Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Szomjas madár

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annak idején az idősebbek néha meséltek arról, hogy ifjabb korukban a mindenre érvényes kombinált helyett csak - fele annyiba se kerülő - villamosbérletük volt, és hogy mekkora távolságokat tettek meg azzal átszállás nélkül, merthogy a járatok régen hosszabb útvonalakon közlekedtek. Én már az egyre…..
no emisszió Vitézy magányossága 2015.03.28 09:59:24
Hosszú csend után újra hallani Vitézy Dávidról, a Budapesti Közlekedési Központ egykori vezetőjéről, aki nemrégiben kormányzati megbízást kapott. Feladata elég sokrétű lett, de ami ebből a legfontosabb: országosan össze kellene hangolni a Volán-társaságok buszjáratait és…..
Szomjas madár 2015.03.29 11:14:52
@nagyfeszültség: Nem, a gondolatmenetem független a vonal jelenlegi allapotától. A kérdésem az, hogy elég nagy-e Székesfehervár és az abból az irányból való bejáró forgalom ahhoz, hogy érdemes legyen vasúttal utazni.

Ha nekem elöbb egy busszal le kell mennem a vasútállomásra, a vonat elvisz a városi pályaudvarra (megkerülve a várost), ahonnan megint helyi busszal kell bemennem a célomhoz, akkor az 2 átszállás, idöveszteség, kényelmetlenség. E helyett valószínüleg a többség az autózást választaná.

Ha a vasútállomásra le tudok sétálni / biciklizni (és a kerékpárt megnyugtató helyen hagyni), a városban meg a célom közelében is van megállója a vonatnak, akkor inkább vonatozok. Ha az egyik helyen kell egy ráhordó busz, ami jól össze van hangolva a vonattal, az még nem fog nagyon zavarni. De több átszállás esetén már elgodolkodom, hogy nem éri-e meg inkább autózni.

(adalékként: Budaörsön lakom, Köbányán dolgozom. Busszal meg vonattal járok minden nap, Budapest bérlettel. Kicsit lassabb csak, mit kocsival, de jóval nyugodtabb, olcsóbb és megfelelö minöségü a flirt-ökkel Kelenföldröl a Kökire)

Az már a vasút privát pechje, hogy még mindig túl egyedi. A globalizált világban tömegtermelt autókkal és közúti építö-technológiákkal kell versenyeznie, miközben a kis darabszámok miatt minden drágább.Bár szerencsére a vasúti (kis)királyságok oldódnak, a vasút is globalizálódik, de azért a költséghatékonyság területén van még mit behoznia.
Szomjas madár 2015.03.29 14:04:52
@A demokrácia leszakadó függönye: A VEKE fönöke most meg Tarlós jól megfizetett tanácsadója. Vajon a tanácsaira van szükség, vagy arra, hogy befogja a saját meg az egyesületi tagok száját ? Tévedések elkerülése érdekeben: ez kérdés volt. A VEKE mostani életét nem ismerem. (bár a VEKE alapító tagja voltam, pont az ö tevékenysége vitt arra, hogy kilépjek)
Szomjas madár 2015.03.29 16:59:35
@nagyfeszültség: Mihez képest ellenzéki ?
Én mindig is pártpreferenciával rendelkezö, azt véka alá nem rejtö embernek ismertem - akinek a szakmai vélemény alól is kikandikált a politikai véleménye. Csak amikor a szövivöböl atyaúristen lett, belöle meg semmi, akkor kezdett el fújni a régi harcostársra.
London infrastruktúrája annyira fontos és korszakalkotó, hogy a taxik, buszok után most a londoni metróról szól bejegyzésem. Nem meglepetés, hogy ez a közlekedési eszköz természetesen Londonban működött először, ugyanis 1863-ban indította az első szerelvényt a város. Jelenleg…..
Szomjas madár 2014.11.23 17:17:02
Már előre lehet borítékolni a kormány propaganda minden mondatát a bevezetni kívánt internetadóval kapcsolatban. Ismét zengeni fog az egyenlő közteherviselés, a multik megadóztatása, és az ez nem megszorítás szlogen. Minden, magát valamire is tartó fidesznyik kis köcsög oda fog…..
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Szomjas madár 2014.09.19 08:05:41
A mai mozdonyok számára - a teljesítményelektronika fejlõdésével, a változó frekvenciájú váltóáramú hajtás elterjedésével - már jóval kisebb költségtöbbletet jelent a több áramnemre alkalmas kialakítás, régen ez jóval bonyolultabb, még régebben meg szinte lehetetlen volt. Hiszen ha a mozdony úgyis úgy müködik, hogy elõször egy közbölsõ egyenfeszültségre alakítja a bejövõ energiát, majd azt alakítja tovább a pillanatnyi vontatási igénynek megfelelõ frekvenciáju váltóárammá, akkor már csak a bemenetnél kell valami pluszt beépiteni a több áramnem számára. Ez már egy villamosba is belefér (pl. Karlsruhe).

Talán érdemes megjegyezni, hogy a pálya "átállítása" egyenáramról jóval magasabb feszültségü váltóáramra vagy vissza sokkal költségesebb lenne. Nem elegendõ az alállomásokat átépíteni: vagy minden szigetelõt nagyobbra kell cserélni (a nagyobb feszültség irányába), vagy a vezetékeknek kell vastagabbnak lenniük (a nagyobb áramerõsségü egyenáram irányába való átépítéskor), tehát szinte teljesen újra kell építeni a felsõvezetékeket. Nem véleltlen tehát, hogy ilyan átépítésre csak nyagyon kevés esetben került sor.

Talán megérdemelt volna néhány szót a (szerintem a pályhoz tartozó) ürszelvény különbözõsége (fügetlenül a nyomtávtól). Nagy-Britanniában csak keskenyebb jármûvek férnek el ugyanazon a nyomtávon.
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Szomjas madár 2014.09.26 15:11:32
@NAR: Sem a GPS, sem a table nem elég biztonságos arra, hogy vezethesse a mozdonyt ... de biztonságkritikus információ adására sem.
Képzeljük, mondom, csak képzeljük el, hogy elkészül a négyes metró, és ráadásul nemcsak a Virágpiacig, hanem egyenesen Budaörsig. Gondolnánk, hogy ez valami olyan különleges, más minőségű dolog, amiről még mondjuk a kínai sajtónak is be kell számolnia? (Egyébként igen, ez…..
Mindeközben Budapesten... Vitézy Dávidot fogják kinevezni a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. élére. Az Örülünk, Vincent blog egy emberként esett seggre a láthatóan senkit meg nem lepő hír hallatán. Úgy vagyunk ezzel, mint az egyszeri parasztbácsi a műrepülőbemutatóval:…..
Szomjas madár 2010.10.22 11:02:20
Érdekes, hogy senki nem emlegette még a Helyi Théma címû szennylapot, aminek szerintem elég nagy szerepe volt a Fidesz gyõzelmének mértékében. És ki hozta létre ezt a lapot, ki áldozott rá pénzt, no ... ?
Nemcsak a rokonságról van itt szó, a hozzátartozók érdemeit is illik meghálálni ...

-----

dézi:

> Rosszul tudod ő nem csak a VEKE szóvivője, hanem konkrétan ő
> alapitotta egyébként az Index közlekedés fórumát látogatókból.

Hát ez az állítás kicsit sántít. Ott voltál ? Mert én igen.
Benne volt a társaságban, de sokáig nem volt meghatározó szereplõ.
Õ volt a "buszos srác" a sok villamos-imádó között.
A VEKE az indulásakor valódi, politikától független civil szervezet volt.
A BKV egy dolgozóját kirúgták, mert "belsõ informaciót" merészelt kiadni az index fórumon (nem gazdasági vagy személyes, hanem közlekedési információt), és a visszavételéért megmozdult közösségbõl lett a VEKE. Késõbb mozdult el (szerintem a vezetõi miatt) a semlegességtõl a Fidesz irányába. Ez persze nem von le semmit az érdemeikbõl, a közösségi közlekedés érdekében tett, megvalósult javaslataik tényleg javítottak a helyzeten.

-----

Csak itt egy kicsit másról van szó. A vaskombinátot sem a legügyesebb kohász vezeti - teljesen más képességekre, tapasztalatokra van szüksége a szervezet vezetõjének mint a munka szakmai részét irányító, összefogó embernek, és azoknak, akik a munkát végül elvégzik. És az igazi kérdés az, hogy a közlekedésszervezéshez ténylegesen valamicskét értõ ifjonc vajon egy szervezet irányításában meg fogja-e állni a helyét.
Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
Takács "Vasútgyilkos" Lászlóról pár szó annak, aki esetleg még nem ismeri: - Aba Botond (ig.: 1993-2006) vezérigazgatói főtanácsadója volt a BKV-nál, majd Antal Attiláéktól vállalkozási szerződést kapott, és 2007-ben stratégiai tanácsadóként alkalmazták (az…..
Szomjas madár 2010.06.15 11:55:05
Ahol megvan a nagysebessegu vasuthalozat, ott igenis hasznaljak ingazasra is.
Lattam Ulmban lako embereket Münchenbe ingázni ICE-vel. De nem azert a tucatnyi emberert epitettek ki a rendszert!

Lehet almodozni 230 km/h-s, 300 km/h-s palyarol, de mibe kerul az ?
Az nem egy kicsivel tobb zuzottkovet jelent rendesen alaverve, hanem teljesen uj nyomvonalat nagyobb ivekkel, kisebb emelkedokkel, sehol egy szintbeni keresztezodes. Biztos, hogy ilyesmi kiepeitesere kell evekig minden jovedelmunket koltenunk, hogy fejodjunk ?

Ahol Flirt jar, az mar nem mellekvonal. "Odakint" sem. BZ nagysagrendu jarmuvek - jo, kicsit hosszabb, forgovazas, de 1-2 reszes motorvonatocskak jarnak. Es erdekes modon odakint is eppencsak hogy szintentartott allapotu palyan. Azt meg, hogy busszal rahordani a "vicinalisra" az utasokat nagy tomegben, el lehet felejteni. Az atszallas nem elsosorban kenyelmetlen, hanem idotrablo. 1 atszallas meg belefer, talan 2 is, de annal tobb mar nemigen. Meg osszehangolt es betartott menetrend eseten is. Ha mar at kell szallni, akkor egyazon peron ket oldalan alljon ott egsyzerre a ket vonat. De az sem szentsegtores, hogy a mellekvonali vonat menjen be a fovonalon a kozeli varosba, akar egy dizel motorvonat drot alatt. A megnovekedett utaskenyelem tobb hasznot fog ozni, mint a veszteseg, hogy a villamositott palyan dizel pofog.
A mellekvonalakon sokkal inkabb kulcs, hogy hol van a megallo. Ha a 100 eve epitett vasutvonal elmegy a falu mellett, es 1-2 km-el odebb van az allomas, akkor megallot kell epiteni a falu mellett is - akar tobbet is. A mellekvonali vonat inkabb alljon meg az utas celja kozeleben, minhogy sporoljon a menetidejebol 1-2 percet. Az uzemvitel nagyon megvaltozott az akkori idokhoz kepest. Egy nagyobb teruletu allomast - tobb vagany, rakodok - sik teruleten kellett megepiteni, a foldterulet arara is gondolva. Egy kis motorvonatnak eleg egy peron. Es legyen a megallo mellett biciklitarolo meg parkolo (bar ezek sokkal inkabb fontosak a nagyvarosba bejaro vonalak mellett).
Szomjas madár 2010.06.15 12:07:32
@Rikki Harcos: "pl. a dolgozat végén az egyes járművek kilométerköltségének számításakor a vasúti járművek költségébe a pálya üzemeltetése is benne van, míg a busznál nincs"

Sajnos ez a valóság. Az úthálózatot mindenki adójából meg az üzemanyag adójából tartják fenn, mert az mindenki használja. Az út "ott van". És legalább teherautó terhelésére alkalmas módon van ott - vagyis a busz látszólag tényleg ingyen közlekedik. A vasúti pályát meg csak a vasútnak kell fenntartani.

A forintban mért költségek - ha némi torzítással is - de a ráfordított, ráfordítandó emberi munkát jelzik. És ahol az aszfaltcsíknak van bõven szabad kapacitása, ott a vasútvonal fenntartása plusz emberi munka, ami vasút nélkül megspórolható lenne.

A kellõen nagy városok között vasúti közlekedés, ha megfelelõ színvonalat tud nyújtani, képes ezt a költséget kitermelni (pl. a DB IC, ICE vonatai nyereséget termelnek).

A nagyvárosok bejáró ingázó forgalma meg még kedvezõbb körülményeket is jelent - hiszen nem kell a nagyszámú személyautó parkolásáról gondoskodni, jobb a helykihasználás menet közben is, és a közút úgyis tele van. De itt a plusz költségeket általában a "város" - a köz - állja, hogy a város élhetõ maradjon.
Volt már sokszor arról szó, hogy az elfogyó sávban szabad-e és illik-e előremenni, ha a másikban szép libasorban gurulnak előre az autósok. Erről megoszlanak a vélemények, sokszáz kommentben feszültetek már egymásnak. László most egy érdekes dologra figyelt fel. Amikor egy…..
Szomjas madár 2009.07.23 07:40:02
1. Nyugaton sem mûködik a cippzar úgy, ahogy az ember ideálisan elképzeli. Ott is elkezdenek az emberek már hamarabb besorolni. És ott is van egy kisebbség, aki megpróbál néhány kocsival elõbbre kerülni. Csak kevesebben, mint keletebbre. De ott is igaz: az elfogyó sáv kicsit gyorsabban halad, mint a megmaradó.

2. Ha jól néztem át a hozzászólásokat, senki nem foglalkozott azzal, hogy a posztoló szerint _sokkal_ gyorsabban jutott a szûkületig, amikor elállta a jobb sávot. Nem kétszer olyan gyorsan, hanem még gyorsabban. Ez vajon miért van ? Vajon a belsõben haladók mindegyike sok kocsit enged maga elé a külsõbõl ? Mivel bent vannak a nyuszik, kint a ferkesok, ez sem teljesen kizárt, de azért nem ennyire durva az arány.

Az igazán érdekes kérdés az: vajon, ha az összefonódás korábban történik meg, nem halad-e át több kocsi a szûkületen, mint ha a cippzár csak a két sávos rész végén lenne ?

Ha a szûkület után hosszan lámpa nélküli egysávos rész lenne, akkor biztos, hogy mindegy lenne a dolog. De csak rövid az egysávos szakasz, aztán kettéválik, és lámpa. A forgalmat a lámpa tartja fel igazán: összessegében kevesebb autót enged át, mint a szûkület át tud engedni. A szûkület helyén mindig van egy kis totojázás, ki kit enged maga elé. A lámpa zöld fázisainak vége felé rendszeres, hogy nem jönnek elég gyorsan át a szûkületen és a kanyaron a kocsik. Ha meg egy "önkéntes rendõr" miatt az összefonódás hamarabb megtörténik, akkor az út végén az egyetlen sávban folyamatosan tudnak haladni a kocsik, jobban ki tudjak használni a zöldek végét is.

Tehát azt hiszem: ha nem is olyan durva mértekben, mint a posztoló érzi, de tényleg gyorsabb a forgalom, ha a jobb sáv végét nem használják ki.

Azt nem igazán hiszem, hogy a 10-szeres különbség (3 perc - 30 perc) reális lenne. Ha az ember túl sokat ácsorog,