Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zsirka

0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Biciklivel a közlekedési szabályok betartása gyakran indokolatlanul hátráltatja a haladást, néhol veszélyes is. A biciklisek száma gyorsan növekszik, viszont az infrastruktúra fejlődésének tempója ettől messze elmarad, így rengeteg öntörvényű kerékpárost látni az utakon.…..
zsirka 2009.09.06 20:48:08
A legtöbb javaslat kivitelezhető, idővel a közlekedés résztvevői az adott szituációkhoz hozzászoknak. Szegedi révén csak a helyi tapasztalatokat tudom elmondani: A kerékpárutak és sávok hossza itt is a biciklisek számát követve (lassan) emelkedett. De ahol lett ott sok problémát oldott meg, a kezdeti nehészségek árán. Mivel a város kialakítása körutas sugárutas teljes egészében (a Nagy árvíz elintézte) ezért a biciklisek biztos, hogy toronyiránt mennek, mert van rá lehetőség. De a belváros erősen egyirányúsított (néhol sarkonként változó irányban), így ki kellett alakítani biciklis sávokat. Mindenki katasztrófát vizionált, és ma már a tanuló vezetők sem buknak meg a környéken. A javaslatokban szereplő kis nyilakkal (inkább háromszög:^) jelzett sávok a legújabb újítások az egyirányú utcákban és teljesen beváltak, holott még a nagykönyvben nem is léteznek. Parkolni is lehet, biciklis is mehet iránnyal szemben autós is elfér, ráhajthat. Az egyik 2x2 sávos sugárúton kétoldalt (igaz a tizedik festési variáció után) kialakított sávban elférnek a biciklisek és mellettük a troli, a busz és most jelenleg az erre terelt Román kamionok is. Ráadásul van ahol a jobbra kanyaradó sáv bal oldalán hosszan fut és mégis működik. Idő és türelem kérdése minden. Az autósoknak (köztük én is gyakran) meg kell szokniuk a bicikliseket az utakon, a bicikliseknek meg minél inkább törekedniük kell a szabályos, de legalább is kiszámítható közlekedésre. Egyébként nálunk már a kerékpár tárolók parkolók is szaporodnak néhol az autók parkolók rovására.