Adatok
Freehill
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Újra száguld a Bzmot. Hurrá. Nem is gondolná az ember, hogy a 4-es menetrendi mezőben futtatott Esztergom–Almásfüzitő vasútvonal újranyitását éppen az esztergomi közpénzből kiadott kvázi pártújság, a Hídlap hozza le ilyen humoros címmel, bár az irónia ebben az…..
Freehill
2011.01.16 13:28:30
@bizsergefa: a párhuzamosságok csökkentése jogos igény, persze azért ezt is csak ésszel szabad csinálni. Pl. bizonyos "kertkapu-gyárkapu" munkásjáratok helyett a falusi ráhordó busz+szárnyvonali vonat+fővonali vonat+városi helyi járat valószínűleg sem időben, sem kényelemben (+3 átszállás) nem tenné versenyképesebbé a közösségi közlekedést. De mondjuk más esetekben - különösen holtidőben, amikor vonat és busz is alig jár -, egy jól működő csatlakozásos rendszer, gyakoribb, ütemes eljutással, egyértelműen vonzóbb lenne, és feltehetően gazdaságosabb is. Persze ennek alapfeltétele a tarifaszövetség, tehát a fenti 3 közlekedési rendszerre ne kelljen külön bérletet váltani! Ha enélkül vágnának bele a párhuzamosságok megszüntetésébe, csak további, visszafordíthatatlan károkat okoznának.
Freehill
2011.01.16 19:36:39
@bizsergefa: a Rajkáig (illetve most már részben csak Hegyeshalomig közlekedő, és ott a fizetett személyzettel együtt ácsorgó) vonatok Pozsonyig való közlekedtetése régi terv, de tudtommal a szlovák vasút nem teszi lehetővé, technikai okokra hivatkozva. Pedig tényleg milyen jó lenne, ha két óránként Bécs, két óránkénként pedig Pozsony felé lenne EUregio vonat, így mindkét közeli főváros rendszeresen elérhető lenne!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A pályahasználati díjjal vigyázzunk, ez a vasútellenesek egyik kedvenc érve, pedig ezt valójában az állam fizeti egyik zsebéből a másikba, tehát ez nem tényleges költség! Számos vonalon már nincs szükség állomási személyzetre, függetlenül attól, hogy csak teher-, vagy személyszállítás is zajlik. Főleg kisforgalmú vonalakon nincs szükség pénztárra sem, hiszen ekkora létszámú utast a vonaton, a kalauz is ki tud szolgálni. (Sőt, akár még az sem lenne elképzelhetetlen, hogy - a buszvezetőkhöz hasonlóan - mondjuk egy Bzmot vezetője is el tudja látni ezt a feladatot!)
Az egyes vonalakon valóban rendkívül alacsony utasszám nem feltétlenül a vonal életképtelenségét igazolja, hanem a cikk végén is leírt okokból fakad! Ezt megváltoztathatatlan adottságként kezelni súlyos hiba lenne. A pálya felújítása - vagy akár csak a technológia ésszerűsítése - révén nagyobb sebességet, illetve gyakori követést, megfelelő csatlakozásokat biztosító, kiszámítható ütemes menetrend bevezetése esetén nyilván az utasszám is jelentősen növekedne!
A szakmában sokan képviselik ezt az álláspontot, tehát nem kell feltétlenül külföldre menni, csak valamiért ők egyelőre nem tudtak érvényesülni :(