Regisztráció Blogot indítok
Adatok
trmn

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Live In! Stonehenge és Salisbury 2009.02.15 18:21:00
Mi másra használhattuk volna szabadnapunkat "péntektizenhárom" napján mint egy kis túrázásra, a nagy misztikus kövekhez. Elkötöttük a staffos kocsit, és először Carolyn-hoz mentünk reggelizni. A bőséges választékot életünk első mikrosütőben elkészített…..
Mit tegyen a motoros, ha szerelni kéne, de nem egy profi műhely áll a kert végében? Kopogtasson barátoknál, vigye szakműhelybe, vagy álljon neki a konyha padlóján?Annyi egyszerű munka van, amihez éppen csak fel kéne emelni a gépet, de nincs hol és nincs mivel. A megfelelő…..
Egyszerű egysejtűek vagyunk, ezért kevés dolgot szeretünk jobban, mint a furmányosan, lakossági módszerekkel meghekkelt corporate oldalakat. Ezért hozott örömet ebbe randa szerda reggelbe Emese levele: azért ez undorító,és ha bele gondolok, hogy ezt az oldalt gyerekek is nézik... ez…..
w Haza a leállósávban 2007.12.17 07:30:00
  Maradunk kockázatközösségben. Vagyis továbbra is lopunk egymástól. Csak versenyezni ne kelljen.  ..
trmn 2007.12.17 10:22:04
Kedves Árpád!

Megint nagyon jót írtál. Amennyire meg tudom ítélni a helyzetet, értem és érzem, hogy nagyjából igazad van. Sőt, szerintem az ilyen fajta gondolkodásnak kellene felülkerekednie. Nem pedig a folyamatos önámításnak, ami most van.

Az Ikarusos témában viszont tévedsz. Önmagadnak mondasz ellen. Miért? Mert nem árnyalod a képet. Pedig ezt a kifejezést jóformán tőled tanultam. A dolgok nem csak feketék meg fehérek, stb.
Az Ikarus esetében pedig a kép, hidd el, sokkal árnyaltabb. És ezt most nem egy nosztalgiázgató, siránkozó, egykori hős Ikarusos, vén trotty mondja. Nemrég szakdolgozatot írtam az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár Kft.-ből, gazdasági vonatkozásban. Hidd el, jól körbejártam a témát. Arra a következtetésre jutottam, hogy nincsen épeszű válasz arra, hogy miért jutott idáig a cég. Csak elméletek lehetnek. Mindenestre a tények - amiket te is ellenőrizhetsz - elég beszédesek.
2003-ig a cég nyereséges volt. Voltak jobb meg rosszabb évei, de alapvetően gazdasági profitot realizált évről évre. 2003-ban azonban meredek zuhanásba kezdett. Érdekes módon ebben az évben érkezett a francia medzsment is. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy ők tehetnek mindenről. Sajnos "kitűnő" kollégákat találtak házon belül is. Igen, kimondom: sajnos jó pár honfitársunk is - tudatosan, vagy tudtán kívül - keményen munkálkodott azon, hogy a cég lehetetlen helyzetbe kerüljön.

Carnivora 2007.12.17. 09:17:06:
"Te az ikarus évek óta gyakorlatilag papíron létezik azt a pár buszt amit összeszereltek azt is Scania fő alaktrészekkel csinálták ... az ikarus egy évtized alatt nem termelte volna le azt a mennyiséget amit a volvo secpec leszállított."

Amiről te beszélsz, az az Ikarus EAG. A főalkatrész pedig történetesen az alváz. Azért mert az EAG specialitása, hogy idegen alvázakra készít felépítményeket. Ha annak idején a medzsment másképp dönt, ma az Egyedi lehetne az Irizar. Tudod, az a Scani alvázakra építkező, prosperáló, spanyol karosszéria gyártó cég.
Másrészről pedig a pár darab Ikarus mellett az EAG 2004 óta legyártott évente 80-100 db F15-öst, Iveco midirider alvázon, Irisbus márkanévvel. Na akkor most árnyaljuk a képet: a tervezett daraszám az F15-ösből évente 200 volt. Ennek a közelébe sem értek soha, és ezt az Iveco (a tulajdonos) évekig nem vette észre/nem akarta észrevenni. Ugye nem kell közgazdásznak lenni ahhoz, hogy belássuk, egy évi 200-as darabszámra tervezett budget nem állja meg a helyét fele annyi darabszámnál.
Az "évek óta papíron létező Ikarus" jelző jobban illik a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó székesfehérvári Ikarusbus Rt.-re. Amely cég nagyjából a vagyonkezelő szerepét tölti be manapság. Amikor meg azt írják, hogy nem gyárt buszokat:
nol.hu/cikk/443384/ Akkor Széles Gábor megsértődik és leközli a saját lapjában, hogy 200 buszt gyártanak nála: www.magyarhirlap.hu/Archivum_cikk.php?cikk=127823&archiv=1&next=0
Ja. Csak azt nem teszi hozzá, hogy azokat tulajdon képen a tőle szerelőcsarnokot bérlő Alfabusz gyártja, tök véletlenül Volvo alvázra.

Na már ennyit az árnyalásról.
w Vackor néni busza 2007.06.13 06:00:00
Szaftos hörögnivaló készülődik, máris ünnepelhet a hörgipar. Be lesz itt zárva több száz iskola. Megö-hö-lik a falut, húgybasüppesztik, véknyába tipornak a falunak ezek, mert gyűlölik a puszták népét, mert ezek azok. Pedig igen, be kell zárni, mégpedig sürgősen. Viszont…..