Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Botta Melinda

0 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
 Kíváncsiak voltunk arra, hogy Ti, a kedves nézők mit gondoltok rólunk meg úgy általában a budapesti színházakról, és hogy hova helyeztek el minket azon a bizonyos kulturális térképen. Ezért felkerestük a Sample Central nevű, kifejezetten ötletes céget és…..
Olvasónk azt nem érti, hogy ha egy vonat baleset miatt késik, akkor miért nem azt mondják be a hangosba, hogy bizonytalan ideig késik, miért kell „halmozni” a késést? A Lehár EuroCity (ami az utasok szerint egyébként is késik) először 30, majd 50, 125, 150 végül 160…..
Botta Melinda 2009.08.11 15:15:51
Szerintem nem pusztán jogi kérdésekről van szó, hanem az ember normális elvárásáról. Elvégre nem mi alkalmazkodunk a jogrendszerhez, hanem a jogrendszer hivatott arra, hogy egyre jobban kifejezze azt, amit igazságosnak gondol egy társadalom.

15 perces szabály létezik, ne hozzatok fel olyan példákat, ahol nem létezik. Másutt gyorsasági különdíj van, sikerdíj, bónuszrendszer, törzsvásárlói pontrendszer, stb. - ki miből remél jobb reklámot és több ügyfelet, ugyebár. Ne ezt feszegessük!

Hanem azt, hogy hol érvényesül ez a bizonyos 15 perces vállalás. Én úgy tudom, az IC-ken visszafizetik a teljes jegyárat mindenestül, ha 15 percnél többet késik a vonat. Gondolom, ezt arra alapozták, amikor meghirdették, hogy az IC-k mindenütt elsőbbséget élvezve haladnak, kevésbé függnek a forgalomtól, nem várnak be más vonatokat, stb. Szerintem tehát nem a légkondival van összefüggésben ez a vállalás, és szerintem az EC valahogyan az IC "keresztanyja", különben érdemesebb volna másképpen nevezni.

Tehát szerintem nemcsak a "komfort" pótjegy ára járt vissza, hanem az utazási jegy ára is. Ha ez most éppen nem így van, akkor mi a kivételezés oka?

Na és ha komfortjegy. Egyrészt említettem, hogy ilyesfajta komfort más vonalakon közlekedő vonatokban is élvezhető mindenfajta különdíj fizetése nélkül is. Hogy miért pont azokon a vonalakon, az szerintem nem elvi kérdés, hanem gyakorlati. Mondjuk, ilyen vonatokból egyelőre ennyi van, amennyi. DE NYILVÁN EGYRE TÖBB VONALON FOGNAK KOMFORTOS VONATOK KÖZLEKEDNI, tehát hovatovább nem ez lesz a kivétel, hanem a büdös és piszkos vagonok, ugye? Sose gondoltam, hogy a fejlődés követése különdíjas szolgáltatás is lehet. Például a budapesti Combinókon sem fizetünk komfortdíjat a légkondiért, igaz?

De még mindig ragadjunk meg a konkrét győri esetnél. Felőlem jöhetett volna a Lehár piszkosan és büdösen is, ha a győri vasútállomáson tiszteletben tartják az utazni akarók biológiai szükségleteit. Hosszabb ideig voltam kénytelen nélkülözni a civilizált ürítés lehetőségét, mint amennyi ideig a komfortos vonaton utaztam utána. Nem utolsó sorban azért, mert képtelenek voltak egyszer tisztességesen bemondani, hogy a vonat a bemondás idejétől számítva még legalább 30 percig biztosan nem fog megérkezni az állomásra, tehát nyugodtan kimehetek WC-t keresni egy közeli bisztróba. Nem mondták be, sosem tudhattuk biztosan, nem érkezik-e meg 10 percen belül a vonat.

Miért nem mondták be? Miért zárták be a saját WC-jüket? Mert ennyire érzéketlenek az ember normális igényei iránt. Szerintem fogalmuk sincs arról, mi az, hogy "komfort", csak a "díj" az értelmes szó számukra.

Szerintem ne tegyetek úgy, mintha a jogszabályok hatása alatt már Ti magatok is ilyenekké váltatok volna.