Regisztráció Blogot indítok
Adatok
annacska15

0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor valamilyen közéleti téma érzelmi viharokat kelt bennem, általában nem reagálok azonnal. Alszom rá néhányat, megpróbálom magamnak megfogalmazni, hogy pontosan mi háborított fel, és még egyszer végiggondolom az álláspontomat a tárgyról. Tulajdonképpen magát a vitát mint…..
annacska15 2010.09.20 09:08:29
Nagyon egyetértek mindazzal, amit írtál. Valamit, valahol már nagyon el kellene kezdeni. De hol? A szülőnél, aki nagy részben (társadalmi rétegtől függően középszinten és onnan inkább lefelé-de ugye sajnos ők vannak többen) azt várja el az iskolától, hogy "kemény" legyen, versenyeztessen, adja meg az esélyt a következő lépcsőfok megmászásához, mert a papír bizony nagyon fontos, a legfontosabb (tudásgyár vagy papírgyár-ugye)...???Az iskolánál, mint intézménynél, amely ki van szolgáltatva a szülői elvárásoknak, hiszen a léte függ tőle...??? A pedagógusoknál??? Mit tudnak kezdeni feltételek nélkül? (Hol képzelhető az el Magyarországon, hogy egy 27 fős csoportban 3 felnőtt foglalkozzék a gyerekekkel?)A pedagógusképzésnél? Még sokkal följebb???(Mondjuk kapásból a tantervnél...)
Komolyan nem tudom, hogyan és miként lehetne itt óriásit mozdulni előre,de kellene, nagyon.Mert ebben az oktatási rendszerben valóban előre determináljuk olyan emberek tömkelegét, aki önbizalmát már az alsó tagozatban elveszítette,fölsőre meggyőződik arról, hogy ő nem való semmire, de ugyanúgy szenved a kimagasló tehetség is. Mert differenciálásról inkább csak beszélni tudunk egy átlag(!) magyar iskolában, alternatív módszerekről meg pláne (egyébként a pedagógustársadalom egy része nem is vevő rá).Márpedig nagyon sok átlag magyar iskola van...

(Előző posztot is köszönöm! :) )
annacska15 2010.09.20 09:50:33
@bölcsésztanár:

"De egy év után kivették, megint önkormányzatiba vitték, mert annyira lemaradt az önk. isk. követelményeitől, hogy ha ottmarad, nem vették volna fel később középiskolába. (Szülői vélemény)"

Ezt tovább lehet gondolni mindenféle szempontból.Az egyik kutya biztosan itt van elásva...
annacska15 2010.09.20 23:32:43
@türkiz:

Van egy elmélet arra vonatkozóan, hogy mire is "jó" az oktatási rendszerünk. Valami olyasmi a lényege, hogy az oktatási rendszerünk konzerválja a társadalmat, amely általa újraképzi önmagát.Vagyis: nem alakul ki olyan réteg, amely el akarna/tudna érni bármilyen átütő társadalmi mobilitást, változást, és ez a lényeg.Az elit (ne kérdezzétek, ez kiket/mit takar) védi magát és a pozícióját ezzel.
Hát, elég összeesküvés-elméletes egyébként, de neves szociológusok tollából származik. Mindenesetre érdekes...
 Mesélek valami majdnem-személyeset.Loyolai Szent Ignác, a jezsuita rend alapítója, az általa írt Lelkigyakorlatos könyv 21. pontjában úgy mutatja be a lelkigyakorlatokat, mint utat, amelyen az ember azért jár, hogy "önmagát legyőzze és életét rendezze anélkül, hogy…..
A poszt szerkesztett változatát átvette a Koraszülött.com oldal.Kiadtam magamnak (illetve ennek a posztnak) a fenti címet, de előre szólok, hogy ez egy hatalmas téma. Ebből, meg a következő korosztályból szakdolgoztam és konferenciáltam,  ennek kapcsán kezdtem el komolyabban…..
Egyéves a blog. Néhány héttel ezelőtt eltöprengtem, hogy írjak-e majd egyáltalán ünnepi posztot, és miről, de most szerdán megoldódott a kérdés, egy előrehozott születésnapi meglepetéssel. Felicitász blogja felkerült a Goldenblog 2010 egészség-életmód kategóriájának…..
Ahogy korábban már említettük, a 4-5 évesnél kisebb tehetséges gyerekek kiemelkedő képességeit többnyire a szülők fedezik fel először, és ehhez a felfedezéshez a könyvekben vagy interneten hozzáférhető korosztályos mérők általában nagyobb segítséget nyújtanak, mint egy…..