Regisztráció Blogot indítok
Adatok
oramuves

0 bejegyzést írt és 130 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szép idő van, naplemente a Balaton-parton. Még jó, hogy függőágyban alszom, ez alap. Most részletesen bemutatom, milyen felszerelést használok, hogy tökéletes legyen a kényelmem. A függőágy, amiben alszom:Ticket To The Moon double (oliva-aranybarna). Teherbírás 200kg, Mérete: 320x200cm, ez bőven…..
A mai poszt aranyat ér. Nem vicc. Olyan módszer kerül közlésre most, ami életeket fog menteni egyszer, ebben biztos vagyok. Figyelmesebb olvasók észrevehették, hogy több bejegyzés is foglalkozott már a témával, és ez jövőben is várható. Azt már korábban tisztáztuk, hogy…..
Vagy azt hiszik azokat az állatokat halálra csiklandozzák, és a nevetésbe halnak bele? Nem látták még a videót, hogy készül a hús?  Vagy azt gondolják, aki nem eszik húst az meghal, mint a kisgyerek, aki azt gondolja, ha nem vágja le egy kutya lábát, akkor ő rosszul lesz?…..
oramuves 2012.04.06 12:29:17
@spion27: nem vagyok benne biztos, sőt, valószínűleg nem ugyanazt tartalmazza, de ezt miért kérdezted? :)
azt én elhiszem, hogy nem mindegy, hogy mamutból fedezték a kajájukat vagy vadalmából

@woar: ja köszi, hogy felvilágosítottál a kalóriáról, amúgy ötödéves fizikus vagyok, de mindegy. Középsuliban nem volt szükségem rá, hogy figyeljek fizikaórán. Ennyit a személyeskedésről.

""a hőenergiát nem tudod átalakítani mozgási energiává. "
Ezt George Stephenson-nak mondd."
úgy értettem, hogy az ember teste erre nem képes.

különben hülyeségen vitatkozunk. mert azt senki nem állította, hogy tökmindegy milyen formában kapja az ember az energiát. Nyílván nem mindegy, hogy hőenergiát viszel be a szervezetedbe vagy valami mást. Én azt állítottam, hogy ha energiát akarsz adni a szervezetednek, amit hasznosítani is tudsz, akkor nagyjából mindegy, hogy az pl. gabona vagy hús, mert egyformán hasznosulnak. Nem mondtam, hogy csak a kalória számít.

Ami miatt értelmetlen a vita:
Ha táplálkozás témában kalóriáról beszélünk, akkor (eddig azt hittem) egyértelmű, hogy nem hőenergiáról vagy helyzetienergiáról beszélek, hanem a táplálékban megtalálható energiáról.

és mielőtt belekötnél, nem kell hülyének nézni, én is tudom, hogy a buciban hasznosítható energia nem növekszik meg, ha beteszed fél percre a mikróba. Bár megjegyzem, a kaja hőmérsékletével is lehet trükközni a szervezet energiájában, de közvetlenül nyílván nem hasznosítod.

"mert a teremtőd szerint hülyén nézne ki nélküle"
így van, biztos nagyon ismered a világnézetemet. (mielőtt belekötnél, íronia volt)
oramuves 2012.04.06 19:13:02
@woar: nem Szegeden, Pesten

igazad van, az, hogy mennyi energiát ad a kaja függ attól, hogy készíted el vagy milyen formában eszed meg, az hogy mennyi tápérték hasznosul az függ sokmindentől. Pl. az 1000-es C-vitaminban sem mind az 1000 mg fog hasznosulni. De az a táblázat amit küldtem nagyjából helytálló, ha kultúráltan eszed meg a kajákat, pl. a hús energiatartalma sem arra vonatkozik, hogy ha nyersen és rágás nélkül eszed meg. Nem tudom, egyáltalán ez miért merül fel benned.

Ez nem derül ki egyértelműen, de szerintem az ottani adatok arra vonatkoznak, hogy ha megeszel 100 gramm kenyeret, amiben van 200 kalória, akkor utána a szobabiciklin 200 kalóriát kell elégetned, hogy egálban maradj.
Az ehhez hasonló kalóriatáblázatokban úgy vannak megadva az értékek, hogy ha Mari néni fogyózni kezd, akkor ki tudja számolni, hogy mennyi kalóriát eszik és mennyit kell mellette kocognia a kutyussal, hogy foggyon. Ne kelljen neki számolni, hogy melyik kajafajtának hány %-a hasznosul, vagy ha megsüti a húst, akkor hány %-kal esik vagy nő az energiatartalma. (Persze ahogy már megbeszéltük nem csak a kalória a lényeg, de Mari néni addig már ritkán jut el)

Azzal is egyetértek, hogy hús+gyümölcs kevésbé hízlal, mint a szénhidrátdús kaják. Végeredményben minden amit megeszel, kijön hátul. Naponta megeszel kb 1-2 kiló kaját, a súlyod (tömeged, hogy pontos legyek) mégis ugyanannyi marad.

@spion27: valójában én néhány éve még vega voltam, mert a húsevéssel elvi problémáim voltak/vannak. Nem mondom azt, hogy egészségtelen a hús, viszont a mai nagyipari hústermelés környezetkárosító, rendkívül energiaigényes, erőforrásigényes, nem fenttartható és brutál körülmények közt tartják az állatokat. Az emberek erre becsukják a szemüket, mert amit nem tudok, az nem fáj. Pont mint a szemét, ha nem látja, az nincs.

Igazából a legegészségesebb étrendnek a paleolitot gondolom, mert ezt kutatások egyre inkább megerősítik. De az előbb leírtak miatt nem szeretek sok húst enni. A paleolit étrendnek pont az a lényege, hogy 10000 éve kezdtünk gabonát enni. Nem tudom akkor milyen volt a gabona, biztos nem olyan mint a maiak, amik már tenyésztés eredményei. De a tenyésztés sem változtat a lényegen, hogy azóta még nem szoktunk hozzá egészen.

Végeredményben viszont azt gondolom, hogy a poszt címében levő kérdések teljesen jogosak. Alapjáraton a hús egészséges, de amit a boltban lehet kapni, azzal sok a problémám.
A vega étrendben az a jó, hogy ha mindenki így táplálkozna, akkor azzal a Föld sokkal jobban járna.
oramuves 2012.04.06 22:08:03
@spion27: Röviden: nincsenek hosszútávú tervek. Vagyis vannak, de nem olyan szépek, hogy mindenki szépen átáll vegára, Afrikában nem lesz sok gyerekük, a politikusok igazat kezdenek mondani.

Azért is adtam fel a vegaságot, mert rájöttem, hogy ezzel nem lesz semmi jobb. A húsevés egy olyan dolog, amin nem lehet változtatni és nem is érdemes. Sokkal komolyabb dolgok jönnek, amik talán megoldják a vega kérdést. A problémát elsősorban abban látom, hogy ezen a Földön már túl sokan vagyunk. Ezért sem ehet mindenki húst, mert ha minden afrikai, ázsiai úgy élne, mint mi, akkor ez a bolygó már kevés lenne. Visszaolvastam amit írtál, ugyanaz.

A legnagyobb baj az, hogy jelenleg (hitem szerint) az olajkitermelés csúcsán vagyunk. A civilizáció talán a következő 10-20 évben tetőzik, esetleg becsúszik egy világháború, utána nem fogunk ennyi energiát fogyasztani, átállunk helyi élelmiszertermelésre, biogazdálkodásra (mert a műtrágya is olajból készül), meg ilyenek és akkor talán jobb lesz a helyzet. Dióhéjban ez a hosszútávú tervem. :)
Négyrészes sorozatunkban Budapest közlekedésfejlesztésének terveit szeretnénk részletesen bemutatni. Mai, első részében a metróhálózatról fogunk nagyot álmodni. Hogy nézne ki Budapest, ha végtelen sok pénzünk lenne? A lehetőségekről, a tervezett és soha meg nem épülő…..
igazmondo Menjetek orvoshoz!!! 2011.04.10 12:39:00
Korábban a Tarot topikban többen kérdeztek az egészségi állapotuk felől, és én (szinte) mindenkinek azt mondtam, hogy jól van, nincs komoly gond. Sajnos azonban a TGY módszerek nem algoritmizálhatóak (mint a MI...), ezért nem tudok erre garanciát vállalni. Ráadásul én nem is…..
oramuves 2011.04.10 22:56:35
igazmondo Mit vennél utoljára? 2011.03.28 13:31:01
 Képzeld el, hogy a következő héten bezárnak a boltok, a TESCO, DECATHLON... Azután nem ér semmit a pénz. Nem lesz vezetékes víz, villany, gáz. Nem lesz szemétszállítás. Nem lesz üzemanyag. Mit vennél az utolsó heteden, ha fel akarnál készülni a következő ilyen évedre?..
igazmondo Bizonyíték 2011.03.08 10:48:00
 Többen felháborodnak, hogy eltűnnek a kommentjeik, amikor nem is a témához szólnak hozzá. Biztos törli őket egy láthatatlan lény :# Erről már volt szó korábban, de eszembe jutott egy dolog, amit még nem veséztük ki. Azért mert a hőbörgők úgy gondolják, akkor az úgy is…..
oramuves 2011.03.25 00:52:13
Néhányan itt azt mondják, hogy _először_ csak megfigyelünk és adatokat gyűjtögetünk a világról és _utána_ a megfigyelésekre alapozva elméleteket gyártunk. Mivel ezek az elméletek megfigyelésekre vannak alapozva, ezért nyílván "eléggé" bizonyítottak.

Na, szerintem ez egy marhaság, ami maximum a mesében van így. Néhány, pár száz éve élt filozófus még így gondolta, de azóta változott a helyzet.

Szóval a valóság az, hogy ha nincs egy kezdeti elméleted, akkor nem tudsz semmit megismerni. Vegyük a szabadesést. Tegyük fel, hogy nem tudunk semmit a gravitációról. Megfigyeljük, hogy minden lefelé esik és örülünk. Ezután gondolkodni kezdhetünk, hogy mitől függ az, hogy mi hogyan esik le. De ha nincs valami elméletünk, akkor felmerülnek olyan kérdések, mint pl. függ-e a tárgy esése attól, hogy milyen a színe vagy éppen érdes-e a felülete? Végetelen sok dologtól függhet a szabadesés és kezdeti feltevések nélkül semmit sem tudsz mondani. Kell a megfigyelések elé is egy elmélet.

Másrészt a megfigyelés-->elmélet logikai kapcsolat már csak azért sincs rendben, mert egy elméletet akkor tekintenek "jónak", ha valamit előre tud jelezni, amit eddig nem tudtunk. Szóval nem elég, hogy a korábbi jelenségeket helyesen írja le, hanem az is kell, hogy egy olyan jelenséget is előre jósoljon, amit korábban nem ismertünk. Ezzel lehetőséget teremtünk, hogy az elméletet igazolni (vagy cáfolni) tudjuk.

Harmadrészt egy elméletet sosem lehet "bizonyítani", csak igazolni, magyarul egyre több érvet gyűjteni helyessége mellett. Ezek sosem lesznek bizonyítékok, és soha nem tudjuk kizárni azt a lehetőséget, hogy az elmélet rossz.

A mai fizikai elméletek is ilyenek, vagyis nincsenek bizonyítva, csak rohadt sok érv van mellettük, és senki sem talált olyan esetet, amikor rosszul működnének. De ettől még lehetnek rosszak.
A Pálma-sziget-et, nemcsak a gazdasági összeomlás éri el, a szökőár ténylegesen is elsüllyeszti. Közeledik a jelenlegi világ vége.New York-ot pedig hajnalban mossa el az ár...
oramuves 2011.03.14 23:41:47
Mert működnek. Hiszen minden betegségünk lelki eredetű, és ezeket oldják a különböző módszerek. Nézzük mik vannak:Antropozófus, Ajurvédikus, Hagyományos Kínai, Hagyományos Tibeti orvoslásÚj MedicinaBioenergetikai módszerek, Reiki, Prána Nadi, energia átadás,…..
oramuves 2011.02.14 21:34:25
www.youtube.com/watch?v=DbLBG1mRKhI
Ez alapján jelenleg a szememet próbálom javítani, kb úgy, ahogy a szemorvos mondja. Amit csinálok, azt még nem nevezném agykontrollnak (mert nem megyek alfába), csak simán önszugesszciónak, de úgy tűnik így is működik.
Szűk két héttel ezelőtt újabb szavazást engedtem útjára a Konteóbarátok Körének tagsága körében. A témák közé nagy mellénnyel bevettem az azonosítatlan repülő tárgyakat (ufókat) is, és bevallom, nem okozott túl nagy meglepetést, hogy amikor összeszámoltam a voksokat,…..
oramuves 2010.12.23 00:34:38
@baliquez: csak megpróbáltam a marslakók elméletét kiváltani egy "kutyaközönséges" jelenséggel :) Sokszor az emberek azt hiszik repülő csészealjat látnak, pedig csak egy (vagy több) sima gömbvillámot.
@koalabeer: egy gömbvillám akármilyen gyorsan is repülhet. Nem ismerem ezt a videót, de ha csak egy világító gömb látszik, akkor sanszos, hogy gömbvillám.
oramuves 2010.12.23 12:17:20
@koalabeer: sorry, nem akartalak megsérteni, ha űrhajó, hát űrhajó.
De láttam már olyan videót, ami tényleg gömbvillám volt, és a hadsereg űrhajónak nézte.
igazmondo A véletlen bekeményít! 2010.05.05 17:39:00
 Sok mocskolódó üzenet érkezik a blog-ra, és olyan kommentek is, amik olyanokra kérdeznek rá, amit korábban már kifejtettem, vagy önálló gondolkodással is rá lehet jönni a válaszra.Van egy olyan érzésem, hogy ezután, az ilyen üzenetek törlődnek, és a kommentelő örökre…..
oramuves 2010.06.05 22:53:03
@wmiki: sehol sem tilos, csak egy idő után nincs értelme. és nincs határ. pontosabban szubjektív, franc se tudja hol van.
oramuves 2010.06.05 23:30:30
@wmiki: ebben az egyben miért?
oramuves 2010.06.15 11:17:07
@brlv24: wmiki "nemválaszával" gondolom arra célzott, hogy találjuk ki mi magunk.
  (Ebben a posztban az evolúció elmélet összes konkrét bizonyítékát felsoroltam. Mind a 0-t. Mindent, ami azt bizonyítja, hogy egy közös ősből, több új faj jön létre, új szervekkel, pusztán ártalmatlan véletlenek sorozatának hatására. Persze már többször…..
oramuves 2010.03.16 22:07:05
@VilMarci: "A Biblia erről úgy ír, hogy kén köves eső esett."
Forrás: Biblia

szerintem magad is megtalálod benne.
oramuves 2010.03.16 23:58:14
@sajnos_kacat: így van :)

csak arra próbáltam utalni, hogy ez a "forrás?" dolog egy kicsit túlzásba megy
oramuves 2010.04.06 12:12:16
@Szaba77: Ehhez hasonló fajeltűnésekre, mint a t-rexé vagy a kardfogútigrisé, a Biblia magyarázata az özönvíz. Gondolj bele, mi lett volna a bárkán, ha Noé a t-rexből is visz egy párt :) Úgyhogy nincs baj azzal, hogy melyik ette meg az összes másikat. De miért nem lehet egyszerre két csúcsragadozó? Van egy csomó hely a Földön, ahol többen ragadoznak a csúcson, pl a szavannán oroszlán+gepárd
igazmondo ISTEN 2010.02.12 14:34:00
Isten minden - minden isten update: Nézzük akkor a logikai levezetést: 1. Minden amiről tudjuk, hogy jött létre, azt teremtették. Elöszőr valaki kigondolta, aztán megtervezte, aztán létrehozta, megvalósította, majd fejlesztette. Ahogy írják: Kezdetben vala az IGE. HA logikusan…..
oramuves 2010.03.30 22:33:56
@brlv24: De nem. Az elektron egy időben csak egy helyen lehet. Amikor nem méred meg, hogy hol van, akkor sok helyen van valamilyen valószínűséggel, de erre nem mondhatod, hogy egyszerre van mindenhol. Na jó, népszerűsítő irodalomban lehet, hogy mondanak ilyet, de nem teljesen korrekt.
Ha megméred, hogy hol van, akkor már mondhatod, hogy ott van, de ez csak egy helyen lehet.
oramuves 2010.04.03 21:44:33
@korolesz: "Szaba77 írta, hogy Árészt miért ne fogadhatnánk el Istenek. Azért, mert a görög, és római illetve a többi ókori Isten mind csinált Isten. Valaki kitalálta, hogy legyen tengereknek istene, és lett. Valaki csinált egy arany borjút, és azt imádta. De attól még nem lesz valami valóságos Isten, hogy imádjuk."

Bocs, ha már írtad, de mi az érv arra, hogy a keresztény isten nem csinált isten? (a Biblián kívűl)
oramuves 2010.04.04 17:39:15
@korolesz: nem sikerült számomra megfelelő választ adnod
Nálad bárki aki nem a Biblia szerint él, életét bűnökre építi? Láttál már hívő krisnásokat? békések, segítenek másokon, a bűnöket kerülik. Egy ideig szimpatizáltam velük. A muzulmánoknál meg a szélsőségre tapintottál rá, valjuk be, az átlag muzulmán nem szokott robbantani. Jó, az átlag muzulmán biztos nem a Korán szerint él, ahogy az átlag keresztény sem a Biblia szerint.

A hasonlatodat így módosítanám:
Azt a bizonyos hegyet megmászhatod sokféleképpen. Több út is vezet fel, és nem az a lényeg melyiken mész, hanem hogy felérj. Még csak az sem fontos, hogy ösvényen haladj, kereshetsz saját utakat is.
A tudomány az szekta? Miért kényszeríti a hittételeit az emberekre? Miért kell állami intézményekben folyamatosan változó "tudományos" dogmákat bemagolni? Miért csak az végezhet szabadon valamiféle tevékenységet, aki hithűen elsajátítja ezeket a dogmákat, és…..
oramuves 2010.02.02 00:44:59
@mackótesó: az a baj, hogy az idézeted igaz. Tényleg egyre többet lehet hallani erről a kreacionizmusról. Sajnos. :(
Azért ezt is nyugodtan ledogmázhatná :)
oramuves 2010.02.02 23:45:45
@Szaba77: Ilyen erővel azt is megkérdezhetnéd, hogy _most_ hol van ez a lény. Akkor is ugyanott volt, ahol most van. A téridő az ősrobbanáskor jött létre, de ő a téridőn kívül létezett és létezik.
Nem tudom, hogy valójában ezt hogy gondolják azok, akik ezt komolyan gondolják, de kb. így tudnám értelmezni.
A konteósok (a Voynich-kézirattal foglalkozó poszt kommentjeinek tanúsága szerint) igencsak kedvelik a régi kéziratok megfejtésével összefüggő feladatokat. Mai kínálatunk egy hasonlót mutat be, noha ebben az esetben nem is az írás tartalma a kérdés (ezt már nagyjából…..
A maják szerint 2012-ben ér véget a jelenlegi világrend. Nagyon pontos naptárat használtak, nem csoda, hogy aki elkezdett foglalkozni vele, mindenkit lenyűgözött. Egyéb jóslatok is arra utalnak, hogy hamarosan vége a "világ"nak. Nézzük a jelenlegi folyamatokat: A világ…..
oramuves 2009.11.11 23:07:45
@wmiki: Hogy a pénz mennyire kitalált fogalom, azt nem tudom, annyira nem értek hozzá. Te pontosan milyen pénzről beszélsz? Mert anno a pénz "elődeit" gyakorlati okok miatt kezdték használni az ókorban, vagyis nem mondanám kitaláltnak. A pénzt többször újraalkották (pl. a 20. században is nem egyszer: volt aranyalapú, most épp lebegő). Ezek már inkább mesterkéltek.
oramuves 2009.12.06 00:26:32
@albino combino: én is próbáltam már így közeledni. Nem egyszerű.
oramuves 2010.02.10 23:07:12
@Zorg a Rettenetes: nagyon ügyes vagy, kémkedj csak, jó besúgó lett volna belőled az előző rendszerben.
H2SO4 Okos zoknik 2010.02.06 19:59:00
Az űrhajósoknak nincs egy nyugodt, intim pillanata. Houston és mások is árgus szemekkel figyelik őket, persze az ő érdekükben is. Az Európai Űrügynökség (ESA) nemrégiben egy 200 ezer eurós megállapodást kötött egy dán céggel intelligens zoknik kifejlesztésére. A 1,5 éves…..
Valljuk be, hogy a földrajzot – mint tantárgyat – nem mindenki szerette az iskolában. Az a rengeteg elnevezés ugye: minden rohadt legelőnek, szemétdombnak és pocsolyának külön neve van (a gombamód burjánzó országokról és ezek városairól nem is beszélve), ráadásul…..
oramuves 2010.01.19 20:48:01
@Licus: vagy mert a link végén ott maradt a pont (egy konteóval kevesebb, bocs :) )
Igen, jól látjátok: bárhogyan is próbáltam, akármennyire is igyekeztem, ezt sem tudtam elkerülni. Úgy jártam, mint a JFK-gyilkossággal: a téma szerepeltetése nélkül folyamatos hiányérzetünk lenne, hiszen konteóblog szabadkőművesek nélkül olyan, mint disznóvágás pálinka,…..
oramuves 2009.12.25 00:56:40
@vészmerülés: Az "all seeing eye" (mindent látó szem) gyakori szimbóluma istennek. Templomban még nem láttam.

Anno az irodalomtanárom mondta, hogy a Mátrix tele van keresztény párhuzamokkal, pl Trinity = szentháromság, Neo = Noé, aki megújítja a világot. Belefér az Építész is.
igazmondo A ember növényevő 2009.10.31 08:22:00
Tények Húsevők Növényevők Ember 01. Karmai vannak 01. Nincsenek karmok 01. Nincsenek karmok 02. Nincsenek bőrpórusok 02. Vannak bőrpórusok (nagytestűeknél) 02. Vannak bőrpórusok 03. Hőleadás nyelven keresztül 03. Hőleadás izzadással történik (nagytestűeknél) 03.…..
oramuves 2009.12.15 15:25:38
@wmiki: engem nem érdekel te mit gondolsz az oroszlán húsevő szokásairól, mint ahogy téged sem érdekel, hogy sokan mindenevőnek gondolják az embert. (ez a beszólás a te fegyvered :D )

azért mert az oroszlán húsevő, már rögtön szabad erőszakos és fájdalmas halállal megölnie az áldozatát?

VAGY esetleg ez természetes?....
oramuves 2009.12.15 23:38:58
@Kontárblog: igen, igazad van, nem természetes. De ez talán azért van, mert túl sok ember él a Földön és a tömeget csak tömegtermeléssel lehet ellátni. Ha lennénk 1 millióan, mindenki nevelgethetné a tyúkjait a kis udvarkáján, boldogan.

De a vegák sokszor a gyilkolás ellen tiltakoznak, annak meg nem igazán van köze ahhoz, hogy hogy tartjuk a tyúkot. (Persze sokszor a tartás körülményeit is kifogásolják, de most nem erre akartam rámenni.) Szóval az oroszlánnak nincs lelkiismeret furdalása, ha gyilkol (hangsúlyozom: szerintem).

Véleményem szerint "mindenki neveltetése barlangjában vergődik". Vagyis csak szokás kérdése a gyilkolás is. Ha minden reggel neked kéne kibelezned egy nyulat, hogy legyen aznapra ebéd, akkor egy év után hidegvérrel menne. Megszoknád. Ha erre nevelnének rá kiskorodtól, a kultúra része lenne, meg se kérdőjeleznéd. Lásd faluhelyen a disznóvágás, mondhatni a kultúra része.
oramuves 2009.12.16 10:03:08
@wmiki: gazdasághoz eddig se értettem
abból indultam ki, hogy az ember eszik húst, ebből nehéz eljutni a teljesen vega társadalom képéhez
A Connecticut államban található New Havenben, az USA egyik leghíresebb egyeteme, a Yale University Ritka Könyvek és Kéziratok Könyvtárában (Rare Book and Manuscript Library) számos érdekesség áll a megfelelő engedéllyel rendelkező kutatók rendelkezésére. A rengeteg, nagy becsben…..
Nikola Tesla földi pályafutásának első 25 évéről szóló múlt heti posztunk örvendetes olvasottságától fellelkesülve (24 óra alatt 11 ezer egyéni látogató 23 ezer oldalletöltést produkált, amivel a blog eddigi históriájában a második helyre kapaszkodott) nekilátunk tehát…..
oramuves 2009.11.11 23:26:29
mentségemre szolgáljon, hogy nem én kezdem, én csak folytatom az offolást :)

@franta: mi a baj a Möbius-szalaggal?
(végre valaki, aki Kuhnnal dobálózik)
oramuves 2009.11.12 21:19:35
@Bobby Newmark: a kvantumfizika felfedezése is paradigmaváltás volt. Meg szerintem Darwin evolúcióelmélete is.
A fizikában nem hiszem, hogy sokkal több volt, esetleg kereshetnénk példákat máshonnan: biológia, kémia, pszichológia, közgazdaság, stb.

Lakatos Imre kimutatta a matematikai fogalmak megváltozását. A változás olyan időskálán megy végbe, hogy pl az ókori görögök bizonyos fogalmakon mást értettek mint ma mi. Erre konkrét példát nem tudok.