Regisztráció Blogot indítok
Adatok
czipeter

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sokan azt hiszik, a képzeletgazdagság bizonyítéka, ha egy adott szettingben orrvérzésig tömegelnek a különféle egzotikus fajok meg kultúrák, és minden friss kiegészítő két-három újabbal szaporítja a sort. Nos, ez nem dús képzelőerőre vall – inkább az ellenkezőjére.…..
A harc a legtöbb szerepjátékban kiemelt szerepet kap. Míg más konfliktusokat és próbatételeket általában egységesen és egyszerűen kezelnek a szerepjátékrendszerek, a harc gyakran külön fejezetben szerepel, és több tucat oldalon tárgyalják. Vajon miért van ez így? Az egyik…..
Mint azt bizonyára sokan tudjátok a szerepjáták angol nevében (roleplaying game) két kifejezés van a játékra: a game és a play. Magyarban ezekre nincs külön szó, de eltérő a jelentésük. A game szabályozott környezetben valamilyen határozott cél eléréséért (legtöbbször a…..
czipeter 2011.08.09 14:21:21
@Guild:
Egy választ ad a GNS (nyilván az én olvasatomban), mégpedig azt, hogy a három út közül minél inkább csak egyet járj a szerepjátékozásod közben. (Ettől lesz jobb a játékod.) Arra vagyok kíváncsi rá, hogy a te állításod hogy viszonyul ehhez.

Nekem az angol szerepjáték elnevezéshez való ragaszkodásod, annak kiindulópontként használata furcsa. Úgy érzem, a megszokás, a hagyomány, a kényelem az, ami a szókapcsolat mellett áll. Az értelmére nézve zavarónak tartom. Pl. úgy tudom, hogy amikor megszületett a kifejezés, a szerepjátszás az ősD&D-t jelentette, ami tudtommal a "színházi" role-playing-ről egy kicsit sem szólt.

A szimulációt direkt kihagyom, mert azzal úgy érzem, nem vagyok képben, nem tudom, mi lehet az. A GNS másik két tagjáról szeretnék kicsit beszélni, de főleg az általad használt fogalmakról, ahhoz, hogy rájöjjek, van-e bármiféle ellentmondás.

Game, gamism, játékizmus: szerintem mindig a győzelem a célja. Mi más? Te is azt írod, "versengő". Avagy: miben különbözik a te game fogalmad a GNS-étől (a Gamism: Step on Up-ban foglaltaktól)?

Play, narrativism, narrativizmus, story game, mesélős játék: Szerintem a Story Now-ban is nagyon kemény szabályok vannak, pl. ahogy te is írod, a Fiasco-ban is van azért bőven. De ugyanígy szabályai vannak - bár sajnos nem ismerem őket - az említett improvizatív színjátszásnak vagy a különböző élőszerepjátékoknak. Ez szerintem nem lehet elválasztóvonal. Vagy van különbség szabály és szabály között? (Én azt gyanítom, hogy nincs.) Miben különbözik a te play fogalmad a GNS Narrativism: Story Now felfogásától?
czipeter 2011.08.09 17:21:10
@Guild:
Köszönöm a választ! Azt hiszem, nagyon is megértettem.
Az zavart meg, hogy ebben a cikkben említetted a gns-t és nem olvastam elég figyelmesen. Nem akartad megfeleltetni a GNS módjait a te game, illetve play fogalmaidnak és e felett elsiklottam sajnos.
Újraolvasva teljesen érthető már számomra, amit írtál.

Mégegyszer köszönöm a magyarázatot!
Respekt a TASZ-nak: a liberális jogvédő szervezet következetesen kiáll a gyülekezési szabadság mellett, akkor is, ha történetesen szélsőjobboldali trollok gyülekezési jogairól van szó.A TASZ álláspontja szerint a Hatvannégy Vármegye Ifjúsági Mozgalom által az Óbudai…..