Regisztráció Blogot indítok
Adatok
viczabubus

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Valamikor a blog történetének elején már emlegette valaki a témát, de igazából sose mentünk bele eddig. A többpartnerűségnek pedig van egészségügyi kockázata is. Noha Magyarországon állítólag nem túl nagy. Ami a HIV-vírust illeti, ha nem kifejezetten veszélyeztetett…..
viczabubus 2011.07.22 21:27:51
@Gritty goose: egyetértek. ffiak és szűrés, kemény dió.
Rabyn a gyerekkori nyelvoktatás problémáját illetve értelmét, hasznosságát boncolgatja nekünk küldött levelében. Üdv! Mivel régen volt már post, gondoltam feldobok egy témát, ez pedig a nyelvtanítás lenne.  A lakótársam azt tanulja, hogyan kell 3-7 éveseket angol…..
viczabubus 2010.06.08 11:08:09
Ennyit butaságot egy halomban már régen hallottam.

Mi az, hogy "ez a hátrány szinte egyenlő a közepes tanulmányi teljesítménnyel, hiszen szerencsétlen gyereknek két nyelv keveredik a fejében és néha nem is érti mit mond neki a tanító, akkor sem ha alap szavakat használ"?

1."ez a hátrány": A kétnyelvű gyerekek nem szerencsétlenek, hanem éppen hogy nagyon szerencsések (feltéve, hogy a szülők tényleg koherensen csak a saját nyelvükön beszélnek hozzájuk, nem keverve a két, esetleg három nyelvet), ugyanis nem "GONDOLKOZNAK" azon, milyen nehéz is "szegénykéknek" az életük, hanem készségszinten kerülnek közel BÁRMELYIK nyelvhez, ugyanis születésüktől fogva sajátítják el a nyelvtanulás leghatékonyabb technikáját, és nem gondolkoznak azon, hogy valamelyik nyelv, illetve annak nyelvtana "nem logikus (mint ahogy ezt a nonszenszt már 100-szor, 1000-szer hallottam kedves magyar nyelvtanulóktól. Kérdezem én, mihez képest). Egyébként ha a szükők tényleg tartják magukat a fenti egyszerű szabályhoz (mindenki csak a saját nyelvén beszél a gyerekekkel), a gyerekek remekül elválasztják a nyelveket. Kislányom 22 hónapos, mindennek tudja minkét nyelven a nevét, és tudja, kihez fordulva, melyik szót, kifejezést kell használnia. nem okoz neki gondot, sem fájdalmat, sem hátrányt, sem kavarodást ez a helyzet, spt, szemmel láthatólag élvezettel tölti el, hogy két nyelven tud megjegyzeni tárgyakat, kifejezni egyszerű érzéseket.

2. "szinte egyenlő a közepes tanulmányi teljesítménnyel":
Kedves nagyokos, közlöm veled, hogy kétnyelvű gyerekem egy harmadik nyelvű iskolába jár, ahol az év elején startolt, és nagyon jól bírja a tempót, sőt szárnyal több olyan gyerek között, akinek az anyanyelve az oktatási nyelv. Jó képességű gyereknél ugyanis nem számít, hogy hány nyelvű. ezen kívül IMÁDJA az oktatási nyelvet, úgy kell leszoktatnunk róla, hogy ezen a neíyelven kommunikáljon velünk.

3. "néha nem is érti mit mond neki a tanító, akkor sem ha alap szavakat használ"

Igaz, hogy az anya- és apanyelven a szókincsen nem olyan gazdag, mint amilyen LEHETNE (hangsúlyozom, lehetne, és nem feltétlenül gazdag), ha Magyaroszágon vagy a férjem hazájában élnénk. Ettől függetlenül a "szerencsétlen" fiamról - fél éves otthonélésünk alatt - az óvónéni nem tudta megmondani, hogy szinte nem élt még Magyaroszágon - ez most az én gyerekem, vagy a többi gyerek nyelvi színvonalát, esetleg az óvónéni féléves "figyelmetlenségét" mutatja. Hangsúlyozom, 6 éves korig a szülő felelőssége, hogy odafigyeljen a gyereke nyelvi fejlődésére (ének, mondóka, esti mese, és igen, még a MESENÉZÉS is segít, sőt a legjobb, ha az ember "néha" még esetleg beszélget is a kölykével - én pl visszahallom a saját szófordulataimat a fiamtól), de ez nem csak a két/többnyelvű gyerekekkel van így.

Szerintem ha bemennél egy átlagos óvodába, és elbeszélgetnél a átlagos 4-5-6 éves gyerekkel, elborzadnál sokuk mennyire nem tudja rendesen kifejezni magát. De ez elmondható az olyan EGYNYELVŰ 3-4. osztályosokról is, akik nem tudnak egy mesét rendesen elvolvasni, majd azt értelmezni.

Ráadásul a többnyelvűség ablak más kultúrákra is, tehát a két/több nyelvet beszélő gyerekek ilyen szempontból is szerencsések. Többet látnak a világból, felkészültebbek, és ezért nyitottabbak lehetnek majd a negybetűs életben. Persze a szülők tudatos nevelésére, irányítására is szükség van ahhoz, hogy a két/többnyelvűségnek ezeket az előnyeit ezek a gyerekek tényleg élvezni tudják.