Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sárospataki

0 bejegyzést írt és 2618 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utánzás a hízelgés legőszintébb formája: Charles Caleb Colton angol író ötlötte ki ezt az aforizmát valamikor a XIX. század legelején, mely tökéletesen igaz a rockzene esetére is. Ahogy Jack Black is látványosan mutatta be ezt a Rocksuli című örök filmklasszikusban, a bandaalapítás legelső fázisa…..
Esküszöm, megpróbáltam. Isten bizony, kurvára megpróbáltam nem belelátni Gyurcsányba azt, ami. De nem megy. Az össze-vissza kamuzásra, csúsztatásra nincs mentség. Amikor megláttam az újságosnál a Narancs címlapján, először azt gondoltam, ezt a számot biztos nem veszem meg. Végül két nappal később…..
"Alig Tisztelt HR Osztály! Az ithuspiac.hu állásportálon meghirdetett pozíciójuk, miszerint Feketöves Java Jedi Nindzsát keresnek, felkeltette az érdeklődésemet. A cégüket ugyan különösebben nem találom szimpatikusnak, de jelenlegi munkahelyemen, amit már évek óta ki nem állhatok, múlt pénteken…..
sárospataki 2019.04.29 18:00:19
@Meridian74: tomcat azért nem kap munkát, mert egy feketevöves troll (bár sokszor vicces), meglehetős online és egyéb jelenléttel (bombagyár, tolvajkergetők), emiatt egy kis background check után befosnak a háeres lánykák, és elkezdi égetni a cévéje a kezüket :-)
sárospataki 2019.05.03 22:56:32
@Le a spammerekkel: uh, ezt nem tudtam, komolyan tolja. Mondjuk ahogy utánanéztem, a rinyálása hamarabb íródott, mint az elítélése ...
A hazaköltözők pontos számáról nincsenek adatok. Nyilván azért, mert a kiköltőzőkéről sem, főleg - mivel egy korábbi posztomban utaltam rá - az sem minden esetben egyértelmű, kivándorlónak lehet-e tekinteni valakit. Azonban ha máshonnan nem, az ismeretségi körömben körülnézve azt látom, hogy a…..
sárospataki 2018.04.21 21:26:03
@Budapest a kutyaszar városa: amikor mindenki elad, venni kell, és fordítva, szóval nem biztos, hogy mindig a tömeggel kell mozdulni, hanem pont ellenkezőleg.
        Kiosztották az idei European Research Council Consolidator Grantokat. Ez a negyvenes korosztály számára a legfontosabb európai tudományos pályázat.        A legtöbb nyertes pályázat brit kutatóhelyeknek jutott, még nem ütött be a Brexit-blues.         Egyesült Királyság 60,  Németország…..
Subba Hétfő! 2017.05.22 08:40:30
sárospataki 2017.05.27 22:12:39
Igen, most már publikus: hazaköltözöm Gibraltárra. 9 hónapja személyesen is van lehetőségem megtapasztalni azt a fordított kultúrsokkot, melyről évekig külföldön élt, majd hazaköltözött klienseim beszámoltak – ekkor költöztem vissza Magyarországra közel 4 külföldön töltött év után. Többször…..
sárospataki 2017.05.16 07:51:27
       Nyilván liberális vagyok, ne gyerekeskedjünk, mindazonáltal az én liberalizmusomnak része az is, hogy el-el mosolyodom a liberális dogmatikán, a doktríner vicceskedéseken, és nem, nem azonosulok minden liberális attitűddel, amelyet a CEU-val kapcsolatban szoktak emlegetni. És akkor mi van?…..
sárospataki 2017.04.10 11:42:46
Én kb. három-négy éve azért kezdtem írni ide, mert nem hagyott nyugodni, hogy nem értem azokat az embereket, akik magukat balosnak, liberálisnak, vagy akármi hasonlónak nevezik Magyarországon azok után, hogy. Természetesen nem arról van szó, hogy nem értem, hogy valaki nem szavaz a Fideszre, vagy orbánviktorra, ezekre könnyű nem szavazni. Azt nem értettem, hogy számomra teljesen triviális kérdésekben (pl. káp, vagy mondjuk közmunka, oktatás egyes területei) miért gondolkodnak teljesen másképpen. Nagyon sok liberális ismerősöm van, ha mondjuk felütöm a fészbukot, szinte csak liberális politizálást látok. Nyilván van a csendes közép, aki nem grafomán, róluk nem tudok semmit ilyen szempontból, de az ismerőseim agilis része ilyen. Én fészbukon nem kommentelek politikait, mert az a publikus profilom része, és ott nem akarok ilyesmit.

Tehát a szumma: viszonylag sok dolgot megértettem, különösebb nagy reveláció nélkül, itt egy kis információmorzsa, ott egy kis megvilágosodás, és a kép kerekebb lett. Azt sem gondolom, hogy az ide írók reprezentatív minta lennének, ide a nehéztüzérség jár kommentelni. Ennek ellenére egy kiakadást leszámítva nem nagyon sikerült felkúrnia senkinek, ezt személyes eredménynek könyvelem el, így lényegtelen az eredeti cél szempontjából. Ami ugye az volt, hogy megpróbáltam megérteni, beleképzelni a helyzetükbe, empatizálni a tisztelt balos/liberális sorstársaimmal, akikkel egy időben, egy bolygóra, sőt, egy országba vetett a sors.

Ez a poszt viszont reveláció, és nyilván nem a poszt az, hanem a reakciók. Ha azt tudnám mondani, ez itt a keménymag elszigetelt dühöngője, annak nem lenne információtartalma. De nem, a legszelídebb liberális ismerősöm is kárörvendve és/vagy kurvaanyázva és/vagy őrjöngve ostobázza szerencsétlen hülyenevű Ürge-Vorsatz Diánát. Nincs bocsánat, nincs empátia, nincs megértés, nincs semmi, csak a vegytiszta, sötétben zölden világító gyűlölet.

Itteni mércével fideszes vagyok. Szerintem nem vagyok az, ha megkérdi valaki tőlem egy másik "fideszes", hogy az vagyok-e, akkor tiltakozni fogok. Jobb híján a fideszre szavaztam párszor, tehát fidesz-szavazó mindenképpen voltam, a jövő kérdéses. Annyiban biztos nem vagyok fideszes, kék alapon narancssárgával szedve, hogy próbálok empatizálni, megérteni, stb. - a fideszes és főleg viktor nem ilyen. Ő engeszthetetlen, kegyetlen, és az őt ért sérelmekért a magyar liberális hátország legutolsó négyzetméterét is fel fogja perzselni, lenapalmozni, behinteni sóval, majd kiadja rá a plázaépítési engedélyt. Ez most már biztos.

Egy kérdésem lenne, kedves kommentelők: mennyivel vagytok ti jobbak? Szerintem megérdemlitek egymást viktorral.
sárospataki 2017.04.10 11:52:47
"A miniszter azt mondta, van olyan egyetem, amely a vizsgálat szerint minden előírásnak megfelel, ez pedig a magát liberálisnak mondó McDaniel College. "Azt gondolom, hogy ha a kormánynak bárkinek problémája lenne, egy szimbolikus liberális egyetemet nem hagyna boldogulni". (Lazar Janos az…..
sárospataki 2017.04.05 15:32:52
@seol: köszi a segítséget, de asszem itt ez közös erőfeszítés volt. mint írtam pár ezer hsz-el korábban, de még e poszt alá, a kognitív disszonancia visít, mint táblán végighúzott köröm, ugyanis egy fideszdroid csak fideszdroidságokat írhat (nem, nem azt mondom, hogy fideszdroid vagyok, hanem hogy te azt gondolod rólam).

"Apropó, "irl" környezetedben be szokott válni az, hogy saját hülyeséged és foglamazási problémáid azzal próbálod kimagyarázni, hogy "mindenki más hülye"?"

jajdehogy, egyszerűen csak elkezdek személyeskedni, az mindig beválik, amikor bizonytalan vagyok.
sárospataki 2017.04.05 15:54:19
@seol: várjál, kik vagytok _ti_? akik nem értitek, hogy mit mondok? :-)

jó, játszhatunk utóvédharcosat, de inkább csak igazat adok neked.
sárospataki 2017.04.05 15:58:46
@seol: annyi nehezítés valóban van a dologban, hogy én előtte már morogtam magamban egy ideje a ceu rugdosása miatt és ezt nem kommunikáltam megfelelően. ha ezt megteszem kurvára senki sem értette volna máshogy azt, amit mondtam, mint ahogy én sem gondoltam másképpen. vagy igen?
       2007. március huszonhatodikán jelent meg az Index.hu-n Publius Hungaricus (Orbán Krisztián) "Féltudású magyar elit"  című írása.       A féltudású elitet lassan leváltja a kilencedtudású illetve a teljes mértékben tudásmentes és erre nagyon büszke új elit, valóban eljött a rettenthetetlen…..
sárospataki 2017.03.27 10:28:31
@fortin: ebben azért nem csak a médiamegmondók voltak benne, hanem a spontán privatizáción meggazdagodó vidéki gyárigazgatók, lilazakós vállalkozók, képzőművészek szövetségének zsűriző tagjai, bkv-igazgatók hosszú sora, bauertamás, mszp-bajuszos mszp-képviselők, szürke csempe-műréz dízájnnal pizzázót nyitó éttermes, aki a fagyiba kis napernyőt tűz és dzseláttónak hívja, a féléves külföldi egyetemi ösztöndíj után Nyugatot és az Európai Gondolkodást Ismerő és Értő Szociológus is benne van.

a momentumos társaságot pedig szerintem nem a féltudás jellemzi (bár lehet igaz rájuk), hanem a minden pillanatban érvényesülés. minden ennek a függvénye.
"Na szia, szevasz, van ez a feladat, de csak annyi az egész, hogy a negyedik képernyőre valahova egy mezőt gyorsan fel kéne rakni, érted, megvan az egész egy óra alatt, még egy kávé is belefér cigivel! Mindegy hova, tökmindegy tényleg. Mondjuk oda, középre, ott nézne ki a legjobban, kicsit a…..
sárospataki 2017.03.26 23:34:21
1.  "Félbeszakította a Tokaji Írótáborban való részvételét Kukorelly Endre költő, író, s hazautazott Budapestre, mert csütörtökre virradó éjjel olyan súlyosan megütötte őt Csender Levente író, hogy kórházban kellett ellátni." (2014) 2.  József Attila-díjat kapott Csender Levente. (2017) UPDATE: …..
          Bauer professzornál megállt az idő, nagyjából húsz éve nem csinál semmi olyat, amit akárcsak érintőlegesen is intellektuális teljesítménynek lehetne nevezni. A héten Magyar Bálint "maffiaállam" metaforájáról írt dolgozatot a semmit-nem-csinálás szent jegyében. Magyar Bálint sem nagyon…..
sárospataki 2017.03.09 12:28:50
@közösperonos átszállás: szerintem egyébként a reális csallóköz, kassa, beregszász, szatmár, zilah, kolozsvár, marosvölgye, székelyföld, nagyenyed, arad, újvidék, zombor vonalon lett volna.
sárospataki 2017.03.09 12:56:21
@ámbátor: puszillak én is :-)
sárospataki 2017.03.09 12:57:00
@aronsatie: értem.
       Oszinten megmondom, nem nagyon erdekel, hogy hany szobra van Lukacs Gyorgynek a Szent Istvan parkban. Nulla, egy, ketto, tizennegy...      A budapesti kozgyules leszereltet egy Lukacs-szobrot a sok kozul, es ennek indoklasaban szerepel a kovetkezo mondat :     " 1945 után világhírnevét…..
sárospataki 2017.02.15 10:15:03
@Kuviklacz: nem, a "vita" onnan indult, hogy én viccesen rávilágítottam, hogy ideológiákkal indokolni azt, hogy valami rossz, vagy jó, az marhaság, mert az ideológia az általában felülírja a morált. a memória valóban segít, de mégjobban az értő olvasás.
sárospataki 2017.02.17 09:26:27
@incze: értem ám, hogy mit akarsz mondani!
sárospataki 2017.02.22 18:26:32
@közösperonos átszállás: én azt gondolom, hogy nem tujuk, milyen volt a feudalizmusban a szabadidő, én azt gondolom, hogy van egy szocialistaoktatás-szűrő, amin keresztül minden 1945 előtti társadalmi berendezkedés ördögtől való volt.

"valahol valamilyen hierarchiát mindig, mindenhol találunk", nem nagyon alapoznék világmagyarázatot."

ideológiát nem is, inkább empíriát.
     " Egy igazdemokrata inkább megfullad vagy migránsnak áll, mert tudja, nincs fontosabb, mint a transznemű ratyi, a világbéke, és a gender. "     "Mindenki tudja, hogy nem gigantikus állami beruházások és az építkezések tesznek büszkévé és nagyszerűvé egy országot, hanem a félévig működést…..
sárospataki 2017.02.19 19:34:36
@jotunder: ez már látszott évekkel ezelőtt, mármint az uk lefele spirál. svájcban pedig nincs nagyon svájci informatikus, angol, skandináv, indiai és keleteurópai, sőt, amerikai bevcsik vannak, és a banki digitalizálás árfelhajtó ereje, meg a chf relatív drágulása tette extravonzóvá a fizetéseket.
sárospataki 2017.02.22 18:23:12
@incze: jó, a devops kakukktojás ott, igazából az első kategóriába kellene menjen. de akkor még nem beszéltünk a tesztelőkről, ba-król, stb.
sárospataki 2017.02.22 18:23:46
                    A proletariátus csak a lánczijait veszítheti. (Marx Dezsőné háztartásbeli)          "A CEU Soros György előretolt helyőrsége Európában. (Ungárné Schmidt Mária pénzégető)         Schmidt Mária örökölt pármilliárd forintot egy rosszarcú ingatlanneppertől, és boldogan…..
sárospataki 2017.02.15 09:29:01
@seol: a ceus agyelszívás képlete: adj az állami fizetés*x-nyi fizetést, ahol x elég nagy (fogalmam sincs, pontosan mennyi, de nagyobb, mint 1), építs egy olyan könyvtárat, amely egy tetszőleges másodvonalbeli európai egyetem könyvtárának szintjén, vagy afölött van, illetve adj pénzt konferenciákra, hívjál vendégelőadókat (pénz), vagyis biztosíts networkölési lehetőséget. ha összeraksz egy ilyen struktúrát, pár év után jobb mutatóid lesznek, mint az eltének, ez pontosan ilyen egyszerű, és ez független attól, hogy ki van kormányon. ha hozzátesszük, hogy az állam elkezdi kivonni a pénzt a felsőoktatásból, a különbség még nagyobb lesz, ez is tökegyszerű matek, de a "sikert" nem ez garantálja, hanem az eredeti modell.
sárospataki 2017.02.15 15:36:37
@perro morado: természetesen ez nagyjából így van, azzal az aprócska megjegyzéssel, hogy agyelszívni nem csak a "nyugat" tud, tehát a ceu belső és külső agyelszívást is folytat, történetesen magyarországon. ennek a legfőbb hajtóereje a gyuri pénze, hiszen ha a ceu piaci alapon tolná, tehát mondjuk csak tandíjból, grantból kellene eltartania magát, odalenne a versenyképessége. de ez nem baj, viszont hozzátartozik a képhez.
sárospataki 2017.02.16 09:02:24
@jotunder: Zuh Deodáth!!!
 "Sárospataki lány" nick adta az ötletet, hogy nézzek egy kicsit bele a PISA teszt nyilvános adatbázisába.  Az ember kiválasztja a paramétereket, és olyan táblázatokat készít magának, amilyeneket csak akar.      Négy megállapítás:     1. Tudományból és szövegértésből a legalacsonyabban teljesítő…..
sárospataki 2017.02.05 12:48:26
@ATCG: ezen a tengelyen azt sehova, ott lokális _megoldás_ született.
sárospataki 2017.02.05 19:05:44
@ATCG: nade várj, a bagi sztorinak semmi, de semmi köze nincs az integrált oktatáshoz, ott nincsenek integrálók meg integrálandók.
sárospataki 2017.02.07 11:00:51
@ATCG: ilyen alapon mindenki integrálódni akar aki rendelkezik minimális motivációval :-)
Az utóbbi években durván elszálltak a magyar albérletárak (igen, tudjuk, ezek jellemzően bérlemények), elsősorban Budapesten találkozhatunk horror árakkal. A Street Press térképre tette Európa elszálló árait, merthogy nemcsak hazánkban, hanem Európa-szerte magas árakkal…..
sárospataki 2016.12.17 11:45:22
@monddazigazatmar: tényleg :-) szerintem akkor ez marhaság.
Tele van a sajtó azzal, hogy ki a felelős a tanulók rossz teljesítményéért a legújabb PISA méréseken. A PISA eredményekről itt, a kormányzati hárításokról pedig itt írtunk. Most vegyük sorba, ki mindenki felelhet ezért a fiaskóért. Megjegyzem, ennek csak akkor van értelme, ha a megállapításokat…..
sárospataki 2016.12.16 14:27:06
orulunkvincent.blog.hu/2016/12/14/igaza_van-e_hoffmann_rozsanak
orulunkvincent.blog.hu/2016/12/06/a_pisa-teszt_eredmenye_breakingnews

ezekben a blogokban elég komolyan megy az elemzés, én vettem a fáradtságot, és megnéztem pár számot, ide is bemásolom:

The school adheres to a particular [religious philosophy]. [PA002604], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015:
- nincs adat
2012:
- Not important:498 (3.3)
- Somewhat important:492 (4.5)
- Important:490 (8.8)
- Very important: 526 (17.0)

The school has a particular approach to [pedagogy/didactics, e.g. example]. [PA002605], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015:
- nincs adat
2012
- not important:507 (3.0)
- somewhat important:485 (4.1)
- important:472 (5.7)
- very important:463 (14.0)

How many cars [ST005814], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015
- none:428 (4.6)
- one:482 (3.1)
- two:500 (3.6)
- more:488 (5.1)
2012
- none:460 (4.7)
- one:503 (3.1)
- two:519 (3.7)
- more:505 (7.0)

Classic literature [ST013507], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015
- yes:508 (2.6)
- no:426 (2.7)
2012
- yes:526 (3.1)
- no:446 (3.5)

School location [SC002301], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015
- village:352 (7.7)
- small town:447 (12.2)
- town:477 (7.7)
- city:483 (7.8)
- large city: 513 (6.0)
2012
- village:416 (16.8)
- small town:456 (11.9)
- town:503 (6.8)
- city:506 (11.6)
- large city:512 (10.7)

What is your annual household income? [PA001501], year and jurisdiction: 2015 and 2012
2015:
- nincs adat
2012:
- Less than [$A]: 446¹ (4.5)
- [$A] or more but less than [$B]:479¹ (3.5)
- [$B] or more but less than [$C]:508¹ (4.3)
- [$C] or more but less than [$D]:527¹ (5.0)
- [$D] or more but less than [$E]:529¹ (7.0)
- [$E] or more:558¹ (6.5)
¹ The item response rate is below 85 percent. Missing data have not been explicitly accounted for.

Városokban, jobb anyagi helyzetben levő rétegekben az eredmények világelső szintűek, falun, szegény gyerekeknél meg borzalmas, 350 pont körüli eredmény jött ki. A budapesti átlag a német-svájci átlag, a legfelsőbb decilisekben pedig Japán szintjén vannak a gyerekek, szóval itt szó nincsen pártpolitikáról meg ideológiák harcáról, a PISA eredményeket a rettenetesen leszakadó vidék és mélyszegénység húzza le.
       10:53 (Central European Time) A londoni Education Policy Institute-ban perceken belül nyilvánosságra hozzák a legújabb PISA-teszt eredményét. Ebben a pillanatban az OECD főtitkára Angel Gurría, a volt mexikói külügyminiszter beszél. 11:00-kor oldják fel az embargót az újságírók számára.…..
sárospataki 2016.12.14 10:51:32
@sárospataki lány: a meglepő adatok: a felső anyagi ötödben (hatodban) levők teljesítménye valahol Hong Kong-környékén van (gyk világelső szintű). Az egyházi iskoláké Svájc és Németország környékén, ugyanez igaz a budapesti átlagra is (large city).
sárospataki 2016.12.15 08:35:04
@seol: bár az egyházi iskolák lehet, hogy jobban el vannak eresztve, nem biztos, hogy a legválogatottabb gyerekanyaggal fogalalkoznak (nem csak a piaristák, bencések és a lauder van ebben a kategóriában), szóval ez az adat, több, mint érdekes azért. a sok autó valószínűleg a kivagyi újgazdagok jellemzője, akik keveset költenek kultúrára és/vagy erőn felül motorizálják magukat.

magyarországon ha van klasszikus irodalom, akkor azt olvassák is, megmondta a rózsa, a lepontozást nem fogadom el!
sárospataki 2016.12.15 08:37:21
@seol: megnézve ezt a tesztet, a fazekasban valszeg tényleg fullosra töltötték volna, de ez meg a pár csúcsragadozó gimi sem lenne képes annyira felhúzni az átlagot, hogy ennyire jöjjön ki, szerintem.
Örülünk, Vincent? Castroposzt 2016.11.29 02:04:21
       Hogyan kell helyesen beszélni Fidel Castro-ról? Nem tudom és nem is érdekel. Battista Kubájában 1958-ban színes televíziós adás volt, a per capita GDP-jük egészen európai szintű volt, a kubai középosztály úgy élt, mint ma a chilei. És persze az amerikaiak azt csináltak Kubában, amit csak…..
sárospataki 2016.12.05 10:02:14
@jotunder: a szociopátia (egyik) definíciója a csoportnyomás, szocializáció által létrehozott pszichopátiára emlékeztető viselkedés. nehéz innen szétszálazni, hogy a forradalom ellenségeinek deperszonalizációja az castrotól és che guevarától származott-e, vagy ők igazodtak a délamerikai forradalmi kommunizmus őrületéhez, de az biztos, hogy a szociopaták egyik jellemzője a rendezetlenség, magas hibázási arány. a pszichopaták ezzel szemben ritkán hibáznak, összeszedettek. nem kegyetlenkednek mindig, az alapállásuk nem ez, viszont hideg fejjel és azonnal használják, ha szükség van rá. egész gyerek- és fiatalkora a törvényszegésről szólt, egyetemen bűnözői bandatag volt, promiszkuit szexuális élettel, stb.

aztán van ez itt: research.archives.gov/id/7065385 , amelyik egyértelműsíti a nárcisztikus faktort, (hu.wikipedia.org/wiki/Hare_psychopathy_checklist, bocs a magyarért, az angolon nincs fent a csekkliszt maga, gondolom kopirájt okokból), egy kis történeti utánanézéssel, illetve a cia által összegyűjtött adatok alapján igen erős az antiszociális vonalon is, a harmadik csoportból pedig a szexuális vonal egyértelműsíthető.

én azt mondanám, hogy fidel castro viszonylag típusos szociopatának nevezhető (a cia rendezetlennek írja le, emiat _talán_ nem pszichopata). van egy romanticizáló percepció a pszichopatákkal szemben, amely ha nem is teszi szerethetővé őket, csodálja a skrupulus-mentességüket és bátorságukat (ezek igazából gátlástalanságok), amellyel elérik a céljaikat, főleg olyanok körében, akik fogékonyak a forradalomra = hard left. kábé ennyi a magyarázat pl. trudóra.
sárospataki 2016.12.05 12:55:26
@nerángass: sajnos a családomban (oldalágon) van pszichopata (-oid?) ember, eléggé a végére, illetve a mélyére jártam a témának, megvan Hare mindkét könyve (Without Consicence és Snakes in Suits), még egy PCL-R evaluation pakkot is beszereztem, mert Magyarországon a témával a klinikai és igazságügyi pszichológia/pszichiátria csak nagyon műkedvelő szinten foglalkozik, és nincs szakember, aki ezt használná. Mindenesetre Hare azt a distinkciót teszi a szociopata és a pszichopata között, hogy a pszichopata születik, a szociopatákat pedig valami kineveli, tehát pl egy bűnszövetkezetben sem mindenki született pszichopata, vannak, akik csak megtanulják, hogyan kell. De ez tényleg off.
sárospataki 2016.12.05 14:49:49
@nerángass: nehéz ez a téma, főleg ha az ember közvetlen közelről nézi, ill. szenvedi el.
           Néhány napja a Google Cloud Machine Learning Group leigazolta a Snapchat kutatási részlegének vezetőjét Jia Li-t és a Stanford Egyetem Mesterséges Intelligencia Csoportjának igazgatóját Fei-Fei Li-t.  Korábban a torontoi mesterséges intelligenciaguru Geoffrey Hinton is átment (legalábbis…..
sárospataki 2016.11.29 10:34:56
@ámbátor: amazonon shoppingoltam most, XXL-es dzsekiket nézegettem, erre mit ajánl? zsírégető tablettákat. does humor belong in ai?
sárospataki 2016.11.29 11:00:15
@Szindbad: van egy Lem-regény, magyarul szerintem nem jelent meg, angolul a perfect vacuum a címe, és fiktív könyek ismertetéséről szól. ebben az egyik fiktív könyv/cikk (non serviam) arról szól, hogy egy prof egy szimulált számítógépes világot és abban un. personoidokat hoz létre, akik élnek, fejlődnek, és az egyik ilyen personoid filozófus felveti a láthatatlan istenség létét, aki megteremtette ezt a világot.

azt hiszem, számomra az egyik legmélyebbre ütő Lem-írás volt, amit olvastam. főleg azután, hogy később egyszer olvastam egy cikket, amelyben egy klasszikus sejtautomata-problémát (ragadozók/áldozatok végtelenített táblán) megfejeltek két csetablakkal, amelyben az áldozatok illetve a ragadozók tudtak kommunikálni a veszélyről és az áldozatok elhelyezkedéséről, úgy, hogy az ágensek tudták fejleszteni a nyelvüket bizonyos mechanizmusok mellett. tesztfázisban lefuttatva pármillió iterációt loggolás nélkül olyan nyelvet eredményezett, amelyet nem tudtak megfejteni a fejlesztők :-( :-( :-(

ja, és Lemnél a végén a tudós lekapcsolja a szimulált világot ...
sárospataki 2016.11.29 11:29:48
@ámbátor: Lem a legjobb :-)
Olvasom. Reggel itttam egy kavet (nagyon jo kavet) es kimentem az U4-es metro Heilgenstadt-i megallojahoz, ahonnan a shuttle-bus indul Klosterneuburgba, az Institute of Science and Technology Austria-hoz. Az IST Austria-t akar a "Make Austria Great Again" jegyeben is alapithattak volna, egeszen…..
sárospataki 2016.11.25 16:11:10