Regisztráció Blogot indítok
Adatok
radics1

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Feleségem portugál, úgyhogy megint apóséknál karácsonyoztunk Alentejo keleti csücskében, Elvasban. Ezt az apró tényt megemlítettem a szerkesztőségi levelezési listán. Páran annak rendje és módja szerint beköszöntek, boldog karácsonyt kívántak, vagy csak csendben kívántak…..
radics1 2012.02.16 08:10:34
@Slampixxx: Valahogy ismerős volt a blokk jobb oldala,meg a berúgó-váltókar kettős.Igaz nekem KS50 watercooled-em volt 1976-ból.
Szó esett már róla, hogy a driftgarázs Cosworth turbóit standalone (szabadon programozható, a gyáritól független) motorelektronika, VEMS hajtja. A döntés, hogy miért pont ezt használjuk, és miért nem valami mást - pl. DTA-at, Autronic-ot, OMEX-et, vagy, hogy két árban a végletet…..
radics1 2009.11.03 09:06:52
Sziasztok,

azért itt némi ferdítés van a Vems javára.Kezdjük a felsorolással:

-Primary trigger: Itt is simán lehet user configurable,mert a V3 alaplap kezeli a VR,Hall és opto jeladókat is.Gyanítom hogy az összes olyan kereket ismeri,amit a Vems is.
-Secondary Trigger: azért az túlzás,hogy ki van húzva.Tudja,igaz ehhez külön áramkör szükséges.
Fueling: 2 output,de itt is van Flyback.Amúgy van hozzá Sequential code is,így 4 hengeren képes ezt a fajta befecskendezést elvégezni.Ehhez szükséges 2 db plusz power tranzisztor,kb 200 ft/db.Ezt a low cost vems se tudja,választható opció ez is (1,90 €/ Stk)
-injector staging: Ms is tudja
-Fuel map 12x12 vagy 16x16!Tehát nagyobb felbontás,mint a Vemsnek???
-Ignition: 6 output,nem 1. Alapból csak 1 IGBT van a kitben,de 6 kimenet van,ez kimenetenkénk még 8$ (Vems lowcost 8 kimenet,kimenetenként 3,66€,alapból egy sincs benne a készletben Vems.hu szerint!)
-Dwell control with Battery correction itt is
-EGT: nincs a megában,de külön erősítővel alkalmas arra(logolás),Ezt a vems lowcost se tudja alapból,külön kell megvenni.
-Boost control: 8 dolcsi,open loop/closed loop,mindkettőt tudja.
-Knock control:külső egység szükséges,de a Vems lowcostba is kell még beépíteni alkatrészeket,igaz ez olcsóbb,mint a megánál (egt+knock opció 7500 ft)
-Rev limiter:retard,retard/cut,spark cut,fuel cut,spark/fuel cut van benne
-Idle control:alapból csak fast idle,8 dolcsis meghajtóval PWM és stepper meghajtás is van.
-Spark based idle control:Ezt nem tudom pontosan beazonosítani,de ha ez az,hogy ha alapjárat van (tehát tps is alapon áll),akkor adjon rá plusz alapjárati előgyújtást,akkor azt is tudja.
-Misc output: Az a 2 user configurable igaz,tehát 2 van,amit teljesen szabadon állíthatsz be 1 vagy 2 változó figyelembevételével (pl ha tps nagyobb mint 70% és map nagyobb mint 120kpa,akkor bekapcsolás:pl vízbefecskendezés kapcsolására)Ezen felül van Boost,Tacho,NOS.

Input van Launch,knock,secondary trigger és switchable maps is.

Lényeg a lényeg,én nem fikázom a Vems-et,mert bizonyára az is kiváló standalone ecu,csak kicsit gáz,hogy a másik alternatíva lealacsonyításával szerez monopóliumot Magyarországon.Sokaknál a DTA,MoTec,Emerald,stb. ecuk szóba sem jöhetnek a költség miatt.

Nem olcsó a Megasquirt sem,mert bár az alap ecu nem drága,de a WBO és egyéb kiegyészítőkkel ennek is jócskán megnőhet az ára.Megához nincs itthon support? Ha valakinek kínja van keressen meg.Nem vagyok egy nagy expert,de ha nem találom meg a hibát,akkor ott vannak a külföldi fórumok,ahol mindig akad valaki,aki hasonló dologgal akadt el.

Remélem ezzel a kommenttel nem indul el egy kisebbfajta háború itt a neten!
radics1 2009.11.07 13:55:17
@Leslie_: Üdv!

Örülök,hogy ilyen korrekt választ kaptam vissza,és nem a szokásos "menj az anyádba" stílust. :-D

A Megasquirt is open firmware,többek között én is írtam már meg magamnak egy módosítást.Annyi a különbség,hogy ennek a fejlesztői magja nem hazai.

Gyakorlatilag mindkét ecuval könnyedén el lehet pukkantani egy motort,ha valaki nem tudja mit csinál.

Ez nekem is csak hobbi,nem ebből élek (sajnos,pedig jó lenne).Építgetek,tanulok,így folyamatosan fejlődök én is,és a kocsim is.

Sok sikert a továbbiakban is!