a címmel írtam március végén azokról a botrányokról, amelyeknek a célja egyértelműen a radikális párt hitelességének aláásása lehetett. A fagyi azonban ma visszanyalt… A kampány legnagyobb botránya – írja a…..
chelsea.hu 2010.04.08 09:54:20
@discretio: Nem bulvár kategória -vissza kell hallgatni az elhangzottakat.Természetesen nem komolyan gondolva OV felkészültségét vagy felkészületlenségét a technikával kapcsolatban, a gond a Kubatovval van, ahogyan nevetgélt a főnökén ill., ahogy szórakoztatta a közönségét Orbánnal kapcsolatban. Egyébként ő valóban nem szereti a számítástechnikát, amihez viszont nagyon kell érteni, ott nagyon otthon van. Szerinten nem értetted, hogy a probléma a Kubatov, -ő, mint pártigazgató a pártelnökről, miniszterelnökről így soha nem beszélhet.
chelsea.hu 2010.04.08 17:30:08
@Róbert__: Eléggé "tisztelettel" beszélsz a felmenőidről. Ha megnézel egy természetfilmet, akkor láthatod, hogy az állatok milyen mértékben tisztelik a fel ill. a lemenőiket. Legalább az ő fejlettségüket próbáld megcélozni.
A sajtó beszámolói alapján úgy tűnik, hogy az idei választási kampány egyik legviccesebb és egyben talán legjellemzőbb eseményére került ma sor egy budapesti kávézóban. Az MDF sokadik kezdeményezése nyomán az LMP kampányfőnöke ide várta az országos listát állító pártok…..
Köztudott, hogy a politikában a legfontosabb dolgok - a hatást illetően - egy meglehetősen nehezen vizsgálható helyen, a választók fejében dőlnek el. A napi hírek vonzásán kívül élők többsége számára azonban az első lépés, az első szelekció nem a valamiről alkotott…..
chelsea.hu 2010.04.02 12:11:28
@vlaca55: A Medianról azt godolom, hogy a választások végeredményét legközelebb fogja tippelni az összes közvéleménykutató közül.
-a Political Capital kimaradt a felsorolásból,- ők talán ellentétele a Századvégnek.
Megismételve, hogy szubjektív magánvélemény.
chelsea.hu 2010.04.02 13:12:36
@tibapó: Akkor csak azt tudom feltételezni, hogy milyen lesz a részvételi arány.Szerintem.
Mától számítva már csak két hét van hátra a hivatalos kampány utolsó napjáig, hiszen április 10-én, szombaton elvileg már csend honol majd a magyar politikában. S bár a nyitott kérdések száma az elmúlt napokban nem változott, engem egyre jobban a választások utáni helyzet…..
chelsea.hu 2010.03.26 14:31:56
@radala: Egy-egy fideszes értekezlet után a Mráz Ágostonal takaríttatják ki a termet, majd leellenőrizik, hogy milyen munkát végzett.
chelsea.hu 2010.03.26 14:39:40
@chelsea.hu: további megjegyzés a Nézőponttal kapcsolatban az, hogy ők az m1 legtöbbet foglalkoztatott elemzői, kutatói. Természetesen érthető, -szubjektíven megközelítve-, hogy minden m1-es vezető, dolgzó igyekszik megtartani a munkahelyét.
Az országos listák benyújtásával ma végre lezárul a jelöltállítási szakasz, érdemes tehát egy gyors összegzésben megnézni, az egyes pártok mennyire voltak sikeresek a nulladik fordulóban, illetve mekkora támogatottságra lenne szükségük ahhoz, hogy április 11-én listás…..
Kivételesen semmit nem kell tennünk ahhoz, hogy okosabbak legyünk, csak várni: mához három hétre sokkal többet tudunk majd a magyar politika jövőjéről. A parlamenti választás legfontosabb kérdései április 11-én eldőlnek: (1) kiderül, hogy van-e esélye a Fidesznek a kétharmadra,…..
Célegyenesbe fordult a nulladik fordulós verseny: már alig egy hét áll a pártok rendelkezésére, hogy összegyűjtsék a szükséges számú ajánlószelvényeket. A hivatalos adatok szerint a Jobbik, az MSZP és a Fidesz mindenhol indulhat, az MDF és az LMP erősen küzd, a (még) kisebb…..
chelsea.hu 2010.03.14 14:06:43
@panelburzsuj: talán olyan erkölcsi megújulásra gondoltam, ahol egy párt maga mellé tud állítani 2,5-3 millió választót,-közben folyamatosan erkölcsről, etikáról, őszinteségről kommunikál-akkor valamelyest őszintébb lehetne a szavazóival.
Mit gondolsz, ha a létszámot az állami hivatalokban, állami intézményekben, önkormányzatonál, ill. ezen intézmények számát az indokolt optimumra állítanák,-mint pl. a győri Audiban a létszámot-akkor mi növekedne azonnal?-szetintem a munkanélküléség. Hol fog nekik munkát biztosítani?
A négy év igéreteiből talán az elszámoltatás fog realizálódni.
chelsea.hu 2010.03.14 17:23:46
@Captain Tott: Tehát egyes fidesz-szavazóknak már az is elég, ha tudják, hogy mit fognak kormányon csinálni, csak éppen nem mondják meg.
Hát igen....talán ők sem akarják az igazságot teljesen kibontani?
chelsea.hu 2010.03.14 18:21:41
@Surko: A Szonda azonos részvételt feltételez, mint ami volt 2006-ban-65-68%.
Ha ennyi lesz ,az kinek fog jobban kedvezni?
A hivatalos adatok szerint az LMP benyújtotta nyolcadik budapesti jelöltjének ajánlószelvényeit is, ezáltal – ha a választási bizottság is zöld utat ad - eldőlt, hogy a pártnak lehet fővárosi listája. Egy újabb területi lista természetesen nem a világ, az MDF budapesti…..
chelsea.hu 2010.03.10 17:13:18
@török gábor: Szeretném kérdezni, hogy mivel függhet az össze,hogy:
-Budapesten az Szdsz által állított jelöltek továbbra is "Mdf-Szdsz" formában gyűjtik acédulákat?
Köszi
chelsea.hu 2010.03.10 18:25:20
@pallo: ezeket figyelembe véve, szinte biztos, hogy az Mdf esélyei nagyon komoly mértékben csökkentek.
bp.-i lista nélkül nem lehet 5%-ék.
Nem lehet azt állítani, hogy ezen a blogon ne foglalkoztunk volna eleget az MDF helyzetével. Január 12-én, amikor kiderült, hogy igaz a sokáig tagadott hír: az MDF valóban az SZDSZ-szel tárgyal, a következőt írtam: „Mi szüksége van az MDF-nek Retkes Attilára? Miért kell…..