Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mandika69

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
   Tegnap kitört Budapesten a péntek esti láz, ugyanis látványos külsőségek között megnyitotta kapuit a Lakatos Márk Makeover Szalon. Tehát Márk szalonképes lett. Így most már nem kell senkinek televíziós műsorba jelentkeznie, és ország-világ előtt a törött…..
Mandika69 2011.11.05 21:25:12
Remélem, Budapest várostörténészei majd legkésőbb 50-100 év múlva kiderítik és publikálják is, hogy 2011 őszén tulajdonképpen mi a franc zajlott a színfalak mögött a budai fonódó villamosvonal körül. Számomra ugyanis lassan kifejezetten parajelenségnek tűnik, ami a…..
Mandika69 2011.09.01 11:56:28
Ez egy elég régi ügy, ami még mindig nem oldódott meg. Anno dolgoztam Óbuda kocsiszínben, és már akkor fel-fel merültek ötlet szinten ezek a dolgok. Forgalmi oldalról, a legnagyobb hiba, a Margit hídi végállomás erőltetése, és ennek kapcsán a jelenlegi tervezett Margit híd alatti átvezetése. Kicsit nagyobb költséggel, a Frankel Leó utca sétálóutcává alakításával a villamos itt ésszerűbben átvezethető lenne a Bem Tér irányába. továbbá így egy csomópontba lehetne sűríteni a körúti, és a Frankel Leó utca villamosok keresztezését, ami ismerve a villamos forgalmi szabályozást jelentősen gyorsítaná a villamosok forgalmát. A parkolási gondokat szerintem, csak részben okozzák az előző hozzá szóló által említett P+R parkoló szintű igénybevételek. Az igazi "gondot" az uszoda, fürdő, és a kórház/kórházak jelentik, mármint parkolási oldalról. Az itt lévő Komjáti/császár uszoda, fürdő igen nagy vonzáskörzettel rendelkezik. Az ide járók nagy része gépkocsival szeretné elérni az uszodát, egyrészt mer megteheti, másrészt mer a Margit szigetről ki lett tiltva a magán gépkocsi forgalom, így marad a budai oldal. Ezt még tetézi egy Országos hatáskörű intézet az ORFI, illetve jogutódjai. Mivel ez egy országos hatáskörű szervezet az egész országból érkeznek elsősorban mozgásszervi betegségben szenvedők gyógykezelésre. Mivel általában nehezen mozgó emberekről beszélünk, és sokuk az ország távoli pontjáról is eljön egy-egy kezelésre, így "természetes", hogy ezen embereket sokszor rokonok, ismerősök hozzák gépkocsival. Így természetesen elképzelhetetlen zsúfoltság képződik a környéken, amit csak a kórház, és az uszoda számára épített parkolóház tudna kezelni, továbbá itt lehetne helyet biztosítani az utcákról kiszoruló kerületi lakosok gépkocsijai számára.
Egy kerületi lakos.
Nem tudom, valójában szeretnék-e a jövő zöld nagyvárosában élni. Nem biztos, hogy örülnék például azoknak az "árnyat adó fáknak", amelyeknek napelemes levelei gyűjtik a villamosenergiát az elektromos autók működéséhez. Azt viszont türelmetlenül várom, mikor…..
Sokan az országból azt sem tudják, hogy hazánk tizedik legnépesebb városában, Szombathelyen valaha villamos volt. Pedig volt, 1897 és 1974 között robogott a város utcáin. A megszünését az akkor divatos, közutat és az autóbuszokat priorizáló szemlélet okozta, ami számtalan…..
Mandika69 2011.07.31 20:55:26
Politika nélkül: Hazánk már akkoriban is tagja volt a különféle nemzetközi, szakmai, köztük közlekedésszakmai szövetségeknek. Pl: UITP ezen szervezetek tudományos műhelyében született meg, hogy mekkora forgalomhoz milyen eszközt érdemes választani. Akkoriban dolgozták ki a korszerű városi villamos vasutak paramétereit is. E paraméterek miatt számoltak fel sok egyvágányú kitérős villamosvasúti hálózatot. Az említett szombathelyi villamos is egy ilyen üzem volt, méghozzá 1000 milliméteres nyomtávolsággal. Méteres nyomtávolságú volt még a pécsi, és a soproni hálózat is. Nyíregyházán 760mm nyomtávú, MÁV üzemeltetésű villamosunk is igazi kuriózum volt. Az Ikarus nem küzdött eladási gondokkal, sőt sokszor a BKV, vagy a Volánok voltak az utolsóak akiket ki tudott szolgálni, a 200-as sorozat pedig annyira, volt korszerűtlen, hogy még a bezárás utolsó hónapjában is ment 280-as exportra. Igazából akkor is, és most is a közlekedési szakemberek mondják meg, vagy határozzák meg az útirányokat, a politika pedig vagy rábólint, vagy nem. Én láttam még 1992 körül is olyan tanulmányt a BKV-nál amit egy Angol tanácsadó cég készített az akkori vezetés számára, és az is a budapesti villamosvonalak nagy részének a megszüntetését javasolta. Szerencsére különféle okok miatt nem lett belőle sok minden felhasználva, talán csak a 44, és a 67-es villamos üzemét függesztette fel a vállalat.
Kényelmes utazásra kárhoztatták a stuttgartiakat azzal, hogy a fogaskerekű elé építettek kerékpártárolót. Így akár 8 biciklit is kényelmesen és biztonságosan lehet szállítani, útközben a sofőr még ha nem is akarja, akkor is kénytelen szemmel tartani a bicikliket.  Fotó:…..
Mandika69 2011.07.18 21:29:26
@GuloGulo: Szia! Vasútgépész végzettségem van, általában elég jól meg szoktam ítélni a dolgokat, de lehet, hogy igazad van. Viszont 0,8 tonna nem lehet, mivel túl könnyű lenne, és nem lenne elég tengelynyomása a biztonságos közlekedéshez, pláne tolt üzemben. A publikált anyagok alapján a BKK elképzelése egy Stadler által gyártott, és más vasutaknak már szállított, háromrészes adhéziós, és fogas üzemre alkalmas motorkocsi elképzelés volt. Nem azt írtam, hogy a motorkocsik nem lennének alkalmasak pótkocsik továbítására, én inkább az engedélyeztetést tartottam problémásnak, hazánkban.
Belsőség A kínai gagyi bosszúja 2011.02.19 08:35:00
Az új himbasor a szelephézagállító golyós, önbeálló csavarokkal A korábbi motorjáratás a vezérlés és a szelephézag állító csavarok cseréléséig jutott, ezek gyengének bizonyultak. Az amerikai fórumok böngészése után, valamint a hengerfej gyártójának javaslatára…..
Budai gyerekként úgy nőttem fel, hogy a "Fogas" intézmény volt számomra, aminek lelke van, és amivel mindig izgalmas utazni. Ehhez képest ma borzasztó utazni vele: ráz, ugrál, nem lehet kényelmesen ülni rajta - beszélgetni meg pláne (pontosabban a megállókban, amikor áll, akkor igen). Azt se…..
Mandika69 2011.02.16 21:23:22
Sziasztok!

A futása tényleg nem a legjobb a tehénkéknek, de ez részben konstrukciós, részben karbantartási hiba. A szerelvények alatt Un Meggi "rugós" forgóvázak vannak. Ezen megoldásnál a primer rugó, gumi rugó ami ék szerűen van beágyazva a csapágytok és a forgóváz erre a célra kialakított része közé. Ez nem csak a kerékpárok rugózását, hanem annak vezetését is végzi. A gond nem ez, hanem az, hogy a szekunder rugók is gumirugók amik a forgóváz, és a himbagerenda közé vannak beépítve. Ezek kör alakú lapos kialakításúak, vezetést nem végeznek, a himbagerendát mangánlapok vezetik meg. A szerkezet egyébként zseniális, minimális karbantartással több évtizedet is képes elüzemelni. Az kétségtelen, hogy a mai lágy sokszor légrugós komforthoz szokott világunkban ez már elég "keveset tud". A forgóváz nem tartalmaz lengés csillapítót sem, így csak a gumik tompítják és csillapítják a pályáról átadódó ütéseket, rezgéseket. Egyébként még nagyjából még az eredeti 1973-as szállítású "rugók" vannak a kocsik alatt. Ennyi idő alatt azért rendesen megkeményedtek, így sokat már nem érnek.
A Moszkva téri bevezetése a fogasnak leginkább csak egy egyvágányú alagútban képzelhető el. Mivel a kocsik csak fogasléces üzemre alkalmasak, így lejtéstől függetlenül szükség van végig a fogaslécre. Az adhéziós üzem csak szükségüzem a mostani szerelvényeken! Ugyan ez vonatkozik a kocsiszíni 600 voltos hálózatara is. A további problémákat meg már leírtátok.
A pontos sebességadat Hegymenet 32 km/h, Völgyfékmenet Max 25 km/h, 28 km/h-nál, már leold a centrikapcsoló, és a szerelvény befékez.
Mandika69 2011.02.17 14:22:20
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Szia!

Nem, ez a berendezés mindig a járművön volt. A gépes kocsi hegyfelölői forgóváz hajtóművén van az "érzékelője". Akkor működik,ha az irányváltót völgymenet, vagy völgy fékmenet állásába kapcsolod, és a rugóerő tárolós fékre hat, mikor a kocsi túllépi a beállított sebességet akkor egy Ep. szelepen keresztül elengedi a levegőt a fékhengerekből, és a kocsi befékeződik. A baleset után egy külön kulcsos kapcsoló került beépítésre, így a vonali járművezető, mivel nála nincs kulcs, nem tud völgy menetbe kapcsolni. Mivel a vonal végig lejt Városmajor felé, így erre nincs igazán szükség. De volt egy helytelen gyakorlat, nevezetesen, hogy néhányan János Kórház megállóból úgy indultak el, hogy völgyfékmenetből, átkapcsoltak völgymenetbe, hogy jobban gyorsuljon a vonat, de így kiiktatták a villamos féket, és Városmajor végállomáson tisztán légfékkel álltak meg. A jármű erre nem alkalmas, mivel villamos fék nélkül nem tartható forgalomban, nem így van méretezve a légfékrendszere. Így azóta csak a műszak tudja ezt a fokozatot használni, leginkább a kocsiszín területén. A baleset után még felszerelésre került egy motor árammérő, a motorkocsi vezetőasztalára, valamint más anyag összetételű fékbetétek lettek felszerelve a járművekre. Valamint nagyobb, hatásosabb, de nehezebb pályakotró került felszerelésre, bár ez igazából csak a fenntartási problémákat növelte.
A 2008-as 30 darabos megrendelés után idén újabb 15 darab járműre jelezte igényét a milanói ATM. A csuklós, négy ajtós, légkondícionált trolibuszok karosszériáját a Van Hool, az elektronikáját pedig a Vossloh-Kiepe gyártja, érdekességük, hogy hibrid rendszerűek, tehát a…..
Mandika69 2011.01.28 11:29:59
Január 3.-ától új járat indult a budapesti belváros és a Ferihegyi repülőtér között. A REA (Repülőtéri Expressz Autóbuszjárat) jelzésű járat minimum 6 hónapig közlekedik, az ott közlekedő négy új Otokar Kent 290LF típusú buszt a Weekendbus Zrt. üzemelteti. Blogunk tett…..
Fucsa című topicra bukkantam néhány hete az egyik thai fórumban. Top 8 - a legszebb thai férfiak. Ez a cím azért még nem hozott volna lázba, de ajánlóval kaptam a linket, így rákattintottam. (Itt a link, tanulságosak a thai kommentek is alatta.) A rutinosabb Bangkok Charlie…..