Regisztráció Blogot indítok
Adatok
pasaret02

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A projekt múlt heti állásával foglalkozó posztunk még le sem került a főoldalról, de ma  már friss hírek érkeztek. Előjáróban azt biztosan rögzíthetjük, hogy nem vagyunk Budapest jelenlegi vezetésének a híve. Előző, témához kapcsolódó posztunk írásakor is…..
pasaret02 2009.11.11 14:08:04
@pasaret02:

Mai Blikk cikk. Teljesen igazuk van.

Milliárdokat bukott a főváros

2009-11-11 08:46:00

Budapest - Kétszer meg lehetne venni a Combino villamosokat abból a pénzből, amit az elmúlt egy évben elbukott a főváros.

Hirdetés

// <![CDATA[ var ord=Math.round(Math.random()*100000000); document.write(''); // ]]>

60 milliárd forint Ennyivel kap kevesebbet a 4-es metró beruházása
Dől a pénz az Európai Uniótól az újonnan csatlakozott országokba, vissza sem kell fizetni, csak okosan felhasználni és gondosan elszámolni vele, de Budapestnek ez nem mindig sikerült. Margit híd, a 4-es metró, szennyvíztisztító, kerékpárút, villamosfejlesztés - ezekre mind képtelenek voltak normális pályázatot beadni a hivatalnokok, vagy épp a terveket szúrták el.

A napokban derült ki, hogy nem kaphatja meg a főváros a már odaítélt 6 milliárd forintot a Margit híd felújítására, mert a beruházás kétszer annyiba kerül, mint azt korábban tervezték. A 4-es metró mintegy 60 milliárd forinttal kapott kevesebb pénzt, mint azt Demszky Gábor főpolgármester szerette volna. A központi szennyvíztisztítótól 12 milliárd forintot vontak el büntetésből brüsszelben a közbeszerzési eljárás módja miatt. Tavaly pedig 650 millió forintnak inthettünk búcsút, mert elrontották a kerékpárút-építési pályázatot.

6 milliárd forint A rossz tervezés miatt bukott el milliárdokat a Margit híd
Necces az 1-es villamos meghosszabbítása is: az uniós pénzek elosztása felett bábáskodó Nemzeti Fejlesztési Ügynökség ugyanis átgondolásra visszaküldte ezt a pályázatot. A 42-es villamos meghosszabbítási terveit már be sem adta a főváros, mert a tervezés során duplájára nőttek a költségek.

A Fővárosi Önkormányzat sajtóirodája szerint a szennyvíztisztító esetében csak olyan szerződéseket kifogásolt az EU, amelyek még a csatlakozás előtt köttettek az akkor hatályos magyar törvény alapján. A 4-es metró pályázatát a 60 milliárdos bukta ellenére sikeresnek tartja a hivatal. A kerékpárút-pályázat pedig nem az ő hibájukból hiúsult meg. A felelősséget firtató kérdéseinkre nem kaptunk választ a fővárostól. - Katasztrofális a beruházások előkészítése. Nincs rá külön szervezet, ezért foglalkozik a BKV a metróépítéssel, és ezért nincs felelőse a Margit hídnak. Későn találják ki, hogy kérjenek-e európai támogatást egy tervre, és ilyenkor kapkod mindenki - vélte Bagdy Gábor, a gazdasági bizottság tagja.

V. J. Z.
A Homár mások ügyeiben hivatalból gyanakvó, a sajátjában ennek megfelelően olyan naiv, mint egy maszületett olvasó. Majdnem egy hónapja füstölögtem arról, hogy a környékünkön, a Rózsadomb Moszkva tér feletti részén teljesen értelmetlen fizetős parkolási zónát jelöltek…..
pasaret02 2009.10.31 15:29:37
@Gazsi bácsi lótetű:
Nagyon sok eszed van, ha egy 30 éves csávót leelvtársozol. És akkor a Horn Gyuszi micsoda? Bolsevik a Népbiztosok Tanácsából? Egyébként jó lenne, ha olyanok szólnának hozzá a II. kerület dolgaihoz, akik itt is laknak. Könnyű Csepelről, a gyárkapuból pofázni. Horváth Csaba tényleg semmit nem csinált 4 évig. Meresztette a seggét a székében, és csorgó nyállal vágyakozott a fővárosba. Most ott van, ott sem csinál semmit.
De azért az elmúlt 3 évben történtek olyan dolgok, amikről az előtte lévő sok évben csak álmodoztunk.
Szóval, éljenek a neoliberális-kommunisták (hamár lúd, legyen jó kövér).
pasaret02 2009.10.28 14:06:02
Kedves Szily "úr"!

Biztos, hogy a főnökei jó szemmel nézik, hogy a saját mindennapi gondjait írogatja itt meg? A sarki közértben nem történt semmi? Mert arról is lehetne egy nagyobb cikket írni.
Alább a népszabi szombati számából az erről szóló cikk. Mint tudjuk, a népszabi nem fideszes lap. Mégis a Hagyó el..szott rendeletéről írnak, amihez a kerületeknek semmi köze nincs. Lehet szidni Hagyó elvtársat. U.P. nyilván azt nem tűrné, mi?

Százezerbe is kerülhet az 'ingyenes' parkolás

Drasztikusan csökkennek a fővárosi autósok kedvezményei

A parkolási kedvezmények megnyirbálása miatt januártól sok ezer fővárosinak kell átlagosan 50-90 ezer forintot fizetnie az eddig ingyenes matricáért. Ez elsősorban a család második autójára értendő, ám az sem kizárt, hogy az elsőre is, bár a kerületek mindegyike tart a szigorítástól.

Kálmán Attila| Népszabadság| 2009. október 24. |32 komment

Az eddigi kedvezmények drasztikus megvonása miatt igencsak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk januártól azoknak a budapestieknek, akik két autót is tartanak. Sok ezer családnak kell ugyanis az eddigi ingyenes lehetőség helyett átlagosan akár 50-90 ezer forintot is fizetnie évente azért, hogy második autójával a háza előtt megállhasson. Mindez a nyáron módosított fővárosi parkolási rendelet következménye, amelyhez a kerületek kénytelenek hozzáigazítani saját jogszabályaikat.
A családok helyzetét nehezíti, hogy a kedvezményt legkésőbb január végéig kell igényelni, hiszen februártól elkezdődik a következő parkolási év. Csakhogy az önkormányzatok részletfizetést nem adhatnak, az egyösszegű befizetés pedig sokak számára keresztülvihetetlen. A befizetések viszont nem a parkolótársaságok, hanem a kerületek bevételét gyarapítják.
A fővárosi rendelet előterjesztője, Hagyó Miklós távozó szocialista főpolgármester-helyettes ugyan sikertörténetként kommunikálta az elképzelést, ám ez a passzusa sokak szerint igazságtalan és drasztikus. A rendelet szerint lakásonként legfeljebb két kedvezményes parkolási engedély adható ki, ám közülük csak az egyik lehet ingyenes, a másodikért már fizetni kell, s nem is keveset: "az adott területen fizetendő egyórai várakozási díj kétszázötvenszeresét".
Az egyórás parkolás díja egy BKV-vonaljegy árával megegyező, ám azt még fel kell szorozni egy, az övezetektől függő szorzóval. Ez a két kiemelt, legdrágább zónában - mint például az I. kerületi Dísz tér - kettő, ott tehát évente kereken 150 ezer forintot kell kifizetni a második autó után, feltéve hogy nem drágul tovább a 300 forintos vonaljegy.
A következő négy közül a legdrágább az 1-es zóna, ilyen a Belvárosban és Bel-Budán található, beleértve több józsefvárosi és ferencvárosi utcát és utat is. A szorzó itt 1,25, alapesetben tehát e helyeken is 94 ezer forintba kerül majd a szélvédőre ragasztható matrica. A legolcsóbb, 0,5-ös szorzójú zónában is számos II., III., VI., VII., VIII., IX., XI., XIII. és XXI. kerületi utca van, az alapár 37 500 forint.
Téved, aki a főváros által ajánlott kedvezmények nagyvonalúságára hivatkozik. A jogszabály a kedvezmény mértékénél ugyanis a "legfeljebb" szót alkalmazza. Ez az első, elvben ingyenes engedélyre is igaz: "lakásonként az első kiadott hozzájárulás esetén a kedvezmény mértéke legfeljebb 100 százalék". A kerületek tehát akár úgy is dönthetnek, hogy egyáltalán nem adnak semmilyen kedvezményt sem az első, sem a második autóra. Igaz, egy ilyen súlyú döntést aligha vállalnak fel.
A Népszabadság által megkérdezett kerületek bizonyosan nem - az I., a II. és a XIII. kerület a legnagyobb kedvezményt adja mindenkinek. Újbuda még ennél is tovább megy: a XI. kerület kétéves moratóriumot hirdetett, ugyanis "a jelenlegi gazdasági helyzetben, ráadásul a közlekedési infrastruktúra, a tömegközlekedés fejlesztése, parkolók, mélygarázsok építése nélkül nem szabad ilyen súlyos terhet rakni az emberek vállára" - fogalmazott Molnár Gyula szocialista polgármester. Hozzátette, a főváros alapelve jó, ám megvalósításához még nem adottak a feltételek. A XI. kerületben ezért 2012 januárjáig a második autóra sem kell fizetni egyetlen forintot sem.
A Fidesz vezette II. kerület szóvivője, Balaton Balázs és Angyalföld szocialista alpolgármestere, Borszéki Gyula is egyetért azonban abban, hogy a XI. kerületi moratórium nem állná ki az alkotmányossági próbát, hiszen szembemegy a joghierarchiájában magasabb szintű fővárosi rendeletben megszabott hatálybaléptetési előírásokkal. Borszéki szerint most a tapasztalatgyűjtés időszaka következik: ha kiderül, hogy nagyon sok családot sodor nehéz helyzetbe a szigorítás, indokolt lesz a rendelet módosítása.
Kevésbé megengedő a II. kerület, amelyik mindvégig ellenezte a fővárosi rendeletet, egyetlen pontjával sem ért egyet. A kedvezmények ilyen jellegű drasztikus megvonása ugyanis súlyos büntetés azokkal szemben, akik nagyon sok pénzzel, súlyadóval és díjjal járulnak hozzá ahhoz, hogy ebben a városban laknak.
Bárhogy is, a főpolgármester-helyettes a szigorítást korábban azzal indokolta: a lakóhelyükön eddig ingyen parkoló autósok olyan többletkedvezményeket kaptak, amelyekben mások nem részesültek. Azt azonban elfelejtette hozzátenni, hogy ezek a járműtulajdonosok évente nem keveset fizetnek be súlyadó címén a kerületeknek, szó nincs tehát adományról.
Azzal pedig a kerületek is tisztában vannak, hogy sok családban két-három generáció is együtt él: az emberek az eltérő szokásaik, a gyerekek távolabbi iskolája, a munkahelyi ingázás összehangolása vagy sok más egyéb ok miatt kényszerűségből tartanak két autót. Épp ezért például a Várkerület a részletfizetésen is gondolkodik, ám hogy ezt hogyan nyújtsa, csak a fővárosi rendelet alapos áttanulmányozása után mondható meg. A kerületben lakóknak november 1-jéig kell nyilatkozniuk arról, hány autó van a háztartásukban, s melyikre kérik az ingyenes kedvezményt.