Regisztráció Blogot indítok
Adatok
[nev] (törölt)

0 bejegyzést írt és 83 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1. A Ringier Magyarország vezetője elképesztő netsemlegesség-ellenes kirohanása volt az IH legérthetetlenebb pillanata. A netezőket Blikk-adóval sújtani kívánó elképzelés a Google Magyarország vezetőjét például annyira meghökkentette, hogy angol nyelvű twitet írt. Mindez épp…..
[nev] (törölt) 2009.10.15 13:41:48
@mark.hu:
meglátjuk, hogy a vatera forgalma mennyit nő ezáltal. add el a sok használt kacatot, oké, és kérdés, hogy lesz-e rá vevő. akarnak-e most az emberek használt kacatot venni.
[nev] (törölt) 2009.10.16 09:06:22
@Tellmemore:
persze. és ha telekom kilépne az origo mögül, mondjuk nem hirdetne magas listaáron, akkor az origo vélhetően bedőlne azonnal. az ingyenes online mindenhol keresztfinanszírozással működik csak.

az index is úgy működik, hogy a hirdetőinek többsége maga az index. az index csoport. az indáról meg ne is beszéljünk. hiába van itt egypupu, meg kétpupu modell, meg bloggerunió, nekem úgy tűnik, hogy egy pénztemető. a reklámok szerintem az üzemeltetés költségeit sem fedezik, a fejlesztésekről, és a beruházások nem is beszélve. azaz a befektetés soha nem fog megtérülni.

most persze lehet mondani, hogy miért nem igazodott ehhez a ringier, és a sanoma, meg az axel springer. miért igazodott volna.

ezzel együtt persze az offline előfizetés nyilván ugyanígy nem tartható.

---

az offline lapokat kell ingyenessé tenni. a blikkből egy ingyenes hetilapot kell csinálni. ami ott van mondjuk a vasútállomáson, buszpályaudvaron. el lehet venni, mint a metróújságot. és olvasgatni. és másik nap meg ott van a story, és a többi lap. minden napra egy mese.

és egy ilyen lap éppen fenn tudná magát tartani reklámokból ugyanúgy, mint a metróújság. és akkor ez persze egy blikk light, a cikkek bevezetője van kinyomtatva. aki kíváncsi a részletekre az fizessen elő online. és lenne aki előfizetne. egyszerűen letölti a pdf-et. és az ingyenes offline tartalom megjelenik rss-ben. és van egy html oldal, hogy vegyél blikket, mert az milyen jó. esetleg ki van rakva az éppen aktuális reklámfilm. ott az aktuális szám ingyenes része rss-ben, és elő lehet fizetni, kezét csókolom. és van egy csomó ingyenes mutatványszám a pályaudvarokon, illetve a forgalmas csomópontokban.

na most aki persze a full extrás blikkre vágyik offline az ugyanúgy megveheti az újságárusnál, és előfizethet rá, mint eddig. de nyilván ez egy idő után ez meg fog szűnni. mert a full extrás tartalmat online fogjuk olvasni. mert az korszerűbb.

de a lényeg, hogy az ingyenes online - offline előfizetés modellből át kellene tárni az előfizetéses online - ingyenes offline modellre.

----

az ingyenes offline azt eredményezné, hogy a hirdetési felületek száma durván megemelkedne. hiszen a példányszám is megnőne. ennek következtében a hirdetési árak csökkennének. ez jó lenne az iparnak, és a szolgáltatásnak. hiszen minden eddiginél olcsóbban tudnánk hirdetni.

viszont a szakmai befektetők (sanoma, ringier, axel springer) is igen jól járnának ezzel. hiszen a reklámpiacot újra ők dominálnák. és simán lehetne szerintem online előfizetést gyűjteni, ami a fenti kontrukcióban tiszta nyereség. hiszen nem kell egy hatalmas szerverparkot üzemeltetni. nem kell webkettőzni. majd webkettőzik a facebook. azt kell ajánlani. vigyék el ők ezt a részt. az itt egy kicsi piacon úgysem tud nyereséges lenni. és nyilván a gyerekek elől nem kell ezt elvenni. hanem még ajánlani is kell. irány a facebook, és a twitter. lehet ismerkedni a szomszédokkal, meg még a környező népekkel is. ne legyenek bezárva az iwiwbe.

ilyesmi lehet a megoldás. amivel mindenki jól jár. vagy majdnem mindenki.
Email-, rss-, csetintegráció, játékok, eszközök, botok, fordítógép, szavazás. Már 2009 végére komoly eszköztára lehet a Google Wave-nek. Nyilván maga a Google is készül számos core szintű integrációval. Elsősorban a google-os kontaktlistát érintő megoldásokra számítunk.…..
[nev] (törölt) 2009.10.15 19:07:12
@ytg:
de.

ez is csak mosóport marketing. az ariel 50 éve is kivitt minden foltot a reklámok szerint. ehhez képest mindig van egy forradalmian új, izé. most éppen, figyelem: "excel" gel. lehet, hogy nem lesz excel, mert kiváltja az új ariel. ;-)
A Google frissítette utcaszintű panorámakép-adatbázisát. Mostantól 11 kanadai várost és Prágát (valamint néhány kisebb cseh várost) is bejárhatjuk a Google Maps segítségével.A cseh frissüléssel most így néz ki az európai lefedettség: Az észak-amerikai szórásba ma a…..
[nev] (törölt) 2009.10.07 23:29:56
utcaképek esetén nekem jobban tetszik a madártávlati kép, ami adatvédelmi szempontból nem aggályos.

bing.com/maps/#JnE9eXAud2llbiU3ZXNzdC4wJTdlcGcuMSZiYj01MS45MTg4NjE2NDkwODM5JTdlMC42NTkxNzk2ODc1MDAwMTUlN2U1MS4wODk3MjI5MTgxMTYzJTdlLTAuOTE0NjExODE2NDA2MjY1

kár, hogy nincs bevetve a seadragon.

a középületek fényképezésében pedig a photosynth viszi el a prímet.
photosynth.net/view.aspx?cid=615607ee-8341-4cb5-97a0-bd7e3436a533

a microsoftnak szerintem sok webes szolgáltatása gyenge, de például ezen a téren verik a google-t szerintem.
Eggyel több hely, ahol reklámozhatjátok saját cuccaitokat, bármi is legyen az. A működési elv ugyanaz, mint a Facebooknál vagy az összes többi szájtnál, ahol linkeket lehet megosztani.Az iwiwes megosztást külső oldalban, tehát mondjuk saját blogba is be lehet pakolni. Itt a…..
[nev] (törölt) 2009.10.14 10:20:34
@JonC:
sajnos erre meg az a nem túl népszerű válaszom, hogy előfizetéses szolgáltatások kellenek.

van egy csomó réspiac. ilyen az online stratégiai játékok piaca is. a travian is lehetne előfizetéses. évi 10 euro például. ez nyilván megtizedelné a játékosok számát. de lenne 10k előfizető így is. és akkor lenne évi 100k euro többletbevételük. amit mondjuk fejlesztésre tudnának fordítani.

így a jövőben akár 20 eurot is elkérhetnének a játékért, mert az annyira jó lenne, vagy 10 euro mellett lenne 20k játékosuk. vagy lenne 10 euros mellett 20 euros csomagjuk. és persze lenne egy ingyenes próba. vagy valami. ezt eldöntenék a tulajdonosok.

és perzse akkor egy csomó fiatal programozó azt látná, hogy hoppá, ez üzlet, és azon törné a fejét, hogyan lehetne még jobb játékokat fejleszteni. nem még nagyobb hisztit csapni, hanem még jobb játékot csinálni. és akkor ugye piacgazdaság lenne. kapitalizmus.

és nem online reklámpiacgazdaság, ami a virtuális kommunizmus. most az online marketing uralja a terepet, hírbehozó és társaik. akik azt mondják, hogy online minden legyen ingyen, kivéve a reklámokat, és a személyes adatokat. azokat lehessen adni-venni, de mást meg ne lehessen.

valaki csinál egy jó játékot ne lehessen eladni, ír egy jó zenét azt se lehessen, jó filmet csinál azt se lehessen. mert most forradalom van. ingyenes, forradalmi, közösségi lesz minden. és le az imperialista kiadókkal. ez a komcsi ideológia. ami nem rossz (számomra a komcsi nem szitokszó) hanem ázsiába való. kínában megél egy ilyen online szolgáltató a reklámokból, mert annyi kis kínai mozdul rá egy ilyen történetre, és el tud adni egy csomó ócó kínai műanyag katonát az ottani traviános. itt meg próbálja travián a fizetős offline megoldásokat, paintball például, de nem hiszem, hogy az ingyenes online, fizetős offline kombó a sikeres.

mert az lehetne, hogy ingyenes offline, lesz egy traviános nap, amikor mindenki római ruhába öltözik, és összegyűl egy csomó gyerek a téren. és együtt kiáltják: travian. és ha van előfizetési díj, akkor akár paintballozhatnak egyet ingyen. mert egy napra kibérelnek egy terepet, és akkor ott összegyűlhet a sok traviános. nincs ennél jobb szerintem. offline szabadság, offline ingyenesség.

de ennek előfeltétele az online előfizetés. és akkor érted mi a médiaesemény, mi a marketing. ez a dzsembori. de az pont nem online, hanem pont offline. pont nem valami high tech dolog van, hanem low tech. a tradíciók. az ökörsütés. ezek szolgálnak reklámcélokat. a travian meg előfizetéses lenne. sag schon.

szeritnem ez egy jobb világ, mint a mostani.
Onlinemarketing blog Vihar 2009.10.04 21:07:00
Ha valaki figyelgeti az elmúlt 1-2 év történéseit a hazai internetes időjárás oldalakon, akkor két dolog tűnhet fel neki: megjelentek illetve ismerté váltak az ilyen jellegű oldalak, ráadásként veszettül népszerűek is lettek, napi 100 ezres nagyságrendű egyedi látogatókkal.Az…..
[nev] (törölt) 2009.10.06 11:27:05
@kp007:
tovább kellene csökkenteni az állami dotációt, a közérdekű adatokat körét az a lehető legszűkebben kellene meghúzni. az omsz-t piaci működés irányába kell terelni. versenyezzen a többi meteo céggel. és hugyért, szarért kérjen pénzt. legyen kapitalizmus, és felejtsük már a szocializmust (social médiát).

az oktatás és az egészségügy az a két terület, ahol engedni kellene a költségvetésnek, a többi területen újabb megszorításokra lesz szükség. (pl. közlekedés, de ide tartozik a meteorológiai szolgálat is)

és versenyezzenek az időképpel.
az időkép tulajdonosai döntsék el, hogy kell e egy weboldalhoz ekkora stáb.

www.idokep.hu/?oldal=impresszum
[nev] (törölt) 2009.10.06 11:35:20
@Konrad:
oké, és hol van az a törvény, ami azt mondja, hogy a folyamatos radarkép közérdekű adat.

annak rögzíteni kell, hogy milyen felbontásban, milyen időközönként kell azt közzétenni, és szabályoznia a közzététel módját, és formáját.

most én mondhatnám azt is, hogy nekem wapos készülékem van, akkor közöljék wapon is. vagy azt, hogy egy teletextes tévém van, és akkor azon is lehet valamilyen felbontásban közölni. vagy ájfónom van, és akkor ájfón alkalmazást kérek.

lehet, hogy van ilyen, ami mindezt előírja, és akkor az omsz eljárása konkrétan törvénysértő, de az index jogi állásfoglalása nem perdöntő.
[nev] (törölt) 2009.10.14 09:22:27
@takaba:
az omsz a széles néptömegektől semmit se tagadott meg. hanem az időképnek nem ad át ingyen pár dolgot, mert a piacról akar megélni.

de ha piacgazdaságot akarunk, akkor előbb utóbb a széles néptömegektől is meg kell tagadnia pár dolgot, és a közérdekű adatok körét a minimálisra kell szorítani. azaz kapitalizmust kell építeni, ami azt jelenti, hogy hugyért szarért pénzt kell kérni.

kettő ágazat van szerintem ami ez alól kivétel. ez az oktatás, és az egészségügy. ott (egyelőre) a közszférának kell dominálnia. mert különben a kapitalizmus átcsap fasizmusba. nem azt mondom, hogy nem lehet magánpénz ezekben, hanem csak azt, hogy ott a cél valamiféle egyensúly lehet a közpénz, és a magántőke között. a többi ágazatban meg legyen kapitalizmus.

az online marketingesek ezzel szemben azt mondják, hogy minden információ áramoljon szabadon a virtuális térben. kivételt csak és kizárólag a reklámok képezzenek, és a személyes adatok. azokat lehessen adni-venni. és egyelőre ennek az álláspontnak tapsol a többség, bár talán van valami elmozdulás.
A 2008-ban megrendezett Goldenblogon is győzedelmeskedő, Berényi Konráddal (marketing tanácsadó és blogger) készült interjút olvashatjátok a héten. <<Iwiw adatlap>> E heti interúnk: bloginterjú: Manapság nagyon divatos témával foglalkozó blogot kezdtél el írni.…..
[nev] (törölt) 2009.10.13 20:16:35
@SilentSound:
szerintem minden blogger hülye. náluk hülyébbek csak azok, akik kommenteket írnak. döntsd el, hogy ez irónia, vagy mi.

egy vicc az online marketing. nem is marketing az, hanem support. támogatnak néhány reklámszolgáltatást (google, etarget, etc). mert az átlag maszek ezekbe képtelen regisztrálni. nem az ő hibája, egyszerűen a világ olyan, hogy van egy generáció, ami nem tanulta meg a computer használatát gyerekkorában, mert nem volt rá lehetősége. meg nem beszél nyelvet, nem tudja figyelni az eseményeket.

na és akkor van aki ebbe a reklámpiaci közegbe képtelen belépni, és vásárolni. mert el van picit bonyolítva. mint errefelé minden. ez is itt ni. és akkor kell a támogatás. kell akik kinyitják az ajtót, és tolják a bevásárló kocsit a központban.

meg ugye a másik bökkenő, hogy reklámoknak nincsenek stabil árai, hanem árfolyama van a kulcsszavaknak. aminek a magyar piacok kevés értelme van. de ez mindegy. és akkor ehhez kell a support. a marketing itt az lenne, hogy frappáns reklámszöveget írnak, de hol van itt ilyen. ez a kattintás alapú része a sztorinak.

a bannerek esetén meg az van, hogy a médiatulajdonosok azokat jelentős felárral kínálják. ne menjünk bele, hogy miért. és akkor az ügynökség másik feladata diszkontálás, magyarul a leszámítolás (50-80% engedmény is elérhető akár). ez ugye megint nem marketing, hanem piaci alkudozás.

van még mondjuk a seo nevű dolog, aminek megint kevés köze van a marketinghez, és a black hat része hatékony, akárki akármit mond. hacsak nem végtelen ócska oldalt sóztak a vevőre, és akkor azt seózzák. de az megint support. semmi köze a marketinghez.

és akkor ezekre a technikákra van rámondva, hogy itt aztán olyan hatékonyság növekedés van, hogy csak na. amikor az átkattintási ráta folyamatosan csökken. a usenet (web0) anno 10% fölött mértek, most meg 1% alatt mérnek. ez a szuper hatékonyság növekedés.

de most majd jön a social media optimization az újabb tudomány. remek konferencia téma. el lehet sütni újabb buzzwordöket.

az lesz a jó buli. egy baj van. valaki eljut valamilyen átkattintásig egy social média felületen, mert van valamilyen vásárlási szándéka, akkor az esetek döntő többségében keresni fog. beírja a kulcsszavakat. a baj az, hogy a kereső találatok felülírják az social media ajánlatot. pont elfelejti addigra. az esetek többségében hiábavaló az átkattintás. a social media optimization azt jelenti, hogy nulláért kell vásárolni ilyen felületen. mert a keresőre irányítják a forgalmat.

most persze ilyenkor is van valami süket duma, hogy brandépítés. egy interaktív felületen nem lehet hatékonyan brandet építeni. az emberek ilyenkor amúgy sem túl nyitottak, befogadóak, mert az interakcióval vannak elfoglalva. de ha véletlen mégis van egy hirdetés, ami felkelti az érdeklődést, akkor azt a márkát azonnal elkezdik fikázni.

na most erről ezek a fazonok konferenciáznak. és regélnek a szuper hatékonyságról.

lehetne folytatni, de minek. a marketingnek a lényege veszett el. a kreativitás, és ugye a karitativitás. civilizált helyeken a marketingnek egy jelentős része csr (társadalmi felelősségvállalás). csinálnak egy aszfaltrajzversenyt és akkor kiosztanak pár terméket az underclass (alsó középosztály) gyerekei között. pont mindig a csóró gyerek nyeri az ajándékot. és akkor azt a terméket a gyerek büszkén fogja hordani. mindegy, hogy micsoda. és mindenkinek elmeséli, hogy mit kapott. és ez ösztönzi felső középosztályt a vásárolásra. és ennek is van egy keresletélénkítő hatása.

ez az amit itt hitelekből akar megoldani a lakosság, és az állam. holott a társadalmi problémákat piaci (marketing) eszközökkel kell oldani, ha nem is lehet megoldani.

estébé, estébé.
[nev] (törölt) 2009.10.13 20:20:04
[nev] (törölt) 2009.10.14 08:55:56
@bloginterju:
szerintem a blog (jegyzet) írás: pótcselekvés. a komment írás (mikroblogírás): ugyenez. valaki nem tud mit kezdeni, vagy nem tud magával mit kezdeni, akkor ír blogot, vagy a mikroblogot.

most aki ezt a tevékenységet túlbecsüli (általában minden blogger) az hülye. aki alábecsüli az még hülyébb (általában minden komment író).

az okos ember kötetbe szedi ezeket az írásokat egy idő után újraolvassa, átszerkeszti, megvágja. és kiad egy kis pdf kötetet. és akkor az lesz az ő kis munkássága. mert egy 21. százai bölcsésznek mi más lehet a munkássága, mint valami e-book.

na, nem fogok többet a blogodba belebeszélni. csá.
Hatvanháromezer helyen jelent meg az elmúlt napokban a weben, hogy a nyilvánosságra került hotmailes jelszavak között a leggyakoribb az "123456. Nos, sajnálatos módon a jelszavak elemzése nem tért ki arra, hogy hány ideiglenes vagy tesztaccount lehet a kikerült adatok…..
[nev] (törölt) 2009.10.10 15:57:10
@meroving:
mert az emberek többsége rájön magamtól, hogy a fontos tartalmat erős jelszóval kell védeni, ami meg nem olyan fontos, azt meg kell annyira erőssel. ehhez nem kell "jelszóbiztonság" tanóra. ne viccelj már.

szerintem csak arról van szó, hogy "123456" jelszót használó embereket nem érdekli különösöbben, hogy esetleg belépnek a postafiókjukba, mert most akkor mi van. lépjenek be. és. nem gondolják, hogy ez valami forradalom, hanem azt gondolják, hogy amikor privát beszélgetünk, akkor se feltétlen zárjuk lakatra az ajtót.

és persze jó példa az orvos, aki meg a pecsétszámot használja jelszónak. de annak megint tanítod meg, hogy erős jelszót kell használni, ha egyszer nem akarja azt használni, mert pont jó neki a pecsétszám. olyankor kötelezni kell, és nem tanítani.

de mindegy is ez.
A hír végülis elég rövid:Az Ipsos-Gemius konzorcium nyerte az online közönségmérési tendertNade az a folyamat, amíg ide eljutottunk... elvileg már a legnagyobb forróságban, a nyár elején kellett volna eredménynek lennie, és mégis, csak most vált publikussá, hogy ki nyert. Pedig…..
[nev] (törölt) 2009.10.08 15:03:50
@martonkovacs:
a kontroll azt jelenti, hogy független mérési eredményeink vannak, és ezek összehasonlíthatóak. és nem azt, hogy van egy cég, aki "n" országban mér.

mi van ha minden országban csal? és mi van, ha csak magyarországon csal? nem állítom persze, hogy bárki csal. hanem csak felteszem a kérdést: az ipsos méréseit ugyan ki, vagy mi fogja kontrollálni?

a medián hosszú ideje azt méri, hogy az interneten a forgalom lényegében nem növekszik, és nem is csökken, azaz a piac stagnál. jelzem nem csak magyarországon van ez, hanem szerte a világban. a google növekedése is leállt.

nekem van egy tippem, hogy az ipsos első mérése ezzel szemben az lesz, hogy elindult a növekedés. és erre van egy láda söröm.
Szomorú egybeesés, hogy épp az újabb magyar haláleset napján küldte ki a Google azt a sajtóközleményét, mely szerint már magyarul is elérhető a Google Flu Trends. Egyes keresési kifejezésekre sokkal gyakrabban keresünk az interneten influenzajárvány idején. Ezeket a kereséseket…..
Miskolczy Csaba múltkori, a Kreatív Online-on megjelent cikkében arra szólított fel, hogy a nagy globális szolgáltatások helyett a hazaiakat kellene támogatnia a magyar netezőknek, hirdetőknek, ügynökségeknek. Peresztegi Zoltán, a Google magyarországi vezetője a publicisztikához…..
[nev] (törölt) 2009.10.05 18:49:19
@Songoman:
nem azért van nehezebb helyzetben a zeneboltod, mert kicsi a piac, mert ez azt jelenti, hogy itt nincs túl sok zenebolt, hanem azért, mert egy komcsi közegben boltolsz, ahol a vezérbloggerek azt harsogják: legyen minden ingyen. és geci az, aki zenével boltol.

amerika ezzel szemben egy kapcsi közeg. ott természetes, hogy lesz egy csomó (verseny) társad az üzletedben, és lesz egy csomó (együttműködő) partnered. és ez folyamatosan inspirálja az embereket.
[nev] (törölt) 2009.10.07 13:55:32
@PappSz:
a 2) ponthoz.

a google szolgáltatásai INGYENESEK azaz önmagukban NON PROFIT működést eredményeznek. ugyanúgy, mint a freemail, vagy az iwiw. árbevételt termelnek, amivel szemben nagyjából ugyannyi kiadás áll.

a profit úgy keletkezik, hogy az árbevételt a tőkepiacon forgatják, és a folyó kiadásokat hitelből fedezik. azaz nem nyereség képződik, hanem árfolyamnyereség úgy, hogy a hozamok rendszerint magasabbak, mint a kamatok.

a google félévkor rendelkezett cca. 19mrd dollár készpénztartalékkal. ehhez jön cca. 5mrd dollár árbevétel ebben a negyedévben. ez a 24mrd dollár fogja termelni a profitot. ebből cca. 1mrd dollár árfolyamnyereséget szoktak kihozni. ami nem kunszt. ha ótépé vagy emkábé befektetési alapba pakolják a pénzt, már akkor is kijön ennyi.

a google nyereségessége nem a mérethatékonyságából következik, hanem a tőkepiac növekedéséből. a mérethatékonyságból a gyorsaság és a megbízhatóság a következik.

a google és mondjuk a szörcs üzeleti modellje teljesen eltérő. a szörcs tulajdonosai vélhetően az árbevételükből egy fillért se fognak befektetési alapokban forgatni, a google árbevétele meg az első centtől az utolsóig ilyen alapokban forog.

mindaddig amíg el nem bénázzák, mint ahogyan a yahoo elbénázta. és simán lehet, mert most nincs az a nagy összeborulás az iparban, ami régen volt, mindenki a másik megfúrásán mesterkedik. persze ez csak ködszurkálás, nem látunk bele ezekbe a kártyákba. jövő csütörtökön látjuk majd a google pénzalapok üzleti eredményeit.
Nagyon ritkán hallani arról, hogy a Google sikerszájtjainak milyen a magyarországi teljesítménye. A Kreatív Online-on Miskolczy Csaba törte meg a csendet, és hallomásait összegezve ezeket a számokat írta le:  A Google auditált mérést nem tesz közzé. Sem lokális árbevétele,…..
[nev] (törölt) 2009.10.05 14:38:59
Az imént jött egy sajtóközlemény arról, hogy megújult a Gemius webes szokásokat elemző oldala. A magyar mellett a cseh, észt, lengyel, lett, litván és az ukrán webes statisztikák is elérhetők megújult formában.Ami nekem elsőre szemet szúrt, az például a mobileszközök…..
A Google magyarországi képviselete ma reggel játékra hívta a magyar újságírókat a Gerbaud konferenciatermébe. Majd ezt követően, 10 órakor jelentik be hivatalosan is, hogy lokalizálják a Google Mapset, vagyis majdnem minden olyan szolgáltatás elérhető lesz a magyarok számára is,…..
[nev] (törölt) 2009.09.29 12:04:55
@M. Adrián:
töröld ki a régi címet, és vegyél fel egy újat. nekem is ugyanez volt.

régebben kipróbáltam valami kamu amerikai címmel (aaa aaa, a vicc, hogy volt valhol nebraskában ilyen városrész, meg utca, gondolom elől akartak lenni a telefonkönyvben), és azt nem engedte módosítani. azt a bejegyzést töröltem. átállítottam a nyelvet - settings - magyarra, és így működött a dolog.
[nev] (törölt) 2009.09.30 19:48:00
a microsoft (bár tudom, hogy itt mindenki utálja) madártávlatból mutatja az utcákat. így nem látszanak az arcok, rendszámok, és nem lehet belátni az ablakon. és nem kell elhomályosítani ezeket, mert a légifelvételen ezek eleve el vannak homályosodva. viszont az épített objektumok részletei elég jól látszanak. főleg ha van seadragon. a közterekről meg elég jó montázsok készítenek. főleg, hogy van photosynth. a közterek ugyebár szabadon fényképezhetők, hiszen azokon többnyire középületek vannak, ellentétben az utcákkal.

ezt csak azért mondom, mert sokan szokták mondani, hogy nehogy már tilos legyen fényképezni a bazilikát. igen ám, de az középület. ott nem kell a tulajdonostól engedélyt kérni, legfeljebb a helyhatóságtól egy elvi beleegyezést ha sziszematikusan fényképezel.

ez azonban a street view esetén kevés. simán perelhető a dolog. és aki úgy nyújt be egy kereset, hogy akár csak egy kicsi sérelem érte, beláttak egy kicsit az ablakán, vagy látszik egy kicsit az arca, vagy a rendszáma egy szex shop előtt, vagy akármi hasonló, akkor a google bármilyen jó jogászokkal rendelkezik simán elbukja a pert a kontinensen. nem tudom, hogy a kontinensen miért utálják őket, de én még nem találkoztam olyan jogásszal aki kicsit is jó véleménnyel lenne róluk. főleg amikor olyanokat mondanak, hogy a google egy offshore cég úgy szolgáltat itt, hogy nem fizet adót, vagy alig fizet. nem teremt munkahelyet, vagy alig teremt. és ezzel szemben áll egy európai adófizető. amikor az emberek ilyeneket mondanak adatvédelemmel foglalkozó jogászoknak akkor elég nyilvánvaló, hogy hova állnak.

és rögtön azt mondják, hogy szisztematikusan magánépületeket az utcáról fényképezni úgy, hogy azonosíthatók az autók, és a személyek szimplán jogellenes. és ha valakit sérelem ért, akkor a perelhető. és mondhat akármit az ombudsman. mondom valamiért a google ellen alakult ki ilyen közhangulat, amikor a norc fényképezett senki se tiltakozott. de a norc-ra nem lehet azt mondani, hogy offshore, és nem lehet velük kapcsolatban különféle adatvédelmi aggályokat felvetni.

a microsoft eszközei szerintem ezen a téren messze lehagyta a google-t. bár tudom, hogy googlisztánban nem illik ilyet mondani.
Miközben a Google hullámzik, a FaceBook hazai világuralomra tör és az Iwiw apró és bizonytalan lépésekkel igyekszik kibővíteni a telefonkönyv-szerű szolgáltatásait, senki nem beszélt a "kis második hazai"-ról, a MyVip.hu-ról.Pedig a MyVip.hu sem piskóta, van ott 2,6…..
[nev] (törölt) 2009.10.04 13:28:55
@Vérnűsző Barom:
konjunkturális időszakban nem volt kunszt marketingesnek lenni. mert gyakorlatilag minden működött. ez volt az online marketing aranykora, a hét bő esztendő. nekem erős a gyanúm, hogy most jön hét szűk.
Ebédidős tévézés. Új trend figyelhető meg az amerikaiak online videófogyasztási szokásaiban. A legnagyobb független online tévéműsor-szolgáltató, a Next New Networks adatai szerint a tengerentúlon a legtöbbet ebédidőben nézik az online elérhető tévéműsorokat. Blog.hu SEO.…..
[nev] (törölt) 2009.10.02 15:57:50
@loop:
azért nem értik, mert a wave nem egy protokoll, hanem egy komponens technológia. olyan mint a microsoft .net. van nekik egy tucat ilyenből. reszelik őket, és a windows márkanév alatt szokták piacra dobni a lego játékot (ami néha működik, néha nem). a google wave eddig egy windows 3.1 szintű valami.
A múltkori Meetupon több előadás is foglalkozott a keresőkkel. Azoknak, akik esetleg lemaradtak, most levetítjük: Sajtos István: Szörcs, a magyar kereső from Budapest New Tech Meetup on Vimeo. Szűcs József: Bluu kereső from Budapest New Tech Meetup on Vimeo. Bártházi András:…..
[nev] (törölt) 2009.10.02 09:54:02
A Ustream.tv az első olyan Google-tól független szájt, melynek sikerült megállapodnia a keresőcéggel arról, hogy a közvetítések alatt megjelenő hirdetésekből maga a közvetítő, vagyis a felhasználó is kapjon valamennyi pénzt.A bevételmegosztásos rendszer körülbelül úgy…..
[nev] (törölt) 2009.10.01 15:42:23
@hírbehozó:
dehogy nem befolyásolja. én biztos nem fizetnék annyit a ustream-en, ha megjelenne egy alternatív hirdetési forma. és szerintem nyugaton senki se. ha szétreklámozzák az oldalt, akkor nyilván a meglévő felületek értéke csökken, hiszen a figyelem is megoszlik.

és szerintem ennyire érvelni képesek az ustream szponzorai. de lehet, hogy pont örülnek, hogy még több lesz a reklám, és még nagyobb lesz a forgalom, és akkor ennek megfelelően még többet költenek reklámra. lehet persze ez is.
[nev] (törölt) 2009.10.01 16:45:42
@hírbehozó:
kétféle logika van, az egyik a szponzor, a másik a mecénás.

a szponzor azért hirdet, a nézők az általa gyártott, vagy forgalmazott terméket összekapcsolják valamilyen kulturális tartalommal. jelen esetben ustream tartalommal. az összekapcsolás miatt hirdet, és nem a megjelenés miatt.

mecenatúra esetén a hirdetőnek mindegy, hogy ki mindenki hirdet még, mondjuk egy felolvasóesten, mert jótékonykodás az egész. a lényeg a megjelenés, hogy lássák, milyen jó a mecénás.

és ez két egymástól eltérő logika. de végül is mindegy. egyezzünk meg abban, hogy nem értünk egyet.
[nev] (törölt) 2009.10.01 18:46:47
@Takács Árpád:
mondok egy példát. van egy focicsapat, ahol a főszponzor nevét kiírják a mezre. ha a csapat körül ezen kívül más hirdetés nincsen, csak és kizárólag ez a mezreklám, akkor annak az értéke sokkal magasabb, mintha a környék szanaszét van reklámozva. ez nyilvánvaló.

a streambe kerülő reklámok csökkentik a a külső hirdetések értékét, mert ezek tovább osztják figyelmet. a youtube-on ez van. és gondolom az ustream is hasonlót csinál.

na most a mecénást ez a dolog nem érdekli, mert valójában jótékonykodik, a szponzort meg érdekli, mert ő meg az érdekei szerint dönt.
Múltkor annyit szentségelt az ország a DigiTV online bénázása kapcsán, hogy az ember már azt hitte, hogy idehaza soha nem lesz komoly és nézhető online sportesemény. De lett. Azt szeretném mondani, hogy a Tv2 előtt le a kalappal. BL-szájtjukon egyszerre lehetett nézni silverlighttal…..
Ritkán tudok azzal büszkélkedni, hogy szegedi vagyok. Sajnos. Az elmúlt jó sok évben kevés olyan dolog volt, amire büszke lehetnék. A politika, a háború és a tranzitforgalom csapdájában vergődött a város, és a háború elmúltával sem kezdett el javulni a helyzet. Eközben a…..
[nev] (törölt) 2009.09.29 09:25:05
@Konrad:
munkaerő áramláshoz gyárak, és üzemek kellenek. ipar. termelés. vasút. az autópálya és a kapcsolódó szolgáltatások a turizmust szolgálják.
Néhány napja sejtelmes infomorzsákat csepegtet a Google Magyarország a magyar újságírók inboxába. Az első hivatalos email tartalma az volt, hogy:A Google szeretettel meghívja önt sajtótájékoztatójára.További információkért találkozzunk holnap ugyanitt, ugyanebben az időben!A…..
[nev] (törölt) 2009.09.28 22:17:31
A Facebook európai üzletfejlesztési igazgatója, Trevor Johnson nemrégiben ellátogatott Magyarországra. Egészen pontosan a Reklámkonferencián tartott egy gyújtó hangú beszédet. Ennek apropóján készített vele interjút az Index. Az interjúban Johnson némileg visszafogodtabban…..
[nev] (törölt) 2009.09.27 18:26:14
a facebook-ot nem egy szoftver óriás fogja megverni, hanem a hardvergyártók.

social networking = mobile communication

mi kell ehhez a sztorihoz: kapcsolati háló. ott van a mobilodban. a telefonkönyv.ingyenes tömeges sms/mms küldés. ez a gyenge pont. ezt jelenleg nem biztosítják a távközlési szolgáltatók, de elvben ennek nincsen akadálya, hiszen nagyságrendekkel olcsóbb, mint a folyamatos adatátvitel. beszéd például. amire szintén szükség van persze, valami lifestreaming: hang, kép, szöveg (üzifal). beszéd, alak, karakterfelismerés. az algoritmusok adottak akár be is lehet őket égetni egy epromba. kell még néhány alap alkalmazás (számológép, óra, naptár), és a top10 videojáték. ezeket is be lehet égetni. a nagyobb kijelzőjű palmtopokba kell app store.

ezt kell összeépíteni: 1-2 collos kijelző, akksi, flash memória, eprom, gps vevő, fm rádió, vga kamera, mikrofon, és egy burkolat. lányoknak hello kittis, fiúknak harry potteres, az aktuális divatnak megfelelően.

na most persze ebben semmi új nincs. ezt a kütyüt az apple úgy hívja: ipod nano. nanu-nanu. a microsoft úgy hívja: zune. a ninentdo úgy hívja: wii. (illetve a wii vezérlőt ebbe az irányba kellene fejleszteni. csinálhatna ilyet még a sony. a samsung. vagy az lg. távirányító lehetne a tévéhez. és csinálhatna ilyet az összes autógyártó. és akkor az lenne a központi zár.

egyetlen kütyübe kell zárni ezeket. ami a mobilod. ami személyre szabottan működik. lehet éppen vércukormérő azoknak, akik cukorbetegek. és nyilván a megfelelő inzulinadagoló alkalmazással. ami jelez a legközelebbi orvosnak adott esetben.

mobil eszközök, amik peer to peer kommunikálnak egymással. egy távközlési hálózat van, ahol nincsenek óriás szerverparkok, hanem adótornyok vannak helyette. és mobilok milliói, illetve milliárdjai. és a személyes adatok védelméről sem kell aggódni. ujjlenyomat olvasó se árt ezekbe.

szerintem nagyjából ott tartunk, hogy az ipar ezt elérhető áron tudja adni: 99-199-299 dollár.

és akkor nem kell iwiw. és nem kell folyamatosan megnyitott facebook sem. elég ha ez a kütyü ott van asztalodon. vagy ott van a zsebedben. mobil kommunikáció. social networking a köbön.
Folytatván a tegnapi írásomat, tegyük fel, hogy a Facebook valóban lenyomja az iwiw-et. Lássuk be, erre minden lehetősége megvan. Az iwiw alig változik, egy olyan nagyvállalati csapdában vergődik, ahol a gyors reagálás hónapokig tart, és egy-egy komolyabb fejlesztés évekig. Egy…..
[nev] (törölt) 2009.09.27 20:20:41
a túlcentralizált közösségi hálózatokat hamarosan le fogja nyomni az elosztott távközlési hálózatok. a mobilok.

a social network középpontjában egy dedikált szerver van, egy csomó személyes adattal. rengeteg egymástól független processzt kell egyidőben kiszolgálni, aminek olyan hardver igénye van, amit a csökkenő(!) reklámbevételek biztosan nem fedeznek.

a mobil eszközök (ipod, zune-szerű kütyük) mindent tudnak, amit a facebook, vagy az iwiw tud. egy dolgot leszámítva. a nyilvános sms/mms ingyenessége hiányzik.

ha ezt egy szolgáltató meglépi (nem kell a privát sms-t ingyenessé tenni, csak a nyilvánost), akkor azonnal áramlának oda az új előfizetők. most csak a konkurenciától lehet előfizetőket szerezni. ha a telekom, és a vodafone ezt meglépi, akkor bedőlne a pannon. ha a telenor lépi meg először, akkor megerősödnek. az internetiac jelentős részét egyszerűen elhappolnák a mobil szolgáltatók. az új "social" készülékek eladása megnövekedne.

a következő évek arról fognak szólni, hogy az ingyenes internet vissza fog szorulni, illetve ki fog üresedni. visszaszorul az ingyenes online lapkiadás előbb amerikában, és az angolszászoknál, később a kontinensen is. az offline napilapok lesznek ingyenesek. olyanok, mint a metropol. az reklámokból most is fenntartja magát. és abban nincsenek geotargetált hirdetések. pedig lehetnének. az adott kerületben levő kávéházat, vagy gyorséttermet, bevásárlóközpontot lehet benne reklámozni, vagy az adott téren levőt. ahová az ingyenes napilap ki van pakolva. geotargetálás a köbön. elveszem az ingyenes lapot. és látom, hogy most itt nyílt egy új kávézó. és várnak egy kapucsínóra. plusz látom a plakátot. és akkor betérek. akkor kipróbálom. hatékonyság a köbön. tradícionális offline marketing.

teljesen nyilvánvaló. a népszabadságot kell ingyenessé tenni, és a nol-t előfizetőssé. fordítva nem működik. a rétegtartalomra előfizet mindenki.

az internetes forgalom jelentős részét már most is elviszik az okos telefonok, amilyen az iphone. és azokon a reklám ingyen (szabadon) áramlik. ott vannak a set top boxok, az interaktív televízió. ezek mind mind az internet kieüresedésének irányába hatnak. nekem ez a meglátásom.