Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Dick Sand

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Október 27-én határozott ideig tartó közös sztrájkot tartanak a vasutas szakszervezetek 10 és 12 óra között. A munkabeszüntetés eldöntésére azt követően került sor, hogy a kollektív munkaügyi vita október 26-i fordulóján a kormány által előterjesztett…..
Dick Sand 2009.10.28 11:27:12
@hapcika: Azzal a résszel egyetértek, hogy a vasutra szánt pénzek nem oda jutnak, ahová kellene. Ezért nem fejlődik a vasút, mert beszélnek fejlesztésekről milliárdokról vonal felujításokról, aztán mire odakerül a pénz a 66. alvállalkozóhoz, eltünik a 90%-a.
Az ebben a legbosszantóbb, hogy teljesen szabályosan, és jogilag beleköthetetlenül csinállják ezt.
A Gaskó sztrájkról inkább nem mondok semmit, de a váltóautomatizálással nem lehet spórolni.
Nem vállnak feleslegessé a váltókezelők.
Csak kényelmesebb a munkájuk, ugyanis azokat a váltókat is nekik kell állítani.
Ha pedig egy emberre nagyonsokat bíznak, akkor több lesz a balesetek száma. De ez az én véleményem. Egyébként pedig a mostani létszám is kevés. Ha leesik 10 cm hó ezek a váltók nem állnak át. Megbénul Magyarország, mert sajnálják egy nagyobb állomáson 1db váltókezelő bérét? Kb 70000ft?
Tudom menyibe kerül 35000 dolgozó, és hozzátartozó ingyenjegye, de ez nem ilyen egyszerű.
kritikusok.blogspot.com/2009/10/ma-sztrajkoltak-vasutasok.html
Dick Sand 2009.10.28 13:16:21
@Kopi3.14: Szerinted hány váltóállító van egy állomáson jelenleg?
Elmondom: 2 Egyik az egyik oldalon, a másik a másikon.
Ebből kb egyet lehet elküldeni, mert valakinek kell azt a váltó állítani, még ha központilag is, de kell.
Egyébként pedig nem sok kézi állításu váltó van már. Mindenhol központi állításu váltók vannak, aminek az lett a következménye, hogy ha leesik egy kis hó, és fúj a szél, akkor nem állítgatják. Beállítják reggel egyenesbe, és nem nyúlnak hozzá, akkor sem, ha pl IC-nek személy, vagy tehervonatot kellene ellőzni.
Nincs a váltónál senki aki kipucolja, olajozza stb.
És azt még nem is mondtam, hogy 1 váltó több millió forint, vagy több 10 millió.
Ami ugye egy váltókezelő kb 8 évi fizetése.
és hány váltót kell cserélni egy váltókezelő megspórolásához? 10-15?
Dick Sand 2009.10.28 16:20:47
@Kopi3.14: A hóprobléma emberhiány miatt van.
Szerintem nincs olyan sok váltókezelő békéscsabán, a legtöbb helyen a váltókat a Forgalmi szolgálattevő állítja, a nagyobb állomásokról beszéltem, mikor 2 váltókezelőt említettem.

Igen ismerem a multik gondolkodásmódját, ha nincs munka menj munkanélkülire, és ha lesz támogatást kapok rád hogy viszavegyelek. Igy már én is jártam. Valószínű én is ezt tenném, ha vállalkozó lennék, de egy állami cég mindig más volt és más is lesz.
A vasúton mindent máv alkalmazottak végeztek.
Volt amikor kevés munka volt, és a mozdonyvezető pucolta a wc-t a vagonba. Mindenki csinált mindent.
Elengedték a vasut felét, hogy majd külső cégek ellátják a munkákat helyettük olcsóbban.
Nem így lett. Ebből csak anyi jó származott hogy a vasuti vezetők vállalkozásai szépen kaszáltak az állami közösből, mert saját maguknak anyit fizetnek amenyit nem szégyellnek.
Szerintem ugyanazt mondjuk mind a ketten.
Az én véleményem az, hogy erre a vasútra még 30000 embert kell felvenni, Gyorsvasuti pályát kell építeni, mellékvonalakat 80km-esre felújítani, és motorvonatokat járatni, aminek az üzemanyagköltsége kissebb mint a busznak, és 2x gyorsabb.
Olvasónk lepett meg bennünket ezzel a beszámolóval. Az elmúlt két nap sajnos nem győzte meg, hogy érdemes használni a vasutat; Szellemvonat, nem nyíló ajtók, nem megfelelő tájékoztatás.  Kedves Máv-blog! A hét elején elhatároztam, hogy 2 napig kipróbálom és megírom…..