Regisztráció Blogot indítok
Adatok
l--o--------o-lll------o---l (törölt)

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Ó, hogy az a...! 2010.01.05 17:42:00
A fene vigye el, Árpáddal versenyt káromkodtunk, mikor megtudtuk, hogy a megtévesztő módon Dakar-ralinak nevezett versenyről kiesett az eddig második helyen haladó Tatra. Tudvalévő rólunk, hogy a szerkesztőségen belül amolyan szeparatista csoportként visszük a sajnos lassan teljesen…..
l--o--------o-lll------o---l (törölt) 2010.01.11 07:57:00
ha a csőváz+lengőtengely nem lenne életképes-versenyképes konstrukció, akkor nem maradhatott volna fenn 87 évig

szerintem

1923-ban jött ki az első ilyen, a Tatra T11, kéthengeres bokszer, léghűtés, csőváz+lengőtengely

1926-ban a Tatra T30 már négyhengeres bokszer, szintén léghűtés

ez előtt a Tatra csak vízhűtéses autókat készített, 1897-től (az Osztrák-Magyar Monarchia első, a világ harmadik autógyára)

hol volt ekkor még a VW Bogár? még a VW mint márka sem létezett

1936. Berlini Autószalon: bemutatkozik a Tatra T97, négyhengeres, léghűtéses, bokszer farmotorral, "bogárhátú" karosszériával, központi gerincvázzal, stb.

megvehető

Hitler parancsára eltávolítják, nyilvánvaló, hogy a még csak prototípus szinten létező "bogár" kdF-Wagen ennek a kiköpött mása lesz, két ajtóval és kisebb motorral

de nem gyártásérett

a Tatra nemzetközi bíróságon bepereli VW-t 10 szabadalma megsértése miatt

a németek 1939-ben annektálják Csehszlovákia nagy részét, a Tatra gyárat átveszik, hadiüzemmé nyilvánítják, a Tatra T97 gyártását leállítják

utasítást adnak egy terepjáró katonai teherautó kifejlesztésére, megszületik a Tatra T111, csőváz+lengőtengelyek, V12 dízel, 6x6, ezt a motort német tankokba is beszerelik

ennek a gépnek a közeli leszármazottai a mai Tatra teherautók, T138, T148, T815, utóbbi a Dakaron is jeleskedett

a II. világháború után újraindult a szabadalmi per, a VW 3.000.000 márka kártérítést fizetett

a Tatra az euro5-nél tart léghűtésben, a csőváz még mindig maradt

a gond, hogy a teljes szerkezet egyedi, nem lehet kiváltani olcsó beszállítókkal se a motort, se a vázat, se a futóművet, de még a fülkét se nagyon, mert amit ez a szerkezet kibír, azt az országúti teherautók tízezerszámra gyártott fülkéi nem

a többiek mind vásárolhatnak részegységeket, főegységeket szakosodott beszállítóktól, az alapkonstrukciója az összes többi teherautónak ugyanaz

létraváz, soros 6 hengeres vízhűtéses dízel, merev tengelyek

ez kis költői túlzással csereberélhető bennük, szinte kompatibilisek

szóval a Tatra sokkal jobban kilóg a teherautók sorából, mint a személyautókéból a sokat emlegetett Subaru

de nem csak a legolcsóbb, legszéleskörűbben elterjedt járművekre van szükség, ezért a tippem, hogy a Tatra valamilyen formában mindig fent fog maradni
Belsőség A legtaxibb érzés 2010.01.08 09:55:00
A rendes forgalmival, valamint a hivatalosan lefordíttatott Euro 3-as átalakítási engedéllyel Tamás berobogott a Mozaikba, hogy elkezdje görgetni a behozatal úthengerét. Nézik a szakértők a papírokat – hát ezen sehol nem szerepel, hogy Euro 3-as. Dehogynem, ott áll rajta, hogy…..
l--o--------o-lll------o---l (törölt) 2010.01.11 06:09:14