Regisztráció Blogot indítok
Adatok
geesix

0 bejegyzést írt és 49 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Péter 69-cel ment a 70-es táblánál, 30 000 forintra büntették. És ez csak a kezdet. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
geesix 2012.03.12 14:51:05
@hopptarisznya: Az lehet, viszont az utolsó 70-es tábla a Városfal u. előtt van, tehát azt elvileg feloldja a kereszteződés. A Városfal utcától a Monostori útig viszont nincs semmilyen tábla, tehát ott valóban jogos lehet az 50. Persze kérdés, hogy a norc.hu fotója, ami több éves, mennyire tükrözi a mostani helyzetet.
geesix 2012.03.12 15:08:56
@_csanesz: Na igen. Nem túl logikus, hogy arra az 50 méterre vonatkozzon, de hát ott az a fránya kereszteződés, amit nem követ 70-es tábla. Tehát ebbe bele lehet magyarázni, hogy ott 50 a megengedett, még ha nem is életszerű. Ez a Városfal utca egy érdekes anomália, mert aki onnan hajt ki a Szentendrei útra, az honnan tudja, hogy ott 70-nel lehet menni? Amúgy a norcon a Városfal utcán haladva elsőbbségadás táblát sem látok, pedig nyilvánvalóan elsőbbséget kell adniuk az onnan jövőknek a Szentendrei út forgalmának.

Mindenesetre elég képlékeny az ügy, bíróságra nem vinném az ügyfél helyében, mert elég könnyen bele lehet magyarázni, hogy a rendőröknek van igazuk.
geesix 2012.03.12 15:30:13
@_csanesz: Befelé biztosan nincs lezárva, mert kb az egész Pók utcai lakótelep onnan közelíti meg a lakását. És mivel egyirányú táblát sem látok a norc fotóin, feltételezem, hogy kifele is lehet rajta közlekedni. Erre utal, hogy a kamerás kocsi mögött még két autó is megy a Szentendrei út irányába. Ugyanakkor a 70-es tábla a Szentendrein azt sejteti, hogy nincs annak a kereszteződésnek feloldó hatálya, mert valóban nem sok értelme lenne arra az 50 méterre kitenni a táblát. Viszont így a Városfal utca felől jövő autósok honnan kapnak tájékoztatást arról, hogy a Szentendrein 70-nel lehet menni? Szerintem mindenképp meg kellene ismételni a táblát a kereszteződés után is.
autózz! Vinné a bank az autómat 2012.01.14 08:42:00
Gabriella helyzete nem egyedi, a svájci frank alapú autóhitelekkel sokan elúsztak az utóbbi években. Különösen nagy gondot jelent az ilyesmi akkor, ha valakinek munkaeszköze is egyben a kocsi és azzal keresi a kenyerét. Közületek van, aki hasonló szituációba sodródott? Ti mit…..
geesix 2012.01.14 12:26:47
@hibrid001: Nem lehet mindig mindenből a legrosszabbra készülni, ilyen mentalitással sehova sem jutna az ember az életben. Ezzel az erővel autóba se üljünk és az utcára se lépjünk ki, mert ránk dőlhet egy fa. Reálisan kell szemlélni a dolgokat, és az alapján mérlegelni a kockázatokat. A reális kockázat az volt, hogy mondjuk az ultra alacsony 150-es árfolyam felmegy a szokásos 165-re, esetleg legrosszabb esetben 180-ra. Mivel az utóbbi 10 évben kb. ekörül mozgott mindig a maximum. De arra még a legnagyobb gazdasági mogulok sem számíthattak, hogy felmegy 270-re, akkor az átlagember hogyan tudhatná? Ha a bankost megkérdezted akkoriban, mennyi esélye van annak, hogy elszáll az árfolyam, csak röhögött, hogy ugyan, maximum felmegy 165-170-re. Meg lehet nézni 2008 nyári cikkeket, még csak gondolata sem merült fel sehol annak, hogy pár hónap múlva világválság lesz, mindenhol csak gazdasági szárnyalásról és legalább 5 évig hasonló árfolyamok előrevetítéséről írtak a nagy szakértők. Ki lett volna az a hülye, aki felveszi a kétszeres törlesztőjű forint hitelt? Aztán ha nem lesz válság fizeted 20 évig a kétszeres részletet? Mennyi esélye van annak, hogy válság lesz? 0,00001%? Ilyen valószínűségre ki alapozza az életét? Mellesleg aki forinthitelt vett fel, az kb. 230-as CHF árfolyamig többet fizetett, mint a devizások, tehát kb. nem olyan rég kezdett el csak megfordulni a dolog. Ugyanakkor azt se felejtsük el, hogy a forint hitel sem fix, hiszen - mint látjuk mostanában - annak a kamatával is úgy játszadoznak a bankok, ahogy kedvük tartja. Szóval utólag okoskodni könnyű, de abban a helyzetben nem volt életszerű alternatívája a CHF hitelnek. Persze itt lakásról beszélek elsősorban, az autó az más tészta. Az nem kötelező, lakni viszont valahol muszáj, hacsaknem akarsz 40 évesen is anyuka szoknyája szélén ülni (mert kb akkorra jönne össze jó esetben egy lakásra való összeg).
Naiv ügyfél 140 ft/chf árfolyamon vett fel lakáshitelt az Erstétől, és nem érti, miért számolnak fel még ilyenkor is 10 ezer forint kezelési költséget. Sokkal misztikusabb, hogy a törlesztőrészletek általában sokkal durvábban emelkednek, mint ahogy azt az árfolyamkülönbség…..
geesix 2011.08.10 17:21:50
@athosga: Igen, aki lakást vesz, az általában azért teszi, mert mondjuk elege van már abból, hogy másoktól függ és szeretne saját életet, netalántán családot. Ezt a döntést hozta meg, amikor otthagyta a szülői házat és önálló otthont szeretett volna, ahol babázhat nyugodtan. Úgy döntött, hogy inkább fizeti részletekben a saját lakását, minthogy odaadja ugyanazt a pénzt egy szarabb életminőségért, hogy aztán a végén ne legyen semmije, csak a vég nélküli bérleti díjak és a költözködés. Mert a hiteles az 20 év után hátradőlhet a saját 20-30 milliós ingatlanjában, amit aztán majd a gyerekek, unokák is használhatnak, az albérletes meg mit fog csinálni 40 évesen, megy tovább és keres új albérletet haláláig? Persze mondom, az albérlet tökéletes annak, aki nem akar megállapodni, hanem rugalmas szeretne maradni munkát illetően. Fiatal korban amíg az embernek nincsenek kötöttségei, család, stb, ez teljesen rendben van. De pont az az előrelátóság, hogy valaki gondol a későbbi éveire, amikor már nem hajtani akarja a pénzt, hanem hátradőlni és élvezni az életet. A saját, kifizetett otthonában, bérleti díjak és más emberek vegzálása nélkül.

Az otthon pedig nem síléc vagy biztosítás, hanem egy alapvető életszükséglet. Aki alkalomszerűen használ egy drága dolgot, annak megéri bérelni, mert ne álljon benne a pénze fölöslegesen. De a lakás az jóesetben minden ember alapvető élőhelye élete végéig, tehát úgymond elég rendszeres "használati tárgy". És a profi síelő vagy a síoktató sem hiszem, hogy bérli a sílécet, mert aki valamit rendszeresen, sokat használ, az tudja, hogy jobban megéri megvenni mint bérelni. Illetve ingóságnál még bizonyos esetekben megérheti a bérlés az amortizáció miatt (pl. autó tartósbérlete), de az ingatlan az egy örök érték, ami rosszabb esetben 20 év múlva is ugyanannyit fog érni, de reálisan gondolva inkább 2x többet.
geesix 2011.08.10 18:32:14
@athosga: Abban az esetben igazad lenne, ha mondjuk jelentősen olcsóbban lehetne ugyanolyan lakást bérelni mint törleszteni. Nyilván mivel első fizetésből viszonylag kevesek tudnak 20-30 millióért egy átlagos 70 nm-es lakást venni, így két opciójuk van. Vagy bérelnek egyet havi 100-ért, vagy törlesztik ugyanennyiért és 20 év múlva az övék, de addig is azt csinálnak benne, amit akarnak. Melyik a vonzóbb opció? Most attól tekintsünk el, hogy aki CHF hitelt vett fel amikor a legerősebb volt a forint, az most 2x annyit fizet, mint az albérletes, mert erre tényleg nem számíthatott senki. Arról van szó, hogy amikor új életet akarsz kezdeni, akkor eldöntöd, hogy fizeted a sajátod, vagy fizetsz ugyanannyit másnak. Tehát szó sincs arról, hogy akinek nincs pénze az menjen albérletbe, mert ugyanannyi pénz lenne havonta. Aki meg azt mondja, hogy ő annyira előrelátó volt, hogy reális kockázatként tekintett a 2x-es árfolyamra, amikor előtte kb 10 évig 150-160 volt fixen, az menjen autópályán is 20-szal, hiszen kb ugyanilyen reális kockázata van annak is, hogy becsapódik elé egy meteor.

Egyébként a lakás megszerzése az a legtöbb normális értékrendű ember számára elég fontos életcél, mert senki sem szeretné vándorcigányként leélni az életét, főleg a családjával együtt, szóval nem értem miért olyan különös ez. Az ember szeretne nyugodt életkörülményeket a ledolgozott 30-40 év után, és talán még az utódait is támogatni némi értéktartó vagyonnal, nem széttenni a kezét, hogy fiam, oldd meg az életed, én úgy döntöttem, hogy inkább ablakon dobálom ki a pénzt, minthogy ingatlanba fektessem. Persze ez csak az én véleményem, mindenki úgy él, ahogy akar, de ne legyen már az hülyének beállítva, aki urambocsá szeretne 20-30 év perkálás után a nevén tudni egy ingatlant.

A németek meg úgy jönnek ide, hogy ott egy átlag mérnök 3-4000 eurót keres, még hazahoz a felesége is 2-3000-et, könnyedén kifizetik az 1000 eurós albérletet, és még félre is tudnak tenni 1-2000-et, amiből aztán nyugdíjas korában röhögve vesz magának egy házat ahol élheti nyugodtan hátralévő életét. Itthon ilyen kilátásaid nincsenek, az albérlet elviszi a fizetésed felét, ugyanúgy, mint a törlesztő, csak utóbbi esetben legalább lesz valami látszatja is a futamidő végén.
geesix 2011.08.10 18:56:24
@athosga: Amit írsz, az igaz. És pontosan, sokkal több ember is bajban lehetne most, de hála az itteni lakásközpontú szemléletnek, a többség úgy véli, hogy ha mást nem is, egy lakást azért összeszenved az élete során, amit aztán örökölhetnek a gyerekek/unokák is többek között.
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
geesix 2011.05.09 12:11:14
@rbalint88: Én azért csodálkozom, mert nekem a 177 lovas Auris D-CAT-om 7 millió volt. Ha a 170 lovas dízel Golfot azonos felszereltségi szintre akarnám hozni, az legalább 10 milla lenne. A GTD-ben sincs semmi olyan extra, amitől hanyatdobnám magam, mégis rohadt drága.
geesix 2011.05.09 15:18:22
@rbalint88: Azért a haver próbaköre (aki valszeg Civicet akart venni, ezért elfogult volt azzal) egész más, mint a hosszútávú tapasztalatok. Nekem már meg volt rendelve a 2.2-es Civic, de szerencsére akkoriban 1 évet(!) kellett várni a szállításra, így időközben kijött az Auris, és az annyival jobban tetszett (jóval erősebb, mégis tisztább motor), hogy visszamondtam a Hondát :) Szóval ilyen is van.

A Golfot pedig ne emeljük már azért a prémium autók kategóriájába, mert van rajta egy bodykit. Természetesen a D-CAT Auris futóműve és féke is teljesen más, mint a többi változaté. Tehát ez nem érv a 3 millás felárra. A célközönség pedig pont én lennék, ugyanis az erős dízel kompakt autókért rajongok :) De 11 milláért már autót is lehet kapni, nem 170 lovas Golfot. Persze ha van, aki ennyiért is megveszi, akkor miért adnák olcsóbban? Csak látni kell, hogy ez az ár nem a reális értékeket tükrözi, hanem csak az itthoni Golf kultuszt lovagolja meg.
geesix 2011.05.10 13:03:13
@Családapa+géptervező mérnök: Bocs, de melyik 10 éves Avensisben van denox katalizátor? Mert ez még a mai autókon is ritka. Alapvetően a dízel nem tudja redukálni a NOx-ot, mert folyamatosan oxigéndús a kipufogógáz.

Az EGR szelep pedig amint a gázra lépsz, lezárja a kipufogógáz útját, hogy ne rontsa a motor töltési fokát. NOx kimondottan részterhelésnél keletkezik, amikor a dízelek égésterében nagy a légfelesleg, hiszen ilyenkor a fölösleges oxigén magas hőmérsékleten reakcióba lép a nitrogénnel. Tehát a részecske és NOx kibocsátás egymással ellentétesen változik a terhelés függvényében. Ha az EGR szelep kikötése csak minimálisan növelné a nitrogénoxidok kibocsátását, nyilván nem csinálná senki, ugyanis a motor fajlagos fogyasztását rontja. Alapvetően minél jobb egy motor hatásfoka, annál nagyobb veszélyt jelent a NOx, tehát abban igazad van, hogy elsősorban a legmodernebb dízeleknél és (közvetlen befecskendezéses) benzineseknél okoz ez komoly gondot, de nem hiszem, hogy a 10 évvel ezelőttiekre csak dísznek aggatták volna ezt a kütyüt.
Azt már megszokhattuk, hogy minden évben a Föld napján vagy valamikor annak környékén Critical mass kerékpáros vonulás van, amit lehet támogatni, lehet szidni, de mindenképpen érdemes figyelembe vennie annak, aki ma autóval tervezi, hogy Budapest belső kerületeiben közlekedik. Erre…..
geesix 2011.05.03 12:28:48
@vuk_: Ha a belvárosról van szó, akkor ezt támogatom is, mert ott tényleg csak a gond van az autózással. De nagyforgalmú, emelt sebességű, többsávos bevezető utakon tény, hogy nem kéne biciklizni, főleg ha van az út mellett kerékpárút.
geesix 2011.05.03 18:11:39
@vuk_: A megoldás valahol a kettő között kell legyen. Egyértelműen nem megoldás a problémára a csík felfestése a járdára, ugyanakkor azt is szem előtt kell tartani, hogy nem mindenki profi bringás vagy futár, a kerékpárutat használhatja bárki, 12 év fölötti gyerek, anyuka, bácsi, kocaturista, ők pedig nem biztos, hogy örülnének, ha a 70-nel menő kamionoktól fél méterre kéne tekerniük, fizikai elválasztás nélkül.
geesix 2011.05.03 18:40:57
@vuk_: Nem jó embernek mondod, mert én magam is szeretek kerékpározni, és ha lehet, akkor próbálok mindenkit lebeszélni arról, hogy minden sarokra autóval menjenek a városban. De a ló túlsó oldalára sem kell átesni, vannak olyan útszakaszok, amelyek mellett teljesen jó bringaút fut, mégis az autósok közt teker az ipse. Ez miért jó? Szerintem mindkét félnek balesetveszélyes. Autósok is olyan előzésekbe mennek bele idegi alapon, hogy sokszor kishíján frontálisan csattannak. Vagy ha folyamatos a szembeforgalom, akkor 5 centire a bringástól, sávon belül megelőzik. Egyik sem túl szerencsés.
Az idén 48 éves német, Markus Östreich nem mai gyerek. Versenyzői karrierje egészen 1969-ig nyúlik vissza, ekkor lett először kategóriabajnok a német gokart-bajnokságban. 1984-től Formula Fordban indul, futamgyőzelmei mellett hatodik lett az EB-n. Egy évvel később Formula 2000-ben…..
geesix 2011.04.24 15:07:23
@GYUSZI BACSl: Utcai gumival nemnagyon vannak 1,2 fölötti oldalgyorsulások, az 1,4-hez is már félverseny (semi-slick) gumik szoktak kelleni. Lassulni pedig hogy lassulna már 4G-vel egy utcai autó? Az 1,2 ott is már nagyon jónak számít. ha 200-ról 4,9 alatt áll meg, az azt jelenti, a=v/t => 55,55 m/s osztva 4,9 másodperccel = 11,34 m/s^2 átlagos lassulás, ami 1,15 G-nek felel meg. Ez nagyjából az utcai gumik tapadási határa (autótól függetlenül), ennél jobbat csak speciális abroncsokkal lehet elérni.
autózz! Életveszélyes tankolás 2011.03.25 08:51:00
Tamás olyan helyzetben került veszélybe, amelyre talán legkevésbé számítana bárki is. Ki gondolná azt, hogy egy autópálya felhajtón figyelnie kell esetleges nem várt akadályra. Az Ő levele bizonyítja azt, hogy mostantól mindenki nyitott szemmel, és fokozott figyelemmel közelítse…..
geesix 2011.03.25 09:33:02
@Petrovai: Mivel az a felhajtó igen kis ívű (asszem 40-es tábla van), és meredek is, valószínűleg igen hamar megáll az autó az üzemanyag kifogyása után, nem nagyon van idő gurulgatni. Félrehúzódni se nagyon van hely egy egysávos úton, de annyira csak nem lehetett útban, ha a posztoló is simán ki tudta kerülni. A vészvillogót mondjuk tényleg benyomhatta volna.
geesix 2011.03.25 10:16:20
@Sferrari: Gondolom nem direkt tervezte úgy, hogy ott fogy ki a benzin. Azért nem kell a sátán földi helytartójakén tekinteni arra, akivel megesik az ilyen. Veled még nem volt, örülj neki. Nekem már fogyott ki a tankom, mert azt hittem még eljutok a kútig, de nem sikerült. Nem mindenhol vannak 1 km-enként beninkutak. A "jó magyar szokás" inkább az, hogy ilyenkor mindenki dudál, anyázik, fröcsög a nyála, és csak nagyon keveseknek jut eszébe segíteni esetleg valamiben, mondjuk félretolni kicsit az autót.
Tamás vasárnap a Balatonon detektálta, hogy CIB-hitelkártyájával nem fog papírpénzt szerezni. Bár a következő befizetés határideje még több mint egy hét, a bank jóelőre befagyasztotta 650 ezres keretét: Egy laza vasárnapra indultam Balatonkenesére, csak megyünk-jövünk a…..
geesix 2010.07.13 20:00:19
@:osbourne.: Hát pedig elég kevés ember van, aki félre tud tenni, kb 70-80% hónapról hónapra él. A nettó 120 ezres átlag fizetésből örül az ember, ha a lakáshitelét meg a család kajáját ki tudja fizetni. Márpedig lakni és enni nem opció, vagy luxus.
geesix 2010.07.13 20:04:37
@hirtelendi: De azt hol olvasod, hogy 650 ezer a keret? Azt írta az emberünk, hogy 650 ezer _még volt_ a kártyán, és ugye már eleve tisztában volt a 324 ezres költésével. Tehát én inkább 1 millió körüli hitelkeretet érzek, akkor meg miért zárolják a kártyát 650-nél?
geesix 2010.07.13 20:21:07
@hirtelendi: Ez viszont igen nagy lúzerség, ha az ember még azt sem tudja, hogy mennyi a hitelkerete. Hiszen ha elköltött 2x 325 ezer körüli összeget, és 650 ezres a kerete, akkor hogy merülhet fel benne, hogy még van rajta 650 ezer? Még ha az sms-t félre is érti... Vagy valóban több a hitelkerete 650 ezernél, akkor viszont jogos a kérdés, hogy miért zárolták a kártyáját.
Eszter szombaton a Dunakeszi Auchan automatájánál tankolt, mint 2 nappal később kiderült, gázolajat benzinüzemű autójába a 95-ös pisztollyal. A móka 43 ezer forintjába került: Február 20-án a Dunakeszi Auchan automata benzinkútjánál 95-ös oktánszámú zöld színű…..
geesix 2010.02.24 18:05:59
@Kulics: Az üzemanyag ellátó rendszerű hűtése miatt van ez a nagy mennyiségű keringetés. A befecskendező fúvóka és az üzemanyag szivattyú is igencsak felmelegedne enélkül. A viszafolyó üzemanyag elvonja a hőt, és a tartályba visszakerülve le tud hülni.
(Nem tudja, mi az a PPO-botrány meg tömeges lehúzás? Itt az első Index-cikk, itt az első Homár-poszt, itt meg a második a legfrissebb információkkal, végül a legutóbbi itt olvasható.) Olyan tömegben érkeznek a feljelentések a rendőrségre minden idők talán legnagyobb magyar…..
geesix 2010.01.12 16:09:59
@Starlark: Lehet SMS-ben is matricát venni, ott nem kell semmilyen regisztárciós díjat fizetni, csak a szokásos 100 Ft-os kényelmi díjat. Egyszerű, gyors, kényelmes, nem is értem, miért mindenki ezt a PPO-s dolgot erőlteti.
geesix 2010.01.12 16:24:42
@triumphator: Amúgy én is majdnem regisztráltam. 2009 decemberében akartam online felölteni egy Domino egyenleget, és a T-Mobile honlap a PPO oladlára irányított. Gondoltam minden szép és jó, elvileg még fizetni sem kell érte, mert írták, hogy a Lite csomag ingyenes. Még jó, hogy kicsit utánanéztem, és valahol az apróbetűben megtaláltam, hogy úgy ingyenes az, ahogy a lóf_sz furulya. Ugyanis éves tagsági díj címen valami 940 Ft-ot lehúznak.

Az azóta eltelt egy hónapban úgylátszik ez a 940 Ft-os díj kevésnek bizonyult, mert most már 2490 Ft-okról szól a történet. Ez is mondjuk elég érdekes dolog.
Hétfő éjszaka már elérhető volt a PPO weboldala. (A szájton keresztül autópálya-matricát és lottót lehet venni és telefont feltölteni.) A keddi nap kérdése, hogy sikerül-e bizonyítania a cégnek, hogy 2009 novembere előtt valóban értesítette az ügyfeleit arról, hogy egy…..
Ha már kapcsolatba kerültünk a FÉBÉSZ nevű fogyasztóvédelmi szervezettel, rögtön megpróbáltunk valami hasznosat is kihozni belőlük. Elküldtük nekik ParaSoniC levelét, aki a Metró áruházból távozott rosszkedvűen. Kávéfőzőt vett, ingyen csomag kávét ígértek bele, de nem…..
geesix 2009.12.16 11:49:14
@Minden Nick Foglalt Már Talán Ez Nem: Nekem pont a nagyáruházakkal vannak kelelmes tapasztalataim, sokkal rugalmasabban és lazábban kezelik az ilyen csere-beréket, mert úgyis akkora a forgalmuk, hogy belefér.

Pár éve a Media Marktban vásároltam egy Logitech billentyűzet/egér párost 26 ezerért. A garancia lejárta előtt nem sokkal elromlott a billentyűzet, így aztán visszavittem az üzletbe. Meg se nézték, már kérdezték is, hogy készpénzben kérem vissza az árát, vagy csere? Mindezt úgy, hogy nem volt már gyári csomagolás sem, és a garanciajegyet is hibásan töltötték ki egy évvel ezelőtt. Cserét kértem, és slusszpoénként, mivel időközben az ár lement 20 ezerre, még vissza is adtak KP-ban 6000-et a pénztárnál. Csak lestem, hogy ez igen, így kell ezt csinálni, garantáltan máskor is oda megyek :)

Másik példa a Kika. Tavaly költözködés miatt vettem egy fürdőszobai lámpát. Mivel a tényleges beköltözésre jó fél év múlva került sor, addig a lámpa otthon pihent a dobozában. Aztán amikor esedékessé vált a felszerelése, rájöttem, hogy mégsem tetszik, láttam egy jobbat és olcsóbbat szintén a Kikában. Visszavittem az eredeti lámpát, és bár nem mondom, hogy kitörő örömmel, de kicserélték a fél éve vett (igaz, bontatlan csomagolású) terméket, plusz még az árkülönbözetet visszaadták Kp-ban! Ez is tetszett :) Az ilyen dolgokkal igencsak meg tudják erősíteni egy vásárló bizalmát az áruházzal szemben.

Szóval nekem határozottan pozitív tapasztalataim vannak eddig az ilyen visszacserélős sztorikkal kapcsolatban.
Tréfás módját választotta a Citibank a közös számlák társkártyáinak aktiválásához. A tulajdonos beazonosítása helyett olyan adatokra kérdeznek rá, amiket csak a számla másik tulajdonosa ismerhet. Csalni viszont nem lehet, az ügyfélszolgálat besértődött, amikor meghallotta,…..
geesix 2009.12.03 14:29:57
@Szárnyati Gézа: Igen, az tényleg jó, hogy MINDEN ingyenes, még a bankkártya letiltás vagy a társkártya igénylés is. Viszont azt nem nagyon hangsúlyozzák, hogy ehhez minimum 3 millás számlaegyenleg vagy minimum nettó 150 ezres fizetés kell. Ez pedig sajnos nem túl általános Magyarországon. De csalinak azért jó.
geesix 2009.12.03 15:02:53
@Szárnyati Gézа: Persze, utána lehet nézni, ha akar az ember, csak a reklámokban valahogy nem igazán említik meg ezeket a feltételeket. Lásd még:

www.jogiforum.hu/hirek/20603
geesix 2009.12.03 16:15:54
@hiperaktív: CIB-nél is ingyenes a számla+bankkártya? Mert a citinél ugye ez a legfőbb vonzerő.
Mátyás hozzánk hasonló módon értelmezte a KIKA fenti szórólapján szereplő, egyértelműnek tűnö szöveget, miszerint ingyenes busz "200.000.- Ft feletti vásárlás esetén vehető igénybe". Tehát ha ő 360.000.- Ft értékben vásárolt, akkor neki jár. Pedig nem. Mivel…..
geesix 2009.08.05 01:15:25
Meg kell, hogy védjem a Kikát, mert nálunk ugyanez a dolog meglehetősen flottul ment. Szintén lakásberendezés céljából tavaly kétszer is igénybe vettük az ingyenes kisbuszt, nem volt semmi gond. A dolog egyébként úgy működik, hogy a kifizetett számlát be kell mutatni egy erre a célra rendszeresített pultnál, és ha 200 ezer forint fölött van a végösszeg, kiállítanak egy "0 Ft-os" számlát a kisbuszról. Majd ezzel kell befáradni a vevőszolgálathoz, ahol időpontot egyeztetnek, hogy mikor szabad a gépjármű (2 van asszem a budaörsi Kikában). Általában még a legzsúfoltabb időszakban is másnapra lehet találni időpontot. Lefénymásolják a jogsidat, egy-két papírt aláírsz (egyébként zsír új Fiat Ducato buszok, fullos cascoval), aztán már mehetsz is. Visszaadáskor csak leadod a kulcsot, a hepciásabbak esetleg ellenőrzik a km órát, és ennyi volt a történet. Kicsit mondjuk valóban igyekezni kell, főleg a budaörsi Kikából, mert az elég távol esik a legtöbb budapesti kerülettől, de megoldható. Mi 64 km fuvarral és ki-be pakolással is befértünk a 2 órába (ráadásul jófejek, mert kicsit későbbtől indítják az órát, hogy legyen időd az áruházban bepakolni). Szóval teljesen korrekt volt a dolog. Igaz, mi nem szállítottuk haza a fél Kikát egyénileg, de ezt nem is ellenőrizték, elég volt annyi, hogy 200 ezer fölött vásárolj, akár üresen is elvihetted volna a buszt ezek után.
geesix 2009.08.05 12:06:43
@maincoon: A jogsit elég az kisbusz elhozatalakor bemutatni, de amúgy igen, kb így zajlik :) Szerintem sok embernek segítség, mert ha mást nem, a bútorszállítás tetemes költségét legalább meg lehet spórolni. Akár Fehérvárra is le lehet száguldani az M7-esen, mert szerintem az is beleesik még az 50 km sugarú körbe. De ugyanez az akció a Lehel úti és a soroksári Kikában is megtalálható, ha a budaörsi túl távolinak ítéltetik. Két markos legénnyel, ha mondjuk nem a 10.-en laksz, még a kipakolás sem gond. Amúgy ha túlfutsz a 2 órán, akkor sem állítanak falhoz, csak a késéssel arányosan fizetned kell egy bizonyos összeget (amivel valszeg még mindig jobban jársz, mintha bérelnél magad egy bútorszállítót 3 órára).