Regisztráció Blogot indítok
Adatok
atika001

0 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A katona várja a csatát és egy fakéregbe vési, hogy még él. A fa-graffitik, az arborglifák vizsgálata teljesen új tudományterület, amit jelenleg egyetlen kutató, Chantel Summerfield űz. A Bristol Egyetem kutatója a második világháború alatt a katonák által a fákba vésett…..
Javában ünnepeltünk odabent a turistaházban, sötét este lett, amikor Gabi azzal jött vissza a kinti vécéről, hogy valami nagy macskaféle dorombolt-mormogott mellette néhány méterre bozótban. János, a gondnok közölte, hogy nem macska az, hanem vaddisznó: ilyenkor este több is fel szokott jönni…..
Tavaly májusban tudtuk meg, hogy Bayer Zsolt az NKA miniszteri keretből nyújtott 35 milliós támogatásával újraforgatja a régi nagysikerű Másfélmillió lépés Magyarországon című sorozatot. Bayer az Indexnek úgy nyilatkozott, a Magyarországon készülő, 14 részes és a…..
atika001 2012.07.13 17:06:28
Örömmel látom, hogy nem csak én háborodtam fel azon, amit ezzel a filmmel csináltak. Szívemből szólt az írás. Én is azt vártam, hogy bevágnak részeket - vagy legalább képeket - a régi sorozatból, hasonlóan ahhoz, amikor a Szomszédok című teleregényt elkezdték ismételni, magyarázatot, kommentárt fűztek hozzá, elvégre nézhette olyan is, aki még nem is élt akkor, vagy esetleg már el is felejthette azt, hogy mi volt a napi aktualitása annak, amiről szó van az adott részben. (Ugyanis a kisemberek mindennapjairól, életéről, problémáiról szólt, ami ma már nem is érdekel senkit - persze csak egy bizonyos szinttől felfelé...)
Ilyen filmet megirigyeltek volna a múlt rendszer agitproposai is. Annyi belemagyarázás, pátoszos szöveg (amiből a kevesebb sokkal több lenne), erősebb - gyengébb ferdítés, óvatos kikerülése/elhallgatása a valóságnak, demagógia van benne, hogy az egy olyan embernek, aki valamelyest ismeri a történelmet, a történetét egy - egy helynek, vagy magát az útvonalat (nekem szűk 300km van még vissza belőle) és főleg az előző sorozatot, annál ez kiveri a biztosítékot. Aki pedig úgy áll hozzá, hogy ez egy jó Magyar Embernek szánt film, amit feltétel nélkül el kell hinni, az ismét egy fokkal könnyebben az orránál fogva vezethetővé válik. A polgármesterek egy része már csak olyan napjainkban, mint derék jó nemes uraink voltak, urai élőnek, holtnak, emberi sorsoknak, birtoknak, amin manapság állami pénzből közmunkásokat lehet dolgoztatni. Azon polgármesterek jelentős része is független jelölt volt a bizonyos hosszú szavazások éjszakáján, akik előtte tudjuk hogy kinek a támogatottjai, illetve jelöltjei voltak. Ezeket a polgármestereket nem ismerem, nem is érdekel a politikai hovatartozásuk, viszont a mondanivalójuk érdekes módon ugyan azt sugallja, amit a film: várak, kastélyok, uradalmi majorságok, királyok, grófok, bárók, nemes urak - hej, de szép világ is volt az. Ezt tette tönkre az a mocskos kommunizmus. Bennem csak az merül fel ilyenkor kérdésként: miért gondolja bárki is azt, akinek ezek hallatán nagyot dobban a szíve, hogy ha az a rendszer visszajönne, Ő ugyan ezekhez tartozhatna? Miért élnek olyan sokan a gyerekkori mesék világában? Bizony lennének újra - sokkal nagyobb számban az előzőeknél - jobbágyok, zsellérek, nincstelenek. Kis viskókban több generációban 10 - 15-en nyomorgók. Hej, de szép is volna az! Hiszen hamarosan el is jön újra ez a világ, lásd Munka Törvénykönyve által biztosított jogaid... Ennyit így a filméhez hasonló pátoszos stílusban...
Ami miatt mégis megnéztem/em, az az, hogy valóban szépek a felvételek, még a sittként bevágott részletek is elmehetnének akár egy természetfilmben is. Hiszen az eredeti valóban egy kicsit természetfilm, egy kicsit tudományos ismeretterjesztő film, és társadalmi ismeretterjesztő film is volt. Ezzel ténylegesen kedvet is csinált ahhoz, hogy felkerekedjen az ember, és megnézze hazánk kisebb - nagyobb csodáit. A mostani modern technikát bűn, tékozlás egy csupán politikai mondanivalójú filmhez használni. Vagy bűn ugyan ezt a nevet ráakasztani. Olyan, mint az osztrák Pick szalámi, vagy a szlovák Tokaji. Ez a film - és az útvonal - ugyanis hiányos, sajnos jól követhetően politikai okokból. Az első rész után pld. kíváncsian vártam Derenket hogy fogja tálalni a film. Derenk egy lengyelek által lakott gyönyörű kis falucska volt (ehhez minden adottsága megvan), amit szó szerint megszüntettek létezni azért, hogy a méltóságos Horthy kormányzó Úr medvére vadászgathasson. Ugye ezt sem tudta volna az, aki csak a film által tálaltakat eszi meg? Mert nemes egyszerűséggel - mint kínos rész - kimaradt. Pedig az eredetiben ez is benne volt.
Rockenbauer nem volt komcsi, és egyesek hozzászólásával ellentétesen tudnék több olyan részletet az eredeti filmben, ahol tetten érhetően bírálja a rendszert, és lám, mégis benne maradhatott a filmben. (Akkor már nem véletlen voltunk a legvidámabb barakk, enyhült a szigor.) Többször is ekézi a túlzott iparosítást, a körzetesítést/központosítást, ami miatt már akkor elkezdtek kis falvak kihalni, lévén a fiatalok elköltöztek. Több helyen beszél meg nem épült utakról, beruházásokról, amikkel ez megelőzhető lett volna. Igazából ezekre az akkor pislákoló kis gyertyalángokra lettünk volna kíváncsiak a jelen sorozatban, megvannak-e még, ha nem mi lett a beteljesedésük, mi nyomuk maradt? Ez a hiány az film után is hiány marad sajnos...
Az, amit egyesek politikai kényszernek gondolnak Rockenbauer mondanivalójában - ahol dicséri a brigádokat, és a társadalmi munkát, azokat az embereket, akik önzetlenül a szabadidejüket feláldozva fenntartanak, felújítanak, csinosítgatnak egy-egy turistaházat, egykori erdészházat, utat építenek hozzá, stb. - úgy gondolom személyes véleményként mondja, mert így tartja szépnek, jónak, helyesnek. Akkoriban ilyen is volt, létezett. Néhol most is, de már szinte titokban. Sajnos szomorú lenne most, ha Ő járná végig az útvonalat, látva azoknak az egykor bemutatott helyeknek a pusztulását, vagy éppen azt, ahogy jelenleg egyszerű ember számára megközelíthetetlen, két méteres kerítéssel körbevett, magánrezidenciává változott hely lett belőle, vagy megfizethetetlen luxusüdülő.
Elnézést kérek mindenkitől a hosszúra sikerült hozzászólás miatt, de belőlem ez kívánkozott ki (de nagyon) ezzel a filmmel kapcsolatosan, mondhatni testközelből...
Üdv.: egy Kéktúrás
Mint azt megírtuk, a MÁV a hőségriadó alatt napi 30000 palack vizet oszt szét 11 nagyobb állomáson. Fél órája, kb. 14:00-kor a Keleti-pályaudvaron jártam, ahol láthattam, hogy mindenkinek osztják a literes vizet. Az 1 literes buborékos ásványvizet Santa Aqua néven a bicskei…..
Kósa Lajos mellszobra díszíti az új bankót. Elkészült az új pénzjegy, amit méltán díszítenek debreceni motívumok. Egyrészt azért, mert még az idei országgyűlési választások kampányában elhangzott több alkalommal fideszes politikusi ajkakról, hogy aki szeretné a…..
PTinfo Magyar Nemzeti Villamos 2010.11.18 12:09:00
Miskolcon áll a bál a villamosbeszerzés körül. A Közbeszerzési Döntőbizottság a negyedik villamostender esetén is úgy döntött, hogy Miskolc nem megfelelően írta ki a közbeszerzési eljárást, a dokumentációban egymásnak ellentmondó meghatározások vannak. A tender ugyan befejezhető a döntés alapján,…..
Lezajlott az önkormányzati választás is, jönnek-mennek az akciótervek, és most már végleg bebetonozódott az egypártrendszer (minimum négy évre), ami – lehet, hogy furcsán hangzik – a magyar demokrácia legnagyobb lehetősége is lehet. Jelenleg mindenki azon gondolkodik, ki…..
Nekem még nem volt problémám az IC vonatok 220-as csatlakozásával. Már amikor sikerült találni:) Ellenben olvasónk nem tudta használni, mert a MÁV-nak jelezték, hogy az áram kinyírja a laptopokat, ezért utazás alatt nem lehet használni. Nem értem a takarítógépeket nem nyírja…..
atika001 2009.12.17 11:29:44
Sziasztok!
1. Laptop: Ha a vonatot villamos mozdony vontatja, az a hálózatról NÉVLEGESEN 25 000 V-ot vételez. Ez a gyakorlatban 19 000 V (szélsőséges esetben feszültségvédelem beállításától és terheléstől függően, pld. több Gigant vagy Taurus dolgozik a hálózaton - kevesebb is lehet) és 28 000 V (láttam már 29 000 V-ot is, és nem hiszem hogy a műszer volt rossz) között változhat. Mivel a fűtési transzformátor áttétele állandó, a kisebből kisebbet, a nagyobból nagyobbat fog előállítani mint a NÉVLEGES 1 500 V.
Ha a vonatot diesel mozdony vontatja, akkor a feszültség a motorfordulatszámmal arányosan változik (mert a generátort gyosabban, vagy lassabban forgatja, fűtéskorlátozás, stb...), ez 1150 V és 1650 V között változhat, de itt bejön egy másik fontos tényező is, amire a laptop érzékeny lehet (illetve a tápja): a frekvencia, ami a hálózatban lévő stabil 50Hz helyett 33Hz-től 50Hz-ig változik. Ezek azok a tényezők, amire a vontatójárművek képesek.
Az összes többi a vasúti kocsitól függ: a beépített transzformátorától, illetve inverterétől, valamint hogy van-e beépített feszültség és áramlökésvédelme (nem-e szerelték ki, lopták el). A régi kocsiknál általában nincs (régi fülkések), a villanykályha nem érzékeny, a porszívó csatlakozó pedig (ha van) stabil körülmények között van használva (és persze a villanymotorja sem a laptop érzékenységű berendezések közé tartozik). A modernebb kocsikon, főleg a harmadik generációs IC kocsikon amelyek a nemzetközi szakkiállítások bemutatkozó vendégei - több mint valószínű hogy vannak ilyen védelmek (bár kapcsolási rajzot, vagy konkrét leírást nem volt szerencsém látni róluk). Modern kocsi, jó minőségű laptoban ha az ráadásul valamilyen védőcsatlakozóval van csatlakoztatva véleményem szerint nem okoz kárt, de a tiltással a felelősság (az anyagi is természetesen) a használóra van hárítva, ezek után döntsön mindenki a saját belátása és ismeretei szerint.
2. Vízcsap: A vasúti kocsik csapjainál általában kint van a piktogramm, mely szerint a víz nem ivóvíz, amíg mókás kedvű utasok le nem kapargatják, át nem helyezgetik (vicces helyekre, pld. vécéülőkére, stb...), de a víztartályok nincsennek rendszeresen fertőtlenítve, és a töltőcsonkok a kocsik oldalán vannak, ahol ki vannak téve az ágyazatról (ami magában is veszélyes hulladéknak számít) felszálló pornak, melyek kórokozókat tartalmazhatnak (vizelet, ürülék, elütött rothadó állatok, vegyszerek, stb...). Ha egyszer valaki megfigyeli a pályaudvarokon a vágányok közt hentergő fekete tömlőt - igen, ezen át kerül a víz a kocsik víztartályába -, nem lesz kérdéses számára, hogy igyon-e a vízből...