Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bátya

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
[FIGYELEM! Az alábbi írás irodalmi alkotásként olvasandó, valóságtartalma töredékes, a benne szereplő információk szándékosan el lettek ferdítve! Nem bátorít semmire, legfeljebb csak ironizál.] Magyarországon részben a szabályozás kiskapui miatt van annyi kamu 50-es, meg hát a kiskapus foci nálunk…..
12 milliárdért traffipaxot venni? Nem hinném, hogy a gyorshajtás az egyetlen probléma az utakon. Pláne nem ennyiért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
bátya 2013.01.31 01:17:52
A baleseti okok közül első helyre nem a "gyorshajtást"kell tenni, hanem az utakon szép számmal megtalálható szerencsétlenkedő embereket. Első körben azokat, akik valamilyen kényszer miatt szereztek jogosítványt, pl:apóst/anyóst/papát-mamát/gyereket hurcolni kell a templomba/iskolába/akárhová. Vagy mert falun lakik és valamivel el kell járni városba bevásárolni. Vagy szükséges a munkájához illetve munkába járáshoz. Őket az jellemzi, hogy sem az autót, sem az autózást nem szeretik, amolyan szükséges rossz a mindennapi élethez.Nem gyakorolnak önkritikát, ezért nem is fejlesztik, nem is akarják fejleszteni önmagukat ezen a téren. Nem gondolkodnak el a "mi lenne ha..."szituációkon, kocsijuk viselkedésével sincsenek tisztában, magyarul arra korlátozódik ez a tudás, hogy eljussanak A-ból B-be. Mihelyt azonban beáll valami változás (rossz időjárás,látási viszonyok, útviszonyok, stresszes állapot, fáradtság, erős forgalom, stb.)kizökkennek az alapok biztonságából és ezt már nem tudják kezelni, ehhez hiányzik a szándék és a gyakorlat. A másik nagy csoport a lóvés marhák gyülekezete, akik a -lehetőleg minél böhömebb- kocsijaikat nem túl szocializált személyiségük kiterjesztéseként fogják fel és használják az utakon, gondolom őket nem kell bemutatni. Itt a vezetési tudás és képzettség hasonló mint az előző csoportnál plusz egy nagy adag agresszióval megtoldva.Ha aránylag balesetmentesen közlekednek, azt többnyire szerencséjüknek és a többi közlekedő pánikszerű kitérésének köszönhetik. Nagyon elfogytak azok, akik az autózást és a közúti közlekedést magas fokon kívánják művelni. Mi még sok-sok téli estét töltöttünk gyakorlással havas, csúszós parkolókban, tesztelgettük autónk képességeit és határait -igen, bizony kőkemény gyorshajtással, kanyarban keresztbe csúszó autóval, 140-150 kilométeres sebességről való minél hatékonyabb fékezés gyakorlásával,és még sorolhatnám. És tettük mindezt úgy, hogy senkit sem hoztunk veszélyes helyzetbe, mert ügyeltünk rá, hogy ezeket hogy valósítsuk meg. A "gyorshajtás" egy nagyon relatív fogalom, véleményem szerint egyáltalán nem azt jelenti, hogy a-javarészt- teljesen indokolatlanul (illetve indokkal, hiszen ott a jó fogás!) kihelyezett tábláknál 60 helyett 80-nal halad. Ellenben sok esetben még a megengedett sebesség is veszélyes bizonyos helyeken, illetve nagyon sokaknak a megengedett sebesség is túlzás, másoknak meg akár a duplája sem okoz problémát. A legjobb megoldás az oktatás átformálása és szigorítása lenne, alapból legalább egy PÁV 2 szintű vizsgálat sem ártana a jelentkezőknek. Ezenkívül rengeteg olyan ember is vezet, aki életkora és szellemi-fizikai állapota miatt még gyalogosként is veszélyes. Nem vicc, nem is értem, hogyan engedik át őket az orvosi vizsgálaton jogosítvány érvényesítésekor. Na mindegy, vissza az elejére: a gyorshajtás azért ekkora sláger, mert könnyen tetten érhető és bizonyítható.És ezért tetemes bírság kiszabható. A statisztikák pedig-mint az talán köztudott- az ig.rend és hasonló szervek szája íze szerint kozmetikázottak, egy nagy túrót ez a legfőbb baleseti ok. Csak ezt rá lehet húzni mindenre. Ugyan hogyan bizonyítható ilyen könnyedséggel az, hogy ha valaki agresszív és embereket tol le az útról,időnként valaki elfelejt elsőbbséget adni,stb. Vagy egyszerűen csak bénázik és potenciális veszélyforrásként halad az úton,mivel figyelmét a kocsi kezelése és többé-kevésbé sikeres úton tartása köti le, a KRESZ betartására már csak nyomokban futja. Na, jöhet a megkövezés, leköpködés a leírtakért...üdv
  A Totalcar Égéstér legutóbbi adásában a segédmotoros rendszámozásról volt szó. Hallgasd meg, érdemes, el lehet ütni mp3 lejátszóval egy unalmas órát, amit a dugóban töltenél. A hasonló audiotermékek roppant haszna az is, hogy türelmet, de koncentrációt nem igénylő…..
Nem mentség a szegénység, és a az sem, ha valakit még soha nem bírságoltak meg. Április 15-től hatályos az új szabálysértési törvény. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
bátya 2012.04.17 11:01:50
@G Hardy: Biztos igazad van ebben, az éjjeliőri munkán még gondolkodom. Ugyanis ha hiszed, ha nem, folyamatos 24 órás készenlétben vagyok ősz óta, amikor csörög a telefon, akkor kell kocsiba ugranom és mennem. Pihenőidő akkor van, mikor éppen nem csörög a telefon, azt kell kihasználni. Többször volt, hogy már 18 órát kellett vezetnem egy nap. Hidd el, nem örömömben csinálom... A kollégák általában 3-4 hónapig bírják ezt, aztán lelépnek.