Regisztráció Blogot indítok
Adatok
öregbringás

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokan tudják rólam, hogy nem szeretem a terepjárókat. Feleslegesen nagy, környezetszennyező, energiapazarló, kihasznál(hat)atlan vasak, amelyeknek a volánja mögött még a legszelídebb buddhista szerezetes is előbb-utóbb olyanokat mond, hogy "ha nem megy odébb, letolom", meg…..
Belsőség Idióta + hó = SUXX 2009.12.19 17:56:00
Végre megjött ma a rendes hó, ilyenkor a legjobb dolog a meleg lakásból kifelé bambulva nézni az időt, a legrosszabb meg közlekedni. Reggel arra ébredtem, hogy a szomszédasszonyom kért segítséget megcsúszásilag, pedig van téli gumija. Most meg Vomit kolléga dobta be ezt a videót…..
öregbringás 2009.12.20 19:14:12
A gumi vita hangneme sajnos olyan mint a közlekedési morálunk.
30 éve van jogosítványom. 22 évig farmotoros Skodával jártam, nem volt téli gumim, (örültem, hogy megfelelő gumit lehetett kapni). Régebben, is voltak telek, (érdemes megnézni a havas napok számát)de tisztában voltam a magam és a gk teljesítményével, odafigyeltem a többiekre és soha semmi probléma nem volt. A Skodáról csak annyit, hogy gond nélkül felment a Mátrába havas jeges úton is (valószínűleg nehezebb volt vezetni, mint a mostani ABS, ESP stb-vel felszerelt autókat).
Mindig figyelemmel kísértem az autós szaksajtót, és ezek között találtam egy a témához nagyon illő cikket " Összehasonlító gumiteszt" címen a 90-es évekből.
10 márkás gumit teszteltek, ebből 9 nyári és 1 TÉLI gumit. A teszt szerint a nyári gumikkal szemben követelmény, jól tapadjanak, csöndesek legyenek, bírják a nedves, vizes utat és valamennyire a HAVAT is. Az eredmény érdekes, mert száraz úton szinte mindegyik hasonlóan teljesített. Nedves pályán a téli gumi fékútja -60km/h-ról - 35.7 m, a nyáriaké 31.7-33.5 m között alakult. A felúszási sebessége a téli esetén 73km/h a nyáriak 79-87 km/h-val szemben.
Havas pályán egyértelműen a téli teljesített jobban: a kezelhetőségi sebessége 59.3 Km/h volt a nyáriak 36.4-50.9 km/h -val szemben.
Érdekes, hogy az utóbbi időben csak téli vagy nyári gumik összehasonlító tesztjeit közlik, valószínűleg azért mert a fenti eredménnyel zárulna egy összetettebb összehasonlító tesztelés.Talán ez nem tenne jót az üzletmenetnek?
Szerintem aki kénytelen használni az autóját akkor is amikor hó van, feltétlen szükséges a téli gumi, de aki Budapesten a letakarított úton használja annak - kellő odafigyeléssel - a nyári is megfelelő.
Érdemes megjegyezni, hogy a technika nem minden, ember is kell aki azt megfelelően kezelni tuja.

vagyok kellő a havas napok száma ha csak megpróbáltam odafigyelni a többiekre is.
öregbringás 2009.12.22 16:29:48
@tekniq:

Amit az első hozzászólásomban írtam a hangnemről és a közlekedési morálról sajnos kénytelen vagyok fenntartani. Szerintem, kedves autóstársam javasold az Autóbild tesztjeinek az átvételét a Totalcar részére, valószínűleg mindenki okulna belőle, de akkor felesleges lenne ezen a fórumon vitázni.Én nem írom a másik véleményére, hogy hülyeség, mert egyelőre a vitaalap hiányzik.
Amit leírtam azok tényszámok (féktávoság, sebesség, stb.) abból mindenki, aki kicsit is ért a technikához, az érti miről van szó.Ebben nem az szerepel, hogy télen ne használjunk téli gumit, ezért érdemes figyelmesebben elolvasni.
Célszerű lenne nyáron egy újabb vitát rendezni arról, hogy használjunk-e nyáron nyári gumi vagy jó a téli.Ugyanis az autósok egy része nyáron is télivel jár. Ezt vehetjük úgy, hogy veszélyt jelent a többi közlekedőre, mert a téli abroncs kezelhetősége, vizen siklási határértéke, fékútja gyengébb.
Itt nincs szó "összeesküvéselméteről", csak kizárólag üzletről. Érdemes elolvasni egy-egy új autó tesztjét, az egyik tesztelő szerint kiváló, a másik szerint nem a legjobb. Ki lehet találni hogy az eredményt mi határozza meg.