Adatok
Rayyy
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Minden blogíró valamilyen céllal vág bele nemes feladatába és áll ki a világ elé: vagy véleményét szeretné tudatni a világgal vagy változtatni/hatni szeretne olvasóira. Én mindkettőben bízok. Úgy vettem észre, hogy a szaktudás és a kitartó munka - mint minden más ebben…..
Ismerős az érzés? Reggel kötelező módon megjelensz a munkahelyeden, ahol "bekapcsolnak" és onnantól kezdve működsz. Csinálod, mert ezért kapod a "fizetésed". De ahhoz, hogy megjegyezzék a neved, elismerjék a munkád, felsoroljanak téged is az éjszakázó…..
Azok a mocskos határidők.Hogyan létezik az, hogy soha nem lehetsz elég gyors? Hogyan létezik az, hogy hiába dolgozol előre, mégis éjszakáznod kell? Hogyan létezik, hogy szakmánkban nem lehet szervezni, előre látni, tenni, dönteni?Mert töketlenek az ügyfeleink! Ha délelőttre…..
Egy kedves programozó ismerősőm úgy döntött, hogy neki elege van ebből a vadkapitalista országból és kimegy Londonba szerencsét próbálni. Saját kis vállalkozást üzemeltetett, amelyben együtt dolgozott a párjával és minden típusú programozási munkát - legyen az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Elég egyszerű a dolog, hogy miért tartunk most itt: a megrendelői (fogyasztói) igények megváltoztak. [Hogy ezt most tudatosan változtatják rossz irányba, nem erre a blogra tartozik és a végeredmény szempontjából mindegy is.]
Ha az emberek (marketingesek, pr-osztály) reklámon törik a fejüket, akkor elsősorban a lefedettség (minél nagyobb tömegben kapja a nép), és a harsány agresszivitás vagy meghökkentés kerül először szóba. Ezután az esetleges költségek és munkaráfordítás jönnek (szórólapozó diákok, sofőrök, nyomdaköltség), mert ezek nagyobb összegeket és szervezést igényelnek. A végére marad a grafikai stúdió, aki elkészíti a kinézetet. Azért a végére, mert "őket gyorsan le lehet tudni" (megmonnyuk' nekik, hogy két a nap a határidő), olcsók is, mert kell nekik a munka, meg a nagynevű ügyfél a referenciák közé, aztán rájuk szólunk, hogy csináljanak több tervet, ami közül kiválasztjuk a legjobbat és kész.
Nem kérik ki a véleményünket, nem kíváncsiak a részletekre, kész legyen gyorsan és legyen NAGYON FIGYELEMFELKELTŐ. Ja és ha valami hiba csúszik bele, akkor se a nyomda, se a stúdió nem kap pénzt, mert hogy képzelik... szóval, ha ezt a mentalitást tapasztalja éveken át az ember, akkor idomul hozzá. Mint én is... hirdetés terv kell? 1 óra van rá? Hányat szeretnél? 4-et vagy 5-öt. És egy 1 óra alatt 2 hirdetés tervet minimum kap. Persze úgy is fog kinézni, de már engem sem érdekel, megkapom a pénzt és utalom a villanyszámlára, nem csinálok belőle lelkiismereti kérdést.
Mindezzel azt akartam mondani, hogy nem elsősorban a képzetlenség a baj okozója, mert sem én, sem sok ismerősöm nem mondhatja magát képzetlennek, egyszerűen a szakma ott tart, hogy azt csinálja, amire igény van, amiért pénzt kap és ezért nem lehet a szakmabelieket hibáztatni.
Ugyanez az igény hozta létra a grafikus-operátor címzést. Ez önmagában hordozza a "mindent megcsinál gyorsan, olcsón" munkaerő lehetőségét.