Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Keskeny Gábor

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w A sztrájktörő köszöntése 2010.01.15 07:13:00
Hülyeországban a BKV-sztrájk a kormány elleni felkelés, tehát a sztrájkolók aranyosak, szépek és hazafiasak, míg a sztrájktörők és a sztrájkot ellenzők viszont büdös kommunisták. A valóságban viszont az egyik legnagyobb sztrájktörő nem más, mint Széles Gábor, a Magyar…..
Keskeny Gábor 2010.01.15 14:00:22
Ezer éve olvasom a w.blogot, mert szórakoztat és felpiszkál, de most először érzem, hogy hozzá kell szólnom.

Igazad van abban, hogy a BKV-sztrájk szimpla zsarolás, és az, ami nálunk az állami cégeknél zajlik, elfogadhatatlan. De azt gondolom, hogy ezt mára egyre többen belátják. A budapestiek zöme semmiképp nem tekinti a dolgot hőstettnek, inkább egyaránt haragszik az államra, mert gyenge és a buszvezetőkre, mert ezt kihasználják.

Ennek ellenére nem gondolom, hogy az egyetlen megoldás a privatizáció, úgy vélem számos ágazat (közművek, úthálózat, tömegközlekedés, egészségügy) az állami irányítás alatt lehet a leggazdaságosabb. Mivel ezek nélkülözhetetlenek egy ország működéséhez, az állam mindig jelentős összegeket fordít a működtetésükre. A privatizált cégek óriási állami támogatásokat nyelnek el. A nyugati példák (angol vasút, francia vízszolgáltatás) is jól mutatják, hogy a privatizáció rövid időn belül többe kerül az országnak, mintha állami kézben maradtak volna. Vagy támogatás, vagy a személyenként fizetendő díj formájában.

Hazai példa is számtalan található, elég a budapesti (és sok már városi) parkolási cégekre gondolni. Egyetlen szolgáltatásuk, hogy az állami infrastruktúra használatáért díjat szednek. A privatizáció - ezekben az esetekben - egyszerű szemfényvesztés és lopás, a közpénzeken pedig osztozkodik a nyertes vállalkozó, és a privatizációban résztvevő politikusok és pártok.

Az elmúlt és elkövetkező 20 év inkompetens, felelőtlen tolvajokból álló kormányainak a felelőssége, hogy hagyták és hagyják szétrohadni az állami vállalatokat, és ezzel "alapot" teremtenek a privatizációra. Az állam - megfelelő szakemberek, nem pedig politikai alapon kinevezett vezetők révén ugyanúgy rendbe tehetné akár a MÁV-ot, akár a BKV-t, mint bármilyen vállalkozó. Széles Gábor az égvilágon semmihez sem ért az állami vagyon elhordásán kívül, a VT-Trans működése csak azt jelenti, hogy kellő állami támogatást kap és megfelelő vezetőket alkalmaz.

Egy állami rendezés jelentősen kevesebb pénzbe kerülne, mint egy privatizáció, és legalább olyan hatékony lehetne. Persze egy ilyen akció állások megszűnésével járna és rengeteg, ma még a zavarosban halászgató, és közpénzt sikkasztó ember érdekeit sértené. Ez egyfelől szavazatvesztést jelent, másfelől pedig a politikusok bevételeit is csökkenti. Pontosan ugyanaz a csapda, ami miatt gyáva és mohó politikusaink nem nyúlnak hozzá sem az egészségbiztosításhoz, sem a nyugdíj-rendszerhez és semmi máshoz.

Végül megjegyzem, hogy Széles Gábor rengeteget tett azért, hogy a hazai ipar gyakorlatilag teljesen megszűnjön. Minden demagóg mesével ellentétben a Videoton és az Ikarus is életképes volt, akarattal és hozzáértéssel átalakulhattak volna olyan vállalatokká, melyek ma a világ iparában is súllyal bírnának, és jelentős összegeket tennének hozzá a hazai GDP-hez. Persze, ha az ember gyakorlatilag ingyen és valódi kötelezettségek nélkül jut ilyen vagyonhoz, nem igazán lesz motivált a valódi munkában, inkább elad mindent telekáron.

Széles Gábor nem egyszerűen "kellemetlen alak", hanem egy országot károsított meg a saját hasznáért. Hogy a VT-Trans nem sztrájkol, az remek, de azért Magyarországnak ne ő legyen a példaképe.