Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Rácz Gergely

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnaptól Pécs Európa (egyik) kulturális fővárosa. Ennek apropóján a MÁV Nosztalgia Kft. különvonatot indított a megnyitási ceremóniára. Zsúfolásig megtelt; de miért nem megy minden hasonló eseményre ugyanilyen? Alaptermészetünk szerint szeretjük könnyed, oldott…..
Rácz Gergely 2010.01.20 19:57:56
@ZBR:
Egy: nem vagyok NOHAB-szimpatizáns.
Kettő: szeretem az MD-t, de azért egy ilyen hosszú vonatot hány szerelvényből is lehetne kiállítani? Ráadásul villamosított pályán, végig 100-as sebességgel? Bírná az MD?
Három: jó, ne legyen pápaszemes. Ne is kerüljön a Nosztalgia Kft-hez, "kohóban a helye mindnek". De akkor sem hiszem el, hogy legalább gyorsvonati (A/Ao, B/Bo/Bko) kocsikat nem tudtak összekaparni erre az alkalomra, csak helyi és elővárosi forgalomra való Halberstadti kocsikat...
Rácz Gergely 2010.01.20 20:00:57
@ZBR:
Elnézést, az előbb félreolvastam az MD-kkel kapcsolatban, és nem az eredeti mondatra válaszoltam. Szóval: az is mérhetetlenül szomorú, hogy az MD-kből egy szerelvényre valót (MDmot+3 Bx+Ax+Btx) nem képesek megmenteni.
De akkor is, ki "kampányol"?
Rácz Gergely 2010.07.12 16:04:55
@Rácz Gergely: Ezennel ez a hozzászólásom érvényét veszítette - szerencsére :-)
Komárom-Székesfehérvár, Zirc-Veszprém, Pápa-Csorna, Karcag-Tiszafüred, Lajosmizse-Kecskemét A Kötött pálya úgy értesült nem hivatalos, de megerősített forrásokból, hogy napokon, heteken belül öt olyan vasútvonalon indulnak meg ismét a személyszállító vonatok, ahol a Bajnai-…..
Rácz Gergely 2010.06.18 18:35:28
@Rácz Gergely: ...ja, és egy jól megcsinált menetrendnek sokkal nagyobb utasvonzó hatása van, mint azt sokan gondolnák.
Rácz Gergely 2010.06.18 19:06:27
@ladymerenwen: Az előző menetrendhez képest persze, hogy jobb, akkor ugyanis a vonatok fél órát ácsorogtak Bakonyszentlászlón, úgyhogy ne azt tessék alapul venni. Az, hogy a Győr és Veszprém között járó buszok tisztábbak, mint a vonatok, megint csak nem törvényszerű szerintem. Viszont említem azt az esetet, amikor a 82-es főúton keresztbeállt egy kamion, és minden forgalmat el kellett terelni Dudar felé. A buszvezető a Zircen belüli útelágazásnál megkérdezte: "Cseszneki van?", miután pedig senki nem szólt, elindult Dudar felé. Ja, a Csesznekről (és Kardosrétről) Győrbe utazóknak meg ló-izé a hátsó felükbe... Ennyit a Volánokról. Ezen kívül volt már olyan eset, hogy egy Credo busznak elszállt a féklevegője Győr határában, fél órát vártunk a szervizkocsira (ráadásul mindezt egy körforgalom kellős közepén), az E95-ös Ikarusok közül van, ami beázik (pedig még nem is volt nagy eső, amikor ezt tapasztaltam). A vonaton ehhez hasonlókat soha nem tapasztaltam, pedig 3 évig napi rendszerességgel ingáztam Zirc és Győr között. Buszra szerencsére jóval ritkábban voltam kénytelen felülni.
Rácz Gergely 2010.06.19 15:04:00
@combo: "Többek között a kötött pálya miatt"? Ha az, amit mondasz, a kötött pálya miatt lenne, a világ összes vasútján kiszámíthatatlan, megbízhatatlan lenne a közlekedés...
Tény, hogy nem a MÁV a megbízhatóság csúcsa, de errefelé nekem az a tapasztalatom, hogy sokkal megbízhatóbb a vasút, mint a Volán.
Mobilitás Az égbolt dízelei 2010.02.22 11:00:00
Korunk ludditái minap összecsaptak a rendőrökkel a Torino-Lyon gyorsvasút lehetséges építési területe mellett, a környezet védelme ürügyén. Pedig azt az égből sokkal jobban fenyegeti a megújulásra, vagyis alternatív hajtásmód használatára képtelen sugárhajtású repülés.…..
Rácz Gergely 2010.03.11 16:33:05
@ZBR:
Megkérdezem: miből gondolod? Vagy honnan tudod? Egy légcsavaros gép azért szerintem nincs olyan zajos, mint egy sugárhajtású.
Rácz Gergely 2010.03.12 15:07:54
@ZBR:
Egyrészt dugattyús motorra gondoltam, direkt meg is jegyeztem, hogy nem légcsavaros gázturbinákról van szó.
Másrészt a kérdésemre repülőmérnöki főiskolán tanuló ismerősöm válaszolt: a repülőgépekben a dugattyús motor eleve maximum percenként 3000-et fordul, míg a sugárhajtómű tengelye legalább 10000-et, ebből már következik, hogy kevésbé zajos. A légcsavaros gázturbina sem kimondottan, ott inkább a vibráció nagyobb valamivel, de nem számottevően.
Rácz Gergely 2010.03.12 16:28:36
@Rácz Gergely:
...mármint ebből az következik, hogy a dugattyús motor kevésbé zajos, mint a sugárhajtómű... ez kimaradt :-)
Mi olyan ország, sőt, olyan világrész polgárai vagyunk, akik elképednek, ha egy több rendszerváltozáson túlesett ország vasútjának mai utódját hat-hét évtizeddel az utóbb az értelmes emberek által bűnösnek tekintett deportálások után beperlik.   Pedig lehet, bennünk…..
Utólag elismerem, szégyellem magam, hogy számos írásommal akarva-akaratlanul népszerűsítem a vasutat. A magyart is, de mostantól szerencsére az ingyenreklámért még nekem van módom fizetni: pénzért méri a MÁV a fotósengedélyt.Itt van…..
Ahogy az egészségügy sem. De legalábbis egyiket sem állami feladat lenne üzemeltetni. Hiszen a minisztériumokban nem értenek ezekhez.   Nézem a különféle látványos vasutakról készült filmeket, és arra kellett rájönnöm, sehol sem merev nyakú állami hivatalnokok,…..
Rácz Gergely 2010.01.03 20:05:04
@az aki:
Akkor legyél szíves nekem elmesélni, hol írtam én azt, hogy építsünk ott kisvasutat a tanyákhoz, ahol nincs? Mert aki a vitapartnere szavait kiforgatja, azzal nem igazán érdemes leállni vitázni.
Rácz Gergely 2010.01.03 20:14:22
@Jermann Kálmán:
Rekultiváció? Ugyan már, hiszen kitalálták már erre a bűvös "Ideiglenesen szünetel a forgalom" kifejezést. Ezzel kapcsolatban lásd: Lepsény - Dombóvár vasútvonal...
Rácz Gergely 2010.01.03 21:01:01
@ubk:
Igen, a menetrenden is sok múlik, arról is írtam (és mellesleg ezen a legegyszerűbb változtatni).
A most megszűnt vonalak közül 6-ot (4, 22, 37, 42, 47, 64) utaztam be most november végén, december elején, további kettőt (5, 45) pedig még régebbről ismertem. Az a véleményem, hogy szinte mindegyiknél csapnivaló volt a menetrend, amit még az is tetézett, hogy a pálya állapota olyan rossz volt, hogy azzal a sebességgel a vonatot épeszű és nem vasútbarát ember nem használja munkába járáshoz és egyéb olyan célokra, ami miatt rendszeresen igénybe venné a vonatot.
Csak sorban:
4-es vonal: a pálya tűrhető állapotú, viszont a vonatok többsége csak Almásfüzitőről/ig közlekedik, Komárom és Almásfüzitő között szerelvénymenetként(!) megy.
5-ös vonal: kimondottan jó pálya, 100 km/h-s kiépítési sebességgel, de a menetrend katasztrófa: nézzük meg, milyen időpontokban értek be a vonatok Székesfehérvárra!
22-es vonal: a menetrenddel itt is vannak gondok, de itt nagyobb baj is van, a pálya állapota kritikán aluli.
37-es vonal: szerintem egyértelműen a 30-40 km/h-s pályasebesség nyírta ki az utasforgalmat.
42-es vonal: itt is egész jó a pálya, de a napi 3 pár, teljesen lehetetlen időpontokban közlekedő vonatot nem csoda, hogy senki sem veszi igénybe. Ezen kívül Pakson mind a két megállási hely (a nagyállomás és Paks-Dunapart megállóhely) egyaránt messze van mindentől. A kettő között viszont közvetlenül a lakott terület mellett fut a vasút, egy megállóáthelyezés vagy -létesítés segíthetett volna.
47-es vonal: a pályaállapotok nem a legjobbak, de viszonylag tűrhetőek, ugyanakkor a vonatok nem mennek fel Dombóvárig, és szerintem ez az utasvesztés egyik legnagyobb oka.
64-es vonal: a vonat a 23 km-t 56 perc alatt teszi meg. Ehhez azt hiszem, nem szükséges sok mindent hozzáfűzni.

Elnézést a blogbejegyzés témájától való elkanyarodásért, de ezt le szerettem volna írni mindenképpen.