Adatok
nexusarx
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ide most írhatnék Bernoullitól Roberto Carlos góljáig. De inkább nézzétek meg a videót. Itt van egy egész jó cikk (igaz, angolul) a témához kapcsolódva. A többit majd a hozzászólásokban megvitatjuk...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nagy segítségeteket kérném. Épp egy fizikai szimulációt programozok. Biztosan mindannyian halottatok már az Airsoftról és a Paintbólról. A lövedékek röppályáját szimulálom . A lövedék pályagörbéjét befolyásoló tényezők közül már mind szerepel a szimulációban egyedül a magnus hatást nem sikerült még bele illesztenem . A lövedéket ugyanis egy hopupnak (airsoftban) nevezett eszköz 120.000 RPM el megpörgeti . A magnus hatás által keltett felhajtó erő a következőképpen alakul :
FM = CL * rhoLevegő * v 2 * A
CL - emelési együttható
v - haladási sebesség
A -lövedék haladási irányból vett felülete
ezzel eddig nincs is gond mert ezt a felhajtó erőt bele tudom venni . A gond CL meghatározásánál van . CL értékét meg lehet határozni integrálás meg mindenféle zárt görbére vett egyenletek alapján de egy egyszerűbb közelítő függvénnyel is amit Dr. Dyrkacz határozott meg . A fügvénybe helyettesítendő egy változó aminek legyen a neve VU.
VU nem más mint a kerületi sebesség és a lineáris sebesség hányadosa . Na és itt jön be az én nagy nagy problémám . A lineáris sebességre leginkább a légellenállás hat amit mindig tudok számolni . De a kerületi sebesség is csökken ami ugye r*ohmega . r állandó és ohmega csökken .
Ezt hívják spin hanyatlásnak .
Na ebben kérem segítségeteket hogy ezt a spin hanyatlást hogyan lehetne kiszámolni. Már számtalan külföldi oldalt felkutattam de sajnos nem lettem okosabb . Nagyon kérlek benneteket aki tud bármi okosat is hozzá szólni az írjon ide vagy nekem a nexusarx@gmail.com ra . Köszönet előre is ...