Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gábor66

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Két és fél éve megszűnt 14 vasútvonal(on a személyszállítás). Most, amikor hasonló ötletekről hallani, ezzel a képpel emlékezünk az akkor bezárt békési szárnyvonalra. A többi napi kép a címke alapján található meg. INDAFOTO.slideshow.run({…..
Néhány napja ebben a rovatban is utaltunk már röviden arra az Indóház nyomán, hogy rossz hírek jönnek a nyíregyházi kisvonatról. És valóban, a MÁV közleményéből az derült ki, hogy mától erősen rövidített útvonalon járnak a szerelvények a keskenynyomközű vasúton. Bár…..
Gábor66 2009.10.28 20:33:00
Sziasztok!
Határozottan érdekes volt olvasnom a különböző szemszögű hozzászólásokat a nyíregyházi kisvasútról és megszűntetéséről.
Köszönöm a halálközeli élmény-humort.
Én magam sajnálom nagyon nagyon a megszüntetését, mert nem csak néhány vasutas munkahelye, de sokaknak közlekedési lehetősség.
És ha már itt tartok: fájó szívvel bár, de kénytelen vagyok elfogadni, hogy az eddigi állapotok tarthatatlanná tették a helyzetét.
De azért beszéljünk már arról is, hogy ha valaki vasutat üzemeltet, kutyakötelessége arra költeni is néha: nem hagyni elveszni, elkallódni, hanem rendszeresen fejleszteni, és az új menetrend összeállításánál ésszerűség valamint helyi lakosok igényeit figyelembe venni. Ha ez a valaki az állam, akkor az állam. Tőlünk nyugatra ez magától értetődik.
Szárnyvonal? Akkor is! Kevés az utas? Még inkább, hogy legyen! Nincs belőle bevétel? Ha az utasok többsége 6 év alatti, meg 65 feletti, ne csodálkozzunk. Félreértés ne essék: nem sajnálom tőlük az ingyenes kedvezményt, csak azt mondom, hogy ne csodálkozzunk, és hogy nem csak a keskennyomközű, hanem általában a mellékvonalakból sokkal nagyobb bevételeket lehetne kihozni fejlesztésekkel. Aminek magától értetődőnek kellene lennie. De legalább karbantartásokkal!!
Persze változott a világ a kisvasutakra, mert addig volt rájuk jó világ, amíg a tanyákon élők behordták az élelmiszert a városi piacokra+ volt munkahelye az embereknek+ volt pénz ÉS akarat vasútfejlesztésre, karbantartásra.
De ma már az lenne a biznisz a vasútnak, hogy a nem teljesen, de nagyrészt kihalt tanyavilág helyett minél több falut bekötni a hálózatba, és ez a nyíregyházin is lendítene, ha a döntés helyzetben levőknek kicsit is fontosabb lenne a vasút és mellékágai.
Bár én nem a nyíregyházi kisvasút mentén lakom, ezért szeretném kérdezni: a nyíregyházi mennyire érint tanyavilágot? Az arrafelé esetleg élőknek van-e más lehetőségük utazni?
Gábor66 2009.10.28 20:46:48
@HLaci: "az egyetlen értelmes megoldás:
az egészet beszántani, helyét sóval behinteni...

és máris 1%-ponttal csökken a költségvetési hiány..."

És a közel 35 000 munkanélkülivel mit kezdenél?
Még mindig a bugaci kisvonat, de már a kecskeméti végállomáson, a kedves jegyvizsgálóval. A többi napi kép a címke alapján található meg. INDAFOTO.slideshow.run({ "feedUrl":"http://feed.indafoto.hu/tevan/mmv_090815_tapolca_bugac_pcs/feed", "width":"533", "height":"160",…..