Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Freehill

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Újra száguld a Bzmot. Hurrá. Nem is gondolná az ember, hogy a 4-es menetrendi mezőben futtatott Esztergom–Almásfüzitő vasútvonal újranyitását éppen az esztergomi közpénzből kiadott kvázi pártújság, a Hídlap hozza le ilyen humoros címmel, bár az irónia ebben az…..
Freehill 2011.01.16 13:28:30
@bizsergefa: a párhuzamosságok csökkentése jogos igény, persze azért ezt is csak ésszel szabad csinálni. Pl. bizonyos "kertkapu-gyárkapu" munkásjáratok helyett a falusi ráhordó busz+szárnyvonali vonat+fővonali vonat+városi helyi járat valószínűleg sem időben, sem kényelemben (+3 átszállás) nem tenné versenyképesebbé a közösségi közlekedést. De mondjuk más esetekben - különösen holtidőben, amikor vonat és busz is alig jár -, egy jól működő csatlakozásos rendszer, gyakoribb, ütemes eljutással, egyértelműen vonzóbb lenne, és feltehetően gazdaságosabb is. Persze ennek alapfeltétele a tarifaszövetség, tehát a fenti 3 közlekedési rendszerre ne kelljen külön bérletet váltani! Ha enélkül vágnának bele a párhuzamosságok megszüntetésébe, csak további, visszafordíthatatlan károkat okoznának.
Freehill 2011.01.16 19:36:39
@bizsergefa: a Rajkáig (illetve most már részben csak Hegyeshalomig közlekedő, és ott a fizetett személyzettel együtt ácsorgó) vonatok Pozsonyig való közlekedtetése régi terv, de tudtommal a szlovák vasút nem teszi lehetővé, technikai okokra hivatkozva. Pedig tényleg milyen jó lenne, ha két óránként Bécs, két óránkénként pedig Pozsony felé lenne EUregio vonat, így mindkét közeli főváros rendszeresen elérhető lenne!