Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Farfar

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mobilitás Buszpótlás vonattal 2010.01.20 12:00:00
Ugye, könnyebb elképzelni fordítva: busz pótolja a vonatot. Mostanában ez egyre több helyen előfordul hazánkban – de néha fordul a kocka, és mondjuk egy BKV-sztrájk idején milyen jól jön a 7-es buszcsalád kiváltására a Kelenföldi pu.-Keleti pu. között ingázó…..
Farfar 2010.01.23 09:52:08
Üdvözlet a Kommentelőknek!
Új jövevény vagyok itt, nyugdíjas gépészmérnök, semmiféle vasutas előéletem nincs.
Pusztán Kelenföld-Velece utasként és Infoparki kutyafuttatóként botlottam bele a Keleti-Kelenföldi mentesítő vonatba. Mint volt informatikus, és így rendszerszemlélettel megvert (megáldott) amatőr kíváncsiságból elkezdtem bogarászni a Google űrfelvételeit, meg Budapest térképet, meg a MÁV menetrendet, meg elmentem a Ferencvárosi Pályaudvarra, meg Kőbányára. Az izgatott, miért nem ment ez a mentesítő vonat a Keleti helyett a Nyugatiba. De ha csak a Keletibe járt is, akkor miért nem szolgált közösségi közlekedési kapocsként Dél-Buda és Dél-Pest fontos közlekedési csomópontjai között. Rájöttem, hogy ebben a vonalban több lehetőség van, mint amit a sztrájk alatt kihasználtunk, csak ezt persze megfelelő megállók nélkül nem lehet jól bekapcsolni a városi közlekedésbe. Elkezdtem írni egy olvasói levélnek szánt cikket, amiben megálmodtam Budán egy "Fehérvári út" meg egy "Egyetemek-Infopark", Pesten pedig egy "Művészetek Palotája" és egy "Népliget" megállót. Az utóbbi esetében akár egy átmenő pályaudvart is elképzelhetőnek véltem a Ferencváros technikai bázisán.
Ferencvárosban hallottam egy ottani forgalmistától a "Királyvágány" kifejezést. Ekkor kezdtem az Interneten kutakodni, és így találtam az iho.hu-ra és ismertem meg Halász Péter kitűnő írását (Rekviem...). Rájöttem, amit minden vasutas tud, hogy a 100-as vonalnak nincs jól használható kapcsolata az 1-sel, és így e kapcsolat híján nem lehet belső vasúti gyűrűt létesíteni Óbuda és Kelenföld között. Pedig már ezen az elképzelt gyűrűn egy "Aréna" megálló gondolata is foglalkoztatott a Kerepesi útnál.
Így most csak egy kérdésbe csomagolt javaslatom van, nem lenne-e célszerű Halász Péter cikkét valamely nagyobb olvasottságú portálnak vagy nyomtatott sajtónak közlésre felajánlani? Nem akarok senkit megbántani, de erre a site-ra nehéz rátalálni, holott a cikk nagyon aktuális, a széles közönséget érintő kérdést feszeget olvasmányos formában.
Már most vannak további kérdéseim, de nem akarom a bejelentkező kommentet túl hosszúra nyújtani.
Mégegyszer üdvözlet mindenkinek!
(És persze aaz olvasói levél írásával felhagytam.)