Regisztráció Blogot indítok
Adatok
drandor

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Dr. Rajháthy Beatrix megrázó helyszíni beszámolója a szétvert gyermekorvosi rendelőből: "Szóval ez fogadott minket. A betörő alaposan megsérülhetett, mert csupa vér volt minden (reméljük HIV negatív, de azért kesztyűben takarítottunk). Kínunban már nevettünk az…..
drandor 2010.01.04 20:30:48
Tisztelt Balázs Györgyi !

Nem szoktam valótlanságokra, politikai támadásokra (jöjjenek bármely oldalról, de eddig érdekes módon csak Önöktől jött számtalan) reagálni, de az Ön megjegyzései miatt kénytelen vagyok megtenni. És a hozzászólásában említett "passzivitásom" miatt csak most, miután 2009. január 4-én reggel 9 órától a rendelőben zavartalanul folyik a gyógyító munka, betegellátás, van egy kis időm, hogy ismertessem a valós tényeket:

1./ 2008 februárjában 11-én hajnalban volt az első komolyabb betörés az Újhegyi gyermekrendelőben. Elvittek egy számítógépet, két monitort, telefonokat, apróságokat.
Az ellopott eszközöket 1 nap alatt pótoltuk, kértük az ablakokra rácsok felszerelését és a Riasztó rendszert működtető szolgálat (mert természetesen évek óta van riasztó rendszer egy központi ügyeletre bekötve) vizsgálatát, miért nem intézkedtek, ha szólt a riasztó.

2./ a sikeres akción felbuzdulva az ismeretlen tettesek 2008. február 25-ére virradóra ismét betörtek, most már az egész gyermekrendelő számítógépes gépparkját elvitték. Az okozott kár megközelítette az egymillió Ft-ot. A riasztó rendszer most is jelzett, intézkedés nem történt. Megsürgettem a rácsok felszerelését, mire azt a választ kaptuk az egészségügyért felelős illetékesektől, hogy nem költünk az Újhegyi rendelőre, mert lebontásra kerül és majd befektetők újat építenek. Erről cikk is jelent meg a Kőbánya újságban.

3./ 2010. január 1-én 9 óra 50-kor értesített a rendőrség, hogy a rendelőben betörés történt. A helyszínen megdöbbenve tapasztaltam azt a vandalizmust, amit az ismeretlen tettes(ek) elkövettek. Balázs Györgyi hozzászólásában említett "Szakmai rátermettség, és minden tudás" nélkül még a rendőrségi helyszínelés alatt megszerveztem a rendelői dolgozóinak értesítését, megkérdeztük ki, mikor tudna segíteni a helyreállításban. Szinte mindenki és azonnal felajánlotta segítségét, nem törődve az ünnepekkel, szabadnappal. Január elsején ! üvegest kerestünk és találtunk, aki másnapra vállalta munkát. Addig az informatikusommal bedeszkáztuk a betört ablakokat, egyben kerestünk szakembereket Szász Csaba alpolgármester és a Vagyonkezelő segítségével, aki már elsején délután jöttek és megkezdték a munkát. A betört ablakok miatt az értékesebb eszközöket éjszakára az Egészségügyi Szolgálathoz, biztos helyre vittük.

Másnap, azaz másodikán még többen jöttek segíteni. Az üveges beüvegezte a betört ablakokat, a Szolgálat informatikusa közben elkezdte helyreállítani a számítógépes rendszert, ami tönkrement, cserélte (megjavította pl. Jakab doktornő "odalett" gépét, kicserélte a széttépett kábeleket, beüzemelte az internetet). Az ellopott szervergépet ideiglenesen a Szolgálat gépeiből pótoltuk, felvettem a kapcsolatot a háziorvosi szoftvert biztosító cég vezetőjével és kértem, hogy munkatársuk január 4-én reggel 7-re kijöjjön, telepítse a programot. Jött az asztalos, cserélte a megrongált zárakat, javította a felfeszített ajtókat. Egyeztettem az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat régiós központjával, hogy az ellopott és tönkrement oltóanyagokat legkésőbb hétfő reggelre pótolják. A sok segítség eredményeképpen 2009. január 2-án délutánra, a betörés, rongálás után 28 órával !! a rendelő üzemképessé, a betegek fogadására alkalmassá vált. Január 4-én reggel 9-re a szoftverek telepítve voltak, a rendszer működött.

Persze maradt még sok asztalos munka (feltört szekrények, fiókok, zárak), összekevert, szétdobált leletek, kartonok helyretétele, de a betegellátás, védőoltások beadása zavartalanul folyhat. Gondolom fentiek jól érzékeltetik "Szakmai hozzáértésem és tudásom" teljes hiányát, "döbbenetesen érdektelen és közönyös hozzáállásomat" az egészségügyi alapellátáshoz.

És általánosságban. A Kőbányai Önkormányzat természetesen minden intézményére kötött biztosítást, valamint évente nem csekély összeget áldoz a riasztó rendszer működtetésére is. Mindegyik esetben szólt a riasztó, senki nem tett bejelentést a rendőrségnek.
Az Egészségügyi Szolgálat évente jelzi, mikor, melyik rendelőt kellene felújítani, mit kell karbantartani, hol kell fejleszteni, beruházni. Az, hogy ebből mi valósult meg, azt az "emberileg maximálisan alkalmas, különös empátiát és szociális érzékenységet igénylő feladat ellátására alkalmas" személyek döntik el, szavazták meg vagy nem. Hiába kérünk rácsokat, ha inkább meggondolatlanul lebontanák az épületet.

Zárszóként: nem tudom eléggé kifejezni köszönetemet azoknak a védőnőknek, asszisztenseknek, takarítóknak, a Szolgálat dolgozóinak, kik az ünnepi pihenést, szabadnapjaikat feláldozták azért, hogy a lakótelep lakosai, betegei egészségügyi ellátása rendben történhessen. Minden hálát, köszönetet megérdemelnek.

Dr. Molnár Andor
Kőbányai Egészségügyi Szolgálat
vezetője