Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kozlekedo

0 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sok új információ látott napvilágot az új Nexus mobilról. Már eddig is lehetett hallani hogy a Motorola fogja gyártani, de a specifikációiról csak találgatások voltak. Idáig arról is voltak pletykák, hogy hatalmas, 5.9-6 inches kijelzővel fog rendelkezni, de ez alapján, egy…..
Az a legjobb a fantomtartozásokban, hogy minden nyomorult féreg elvárja, hogy majd az ügyfél bizonyítja, hogy ő igenis befizette 48 évvel ezelőtt a 13, jogelődnek a 3 forint tartozást, ami soha nem is volt, vagy különben. Az EOS Faktoring például 1,5 év alatt nem találja a…..
Azt mindenki tudja, sokszor elmondták már, hogy a Margit híd felújításának idején nem szabad biciklizni a hídon, csak a gyalogosok, a BKV járművei és a taxik számára szabályos az átkelés. Látványra egyébként elég meglepő a híd, főként éjszaka, amikor kihaltságával…..
Kozlekedo 2009.08.25 11:13:25
Szabad kerékpározni: kerékpárút, kerékpársáv, kerékpár által használható buszsáv, gyalogos- és kerékpárúton, gyalogos-kerékpáros zónában. Ezeket mind tábla jelzi, szerepel rajta a kerékpár is. A gyalogos- és kerékpárútat is tábla jelzi és nem a járda az. Tábla nem jelzi, de szabad: leállósáv, vagy kerékpározásra alkalmas útpadka, szorosan az úttest jobb szélén, többsávos úton a külső sávban.

Nem szabad kerékpározni: autópálya, autóút, kerékpárral behajtani tilos tábla esetén, behajtani tilos, mindkét irányból behajtani tilos, kivéve ha külön tábla engedélyezi. buszsáv, gyalogút, gyalogos zóna.

Járdán
Járdán tilos kerékpározni! Kivétel ez alól a 12. évnél fiatalabb gyerek, mivel ő főútvonalon még nem kerékpározhat, így a párhuzamos járdán haladhat, legfeljebb 10 km/h sebességgel.
Lakott területen csak akkor szabad a járdán kerékpározni (legfeljebb 10 km/h-val), ha az úttest kerékpáros közlekedésre alkalmatlan (például földút). A hivatalos értelmezés szerint az, hogy az úttesten nagy a járműforgalom vagy tábla tiltja az úttesten a kerékpáros közlekedést, még nem jelenti, hogy szabadna a járdán tekerni.
A KRESZ jó okkal tiltja a járdán való kerékpározást: a járda a gyalogosoké. A gyalogosok mozgása (főleg a gyerekeké és időseké) gyakran kiszámíthatatlan, így veszélyhelyzetek sokasága adódik.
Emellett a kapualjakból kihajtó autósok sem számítanak a járdán nagy sebességgel közlekedő biciklisre. A mellékutcák keresztezése szintén veszélyes a járdáról lehajtva ugyanezen okból. Egy szó, mint száz: járdán biciklizni sokkal veszélyesebb mint az úttesten, ahol legalább lát a többi közlekedő.

plasma.szfki.kfki.hu/~csillag/kerekpar_kresz/Kerekpar_KRESZ.pdf

Közelekedem gyalog (családdal), kerékpárral, tömegközelekedéssel és autóval is. Az adott járműre vonatkozó szabályokat mindig betartam. Minden eszközzel közlekedőnek be kellene tartani azt. A legmókásabb, hogy a kerékpáros az autóst szidja mindig (mert az a nagyobb), de eszébe sem jut, hogy a gyalogos vs. kerékpáros esetén viszont ő a nagyobb, aki több kárt tud okozni baleset esetén. Egy csengetés nem old meg semmit. Más írja, hogy az autós id dudál, persze mert nem olvasta a kreszt még el. Budapest a negyedik megyeszékhelyem, ahol élek.
Elmondhatom az autósok sok helyen szinte ugyanolyanok (veszélyesek, felelőtlenek). Budapesten ha át kell kellni az úton, akkor teljesen hibbantak, nem számít a lámpa. Könyörgöm kérjétek a főpolgármester bácsit, hogy adja el olcsón vidékre, ott megveszik. Mindenki jól jár, Bp. pénzt kap, mert úgy is felesleges, vidék meg olcsón jut lámpához.
Biciklisek viszont sajna itt a legrosszabbak. Tudom 1.5millió ember és mint más is írta a biciklis önszántából közlekedik így. Nap mint nap azzal szembesülöm gyalogosan, hogy a biciklis a villamos síneken közelekedik, a gyalogosok közé behajt, amikor nekik van zöld. Járdán közelekednek, ami egy dolog, de gyorsan. Tegnap is csak 10 perc alatt az óminózus Margit szigetnél csak kétszer ütötték el majdem a nagyobbik lányomat és engem. Hogy magyarázzam meg a két évesnek, hogy a járdán még arra is figyelj az autókat kerülgetve, hogy a biciklis felsőbbrendő faj (persze tisztelet a kivételnek, mint minden más közlekedési eszkön esetén is) és bármikor elüthet.

Egy szó mint száz, minden jármű esetén vannak ökrök, lesznek is sajnos. Mindenki először magába nézzen és gondolkodjon el, hogy ő szabályosan közelekedik-e, majd utána kritizálja a többi embert is.
Kozlekedo 2009.08.25 11:20:00
@kérdések órája: Előző életemben ott laktam a pécsi esettől nem messze, borzalmas sajnos. Sajnos az egész ország ilyen, viszont pécsett még egy biciglis sem ütött el, de Budapesten szinte naponta megtörténik.
Magyarország nagy része úgy él, hogy csak az önös önző érdekeket nézi és szarik mindenki másra akármivel is közelekdik.
Kozlekedo 2009.08.25 15:22:06
@igazi hős: Elég szégyen, hogy 25 km/h-val mész a megengedett 10km/h helyett. Egy gyalogos maximum 4-5km/h-val tud haladni. Gondold végig, ha te mész 25km/h-val és csengetsz és mire oda érsz a gyalogosnak esélye sem lesz odébb lépni. Hatszor gyorsabb vagy, mint a gyalogos. Te sem örülsz neki, ha valaki 150km/h-val elmenne, míg te 25km/h-val mész.