Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ivanhu

0 bejegyzést írt és 167 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tegnapi bejegyzésemet vita követte az Index.hu-n. Két vélemény ütközött. Az egyik szerint az országos képbe azért csempésztem a civil színt, hogy elhalványítsam Orbán Viktor győzelmi jelentését. A másik szerint „Valahogy minden választásra rátelepednek a pártok.” A…..
ivanhu 2014.10.17 12:47:37
@nicktolvajmentesítő_kovi1970:
Ez egy rossz érv, hogy "kevesen mentek el". Egyrészt semmi okunk nincs feltételezni, hogy a meg nem jelentek között nagyon más lenne a százalékarány. Másrészt az is tapasztalat, hogy valami ellen inkább elmennek szavazni az emberek, mint valamiért.

Aztán azt sem értem, amit baloldalon sokszor látok, hogy a Fidesz "a nép ellenében" csinál dolgokat. Hát lehet hogy a "bal oldali nép ellenében", bár sztem ez sem igaz, de ugyan vegyétek már észre, a "bal oldali nép" a kisebbség.
Bármennyire erőltetik az EU-nál a dilettánsok a fogyasztáscsökkentést, nem érnek el vele semmit. Csak megszívatnak jó pár embert. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ivanhu 2013.07.02 10:50:18
@KTT:

A robbanás során a levegőből oxigént vesz fel, szénatomonként kettőt (jó esetben, ha nincs CO képződés). Bár nincs olyan hogy "benzinmolekula" (merthogy keveréket égetünk), de tipikusan 7-10 szénatom van molekulánként. A szén atomsúlya 12, az oxigéné 16, így szénatomonként három és félszeresére nő a súly (12 atomsúlyú szénből lesz 12+16+16 atomsúlyú CO2 molekula) - a saját súlyának két és félszeresét veszi fel a levegőből. A benzinben szintén jelenlévő hidrogén meg nem játszik, mert összesen kb. másfél szénatomnyi a súlya, szóval nem három és félszeresére nő a CO2 súly a benzin súlyához képest, "csak" kicsivel több mint háromszorosára.

Az "egyéb anyagok" jelentős része még a vízgőz is, hiszen a benzin több mint kétszer annyi hidrogénatomot tartalmaz, mint szénatomot. Mivel 2 hidrogén egyesül 1 oxigénnel, így kb. ugyanakkora mennyiségű vízgőz is keletkezik.

Mindez persze akkor igaz, ha tökéletes az égés (ma már elég jó közelítéssel igaz), és nem vettük figyelembe a mindenféle belekevert retyók hatását sem, bár ezek százalékos aránya elég kicsi hogy érdemben ne nagyon befolyásolja az eredményt.

Szóval a kicsit több mint háromszoros mennyiségű CO2 teljesen reális.
Szabó Hajnalka Lilián című munkáját mutatjuk be ma. Ha Te is szeretnéd megjelentetni a Galaktika Arénában novelládat, ne habozz, küldd el az info@galaktika.hu-ra! Ne felejts el kommentelni, tanácsokat, észrevételeket, visszajelzést adni a…..
"leellenőriztette" Volt nekem egy isteni magyar-tanaram', aki az ilyeneket halkan, kedves, elnéző mosollyal, de kissé okítóan feddő hanggal, csak emígy korrigálta: "Robikám, le nélkül.." Vagy "be nélkül", mert jellemző volt a bepótolom vs. pótolom is ;-) Szeretettel: Tisztelt…..
ivanhu 2012.11.10 18:06:12
@opati666: Ragoztad? Nem becézted? Kedves kis söröcském, gyere szépen...
ivanhu 2012.11.10 18:20:40
@pocak: Remek, mindig jól jön egy idézhető tekintély egy vitában... :) Köszönöm szépen!

Most megyek, gyorsan elolvasom minden fellelhető sorát... :)
Az emberről szokás azt mondani, hogy az egyetlen olyan faj, amely tudatában van saját végességének, a ténynek, hogy a jelen pillanatban tartó létezése egyszer (akármilyen messze vagy közel is legyen az), véget fog érni. Talán ezért is igyekeztek az emberek közösségei már az…..
ivanhu 2012.10.19 08:54:49
@inebhedj - szerintem:
Nos, úgy vélem egyszerű a megoldás. Volt határozott elképzeléssel rendelkező vezető, nem voltak érdekvédelmi szervezetek, és a vezető rendelkezésére álltak mindazon eszközök, amelyekkel ösztönözhette az embereit a feladat határidőre történő befejezésére. Mivel munkavédelmi és egyéb hatóság sem járt ki hozzá, így különösebb népegészségügyi intézkedéseket sem kellett tennie, elég volt ha a számára megfelelő ideig életben tartotta őket.

Szerintem ennyi, kellő eltökéltséggel egy megfelelő méretű embercsapat szinte bármit meg tud tenni.
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
ivanhu 2012.06.08 22:42:33
@Nord72X: De igen, létezik patthelyzet (akár rögtön a sakkban is), de ez messzire (játékelmélet) vezet.

A banknak meg persze hogy az a dolga, hogy profitot termeljen. Ezt várja el a tulajdonosa. Viszonylag kevés ember vállalkozik azért, hogy legyen hova hordania a pénzét mert már nem fér el neki.
ivanhu 2012.06.08 22:46:53
@Tóth Ágas: Rendes bank megjósolja, hogy x százalék be fog dőlni, és úgy számolja ki a hasznát, hogy ezt eleve veszteségként belekalkulálja. Baj akkor van, ha az x-et nagyságrendekkel elmérték.

Meg akkor, ha valamilyen trend megfordul. Egy időben évente 10%-ot is emelkedtek az ingatlanok mondjuk az usában. Ergo, fedezetként akár 110 százalékon is be lehetett vonni az ingatlant, mert egy év múlva tényleg annyit ért. Aztán összedőlt az ingatlanpiac, az emberek inkább kiszálltak és otthagyták a 70%-ot (vagy kevesebbet) érő ingatlant, a bank meg rögtön bukott. Nem kicsit. Állam bácsi gyorsan kihúzta őket a szarból (tőkeinjekciót adott nekik), és rendes bank azóta vissza is adta már ezt a "kölcsönt".
Annyi szép falu, város, ország meg kontinens van, muszáj neked itt autókázni? És itt lakni? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ivanhu 2012.02.29 12:30:02
Nem tudom miért gondolja bárki, hogy a budapesti tömegközlekedés alternatívája lenne az autónak. Van néhány olyan A és B pontpár, ahol igen, de ezek esetén A és B pontot vagy föld alá levitt, vagy zártpályás tömegközlekedés köti össze, ráadásul néhány megállónál már nem jó, a messzebb vannak.

Namost az a baj, hogy sem az A, sem a B pont közelében nincs valódi parkolási lehetőség. Szóval valaki vagy ott lakik, vagy nem alternatíva neki a tömegközlekedés.

Tegyük fel, hogy Észak-Budán lakik valaki, és a Lágymányosi híd pesti oldalán dolgozik. Ha nem elég "szerencsés" az 1-es villamos mellett lakni, akkor mit tegyen? Gyakorlatilag sehol nem lehet az 1-es közelében parkolni. Metróhoz átmenni lehetne, de ott sincs parkoló, mindent fizetővé tettek. Arról nem is beszélve, hogy az egyes villamos menetideje 40 perc (legalább), ennyi idő alatt jelenleg autóval is megtehető, de gyakran gyorsabb.

Ez ettől kezdve nem kényelem kérdése, hanem ésszerűség és pénz. Nem kényelemből akarom a családomat naponta legalább fél, de inkább 1 órával többet látni.

Arról már ne is beszéljünk, hogy a forgalom jelentős része ugye nem helyi, hanem városkörnyéki. Budapesten lakik hazánk lakosságának egyötöde, de gazdaságilag ide kötődik a negyven százaléka. Ha lehetetlenné tesszük a közlekedést, a cégek ki fognak költözni a külvárosokba. Az ipari parkok és irodakomplexumok egyre kijjebb épülnek. Ez nem baj, de oda aztán végképp csak autóval lehet majd járni. Szóval a belváros bevétel nélkül marad, az autóforgalom pedig növekedni fog - igaz, valamivel kijjebb.

Gratulálok. A belvárosba pedig menjen be az, aki szeret kutyaszarban sétálgatni.
Belsőség Kombi nélkül. Tovább 2012.02.26 07:00:00
  Eladtam hát. Utoljára áll a házunk előtt Era Vegyes érzés ez. Ellöktem magamtól egy hű barátot, meg ott van a sok munka, a sok idő, a sok pénz is, amit beleöltem. De volt három jó évünk együtt, lehúztuk huszonkétezer kilométer jobbik felét – ami a tipikus…..
ivanhu 2012.02.27 09:27:12
@Béla, tudod a Béla: Igazad van, de használt autót vagy azért vesz valaki, mert szeret bütykölni, vagy azért, mert csak azt engedheti meg magának. Autózni pedig muszáj... (Na ezt vajon hogy mondják latinul, movere necesse est?) :)

Ha ebből indulunk ki, akkor aki szeret bütykölni (asszem erről szól CsZs élete) az egész jól kijöhet egy öreg autóval - talán jobban, mintha néhány éveset venne. Részben mert akkor még anyag volt benne, és viszonylag egyszerűek a megoldások (kivéve citrom pl. ds 16), míg a kilencvenes évektől egyre több lett a számítógép és a bonyolult szerkezeti elem.

Aki nem szeret bütykölni, az meg valószínűleg mindenképpen veszít. A legegyszerűbb hibák miatt is tízezrekre fogják megvágni, ha "újabb" modellek esetén pedig valamelyik számítógép kezd rendetlenkedni (akár csak egy korrodált csati miatt is), akkor talán olcsóbb kukába dobnia a "roncsot" és vennie egy másikat.

Csodák nincsenek, néhány százezerért az vegyen autót, aki kész arra hogy egy-két év alatt széthajtja és átül egy másik roncsba (de akkor a megbízhatóságot is felejtse el), vagy az aki a saját két kezével mer és tud is dolgozni rajta. Ez utóbbiak körében viszont a 22 Ft/km szerintem jól hangzik.

Volt egy tizenéves automata vectrám, Svájcból behozva. Vettem 1 milláért, használtam 4 évet, költöttem rá 600 eFt-t (beleértve váltó csere), eladtam 600 eFtért, mentem vele kb. 50 ezret. El mertem vele menni külföldre kétszer-háromszor, soha nem hagyott ott, de azért állt a zászló hogy megteheti. Volt amit én szereltem rajta, volt amit az általam évek óta ismert szerelő. Évente buktam rajta negyed millát, vagy ha úgy tetszik havonta kicsivel több mint 20 ezret. Plusz benzin havi két tank, másik mondjuk 30 ezer. Ez kevesebb mint a fele az autóbérlésnek, de CsZs havonta 20 eFt-ből kihozta üzemanyaggal (igaz, keveset ment vele). Sokkal ügyesebb volt... Igaz, biztos nem ment vele 200-at, mint én a Vectrával egyszer-kétszer, de havi 30 eFt-t talán nem ér ez az élvezet, amit ráadásul inkább kényszer szült...
A Saxo története ott kezdődött, amikor a motorozásé véget ért. Szinte napra pontosan egy éve történt a baleset, amikor a robogózás, mint a tömegközlekedés alternatívája kipattant a fejemből, és rá két hónapra le is zajlott a tényleges baleset, amikor a közben megvásárolt…..
ivanhu 2011.08.15 01:20:42
@gyvy: Az ERA-n felesleges pénzkidobás mindaz, amit nem, vagy nem akkor kellett volna cserélni, és különösen az, amit kétszer vagy többször kell(ett) cserélni, mert leírta egy másik hibás alkatrész.

Fiatalon vettem szétrohadt VW Polót (leánykori neve Audi 50), szétszedtem csontra (üres maradt a karosszéria), ki lett javítva, aztán futóműben mindent átvizsgáltam, kicseréltem az összes csapágyat, gömbfejet, féltengely csuklót, folytattam a motorral, szerencsére keveset kellett hozzányúlni (vízpumpát, termosztátot és hűtőt cseréltem, bár lehet nem kellett volna), kompresszió, szelepek, stb. mind rendben volt. Cseréltem elosztófedelet és trafót is, meg gyertyakábeleket.

Összesen annyiba lett, mintha vettem volna egy több évvel fiatalabb verdát, viszont ez nem hagyott ott sehol, nem morgott, zörgött, csattogott, csak ment - amíg egyszer a munkatársam össze nem törte.

Itt lép be az utolsó kérdés - egy fiatal autó esetén azért valamit ér a biztosítás totálkár esetén is. Egy tinédzser autó esetén gyakorlatilag semmit, mert a kapott pénzből megvehető másik vén roncsot kezdheted újra felújítani. Talán ha ugyanolyat veszel, és amit tudsz átmented, az még érhet valamit. De akkor mit csinálsz a ronccsal a végén?
ivanhu 2011.08.15 01:26:32
@ivanhu: A féket nem írtam, de az ugye alap, hogy teljesen úgy dobokat, tárcsákat, és munkahengereket kapott, összes fékvezeték csere, és új betétek és pofák. A munkahengerek kivételével ezt minden használt vételemen azonnal megcsináltam, és a futóművet is azonnal bevizsgáltattam. Se rohadt réz vagy öreg gumicső miatt, se valamilyen leszakadó ferrodolú utángyártott olcsó vacak miatt ne haljak már meg.

Szóval volt nekem olyan, hogy öreg autó, csak ma már nem érdekel, mert összességében drágább mint az újabb, és időm sincs rá annyi.
ivanhu 2011.08.15 12:43:32
@Rocko-: TMK esetén van egy előírás, hogy mikor mit. Ha csak úgy találomra cserélsz, akkor egy ki nem cserélt kopott/rossz tönkreteheti a kicserélt újat.
Három gyermekhez többféle módon juthat az ember: kitartó gyermekszüléssel, jól sikerült második házassággal, az ügyesebbek egy patronból megoldják. Viszont ilyenkor egy csapásra szembesülnek az nagy kérdéssel: milyen autóban fér el három gyerekülés? Mai cikkünk…..
Egyelőre örüljünk annak, amink van, vagyis amink nincs. Mai cikkünk blogposztja...
Kedd délutáni sajtótájkoztatója alapján nagyon úgy tűnik, hogy Pep Guardiolát már nemcsak fárasztja José Mourinho folyamatos hisztije, hanem most már nem is hajlandó azt tovább szótlanul tűrni. A Madridban tartott sajtótájékoztatón Pep olyan szépen tette helyre sipítozó…..
w A pesti vicc 2010.08.24 10:00:00
Bajban van az én hazám. Budapestet elhagyja vőlegénye, vagy kicsoda is volt ez az ember, Demszky Gábor; legyen mondjuk a Significant Other. Ötször választotta meg a város népe, ebből négyszer újra, ezen belül egyszer egy hónappal az őszödi botrány után. Pedig sohasem volt…..
ivanhu 2010.09.01 00:09:13
Lényegre térve...

Egyrészt a szöveges értékelés úgy hülyeség, ahogy van, örülök, hogy eltörlik. Különösen azért, mert "egyébként" év közben osztályoztak, csak félévkor és év végén szórakoztatták rejtjelekkel a szülőket és a gyerekeket. +1 HRózsinak.

Másrészt a buktatás tiltása is hülyeség. Ha valahol van értelme buktatni, az második és harmadik. Ott még a plusz egy évvel behozhatja a gyerek. Ha viszont továbbmegy gyengén, az első adandó alkalommal úgyis elvérzik, de ott már nem nagyon tudja behozni. Homokra nem építünk, hanem előbb alapot készítünk. +1 HRózsinak.

NAT-ból a kötelező anyag kivétele baromság. Minden tárgyból van egy minimum, ami nélkül felesleges az adott tárgyat tanítani. Ráadásul nagyjából 12 éves korig érdemes is a memoritert fejleszteni, különben elsorvad. Szóval semmi nem felesleges. +1 HRózsinak

Mehetnék tovább, mint iskola szabadságának megnövelése, szakkörök visszahozása, satöbbi. HRózsi magasan nyer.

Nem tudom, hogy pártkatona-e vagy sem. Az viszont biztos, hogy ezúttal a közoktatás irányítói gyakorló pedagógusokat is megkérdeztek (esetleg köztük is van ilyen, bár ennyire azért nem reménykednék benne). Hosszú ámokfutás után visszatér az értelem az iskolákba. Csak közben ismét sikerült elrontanunk több nemzedéket. Ha valamiért, ezért biztosan nagyon megérdemlik az SzDSz-esek, hogy visszamenjenek dolgozni.

Nagy figyelemmel végighallgattam HRózsit az Inforádióban. Csak azt kívánhatom neki és munkatársainak, méghozzá szívből, hogy sikerüljön nekik mindaz, amit keresztül akarnak vinni.

Mindezt úgy, hogy OVi királyt, kerekasztalát és udvarát soha nem kedveltem.
Sziasztok! Én is átéltem a munkahelyi megaláztatást, nyugtatókkal kellett bejárnom dolgozni és ott volt az igazgató fő ütőkártyája: „nem kötelező itt dolgozni, el lehet menni”(ld. Gyurcsány: el lehet menni Magyarországról).Hát én kiugrottam a nagy semmibe, -de…..
ivanhu 2010.08.16 13:42:39
@Strici: Nem mindenki kap NBH-s képzést, hogy hogyan kell hiteles és ellenőrizhető felvételt készíteni...
Mindenki meglepetésére az Orbán-kormányt a Fidesz korábbi külföldi kritikusai méltatják, egykori támogatói viszont gyanakodva méregetik. Úgy tűnik, valami nagyon megváltozott. Minket, magyarokat nagyon izgat, hogy mit írnak az országról külföldön. Ezért aztán a magyar sajtó,…..
Belsőség Csendben gyilkolni 2010.06.28 06:00:00
Kérem, ez van. 27 348 900 forint volt tesztautónk listaára, ezekkel az extrákkal, 16 399 000 nélkülük. Persze adódik a kérdés, mennyire van értelme még egy alapáras E-Klasse árát költeni extrákra, de mielőtt elkezdjük szapulni a karvalykapitalizmust, jó, ha helyén vizsgáljuk a…..
Korrektorblog Szerkesztői üzenet 2009.12.28 09:30:00
From: tok@mindegy.hu Subject: Autós üldözés az M1-esen Autós üldözés az M1-esen http://index.hu/bulvar/hirek/2009/12/23/autos_uldozes_az_m1-esen/ 'jobb kormányos brit rendszámú kocsira' helyett: jobbkormányos (egyben), (vessző) brit rendszámú ... A jobb melléknév azt jelenti,…..
ivanhu 2009.12.30 10:41:59
@vészmadár (pica pica): Ha csak te meg én írjuk egybe, akkor csak mi tudjuk jól? :) Komolyabban, ez a szép a szabályzatban - ha akarom, vemhes, ha nem akarom, nem vemhes.

A szabályzat mongyon (sic!) le, és válasszunk magunknak új szabályzatot!
ivanhu 2009.12.30 10:57:37
@pocak: Welcome to the club!

Igazából nem vagyok nyelvész, csak informatikus, de gyakorló fordítóként érintett vagyok (bizony, nekem sokszor még szavakat is kell "csinálnom", mert bár szép az angol kifejezés, szebb lenne a magyar. Ezzel együtt az angolnak zárójelben mindig szerepelnie kell (legalább az első előfordulásnál), mert a szakma nyelve mégiscsak az angol.

Mint ilyen (mármint érintett), sokszor szembesültem azzal, hogy elég vacak ez a helyesírási szabályzat, helyenként logikátlan, és belső ellentmondások is vannak benne. Viszont alacsony lenne az elfogadottsága, ha informatikusként nekiugranék újat írni ugye... s persze a tudásom is kevés hozzá, hiszen nyelvtörténelemmel, mindenféle hangzástani rejtelmekkel azért tisztában kell lennie annak, aki erre vállalkozik.

Örömmel láttam viszont, hogy nyelvészek között is egyre többen mondják, rég megérett már az idő a felülvizsgálatára. Sajnos az akadémikus urak, talán presztízsféltésből, eléggé ellenzik, illetve mindenáron a saját elképzeléseiket akarják keresztülverni a szabályzaton, ahelyett hogy a mai élő nyelvet tanulmányoznák jó alaposan. Sokuknak szintén az a hozzáállása, hogy a nyelv mondjon le, majd ők megmondják a frankót, hiszen csak ők értenek hozzá. Tisztelet a szerencsére számos, de talán kisebb befolyású kivételnek.

Na, most jól ki is füstölögtem magam...
ivanhu 2009.12.30 13:05:45
@peetmaster: és @vészmadár (pica pica):

Pí kapcsán hadd helyettesítsem Veért. A pí matematikai leírása szerintem teljesen egzakt, és rövid. A kör kerületének és a kör átmérőjének a hányadosa. Ez a pí matematikailag.

Más kérdés, hogy a tizedes törtben kifejezett pontos értéke nem számolható ki (nincs matematikai módszer a kiszámítására).

Szóval a matematika le tudja írni, de nem tudja kiszámítani.
Belsőség Jöhet a dízel M BMW? 2009.09.08 12:00:00
A Nagy Népvándorlás utáni pakolgatás közben akadt a kezembe a brit Autocar július végi száma. Nem is emlékszem, hogy a közös szerkesztőségi archívum-kupacból vagy Csikós asztaláról. Akkortájt nyaralhattam, így történhetett, hogy nem olvastam, a hiányt pedig illik bepótolni,…..
ivanhu 2009.09.08 16:53:20
Végigolvastam a kommenteket, nagyon tanulságos volt...

Sztem az M célközönsége nagyjából egyhangúlag azt mondja, nem kell dízel.

Aki a dízelt nyomja, az sztem nem az M célközönsége.

Egyebekben, a dízel sokáig vacak volt. A VW megjelent a TDi-vel, attól kezdve a karakterisztikája kezdett hasonlítani a benzineséhez. Menettulajdonságban ma már egész hasonlóak, de a dízel alapvetően lomhább. Előnye, hogy alacsonyabb fordulatról indul, de sokkal hamarébb ki is fullad. Alul általában nyomatékosabb, viszont gyakrabban kell a váltóbotot cibálni. A benzines feljebbről indul, utána jó sokáig meg lehet pörgetni.

Élettartamuk attól függ. Normál esetben kb azonos - a "szétpörgetett" dízel és a "szétpörgetett" benzines kb. egyszerre esik szét. Az ésszel használt dízel és benzines is kb. ugyanaddig tart.

A dízelnek alacsonyabb a fajlagos fogyasztása, de magasabb a szervízköltsége. Keményebben jár, nagyobbakat rúg.

A mai dízelek elég széles tartományban adnak le nyomatékot. Benzinesek esetén ez vagy sokkal szűkebb, vagy változó szelepvezérlést, szívóhossz vezérlést, istennyilát tesznek bele - amitől viszont nem lesz olcsóbb egy forinttal sem a szervize, mint a dízelé.

Mindettől függetlenül, mire akarod használni. Ha sportosan közlekedsz, ez a szíved vágya, akkor sztem még ma is a benzines a választásod. Ha viszont attól érzed magad jól, hogy a dombra normálisan megválasztott sebesség mellett is kapcsolgatás nélkül felballagsz, akkor a dízel a tiéd.

Dízel-M? Nem hiszem.