Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ASPauly

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
globonick küldte nekünk: "Az Országos Választási Bizottság 348/2009. határozata Az Országos Választási Bizottság – 2009. augusztus 10-én megtartott ülésén – a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (a továbbiakban: Ve.) 124/A. § (3)…..
ASPauly 2009.08.22 14:48:28
@Jesse III: Ha rájöttél volna én a te esetedben nem a terrorizált kutyák mellett szóltam, hanem a HÜLYESÉG ELLEN. Te B U T T T A vagy és kész. De ez nem baj. Képzeld azt továbbra is, hogy te vagy a hercegasszony, mert x éve megharapott egy kutya. Végezhetett volna jobb melót is.
ASPauly 2009.08.23 15:53:08
@Viktus: Hát csak azért buta, mert felfokozott ( ha csak nem megjátszott hiszti) hangulatban próbál érvelni olyan hozzászólásokra, amik mondandóját fel sem fogja, és köpköd itt mint egy ovis hisztérika. És felnőttként ne legyen már megérthető, ha egy ilyen eset miatt csakazértis utálok minden kutyát, meg azokat a gazdkat, akik nem tűrik az esztelen ugatást.
Ha nem látom a saját szememmel, nem hiszem el ... Nagyszínpad, este 21:30, a "Nap Sztárja", Fatboy Slim, vagyis Norman Cook, egy 46 éves angol csávó. Kijön a faszi a Nagyszínpadra, felmegy egy összetákolt emelvényre, beteszi a CD-t, amit kb. idefele a saját magánrepülőjén…..
ASPauly 2009.08.17 19:00:36
@moR10: Ez a két arc tényleg nagy. 3gitárprocival mekora műsor. Ja és a fúvós srác milyen imprót nyom! Na ez igen, ez nekem is tetszik. A sok poti-csavargatós szupersztár mér nem mutat ilyen szintű produkciót? Érdekes, hogy a loop csak a beatboxhoz kell, annak is a felét live nyomta fel, lehet ám élőben is zenélni. Na, de abbahagyom, én csak hülye műértő vagyok, lehet sírva röhögni :)

Zsámo...zsámozsá...:D
ASPauly 2009.08.19 09:02:09
nosferato: amit írsz fullosan igaz, de amiről te írsz az HANGMÉRNÖK és PRODUCER.

A stúdióban lévő ZENÉSZEK azzal, hogy megírták, tök jól összepróbálták és profin feljátszották a dalokat, na onnantól kezdve ők kimerítették a zenész műfajt, mert zenésznek lenni ennyit jelent. Onnan a stúdón van a hangsúly, ahol hangmérnökök nyomulnak, meg ezek után jön a mastering.

Koncerten meg pláne így van, mert ha nincs mit keverni élőben, lehet geci alap akármilyen über-producer, mit kever ki? Sztem pl.Loreena McKennit nem azon fog görcsölni, hogy hogyan csavargassa ki a keverőpultot,efx rack szekrényeket meg a lemezjátszóját, ő játszik, a hangtechnikus meg pöcsöl, meg csavargat. És ez a rendszer így van kitalálva és Loreenát sem azért szeretik, mert jól csavar, hanem mert ha még szarul is szólna egy lyukban hallgatva is jó lenne a muzsikája. Na ez a kettő dolog között a különbség. A zenésznek technikája, dalai, hangszerei vannak, a producernek, hangmérnönkek, stúdiónak van soundja. FSB-vel kapcsolatbn eddig csak "sound", "set", "ableton" elnevezésű fogalmak merültek fel, sztem itt megy félre a dolog.

A fő vonulata a topiknak az élőzenei teljesítmény, amire érdekes módon még az elektronikus táborból nem jött állásfoglalás Jancsibohóc egyébként nagyon jó(tanulságos) youtube-os linkjein kívül, rgo Paul van Dyk és a Kraftwerk a szemünk láttára adta elő full élőben a dolgait, miközben a negró srác nem csinált semmit, csak integetett. De biztos jó volt a "sound"-ja. Nem beszélve a két utcazenész gyerekről, akik meg bealáztak minden laptopos lusta szart, pedig mondhatták volna, hogy francba a szaxoval, szoftverrel is elő lehet adni.

Mindneki csak felháborodik, hogy jaj a szegény elektronikus zenészeket mindenki szapulja, pedig ők mekkora ászok. Na igen, de miben? Megy ez a látszat félreértés meg sértődés. Kit érdekel, hogy mennyi pöcsölés van a stúdióban, qrvára nem erről van szó. Hanem arról, hogy FSB mit csinált most a szigeten, meg a sok integetős negró a pult mögül mi a rákot csinál, mert nem zenél az fix, max élőben kever, effektez. FSB lehet hogy geci alap hangmérnök, meg producer, de tud e zenélni(költői)? Még a laptoppal se lenne gond, ha midibillentyűzettel vst-ket küldene, de még annyira se futi nála, meg sok másnál sem. De integetni tudnak, hát igen, valamit valamiért.

Mi is szgéppel, helyesebben mondva azon rendszerezzük, írjuk a dalokat, mert sokkal jobban átlátható így egy epikus hosszúságú dal, de előtte megírjuk hangszeren az alapokat, wav-midi be bekerül gépre, és tudunk tovább agyalni a szerkezeten, stb, ez pl. egy 20+ perces számnál kell is, van amikor 6 A4es lapot írunk tele a szám szerkezetével, hogy is néz ki. De eszünkbe nem jutna ezeket Abletonnal lejátszatni élőben és közben elhitetni magunkkal, hogy most mi ezt hú-de-mennyire előadtuk, sőt, a hangszereinket is a pokolba küldenénk, mert az olyan lenne, mintha gyertyapózban a saját szánkba fosnánk. Bár mondjuk én is többet tudnék integetni meg inni közben, az fix, megérné :D

Én csak azt nem értem, hogy a laptopos-lemezjátszósok miért nem értik meg azt, hogy egy zenét előadni mit jelent. Zenész hozzáállás az, mikor többre tartunk egy szgpet egy zenekarnál, meg inkább eladom a hangszeremet, mert a szoftver jobb? Az sohasem lesz előadás mikor wav-midi szeleteket játszatok le a szgéppel, ha tetszik, ha nem. Az prezentálás. Nincs akció. Az előadásban mindent az ember csinál, előadja. Zenében ez azt jelenti, hogy minden zenei hang mögött egy emberi mozdulat van. És ezzel a kijelentéssel nem az elektro zenét fikázza senki sem, ezek tények.

Nagyjából látni, hogy hol beszélünk el egymás mellett?

Énu-tcu-énu-tcu-énu-tcu-zsáku-zsá'
ASPauly 2009.08.20 10:38:36
@nosferato: Nem teljesen értem a kommentedet, de ez most az én hibám sztem. Én azt boncolgattam az enyémben, hogy azok csókák, akik csak integetnek, azok mért nem csinálnak értelmes dolgokat is élőben, ha már akkora zenésznek tartjuk őket...

Abban fullosan egyetértünk, hogy a szintiseknek jó hangokat is kell csinálniuk, és abban is, hogy vannak sokan, akik saját maguk producerei, ez is oké. De nem értem hogy van mindez kapcsolatban azzal, hogy mi történik élőben? Az pedig , hogy egy szőnyegező szintis miért megy ki a 7oktávos szintivel, az az ő balf.sága, az is igaz, vagy az is lehet, hogy az az egy szál hangszere van, és a zongorázás miatt a kalapácsmechanikás 7oktávosat vette meg, de ez fullosan lényegtelen is.

Az, hogy egy banda nem lel pl. olyan srácot, aki élőben hozná a dobtémát, és lenyomják hd-ről, az még elmegy (igényesebb közönség húzza is érte a száját), de amikor vannak csilliárdjaim és nem vagyok képes zenészeket szerődtetni, na az már nem. Nekem ez akkor is fontos volt, mikor még nem zenéltem, sosem értettem a gombnyomogatós előadásokt, hogy na akkor ez most mitől olyan nagy szám?

A Michael Jacksonos dolgot nem értem. Most ezzel mit akartál mondani? Mért itt még mindig arról van szó, hogy Lukatherék faszául feljátszották a stúdióban a cuccot, és nagy nevek(ami nem jelent semmit, mindig az a lényeg, hogy a nagy név mekkora teljesítméyt nyújt, mert ha a nagy név csak szarik, attól az ugyanolyan szar lesz, mint pl. az enyém) na oké, de a Beat It-et hogyan adta elő MJ? Ha lejátszották plébekkről Lukathert, meg Jonest, akkor az a teljesítmény ugyanolyan nulla. Mert ez megint CD hallgatás, vagy ha MJ élőben tolja, akkor karaoke, akárhogy is szépítjük. Abba a hibába meg ne essünk, hogy elhisszük, nem tudnának olyan szintű gityóst szerződtetni, aki csípőből lenyomja Lukather, vagy Eddie témáit. Chopin is mekkora ász, de több százan/ezren simán eljátszák a témáit.

Ismerek olyan bandát, akik samplerről tolják a szintit, de csak azért, mert szerencsétlenek nem találnak olyan normális billentyűst, aki el is tudná játszani azt, amit megírtak, de játszanának élőben, mert egyébként óriási zenészek.

Ez az egész sok rétű dolog. Az emberek nagy részének show kell, mert a tévében azt látják, erre vannak rászoktatva. A sok videóklipben mit látnak, folyamatosan pörög minden, villognak a fények, stb. Nagy részük azt se tudja mi fán terem a zenélés, "koncerten" csak az a lényeg, hogy a tévében látott nagy nevűvé marketingelt valaki jelen van, rgo teljes az élvezet. Az már nem is számít, hogy az a valaki nem csinál semmit, de jó sok fény van,meg kivetítő és ha felemeli a kezét, egyszerre ordít mindenki. Na nálam ez a DROID kategória. Mikor nem számít, hogy MJ mellett gitáros sincs, de hallani a füstölő gitárszólót és fel se tűnik. Na ez az egyik véglet, ezt a csoportot ebből a szempontból ha akarom sem tudom értelmesnek nevezni és ez nem azért van mert MJ-t hallgat, mielőtt félreértenénk.

Meg van a másik kategória, mikor tök mindegy hogy ki, mivel, de jó zenét csinál 2 kézzel, hangszerrel. Amikor elmegy az ember csak azért egy szórakozóhelyre, mert este élő zene lesz, és nem is nagyon érdekli, ki játszik, de hiányzik az hogy élő, ott a helyszinen létrejövő valamit halljon, mert nem a felhajtást, meg a sztárt szereti, hanem tényleg a zenét, és az se érdekli, hogy volt e neves producer, vagy nem. És az ilyen ha meglátna egy laptopot köszönné szépen és elhúzna, akármennyire sírna a gitár...wavban :D

Sokan azt hiszik, hogy az a réteg, amibe én is beletartozok, sima sznobságból nézi le a laptopos bandát, pedig nem. Csak nem értik meg, hogy egy szint alatt nem hajlandóak értékelni valamit élőzene kategóriában.

Mert most komolyan. Mindenki lenézi és kineveti az egyszál gagyiszinti(amiben stílus van, sic!) és midiről megy a lagzi szintet. Csak vegyük észre,
hogy effektíve élőben MJ / FBS / integetős negrósrác is ezt produkálja, ha nincs mellette zenészgárda ha tetszik, ha nem. És ez aztán nagyon szívmelengető dolog, nem? Floppyról megy az este. Ez aztán a teljesítmény. :D