Regisztráció Blogot indítok
Adatok
info@acsaladugyvedje.hu

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nyerj Asus netbookot a Munkahelyi terror blog nyereményjátékával. Csatlakozz  facebook oldalunkhoz  és automatikusan részt veszel a sorsoláson.   A részletekért kattints ide   Szaisztok!   Panaszom a következő:…..
  Darwin-díjas ügyfelek, vagy műszaki hiba? A világon hatmillió, itthon akár húszezer Toyotát hívnak vissza a gázpedálok miatt. Elmondjuk a titkot, hogyan ússza meg, ha önnél is beragad. Vélemények azonos című írásunkról...
info@acsaladugyvedje.hu 2010.02.10 18:20:59
wwww.twitter.com/legalmate

A Toyota-botránnyal újabb szakaszába léphet a fogyasztók jogainak érvényesítése Magyarországon is?
(Nem hallott még a legnagyobb magyar netes kereskedelmi botrányról? Itt elolvashatja a Homár összes PPO-s posztját!)Rengeteg károsultban és olvasóban felmerült a logikus gondolat, hogy a megszívatottak nagy száma, illetve az egyedi összegek aránylag alacsony volta miatt a PPO Naiv…..
info@acsaladugyvedje.hu 2010.01.18 13:52:38
Legfrisseb:

twitter.com/legalmate:

RT @Fogyasztok A GVH-nál elindult a vizsgálat a PPO.hu ügyében www.fogyasztok.hu/cikk/20100118/gvh-vizsgalat-ppo-ugyeben

Üdv,

info@acsaladugyvedje.hu
(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második, keddi információkkal, a harmadik itt olvasható, és végül a negyedik, Tömeges feljelentések a rendőrségen... címmel ide kattintva érhető el.) Friss hírek a…..
info@acsaladugyvedje.hu 2010.01.13 19:30:13
Kedves B. László!

Felvetésed - szerintem is - nagyon gyakori problémára világít rá. Ügyfélként ugyanis naponta több tucat szolgáltatást veszünk igénybe, többségüket éveken (vagy akár fél életünkön) keresztül. Százezreket, akár milliókat fizetve egy-egy szolgáltatónak. A szolgáltatások minősége gyakran (az ügyfeleknek érthetően egy hiba is sok :-) nem felel meg annak, amiről pedig a szolgáltatóval kötött szerződés szól...

Ami a szerződésszegéssel okozott károk megtérítését illeti, Magyarországon magánszemélyeknek sajnos még nem ad lehetőséget a jog úgynevezett class action indítására. Ezért nincs is magyar nyelvű megfelelője annak az eljárásnak, amikor is úgy áll össze több károsult, hogy valójában nem is kell társulniuk Ez a jogintézmény Amerikában működik. Segítségével a vásárlónak (ügyfélnek) csak be kell jelentkeznie a class action-t indító ügyvédi irodához (egész pontosan a "class"-ba), hogy ő is vásárolt abból a bizonyos termékből (igénybe vette azt a bizonyos szolgáltatást), amely miatt valami kár érte. Ezzel a bejelentkezéssel a per eredménye rá is ki fog hatni. Azaz minden további nélkül majd ő is kap kártérítést az adott cégtől (természetesen csak nyertes per esetében :-)

A fentiekre tekintettel Magyarországon az ügyvédek nem is toborozhatnak nyilvánosan ügyfeleket, még ilyen kézenfekvő esetekben sem, hanem az ügyfeleknek kell megkeresniük az ügyvéde(ke)t. Annak nincs akadálya, hogy az ügyfelek többen (akár több ezren) egy ügyvédet bízzanak meg, és nyilvánvaló előnye van annak, hogy egy károkozóval szemben több tíz/száz/ezer károsult együttesen lép fel. Az „együttest” azonban az ügyfeleknek – sajnos – maguknak kell megszervezniük, az ügyvéd ennek menedzselésébe nem folyhat bele. A károsultak tehát saját maguk között „toborozhatnak”. Ezt követően a magyar polgári eljárásjog – jelenlegi – szabályai szerint már ügyvéd segítségével lehet keresetet a több (tíz/száz/ezer) felperes nevében megfogalmazni és benyújtani a bíróságra. A per eredménye azonban nem fog kihatni minden károsult vásárlóra (ügyfélre), hanem csak a perben résztvevőkre.

Ugyanígy, nem érvényesek a class actionhoz kapcsolódó - Amerikában szintén létező - kedvezményes eljárási költségek sem. (Persze egy PPO "előfizetésre", vagy egy havi BKV bérletre (lásd mások felvetését a BKV sztrájkkal kapcsolatban:
bkvfigyelo.blog.hu/2010/01/13/bkv_sztrajk_csoportos_per_a_bkv_ellen), mint a per értékére vetített általános perköltség amúgy sem lenne magas, de mégis csak, a felperes (károsult) által megelőlegezendő.)

A magánszemélyekkel szemben - 2008 ősze óta - viszont lehetősége van class action indítására a Gazdasági Versenyhivatalnak (GVH). A GVH most vizsgálja azokat az ügyeket, hogy hol lenne érdemes egy ilyen pert megindítania. Nincs információnk arról, hogy a GVH konkrét ügyben eddig pert kezdeményezett volna a bíróságon. Az ilyen pereket azonban mindenképpen meg kell előznie a GVH saját eljárásának, amely az egész procedúrát lényegesen meghosszabbítja – a GVH kétségtelen hozzáértése és szakértelme ellenére.

Ezért lenne fontos, hogy magyar jog is adja meg a lehetőséget a magánszemélyek kezdeményezésére ügyvédek által indítható class action-re, annak érdekében, hogy a károsultak a GVH „ingerküszöbét” esetleg el nem érő esetekben is, gyorsan, egyszerűen eljuthassanak közös keresetükkel a bírósághoz.

A „PPO-botrány”, a "BKV-sztrájk", a „ScienNet-ügy”, és más hasonló vitás kérdések – és nem mellesleg azok médiamegjelenése – minden bizonnyal hozzájárulnak ahhoz, hogy a jogalkotók komolyan vegyék a problémát, és hatékonyan, gyorsan dolgozzanak a class action jogszabályi lehetőségének magyarországi megteremtésén. A magunk részéről ügyvédként mi is dolgozunk ezen, mert a szakmai meggyőződésünk az, hogy a class action-nak feltétlenül helye van a magyar jogrendszerben.

Addig marad az alkalmi összefogás…

Üdvözlettel,

info@acsaladugyvedje.hu