Regisztráció Blogot indítok
Adatok
FM2k

0 bejegyzést írt és 59 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Nem biztos, hogy pont nekem kellene a tegnapi X-Faktor adásról írni, mert egyrészt úgy érzem, hogy az elmúlt 100 epizód alatt mindent, de tényleg, MINDENT leírtam már az RTL tehetségkutatónak álcázott showműsoráról, ami le lehetett, vagy le akartam, másrészt pedig a…..
Belsőség Heti merítés 2013.09.29 10:34:50
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
FM2k 2013.09.30 11:28:31
@pimpike_: 90-nel 6.0 liter?
pl. lambdaszondahiba, a km számláló kevesebbet mér (a legtöbb autónál inkább többet mint a valós, ezért simán 2-3-4 tizeddel többet esznek mint gondolják), egy db mérés rosszfajta tankolási technikával, elkopott dugattyúgyűrűk, nincs megfelelő kompresszió, vagy szimplán az előrelátó takarékos vezetés hiánya nehéz jobblábbal.
4.5-4.8 literrel be kéne érje. persze csak hosszútávon.
A Totalcar Hátsóülés-rovata ismét egy kéretlen videóval jelentkezik. Természetesen ezúttal is az aktuális ebéd-utat jártuk meg oda-vissza két konkurens típussal. És nem lettünk okosabbak. Illetve igen, hamarosan olvashatják. ..
FM2k 2013.01.26 13:53:22
@c220: mennyire nevetséges,hogy a hahu-n az összes 124-es dízel merci alig futott 2- 300ekm-t. Sosem vennék semmilyen dízel autót, mind hamis.
- Bandi bácsi, mi ez a kis piros autó ezeken a régi képeken? - Mutasd csak! Ja, az egy XR2-es. - Mit jelent az, hogy XR2-es? - Na, ez az, amit senki se tud, Lacika. A Ford, tudod, az a nagy amerikai autógyár, ami majdnem tönkre ment az évezred első nagy válságában, először a…..
Elméleti oldalról közelíteném meg az üzemanyag-kérdést. Az érdekel, hogy vajon melyik üzemanyagfajtával kapok több energiát úgy, hogy közben a lehető legkevesebb adót fizessek. Hadd legyek már én is szemét, nem? Mai cikkünk blogposztja...
A Magyar Bioetanol Szövetség 2010 szeptemberében kezdett felmérést azzal a céllal, hogy megismerje a magyar E85 használók szokásait. A 2010.szeptember 5. és október 5. közötti időszakban 469 különböző válaszadó töltötte ki a kérdőívet. Most…..
FM2k 2010.11.08 17:33:03
@opel16v:
Na ne világolj már...
Felháborítónak tartom a hunflex,pte85 és a te hazugságaidat is.
Egy hiteltelen ember vagy a szememben. Olyan marketing ízű dolgokról beszélsz, ami köszönő viszonyban sincs a valósággal.
Még hogy megnöveli a motor hatásfokát. És mégis mennyivel? Volt erre vonatkozó mérésed?
Majd ha grammra pontos és hiteles adataid lesznek teljesen azonos körülmények mellett (út, idő, sebesség, lambda, terhelés, üa tisztaság), talán adok majd a szavadra, addig csak világolsz.
Azt gondolom, hogy a mai napig egyetlen hiteles ember van az átalakítós piacon, Ákos.
FM2k 2010.11.09 21:30:34
@opel16v:
a hangnem a hazudozók és a nagyképűek ellen irányult.

továbbra is mellé beszélsz. amíg nincs hiteles mérési eredmény a kezedben, nincs miről beszélnünk. egy bc adata nem hiteles, más üa-gal meg pláne nem az.
már számtalanszor elmondtam, hogy csalsz.
ha a benzinre is eco-zol akkor ott lesz a 30+.
nekem nincs félni valóm. az én kezemben hiteles adatok vannak. nem kell hinni a usereknek. sosem tudhatod hogyan használja az autóját.

nagytudásúnak állítod be magad, de azért agyonparaméterezel egy "problémát", továbbá nyugodt szívvel köszörülteted reggelente a userek autóját 7-8 mp-ig...

elismerem a munkásságodat. annyi csak a bajom, hogy ha opel16v-t látok a neten, először valamiért már csak a nagyképű, a tévedhetetlen és az ellenszenves jelzők villanak be. csak másodjára a hozzáértő, kreatív, értelmes.

BÉKE!
Ismét áremelés volt. Már előre szólt az egyik kutas ismerősöm, hogy mi  várható. Ma már jól látható összeg képében meg is jelent a benzinkutakon az örömhír. Nincs két hete, hogy 3 most meg 5 forinttal emelkedett az E85 ára.Azt hiszem ezt nem kell és nem is lehet…..
FM2k 2010.09.27 14:32:06
@opel16v:
Te már megint miféle alulmotorizáltságról beszélsz? Nézzük már meg a talicskádat egy pillanatra! 1500kg/120Le, míg nálam 1150kg/100Le. Az összes mérést részterhelésen mértük anno, max 30%terhelés, de amikor 66% terhelésen mértünk az egyetemen, akkor is ott volt a 30% átlagban.
Miféle állandó terhelt állapot kisköbcentinél? 50-es tempónál 10%, autópályás gps 90nél 25% terhelés szerinted erőlködés egy 100lóerős autónak? Ugye ezt te sem gondolod komolyan. Te kizárólag az olyan keskenysávús autóknál brillírozol, ahol amúgy sem tökéletes a lambdaszabályzás és pontosabb, gyorsabb, szigorúbb szabályzási feltételekkel bármilyen fajta üanyag fogyasztás csökkenthető. Fogadjunk, ha bent a kütyüd és fékpadi fogyasztásvizsgálatra vinnénk a szekereidet, ott lenne a 30%. Továbbra is azt kérdezem, mitől lenne kevesebb, mint 30% a fogyasztás EGYENLETES tempónál? Pont egyenletes részterheléses tempónál beszélsz 10-15%-okról, amikor inkább 32% a 30 többlet? Ezt az állításod soha nem fogom elhinni, amíg hiteles fékpadi fogyasztásmérésen nem igazolod.
Ha valaki csak városban használja a 4kerekűjét, meglehet hogy akár 25%-ra is lemegy az érték, hiszen kihasználja a kigyorsítások során a "+"-t.

Hogy én is a témánál maradjak, szerdától 6ft-tal csökken a benzinár, így a 35% árelőny sok olcsó kúton még kevesebb lesz. pl. Petroland a szávautcában: 330ft lesz a benzin és 248 az etanol, de még nem emeltek rajta. 33% árelőny az pedig lofsz. De ha országos átlagot nézünk, 339 benzin és 251 etanol még tényleg 35%, tehát 0,6-1,5ft/km megtakarítás a reális egy 6-7/100km-es autónál. Itt tartunk. Sajnos.

KÖLTÖZZÜNK DEBRECENBE!!! :-)
FM2k 2010.10.02 17:33:30
@opel16v:
részterhelésen miért számítana az a pár Nm plusz? Amint szegényítem a keveréket, jobban kell nyomnom a pedált, hogy ne lassuljon az autó.
A gyorsulós versenyautómban is van lambda monitor és ott is érezni a szegényebb keverék negatív hatásait. minimálisan 35% többletet igényelt volna a szeszből, pedig 13.5:1 sűrítése van.
630kg 145le, de neked ez is alulmotorizált gép...

Rengeteg mérés támasztja alá az átlagos 28-30% többletet, többek között az egyetemi hivatalos hiteles dokumentált mérésünk is.
Máig kedvencem: "10-15% többlet"
Nem szeretnék beleköpni a levesedbe, de mégis mitől lenne 32% részterhelésüzemi többletből 10-15% az 1.00 helyett 1.03 lambdával, meg 3..6Nm többlettel? Ezt rajtad kívül szerintem senki sem érti (de a kismillió paramétert sem a "póverben").
FM2k 2010.10.07 18:20:39
@opel16v:
Te teljesen elsarkítod a dolgokat és még mindig nem fogod fel a lényeget, hogy azonos körülmények esetén, nem csalva, E85-ből egyszerűen átlagosan 30%-kal többet kér az otto motor. punktum. az, hogy te kihasználod egyes lambda szabályzások lassúságát okos ötlet, de akkor ugyanezt a varázslatot használjad a benzines fogyasztásmérésnél is és ne csaljál!
Te konkrétan semmilyen hiteles fogyasztásmérést nem tudsz felmutatni. Sok fórumot végigolvastam és senkinek nem volt kézzel fogható mérése, mindenki csak úgy érezte, gondolta, de azonos körülményeket senki nem tudott teremteni, nem is akart.

Aztán úgy kérdeznék tőled valamit: az ekomódos szekérrel odaállít a csóka a műszakira és 1.03-nál nagyobb az érték és kibsszák. A póverhez kötelező laptopot is venni? Vagy ilyenkor rohanjon hozzád, hogy lécci dobjá má egy "cseteco=0" -t?
Meg olyan is van hogy apa odaadja anyának a szekeret, csak elfelejti mondani, hogy ja "gázpedál benyom, gyújtás ráad, gázpedál elenged, vár 6-7mp-et, indítózik hosszan"
Szóval úgy gondolom, hogy nagytudásúnak, megrengethetetlennek érzed magad, holott igen macerás a póver használata. Minden elismerésem, hogy a sok tesztered sorozatos szopásain úrrá lettél, javítottad és folyamatosan fejleszted a készüléket. Te is túl nagy fába vágtad a fejszédet, ahogy én is. Egyben egyetértünk, központis autó felejtős ;)
PEACE!

Maradjunk a minimálisan 25% többletfogyasztásnál, meg a vannak kivételek-nél.

Hamarosan a Thermol nevű csoda adalékot fogom megmérni, ott 5-6% fogyicsökkenést ígérnek.
A plazmagyertya.hu Pulstar gyertáját is meg kéne mérni, csak az amerikai ár 4x-ét kérik egy garnitúráért: 52e forint...

Béke! ;-)
Valójában mindent megtudhatott, ha sikerült végignéznie mai Totalcar-mozinkat, van azonban valami, ami nyomja a lelkem, engedtessék meg, hogy elmondjam. Az Origós Gulyás Petivel bandukoltunk az autó felé (hivatalosan mi ketten vettünk részt a rekordkísérletben), reménykedve, hogy az…..
FM2k 2010.10.02 22:00:10
@crix:
"Szerinted az az 1000MB-s aki Csehország túlvégéről jött Pécsre?"
ne tévesszen meg, hogy szlovák rendszámmal közlekedek a piros 1000MB-vel :-) Büdipestről indultam a gyorsulási versenyre, aztán a helyszínen elfüstölt a kuplungom, meg eltört a váltóösszekötő rúd..., de azóta stabilan futja a 13-as időket
Sokszor volt már szó a régi központi befecskendezésű Swiftek (1983-91) átalakításáról, mivel sok fut ezekből az olcsó de jó autókból, így a téma kimeríthetetlen. Nem mindenki engedhetik meg magának a drága átalakító elektronikát így számtalan jobb-rosszabb kísérlet…..
FM2k 2010.08.30 21:21:26
Ez a 10-15% többlet egy nagy kamu.
Az egyetemi hiteles mérés erdeménye 28,5..31,5% többletfogyasztást mutatott úgy, hogy a kopogásszenzor átlagban 6fokkal nagyobb előgyújtást engedett a benzinhez képest. Érdekességképp a Hungrana fogyasztásmérő standja csak 21,8%-ot mért ugyanennél a járműnél.És ők így azt hiszik, hogy a gyári flexek is csak ennyi többlettel mennek. Holott a gyár nem ezt adja meg pl. a Ford S-Max-ra: "2,0-l-Flexifuel-Duratec-Benzinmotor
mit 107 kW (145 PS), 5-Gang-Schaltgetriebe
Verbrauch: 11,2 (14,7) l/100 km (innerorts), 6,5 (8,6) l/100 km (außerorts),
8,2 (10,9) l/100 km (kombiniert),
CO2-Emissionswert: 191 (179) g/km"

A hungrana biztos valami csoda E85-tel kísérletezik, hogy nekik 20-25%, míg Fordéknál 26-33% többlet van a katalógusban. Sajnos ez alapján állítják be az E85 árát "versenyképesnek"...

Sajnos annyira fenn az E85 ára, pl büdipest jellemzően 250ft és annyira lenn a benziné, hogy sok kúton jelenleg nem éri meg tankolni.
pl. száva utcai petroland: E85 248; B: 325
pl. avia kutak: E85 247; B: 325

a "tankoljon 100ft-tal olcsóbban" már nagyon rég nem igaz. bárcsak az lenne! jellemzően 80ft.
"azért 250, mert ennyiért is viszik, minek adnám olcsóbban" -mondta egy kutas

Össze kéne fogni az irreálisan magas E85 árak ellen!

ui. némi érdekesség:
Járt nálam greentech g11 fogyasztáscsökkentő cucc, 15-20% fogyicsökkenést ígért. Az én autómban -1%...+2%; a forgalmazó autójában -2,5%-ot sikerült kimérni a "kezelt" benzinnel.
FM2k 2010.09.01 23:20:26
@devreddave2:
ugye nem gondolod hogy bárki is elhiszi, hogy gps 115 tempó mellett + városozás mindössze 5,2 átlag jött ki etanolból?
talán benzines fogyasztásra értetted.
vagy végig lejtőn mentél.

nyár, dögmeleg, gps 115 tempónál 8-8,5 fogyasztás a reális.
FM2k 2010.09.01 23:35:19
@makmarci:
15-20% az igény melegen? ezt olvastad valahol? vagy tiszta e85 esetén diagnosztikai műszerrel vizsgáltad mondjuk egy potméteres dúsítóval (fexplro, ami másra nem is jó) 2000-es fordulaton úgy, hogy nulla legyen az ECU üzemanyagkompenzációja?
hidegen 30-40%? milyen hidegben? álló helyzetben vagy menet közben? indítózáskor?
:-)
sajnos ennél jóval összetettebb a kérdés.
Az E85 átalakításoknak számos változata van. Talán a legegyszerűbb és leguniverzálisabb a profi átalakító elektronika melyekkel tökéletes flexi üzem lehetséges. Viszont létezik az átalakításoknak költségkímélő módszere is. Mint az alábbi történet bizonyítja akár gyári…..
FM2k 2010.07.18 16:22:25
Visszatérő kérdés az E85 üzemanyag felismerése utólagos E85 átalakításoknál. Nekem nem voltak jó mérési tapasztalataim az elégetett üzemanyag lambda szondás analíziséről, de vannak akik azt állítják ez máig is járható út. Az E85power.hu átalakító készüléke a lambda…..
Nálam alaphelyzet volt, az alkoholos üzem, ehhez szerettem volna illeszteni a nitrót.  Ahogy rendesen, a nitrósítást is az internet böngészésével kezdtem. Az áldozat egy kétezres klasszikus Saab 900 turbo, megpróbáltam hát az összes fórumon végignézni, mi ezzel az autóval a…..
Dani történetéhez nem hiszem, hogy hozzá tudnék tenni valamit.Továbbra is várom hasonló írásaitokat, más-más átalakítási módszerekkel. Régóta foglalkoztat, az üzemanyag költségek csökkentése, ezáltal az LPG, illetve az E85 használata. Az LPG átalakítás drága, és a…..
A karburátoros autókon kívül a mechanikus injektoros, szakszerűbben a folyamatos befecskendezésű autók E85-re való átalakítása kihívás. Nem lehetetlen feladat, de némi kísérletezést igényel. Én is tettem egy próbát K-Jetronikkal többé kevésbé sikerült is. A KE-Jet egy…..
Közeleg a nyár, aki megteheti indul a világnak. Európa légiforgalmát megbénító izlandi Eyjafjall vulkán hamuja miatt úgy néz ki, már nem kell aggódni, de egy vulkán esetében ki mer biztosat állítani? Sokan az eredetileg repülővel tervezett nyaralást szárazföldi lehetőségekre…..
Sokszor fordulnak hozzám azzal a kérdéssel, hogy milyen E85 átalakító elektronikát válasszanak. A válasz egyszerű - bár a nemzetközi piacon is szép a felhozatal - tiszta szívemből csak hazai terméket javaslok. Ennek több oka van: elsősorban az, hogy tudomásom szerint minden hazai…..
Van olyan téma amiből sosem elég, ilyen a Lada etanolosítása. Eddig két cikk volt a témában, (E85 + L-jetronic Ladában és Lada E85-ös átalakítása) most íme megint egy részletes leírás Ifj. Láncz János (udo) elmondásában: "Márk barátom 2009 augusztusában alakította…..
FM2k 2010.03.24 21:07:14
@Istvan2107: elméletileg az alapjárati fúvókát és a főfúvókákat kell nagyobbra cserélni, de brutál motorokhoz még akár a legnagyobb tűszelep is elkellhet.
Kár hogy nincs duplakarbis tapasztalat.
Én most vágok bele, 1.5 brutálsűrítés nagytengelyes motor dupla 45ös karburátorokkal. lesz lambdaszonda lambdamonitorral, plusz fúvókakészlet dörzsárakkal. Először 99es benzinhez igazítom a rendszert, majd feles keveréshez. feles keverést 98+E85 már próbáltam egyszer, egyedül az előgyújtást kellett rátolni, így utcán nagyon jó volt, de nagyobb terhelésre becsörrent. A benzines 0.87 lambdához képest szegényebb volt a keverék, továbbá túl sokat húzott rá a röpsúlyos rendszer.
most valószínűleg 160-as benzin helyett 180 kell a tiszta üzemhez, de a lambdamonitor majd megmondja.
Többféleképpen indulhatunk az E85 irányába. Van aki járatlan utat választ van aki valamilyen elektronika mellett dönt. Mindig örülök ha kísérletező kedvű szakemberekkel találkozom, most is két mérésekkel alátámasztott tapasztalat landolt a postaládámba. Az egyik egy 1995-ös…..