Regisztráció Blogot indítok
Adatok
loro

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bármennyire erőltetik az EU-nál a dilettánsok a fogyasztáscsökkentést, nem érnek el vele semmit. Csak megszívatnak jó pár embert. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
loro 2013.07.02 23:42:12
A cikk alcímeihez:

Miért idióta a szabvány?
Egy szabványt kell hozni, ami objektíven mérhető. Azt nem várják el, hogy minden autó tudjon 130-cal menni. Azt, hogy ezt a szabványt hogyan teljesítik az egy más kérdés, ha más lenne a szabvány, akkor az is eredményezhetne a gyakorlatban nem hasznos fejlesztéseket.

Miért rossz nekünk ez az egész?
"Nekünk" alatt itt az autórajongónak nevezett réteget érthetjük csak. A többi (túlnyomó többség) egyszerűen csak közlekedni akar. Az, hogy mit tesznek a pénzéért a feneke alá, műszakilag nem érdekli, azt meg "nem várhatjuk el", hogy a gyártók tartós autókat készítsenek, mikor minden termék ciklusa rövidül. 100%-ban újrahasznosítható, eldobható autó a cél.

Miért értelmetlen a fogyasztáscsökkentés?
Mivel az élet minden területén folyamatos fogyasztás növekedés van, az, hogy az üzemanyag felhasználás nem nő, reál értékben csökkenést jelent.

Mi lenne a helyes út?
Ezzel részben egyetértek. Azonban itt az autógyárak érdekei ellen menne jórészt a cikkben javasolt megoldás, de a lobbi ellen nem akar a szabályozás menni, ezért jó, hogy az egyre drágább fejlesztések (melyet a végfelhasználó úgyis kifizet) mellett az üzemanyag ára is fokozatosan nő, így az autózás továbbterjedése nem olyan gyors, mint lehetne, vagyis, akinek nincsen pénze, az ezután sem fog sokat autózni, pedig egy általános életszínvonal növekedés ezt vonná maga után.

Ez a zöldben lakjon/városban dolgozzon dolog nem egyes emberek törekvése, hanem pusztán célszerűség (vagy inkább igényesség?), hogy a városokban is az ipari és lakónegyedek elkülönülnek, tehát nem az a baj, hogy valaki zöldben akar lakni, hanem a tömegközlekedést kell jól kialakítani, és az árát úgy alakítani az autózással szemben, hogy tényleg csak a legkényelmesebbek válasszák az autót napi munkába járásra.
Az otthonról dolgozást meg azért nem szeretem, ha említik, mert egyrészt sokkal több az olyan munka, ahol a fizikai jelenlét elkerülhetetlen, ahol meg kimutatható, hogy mindent egybevetve megéri távolról dolgozni, ott már többnyire ez megy is. (miért van az, hogy a munka minden médiában az irodai munkával egyenlő?)

Az lokális termék előállítás versenyképességének visszatéréséhez meg valóban kell egy igazi robbanás a szállítási költségeknél, de ennek nincsen köze a személyautók fogyasztási normájához.