Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kjos

0 bejegyzést írt és 199 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Miért nincsen pénzügyi kultúránk?- Elmondom   Úgy döntöttem, hogy kiírom magamból az okát annak, hogy a magyar pénzügyi kultúra miért fetreng saját hányásában!   Az oktatást okolod? A szüleid a hibásak? Az a baj, hogy nem születtél inspiráló környezetbe?   Egy fenéket! Ezek mind körülmények.…..
Kjos 2017.11.21 06:54:53
@felső határ nincs:

Nem, nem kell javulnod. Acte termelekenyseged mar lehet, hogy eleri Gunterét. A te szakmad a kivetelek egyike. Addig, amedddig igy van, “felesleges” teged jobban megfizetnie a rovid tavon gondolkodo vallalkozonak, vallalkozasnak. A folyamat persze megindult, nehany szakmaban mar elkezdtek versenyezni a munkavallalokert, itt alakulnak a berek, de, ez még egy “egy fecske....” helyzet.
Nem kell megadni a foglalásnál az útitársak nevét, ráér a becsekkoláskor. Ez egy nagyon jó ötlet, kérdés, mennyibe kerül majd. Sajnos ezt még nem tudjuk, mintha véletlenül került volna ki az infó az új lehetőségről. FRISSÍTÉS: este feltették az árlistába, 10 euró lesz. Nagyon úgy fest, hogy valaki…..
Sok reptéren jártunk már, sok furcsaságot is láttunk, zongorától kezdve bódé terminálig minden fogadott már bennünket. Volt azonban három olyan reptér, amelyek annyira borzasztóak voltak (nagyon nehéz frissen lakkozott körmökel gépelni), hogy megérdemelnek egy külön posztot. Szerintünk ez a 3…..
Klein Dávidnál kevés híresebb alibi bajnokot szült kishazánk. Közel egy tucatnyi próbálkozás és több százmillió forintnyi szponzori támogatást követően biztos vagyok benne, hogy ha az átlagos fizikai képességekkel rendelkező olvasóimnak lett volna ilyen háttere, és ennyi ideje azok közül sokan már…..
Kjos 2017.05.29 10:18:22
Kedves baratom!

Igyekszem roviden reagalni irasodra.

Azt gondolom, a kifejezesre juttatni kivant helyzet valoban fennall, a "hegymegnemmaszo" jelzo teletalalat, jol kezdted a cikket.

Egyet is ertenék mondanivaloddal.

De aztan gyotrelmessse valt az olvasas.
Nem csak az iras felesleges hosszusaga miatt, nem csak a felesleges ismetelgetesek miatt.
A legrosszabb ertelmeben hasznalt troll-sagod, rosszindulatod, lekicsinylo stilusod miatt is.

Fejlodes, "high tech" technikai eszkozok hasznalata. Ludtollal irsz, baratom? Esetleg barlang falara vesed posztodat? Mezitlab focizol?
Nem lehet, ezert szuksegtelen osszehasonlitanod Hillary teljesitmenyevel a Kleinet, a kleinek teljesitmenyet. Ha meg ugye azt tuzne a zaszlajara, hogy "mezei melegitoben, jumbo sapkaban, mamaja altal horgol kesztyuben indulna, akkor meg idiota lenne, meg orosz rulett, meg ertelmetlen.
Ugye hogy ugye? Sokat probaltal markolni.

Mediabohoc, Gyozike?
(Irasod alapjan gondolom, az RTL adott valami napi bejelentkezeses adast, nem lattam, nem hallottam, en magam a Facebookon kovettem az ecpediciot a Kalifa, mint szponzor irasos beszamoloin keresztul.)
Hol itt a problema, a megvetendo tett? (Vagy csak valami savanyu szolo-effektusrol van szo?)
Ugyan Anitanak ugyan gratulalok, viszont az altalad mediabohocca sorvasztott Klein-vallalkozas adott nekem is valamit, nem csak "oncelu maszas" volt, mint a Jelineke.
Megtudhattam, mi a halalzona, az alaptabor, az akkimatizacio, stb. Lathattam (volna, ha nezem), csodas videokat a Hegyrol), atelhettem (volna, ha nezem) a kepernyon keresztul a szelsoseges kaland nehany percet, orajat, dilemmajat, oromet, fajdalmát.
Probald eladni te is magad. Ne senki alatal nem ismert ugyananitakent irogass blogoldalon, rakd ossze magad, s Pulitzer-dijaskent jelentess meg irasokat. Csinald Klein utan.

5-10 ezren jartak eddig fenn osszesen eddig a csucson. Huszmilliardbol (becsles ma elok, s a multban elt emberek szamara). Ez eddig elt emberek ketto tizmilliomoda! Es mondjuk a sikertelen probalkozok lehettek otszor ennyien, vagyis az osszes emberek egymilliomoda mert nekivagni (a mostani trio ebbe a csoportba tartozik).
Nem becsulheted le ezt a teljesitmenyt, baratom!

Azt irod: nem David ellen irsz.
Hat dehogynem. Vegig szapulod, lekicsinyled, mar a cimben is ez jelenik meg. Javitani akartal a cikk vegen a helyzeteden? Miert? Legy tokos, vallald vegig, hogy nem tekinted igaz sportnagysagnak.

Miert nem a "palack nelkuli maszas ertelmetlensege" cimet adtad irasodnak?

Szponzoracio. Van kimutatasod arrol, hanyan masznak sajat penzbol? S arrol is, kinek, mennyibe kerul az expedicio? Talan ha lenne mondjuk erre otvenmilliod, hipp-hopp fenn is lennel?

Mennyi ertelme van palack nelkul - feszegeted.

Mennyi ertelme van palackkal? Mennyi ertelme van asztmasan? Mennyi ertelme van vakon?

Magancegek hoztak egymas kozott megallapodast.
Ha a Kalifanak es a tobbieknek megerte, hogy Davidek 8.000 meterig jutottak, akkor mindenki jol jart. Ha nem, akkor rossz uzletet kotottek. A lenyeg: semmi kozunk hozza.

S vegul, mindenki ismer legalabb ket nyelvtan tanart. Mi ertelme az ablakon kiugrani, urambocsa' az ajtonak fejjel nekirontani, ha ott a kulcs, a kilincs? Bloggerkent nem megkerni valakit, hogy javitsa ki helyesirasi-, stilisztikai hibaidat, annyi, mint oxigenpalack nelkul maszni....
Kjos 2017.05.29 10:30:28
@udvaros: a politikusok kozpenzt koltenek, gyakran visszelve hataskorukkel. A Klein-vallalkozas magan ceg, ahogyan szponzoraik is azok. Van kozottuk egy megallapodas, melyrol semmit nem tudunk, melyhez semmi kozunk. Ki tudja, lehet, hogy csak a teljes szponzorpenz felet fizetik, ha nem lesz fenn a zaszlo a hegy tetejen?! O dolguk. Nem igazan biralhato ez.
Kjos 2017.03.13 16:38:43
@szsuzsanna: a jatek arrol szolt, higy 21 eves kori en.
Ma mar ebben a korban ott a nyelv.
Persze igazad van, a kiegeszites jogos. Ha nem tanult, nehezebb. De potolhato "csavargas kozben" is.
Kjos 2017.03.13 18:07:57
@cardiobascuralis 2:

Eltorzult a kifejezes, utazz, lass vilagot. Valahogy igy indult. Ennek resze a munkavallalas is. S ott mar van penz is, mely ahhoz kell, hogy finanszirozd szemlelettagito utjaidat.
Szomoru az, hogy nehanyak szamara csak a "bebszast", bulit jelenti a "csavargas".
Ma vannak onkentes programok, fel eves, egy eves idotartamban, vallalhatsz munkat barhol taborokban, szallodakban, ott az Erasmus program, de akarcegy feleves indiai hatizsakos tura is megfinanszirozhato egy kozepes fizetesbol is.
Kjos 2017.03.11 12:46:48
@medium size devil: A modortalan stílusodról van szó. Meg a két hozzászólásodból kiderülő hazudozásodról.
Kjos 2017.03.12 07:59:41
@medium size devil: minimum size devil.
Kjos 2017.03.08 21:18:52
@Szubrina: igen, igazad van, es erzelmi gazdagsaggal.
De tovabbra is altalanositasz.
Kjos 2017.03.08 21:27:13
@Szubrina: ideje elroppennem akkor...
Kjos 2017.03.09 07:29:26
@Mille38: :)
Kjos 2017.03.07 13:37:36
@nick papagiorgo:
Irod: "A kampány, mint olyan sikeres, ez tény."

Mitol sikeres? Attol, hogy leirod, hogy sikeres?
Egyaltalan, vege van a kampanynak? (Nincs.)

Nem tudjuk, hogy sikeres-e.

A cikkiro is osszezavarodott, mar a cimnel. Eloszor leirta a focim helyere, hogy "Sikeres a kasszas Erzsi reklam?", majd alcimkent azt, higy "Mitol sikeres a CBA kampany...".
Kjos 2017.03.07 16:41:09
@Ballib cenzúrázók réme 25: a frocsoges, gyulolkodes nem trendi mar, myugodtan abbahagyhatod a butasagaidat.
Soha nem volt ilyen bojkottra valo felhivas a baloldalon, epp a kormany az, aki multiellenes retorikajaval, illetve intezkedeseivel probalja gatolni a multikat. Sot, emlekezz arra, higy lazar (janos) milyen "parancsot" adott ki a csiki sor hiszti kapcsan hodmezovasarhelyen.

A cba vezetesi modszerei kemenyebbek, igazsagtalanabbak, pofatlanabbak, mint barmelyik multie. Volt szerencsem hozzajuk (beszallito partnerkent), s ismertem a Spar(Plus), Penny, Tesco, Coop, stb. modszereit is.
Kjos 2017.03.02 10:57:22
@GyMasa: gondolom, az elso gozgepeket (nem az elso hatekony gozgepeket, hanem az elso gozgepet) is koltseges volt megepiteni.
Bar semmit nem ertek azokbol a szamokbol,, melyeket leirtal, azt gondolom, a norvegok 16 szazaleka, nem azert vesz tisztan elketromos hajtasu autot, mert netto hulyek. Azt gondolom, a jeles autogyartoknak nem veletlenul ez a fo fejlesztesi terulete. Azr gondolom, a te felfogasoddal meg mindig szogletes kereken tolnank haza a mamuthust, vagy a tuzifat.
Nem az a lenyeg, hogy valaki azt javasolta, hogy 2020-tol, hanem az, hogy gondolat szintjen megfogalmazodott az igeny hazankban is.
Irtam mar itt: a budapesti taxikat illetoen hatarozott torvenyalkotasi szandek van. Es arra, hogy ez megvalosuljon, szinte mar ma megvan a lehetoseg.
Fontosak az uttoro lepesek, fontos a hozzaallas, es az uttorok iranti tisztelet.
Nezegettem a Laefet, nekem kicsi. Most vestek egy Prius plust, szerintem harom-ot ev mulva talalok megfelelo elektromos autot.
Kjos 2017.03.02 11:25:50
@conchita wurst:
Az autogyartokkal egyutt fejlesztenek, vagy az autogyartok szamara fejlesztenek. Csak szorszalat hasogatsz, mindenkeppen ez a fo csapas.

Azzal, hogy leirod, oriasi tamogatast elveznek a vevok, alatamaztod mondanivalomat. A norvegok vezetese is ebben latja a jovot, ezert tamogatja a vevoket.
Ha a nirvegok sokat keresnek, megengedhetik maguknak a tamogatas nelkul is ugyanannyiba kerulo dizeleket is, megis minden hatodik mar elektromos autot vesz.
Koszonom megerosito ervelesedet.
Kjos 2017.03.02 12:01:21
@GyMasa: itt most ket dolog fut.
Az egyik, hogy mennyire nyilatkozhat felelotlenul egy politikus. Ez a kevesse erdekes.
A masik egy fenntarthato jovo, s annak udvozlo, tamogato vagy elutasito megkozelitese.
Sallai szavait nyugodtan tekinthetjuk a temara valo figyelemfelhivasnak. A tema ezen idoszakaban nem kell ertenie a wattokat (ahogyan nekem sem).
Szegeny orszag vagyunk, nem nalunk kezdodik a jovo, de azert eronkhoz merten szalljunk be, tamogassuk, azzal is gyorrsabban haladhat az ugy. Lehet atkozni azert, hogy politikai onoecsenyejet sutogeti, de ez nem vezet sehova.

Aztan persze az elbol ellenzok elkezdhetnek kommentelgetes helyett dolgozni a vizzel, levegovel, esetleg verbalis noszogatassal hajthato motorok fejlesztesen, de szerintem meg erdemesebb lenne egyfele hajtani a szekeret.
En beallok ebbe a sorba orommel.
Kjos 2017.03.01 16:32:27
Mar megint mi minden van itt?!

Egy vallalkozas besorolasanak objektiv feltetelei vannak, nem hasra utessel lesz valami kkv, vagy mikrovallalkozas. Az alkalmazotti letszam, az arbevetel, s a merlegfoosszeg hatarozzak meg a ceg besorolasat. S ebbol mar lathato, hogy nem csak ugy alakitunk am egy kkv-t.

Az, higy kik hasztnalhatjak fe a ketetet, az pontosan meg van hatarozva, kar azon ugralni, hogy egy garazsceg nem juthat hozza. Nem ok a celcsoportja a programnak. Szamukra is van boven igenybeveheto tamogatas, nemcsak "ingyenhitel", de meg olcsobb is: vissza nem teritendo vagy reszben vissza nem teritendo tanogatasok sora. Csak epp kell hozza egy palyazati kultura.

Megis; hogy is gondolhatod, hogy egy mikrovallalkozas kaphasson nagyobb osszeget? Egy esetleg tehermentes panelra, mely szelhelykent szerepel egy kft papirjaiban? Becsszora? Vagy az irodaberendezesre, gyorsan amortizalodo ceges kisteherautora, vagy anyu becsszavara?
Ingyen hitel nincs. Ezt felejtsd el. Anyad-apad sem ad ingyenhitelt, ez esetben is van valami elvaras, peldaul hogy butort vegyel rajta, mely a kenyelmedet szolgalja, vagy a fiadat abbol jarasd nyelviskolaba, stb.

A cikkbe citalt kolcson ara az elvart tevekenyseg megvalositasa, melynek kotvetve van haszna a gazdasagra, jelen esetben kutatas-fejlesztes koltsegeinek megelolegezesevel az abbol eredo, abban megfogalmazott vwlok megvalosulasanak felmutatasa.
Ez nem ugy megy, hogy kitalaicskazol valamennyi penzt a bankbol ingyen, aztan veszek valami fsza autot, meg apple gepet. Az lenne csak az igazi szerlopas. Persze, nem most jottem le a falvedorol, ertem en, hogy vannak visszaelesek, de az bem a program hibaja, az buntetojogi kategoria. Az ellenorzes minosege mas lapra tartozik.
Penyegesen jobban hasznosulo kihelyezett penzek azok, melyek a kkv-knal landolnak, mint amiket a mikrovallalkotzasok kapnak. Mikrovallalkozasok eseteben lenyegesen gyakoribb az ilyen penzek sajatkent valo felhasznalasanak szandeka, hiszen a mikrovallalkozasok vezetoi meg gyakran bem rendelkeznek olyan egzisztancialis hatterrel, hogy valoban csak vallalkozasuk fejlesztese lenne a rovidtavu celjuk.

Jovanezigy, Norbi :)
Kjos 2017.03.01 22:13:49
@cog3981: Anglia es Dania sajnos messze van.
Kjos 2017.02.28 21:16:02
@csentecsa: biztosan valami lakopark elnevezese. Ott erdemes ingatlant venni. :)

Meg Sziriaban. Ott is zuhannak az arak. Keves lakas maradt ep, ha vege a haborunak, nagy lesz a kereslet. De kockazatos.
Kjos 2017.02.27 12:50:28
@Szarvas Norbert: keptelenseg. Norbi, ismer tul nagyot meritettel.

Vannak olyan hivatasok, ahol egyszeruen nem lehet vallalkozonak lenni. Eszedbe jutott, hogy egy nover, laborans, pedagogus, hivatalnok, tuzolto, rendor, postas, katona, banki tisztviselo, vasutas senkinek nem keres penzt, mert munkaja jellegebol adodoan nem lehet penzkeresetrol beszelni?

Mit tanacsolnal annak, akit a jovoben akarsz esetleg felvenni alkalmazottnak? Hogy "ne masnak keressen penzt"?

Es azt tudod-e, hogy barmilyen szakerto is vagy egy adott teruleten, akkor sem biztos es kiszmaithato a vallalkozoi profit (te bevetelt irtal, ami pontatlan, bar azt sem lehet kiszamolni). A profit, ami a jovedelmet jelenti, legalabb annyira bizonytalan, mint hogy az alkalmazottaknak hogyan emelkedik a jovedelmuk. Kulso tenyezok ticarjai befolyasoljak.
Es leirtak itt tobben: bem mindenkinek erdemes cserelnie, masodallast vallalnia. Vannak olyan teruletek, ahol a szakertelem folyamatos novekedese biztositja az alkalmazottnak a jovot (tobbet tud, nelkulozhetetlenne valik, stb.), s van a szabadidonek erteke. Nagyon sok erteke, amit te - talan korod miatt - még nem biztos, hogy felismertel. Egy ortoped orvos donthet ugy, hogy maganpraxist is fenntart, de ugy is, hogy szabadidejeben kepzi magat, s tudomanyos fokozatai reven jut elore.
Milyen is lenne, ha minden bolti elado uzletet szeretne nyitni?
Mit javasolnal annak, akit te mint vallalkozokent fel szeretnel venni, mondjuk titkarnonek? Hogy ne legyen alkalmazott? S mit szolnal hozza, ha negykor eldobna mindent, mert igyekezne a masodallasaba, vagy garazsvallalkozasaba?
En inkabb azt javasolnam neki, hogy tanuljon, s teljesedhen ki nalam, legyen olyan szakember, akt jol meg kell fizetnem, ne aprozza el a tehetségét.

Nem itt rejlik az "elszegenyedes", nem jo a teoria.
Kjos 2017.02.28 11:29:35
@SzAdam: Hát úgy svarcba :)
Kjos 2017.02.23 20:59:59
@Jakab.gipsz: mindig a fiatalok, a gdp-t még nem termelok csinaltak, csinaljak a forradalmat, nem tunt fel eddig? Petofi hany eves volt? Orban Viktor hany eves volt?
A libsizes sem erv.

Az, hogy a kormany lefujta a palyazatot, helyes dontes volt. Korrekt. A fovaros megmutatta az alairasokkal, hogy nem letezik a vagyott nemzeti egyseg. Errol szolt a kezdemenyezes. Ha nem lepnek vissza, nos, abbol lett volna csak nemtelen politikai csata.

Az olimpia-rendezes jofat het evvel a rendezes elott nyeri el az adott varos. Mikor Rio elnyerte, Braziliaban szarnyalt a gazdasag, a brit gdp-vel vetekedett az orszag nemzeti ossztermeke, hetedik legerosebb gazdasag volt a Foldon. Aztan lelassult a fejlodes, megallt, enyhe recesszioba csapott at. Ez eleg volt, hogy szinte belebukjanak.
A PwC tanulmanyat kellene megismerni, nem itt dobalozni osszevissza. Ok mindenhova azt irták: "ha". Ha az inflacio, ha a novekedes, ha a kulso tenyezok, stb. Los Angeles kepes holnap megrendezni az olimpiat. Minden infrastrukturajuk megvan hozza, csak a belepojegyeket kell kinyomtatniuk.
Helyes volt a proba, kuzdeni egy álomért, helyes a visszalepes ebredeskor.

Ami talan tevutra vitte a palyazatot, s a magyar donteshozokat, az az Agenda program. Az Agenda az ujragondolt, alacsony koltsegvetesu olimpiarendezes elvi lehetoseget vazolja, annak erdekeben, hogy kozepes varosok is otthont adhassanak a Jatekoknak. A gond csak az, hogy nem mukodik. Szep a papiron, de aki olvas is, lathatja, jottanyit sem enged a NOB peldaul abbol, hogy vezetoi, tagjai luxusa valtozzon.
Tehat eletkeptelen.
Az olimpia nagy show. Nem vagyunk keszen a feladatra.
Kjos 2017.02.20 14:33:01
@Magustanonc: a nepakarat az most, hogy a nep nepszavazast szeretne a kerdesrol.
A tortenetnek egyebkent az a pikanteriaja, hog Budapest jol jarna az olimpiaval. A videk lenne az igazi vesztes.
Kjos 2017.02.20 20:11:16
@Magustanonc: aztanulmanyoztam a mintegy 1400 oldalas tanulmanyt. Termeszetesen sok bizonytalan pont van benne, de egy biztos: a hetszaz akarhany milliardon (a kozvetlen olimpiai kiadasok) tul szukseges 3-4 ezer millird elitetemtesere a terv az, hogy:
1. Megkerjuk az Uniot, hogx a Magyarorszagnak szant (járó) tamogatasokat hamarabb fizessek ki,
2. . Megkerjuk az Uniot, hogx a Magyarorszagnak szant (járó) tamogatasokat az eredeti celoktol elteroen hasznalhassuk fel,
3. . Megkerjuk az Uniot, hogx a Magyarorszagnak szant (járó) tamogatasokat teruletileg atcsoportodithassuk.

Mit jelent ez?

Elore hozunk egy halom fejlesztest, s az osszes Magyarorszagnak jaro penzt Budapestre koltjuk.

Ma Budapest GDP-je az unios atlagbak nagyjabol 105-107 szazaleka(!), mig az irszag atlaga 45 szazalek korrul van.
Sot, a harom legszegenyebb regioban 38-42 szazalek kozott ez az ertek.
Persze ez csak rovid tavon elony, az egyenlotlen fejlodes belathatatlan kovetkezmenyekkel jaro feszultsegekhez vezethet.
Kjos 2017.02.06 10:08:12
@VT Man: Úgy, hogy nem győznek mindig.
Kjos 2017.01.30 13:46:49
@Beerhead: azert, mert segiteni szeretne. A bankok nem reszei a ploretarianak. Ez kuldetes.
Kjos 2017.01.30 14:01:06
@Szarvas Norbert: Mi szuksege van ra?

Egyszeru. Szélhámos.

Mellesleg, a szelhamosoknak, csalóknak az aldozatait is buntetnem bizonyos esetekben.
Peldaul az ilyen ajanlatok elfogadasakor is, ha kesobb feljelentest tesznek.
Par hete olvastam egy esetet. Randivonalon egymasba szerelmesedett egy hetven feletti holgy es egy 45 eves ur.
Az elso randit a holgy lakasara beszeltek meg, melynek az lett az eredmenye, hogy a ferfi elvitte a holgy laptopjat, 200 ezer forintot es bankkartyajat. Kinder elkerte!, nem ellopta. A kartyaval 700 ezer forint ertekben vasarolt muszaki cikkeket.
Elfogták.
Ebben az esetben is buntetnem az "aldozatot".
Kjos 2017.02.05 14:57:30
@Szarvas Norbert: a "proli" egyaltalan nem jelez anyagi helyzetet. A felvetelek viszont egyertelmuen proletariat jeleznek.
En nem szeretnék belepni a szarvasproletariaba.

Norbi: - tanacsod azert rossz, mert a prolik buknak erre a proli stilusra.