Regisztráció Blogot indítok
Adatok
iprok

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség A visszatekerés vége? 2011.03.22 16:00:00
Az óravisszatekergetés lassan nemzeti sport. Hétvégi hírünk és az azt megelőző publikáció eléggé felkavarta az állóvizet, de valahol ez is volt a cél. Semmi nem véletlen, rajta vagyunk a témán, ahogy azt az ATV reggeli műsorában is láthatták. (A képre kattintva az ATV…..
iprok 2011.03.22 20:44:52
@is: Így van, azt kell elérni, hogy bármikor ellenőrizhető legyen a km állás egy esetleges rendőri igazoltatáskor. Illetve minden esetben ha az autóval kapcsolatba kerül egy szerviz (persze ha ad számlát), eredetiségvizsgáló, műszaki vizsgáztató, kárszakértő kerüljön rögzítésre a futásteljesítmény. Így naprakészen visszatekerten kellene tartani az óráta csaláshoz, ami már költséges megoldás és az autó eladásakor lehet, meg sem térül. Ha ez Mo-n megvalósulna a nepperek elmehetnének a sunyiba a nyugatról behozott "szalonállapotú" autóikkal.
iprok 2011.03.22 21:00:11
@kzolika: Ez már sok helyen működik. A munkahelyemen a közös használatú cégautónál és a párom cégénél a személyes használatra kapott autónál is rögzíttetni kell a számlán a km állást a tankoláskor.
Ezek az autók lízingeltek, már csak azt kell szabályozni, amikor lejár a szerződés a lízing cég is legyen köteles az óraállást berögzíteni a központi rendszerbe.
iprok 2011.03.23 20:38:09
Én ezt nem értem. Miért nem tetszik a többségnek, hogy az eredetiségvizsgálatnál, szervizelésnél, biztosítási eseménynél, stb. rögzítsék egy közös rendszerbe az óraállást, az a plusz egy-két kattintás a billentyűzeten senkinek nem okoz megterhelést. A km állást amúgy is feljegyzik, pl: most kaptam értesítést a szerviztől, hogy aktuális a következő időszakos felülvizsgálat, a legutóbbi ekkor és ilyen km állásnál volt. A rendőri ellenörzéskor pedig ellenőrizni lehessen az aktuális futásteljesítményt, és kapjon büntit, nem kicsit, a tulaj és az utolsó adatrögzítő is.
Szerintem jogos elvárás, hogy ismerjem a megvásárolni kívánt autó valós futásteljesítményét. Többen azt mondják, hogy ez nem számít. Szerintem lényeges, pl. nem szeretném ha a 100 E km-rel vett autómban, autópályán, a családi nyaralásra menet elszakadna a vezérműszíj, mivel már 250 E km megtételében segíttete az autót. Csak nekem más infóm volt erről és ezért nem vittem el az előírt km-nél a szerelőhöz cserére.
Azt értem, hogy a vásárlás előtt jól jöhet egy átvizsgálás. Csak ha több megfelelőnek tűnő autót találtam a kereskedőknél, ez elég költséges és időigényes. Én még nem találkoztam hétvégén nyitva tartó szervízzel, illetve nem hinném ha nyitvatartás alatt beesnél egy felülvizsgálatot kérve, az összes többi munkát félbehagyva ott szorgoskodnának a kiszemelt járművednél.
Ja és nem azt akarom, hogy csak olyan futásteljesítményű autó legyen a piacon, amelyről én ábrándozom, hanem olyanok, amelyeknél korrekt a km állás, és ehhez képest van bemutatva a szükséges szervizelések végrehajtása. Így az autók ára és futásteljesítménye már szoros összefüggésben lesz, ezek alapján pedig tudok dönteni a pénztárcám függvényében, hogy melyiket válasszam, melyiket vigyem átvizsgálásra.
A km óra állás rögzítés rendszerével a magyar autóknál valós állapotokat lehetne elérni az autópiacon, a külföldi beszerzésüeknél mindig megmaradna a kockázat, de legalább a kínálat egy része korrekt lenne és nem lenne bűn a tényleges alacsony km állás.