Regisztráció Blogot indítok
Adatok
odir

0 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Viasat3 a következő hashtaggal reklámozza a Supergirl című sorozatát: #girlpower Meg olyan képekkel, amiken a főszereplő Melissa Benoist szerepel Supergirl-jelmezben (ha már egyszer képregénysorozatról van szó), és a biztonság kedvéért, meg azért, hátha az emberek elfelejtenék, hogy ő egy nő, a…..
Újabb lépést tett az elektronika és a kerékpár összeházasításban a Mitteldeutsche Fahrradwerke AG, más néven MIFA. A nagy német kerékpárgyártó X-PESA nevű gépe állítólag megszünteti a lánc áttételt. Az Institut für Automatisierung und Informatik és a Harz Főiskola…..
odir 2012.10.19 16:31:41
@Pirx: A bableves máshogy is segít a hajtásban...:D Igazad van, a hatásfok fogalmát egy kicsit tényleg pontosítani kéne: embernél: az adott pillanatban leadott teljesítménye osztva a maximum teljesítménnyel. Egy adott személy akkor tudná leadni a maximális teljesítményét, ha a számára legkényelmesebb fordulatszámon tudna folyamatosan tekerni, de mint tudjuk ilyen szinte soha nincs városban. Az egyenáramú elektromotor veszteségei pedig nem nagyon függenek a fordulatszámtól. Ezért nem kell a villanyautókba váltó ( siva.banki.hu/jegyzetek/Elektrotechnika/Elektroeapdf/Elektrotechnika5.pdf 18.oldal ) Amire Te gondolsz, az a váltóáramú motor. Az műszakilag tényleg nem hiszem, hogy értelmes lenne. Tényleg jó lenne ismerni a műszaki elveket, kár hogy nem adott meg semmit a gyártó.
odir 2012.10.19 16:44:51
@Anti Anyag: Ha közvetlenül egy generátort hajtasz, ami közvetlenül egy motort táplál, ott nem nagyon van lánc, aminek a súrlódását le kell győzni, viszon igen: amíg a gyártó nem ad számokat, addig nincs értelme számolgatni. Csak annyit akartam mondani, hogy bizonyos használati módban ( pl.: városban munkába menni ) szerintem van értelme a dolognak. De ha sportolni akarsz, tényleg hülyeség a villamos hajtáslánc. És ha városban használod, akkor nem próbléma, ha tönkemegy a "mezőn"
odir 2012.10.19 18:11:01
@Pirx: Kedves Pirx! A hatásfok definíció szerint nem csak befektetett munka, hanem a befektetett teljesítmény is. ( Vagyis, ha én azt mondtam, hogy a galamb madár, akkor erre Te rávágtad, hogy találtál egy idézetet a neten, ami szerint a rigó a madár, vagyis te kihoztad, hogy tévedek, mert a galamb nem madár, csak a rigó )
Az idézett cikk tökéletes példa arra,amikor valaki úgy ír cikket, hogy nem ért hozzá. A gyakorlatban legtöbbször váltóáramú aszinkron motorokat használunk ( mert jobb a hatásfoka, könnyebb előállítani, strapabíróbb és a tápláló áram is váltakozó így nem kell átalakítani) aminek a tulajdonságait "turidani"nak sikerült kikeresnie. Viszont járműveknél a generátor egyenáramot állít elő ( merthát azt könnyebb ) így valószínűleg a motor is egyenáramos. Ennek a két motornakfajtának ( mert több is van ) tök különböző a műkédési elve. A cikkírónak, mivel gőze sincs mi a különbség, sikerült összehasonlítania a körtét az almával. Lécci keress már nekem, egy olyan hivatkozást, amit hozzáértő ember írt, nem egy vagdalódzó valaki. A tudományos magyarázkodásba is belemehetünk, de az olvasók igen kis része fogja érteni.
A Solarbuzz új negyedéves jelentése, és az ezzel módosított éves előjelzése szerint még az idén is 5%-kal nőtt a napelemes piac a tavalyi évhez képest. A korábbi előrejelzések az 2009-re néhány százalékos visszaesést jósoltak (ld alábbi kép), de az év végén…..