Regisztráció Blogot indítok
Adatok
köki

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Azt nyilatkozza egy budapesti sportklub és lőtér főnöke, hogy nálunk van Európa egyik legszigorúbb fegyvertartási torvénye. Ezt mondja, s közben nem esik rá az egész plafon, s nem szakad le a képe. Milyen szigorúság az, ahol olyan ember lehet lövész-sportoló, ráadásul kaphat a…..
köki 2009.11.28 18:25:44
@gorillka: A tüzet se arra "találták fel", hogy piromániások gyujtogassanak. Vérszegény hasonlatot írtál.
köki 2009.11.28 18:38:25
@manager2008: Sok igazság van abban amit írtál. Egy 10J-s légfegyvert, vagy egy 22-es sportpisztolyt nem feltétlenül kellene egy kalap alá venni egy katonai célú vagy önvédelmi lőfegyverrel.
Erős a mezőny, van még 2 egész hónapunk a remek 2009-ből, így nem állítom, hogy ez a levél lesz az idei nyertes, de az tuti, hogy nagy esélyes. Katalin elképedve látta, hogy a Szob-Budapest vonat elfelejt megállni a Nagymaros-Visegrád állomáson, ahol reggel 7:40 lévén egy rakás…..
köki 2009.10.29 14:15:54
@pengusz: Teljesen reális és igaz az indoklás. Közel nullára képes csökkenni a tapadás a taknyos faleveles sínen. A mozdonyvezető ott hibázott, hogy nem választott a körülményeknek megfeleő fékutat. Hogy érzékelhesd: legutóbbi gázolásomkor hasonlóan nyálkás-faleveles őszi időben 95km/h-s sebességről 4600 méteren tudtam megállni IC-vel.
Trabantot és tornacipőt a vas-vas (sín-kerék) közti tapadással összevetni idióta marhaság. Akitől ennyi futotta, az többet járt tornaórára, mint fizikára. Ott is kellene maradnia a témaválasztásnál ... :)
Olvasónk azt nem érti, hogy ha egy vonat baleset miatt késik, akkor miért nem azt mondják be a hangosba, hogy bizonytalan ideig késik, miért kell „halmozni” a késést? A Lehár EuroCity (ami az utasok szerint egyébként is késik) először 30, majd 50, 125, 150 végül 160…..
köki 2009.08.03 17:54:24
@Ákibard!: Talán nem a szomszéd állomást kellene felhívni, hanem a vonalas (szakasz)irányítót. Ha annak sincs rálátása, akkor fene nagy gáz van. :)
Utazó Ezüst egyszerre áldozata és érzékeny szemű megfigyelője a fővároson belüli vonatozásnak. Az Alien vs Predator nyomdokain haladva íme egy pár mikrotörténet, köztük a részegek harcának id. Pieter Bruegel ecsetjére méltó leírása. De a  poroltós meg a lezárt vagonos…..
Hófrász után itt a hőfrász? Déltől este hétig legfeljebb 80-nal haladhatnak a vonatok az egész országban. A nagy melegre való tekintettel döntött így Szamos Alfonz, nyugdíjazás előtt álló pályavasúti főigazgató. Az eleve kisebb sebességű (40-80 km/h közötti legnagyobb…..
köki 2009.07.30 10:45:24
@erminavet:
Olyan nagyon nem értetted meg mit szerettem volna mondani ....
Inkább 3 indokolatlan korlátozás, mint EGY súlyos baleset. Szerintem.
A horvát baleset is megelőzhető lett volna, ha komolyan veszik, hogy a "felfelé" haladó vonat már elakadt.
A biztonság és az emberélet nem játék. Csak ezt sokan nem értik meg.
köki 2009.07.31 08:27:06
@Szárnyati Gézа: Talán nem kellett volna a "perdülésgátlóról" beszélni. Az ugyanis teljesen más mint a kerékcsúszás-védelem. De ezt leszámítva tényleg jó a cikk.
Ezidőszerint az EU-ban alighanem csak Görögország kreténebb hazánknál, és ez alighanem igaz a nemzeti vasúttársaságokra is. Viszont a görögök elhitették a világgal, hogy ők Homérosz és Periklész népének leszármazottai (pedig antropológiailag sokkal inkább derék délszláv…..
köki 2009.07.25 11:53:58
@Az Építész:
"Akik becsmérlik a használt nyugati járműveket, amik idekerültek, azoknak elmondanám, hogy bármi, ami idejött, az magyar viszonylatban még mindig jónak számít. Tessék ezen elgondolkozni. "

Ennek némileg ellentmond a német használt kocsik ügye. :-) Ezekkel a csodálatos kocsikkal eljutottunk oda, hogy az ilyen kocsikból összeállított szerelvény esetén a mozdonyt is kötelező fékezni. Hurrá. :(
köki 2009.07.31 08:09:49
@erminavet:
Elképzelhető, hogy elbeszélünk egymás mellett. De nem hiszem, hogy félre értettelek volna.
Ezzel együtt - a magam részéről - a szinvonalba belesorolom a biztonságot is. Lehet, hogy kényelmesebb, dizájnosabb ... mittudom én (nem utaztam rajta), de .... merem remélni, hogy vagy annyira tájékozott a dologban, hogy érted. És azt is őszintén remélem, hogy nem egy baleset fogja majd világossá tenni, hogy miről beszélek.
(Ha mégsem tudod miről van konkrétan szó, magánban szívesen állok rendelkezésedre.)
A MÁV szerint Szajolnál nem hűlt ki éjszaka a sín, nem lehet használni. A hegyeshalmi vonalon váltóhiba miatt használhatatlan az egyik vágány. Ma reggel az ország talán két legfontosabb vonalán is problémák adódtak.3/4 7-kor kizárták a forgalomból a 100-as számú…..
köki 2009.07.30 10:57:29
@Zotya:
"Van egy olyan sanda gyanúm, hogy itt kivitelezési hiba is lehet, mert a problémás szakasz Szajol és a Szajol delta között van, ami nemrég épült át."
Te miről beszélsz? :-) Tegnap délután még nem volt átépítve. Jártál már arra? :-)
köki 2009.07.31 07:38:52
@erminavet:
Az én logikai képességem szerint egy bármilyen élethelyzetben egy átlagos usernek (utasnak) szellentése sincs merre van észak ...
Az egyszerű olvasó szempontjából egyébként tökmindegy melyik vágány van zárva.
Olvasónk nem érti, hogy a Budapestre jövő vonata miért kerüli meg a fél várost, mielőtt beáll a Keleti vagy a Nyugati pályaudvarra. Szerintem kifejezetten pozitív, hogy a vonat nem a rövidebb útvonalon megy (pedig van, hogy megtehetné), hanem egy kis kört tesz, így a Budapest…..
köki 2009.07.24 14:06:49
@Peti817172M:
Elmesélnéd, hogy hol?:)
köki 2009.07.24 14:13:19
@Comandante en Jefe:
Az a záhonyi vonat Keleti-Rákos-Újszász-Szolnok-Záhony felé ment.