Adatok
Szomjas madár
0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Annak idején az idősebbek néha meséltek arról, hogy ifjabb korukban a mindenre érvényes kombinált helyett csak - fele annyiba se kerülő - villamosbérletük volt, és hogy mekkora távolságokat tettek meg azzal átszállás nélkül, merthogy a járatok régen hosszabb útvonalakon közlekedtek. Én már az egyre…..
Szomjas madár
2020.05.07 16:00:40
Az Üllöi úton voltak kettös villamos megállók, azokban tényleg elöre lehetett menni egy szerelvénnyel. "Nyílt vonalon" ez nem volt jellemzö.
Hosszú csend után újra hallani Vitézy Dávidról, a Budapesti Közlekedési Központ egykori vezetőjéről, aki nemrégiben kormányzati megbízást kapott.
Feladata elég sokrétű lett, de ami ebből a legfontosabb: országosan össze kellene hangolni a Volán-társaságok buszjáratait és…..
Szomjas madár
2015.03.29 11:14:52
@nagyfeszültség: Nem, a gondolatmenetem független a vonal jelenlegi allapotától. A kérdésem az, hogy elég nagy-e Székesfehervár és az abból az irányból való bejáró forgalom ahhoz, hogy érdemes legyen vasúttal utazni.
Ha nekem elöbb egy busszal le kell mennem a vasútállomásra, a vonat elvisz a városi pályaudvarra (megkerülve a várost), ahonnan megint helyi busszal kell bemennem a célomhoz, akkor az 2 átszállás, idöveszteség, kényelmetlenség. E helyett valószínüleg a többség az autózást választaná.
Ha a vasútállomásra le tudok sétálni / biciklizni (és a kerékpárt megnyugtató helyen hagyni), a városban meg a célom közelében is van megállója a vonatnak, akkor inkább vonatozok. Ha az egyik helyen kell egy ráhordó busz, ami jól össze van hangolva a vonattal, az még nem fog nagyon zavarni. De több átszállás esetén már elgodolkodom, hogy nem éri-e meg inkább autózni.
(adalékként: Budaörsön lakom, Köbányán dolgozom. Busszal meg vonattal járok minden nap, Budapest bérlettel. Kicsit lassabb csak, mit kocsival, de jóval nyugodtabb, olcsóbb és megfelelö minöségü a flirt-ökkel Kelenföldröl a Kökire)
Az már a vasút privát pechje, hogy még mindig túl egyedi. A globalizált világban tömegtermelt autókkal és közúti építö-technológiákkal kell versenyeznie, miközben a kis darabszámok miatt minden drágább.Bár szerencsére a vasúti (kis)királyságok oldódnak, a vasút is globalizálódik, de azért a költséghatékonyság területén van még mit behoznia.
Ha nekem elöbb egy busszal le kell mennem a vasútállomásra, a vonat elvisz a városi pályaudvarra (megkerülve a várost), ahonnan megint helyi busszal kell bemennem a célomhoz, akkor az 2 átszállás, idöveszteség, kényelmetlenség. E helyett valószínüleg a többség az autózást választaná.
Ha a vasútállomásra le tudok sétálni / biciklizni (és a kerékpárt megnyugtató helyen hagyni), a városban meg a célom közelében is van megállója a vonatnak, akkor inkább vonatozok. Ha az egyik helyen kell egy ráhordó busz, ami jól össze van hangolva a vonattal, az még nem fog nagyon zavarni. De több átszállás esetén már elgodolkodom, hogy nem éri-e meg inkább autózni.
(adalékként: Budaörsön lakom, Köbányán dolgozom. Busszal meg vonattal járok minden nap, Budapest bérlettel. Kicsit lassabb csak, mit kocsival, de jóval nyugodtabb, olcsóbb és megfelelö minöségü a flirt-ökkel Kelenföldröl a Kökire)
Az már a vasút privát pechje, hogy még mindig túl egyedi. A globalizált világban tömegtermelt autókkal és közúti építö-technológiákkal kell versenyeznie, miközben a kis darabszámok miatt minden drágább.Bár szerencsére a vasúti (kis)királyságok oldódnak, a vasút is globalizálódik, de azért a költséghatékonyság területén van még mit behoznia.
Szomjas madár
2015.03.29 14:04:52
@A demokrácia leszakadó függönye: A VEKE fönöke most meg Tarlós jól megfizetett tanácsadója. Vajon a tanácsaira van szükség, vagy arra, hogy befogja a saját meg az egyesületi tagok száját ? Tévedések elkerülése érdekeben: ez kérdés volt. A VEKE mostani életét nem ismerem. (bár a VEKE alapító tagja voltam, pont az ö tevékenysége vitt arra, hogy kilépjek)
Szomjas madár
2015.03.29 16:59:35
@nagyfeszültség: Mihez képest ellenzéki ?
Én mindig is pártpreferenciával rendelkezö, azt véka alá nem rejtö embernek ismertem - akinek a szakmai vélemény alól is kikandikált a politikai véleménye. Csak amikor a szövivöböl atyaúristen lett, belöle meg semmi, akkor kezdett el fújni a régi harcostársra.
Én mindig is pártpreferenciával rendelkezö, azt véka alá nem rejtö embernek ismertem - akinek a szakmai vélemény alól is kikandikált a politikai véleménye. Csak amikor a szövivöböl atyaúristen lett, belöle meg semmi, akkor kezdett el fújni a régi harcostársra.
London infrastruktúrája annyira fontos és korszakalkotó, hogy a taxik, buszok után most a londoni metróról szól bejegyzésem. Nem meglepetés, hogy ez a közlekedési eszköz természetesen Londonban működött először, ugyanis 1863-ban indította az első szerelvényt a város. Jelenleg…..
Szomjas madár
2014.11.23 17:17:02
Már előre lehet borítékolni a kormány propaganda minden mondatát a bevezetni kívánt internetadóval kapcsolatban. Ismét zengeni fog az egyenlő közteherviselés, a multik megadóztatása, és az ez nem megszorítás szlogen. Minden, magát valamire is tartó fidesznyik kis köcsög oda fog…..
Hova megy ez a vonat?
Az EU vasútjának átjárhatósági akadályai, 1. rész - Pálya oldal
2014.09.18 07:30:00
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Hova megy ez a vonat?
Az EU vasútjának átjárhatósági akadályai, 2. rész - Személyzeti oldal
2014.09.25 07:30:00
Az európai nemzetek fölött immár 56 éve létezik egy eleinte 6, ma már 28 tagot számláló gazdasági szerveződés, amely a jobb, hatékonyabb gazdasági-társadalmi rendszer kialakulását célozza az öreg kontinensen. Bár a tagországok közös döntése, hogy mit tekintenek közös…..
Szomjas madár
2014.09.26 15:11:32
@NAR: Sem a GPS, sem a table nem elég biztonságos arra, hogy vezethesse a mozdonyt ... de biztonságkritikus információ adására sem.
Képzeljük, mondom, csak képzeljük el, hogy elkészül a négyes metró, és ráadásul nemcsak a Virágpiacig, hanem egyenesen Budaörsig. Gondolnánk, hogy ez valami olyan különleges, más minőségű dolog, amiről még mondjuk a kínai sajtónak is be kell számolnia? (Egyébként igen, ez…..
Mindeközben Budapesten... Vitézy Dávidot fogják kinevezni a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. élére. Az Örülünk, Vincent blog egy emberként esett seggre a láthatóan senkit meg nem lepő hír hallatán. Úgy vagyunk ezzel, mint az egyszeri parasztbácsi a műrepülőbemutatóval:…..
Urbanista
Olvasónk szerint tarthatatlan a helyzet a XIII. kerületben: a folyamatos sétálóutca-építések miatt már nem lehet parkolni
2010.08.25 22:42:00
Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
Takács "Vasútgyilkos" Lászlóról pár szó annak, aki esetleg még nem ismeri: - Aba Botond (ig.: 1993-2006) vezérigazgatói főtanácsadója volt a BKV-nál, majd Antal Attiláéktól vállalkozási szerződést kapott, és 2007-ben stratégiai tanácsadóként alkalmazták (az…..
Szomjas madár
2010.06.15 12:07:32
@Rikki Harcos: "pl. a dolgozat végén az egyes járművek kilométerköltségének számításakor a vasúti járművek költségébe a pálya üzemeltetése is benne van, míg a busznál nincs"
Sajnos ez a valóság. Az úthálózatot mindenki adójából meg az üzemanyag adójából tartják fenn, mert az mindenki használja. Az út "ott van". És legalább teherautó terhelésére alkalmas módon van ott - vagyis a busz látszólag tényleg ingyen közlekedik. A vasúti pályát meg csak a vasútnak kell fenntartani.
A forintban mért költségek - ha némi torzítással is - de a ráfordított, ráfordítandó emberi munkát jelzik. És ahol az aszfaltcsíknak van bõven szabad kapacitása, ott a vasútvonal fenntartása plusz emberi munka, ami vasút nélkül megspórolható lenne.
A kellõen nagy városok között vasúti közlekedés, ha megfelelõ színvonalat tud nyújtani, képes ezt a költséget kitermelni (pl. a DB IC, ICE vonatai nyereséget termelnek).
A nagyvárosok bejáró ingázó forgalma meg még kedvezõbb körülményeket is jelent - hiszen nem kell a nagyszámú személyautó parkolásáról gondoskodni, jobb a helykihasználás menet közben is, és a közút úgyis tele van. De itt a plusz költségeket általában a "város" - a köz - állja, hogy a város élhetõ maradjon.
Sajnos ez a valóság. Az úthálózatot mindenki adójából meg az üzemanyag adójából tartják fenn, mert az mindenki használja. Az út "ott van". És legalább teherautó terhelésére alkalmas módon van ott - vagyis a busz látszólag tényleg ingyen közlekedik. A vasúti pályát meg csak a vasútnak kell fenntartani.
A forintban mért költségek - ha némi torzítással is - de a ráfordított, ráfordítandó emberi munkát jelzik. És ahol az aszfaltcsíknak van bõven szabad kapacitása, ott a vasútvonal fenntartása plusz emberi munka, ami vasút nélkül megspórolható lenne.
A kellõen nagy városok között vasúti közlekedés, ha megfelelõ színvonalat tud nyújtani, képes ezt a költséget kitermelni (pl. a DB IC, ICE vonatai nyereséget termelnek).
A nagyvárosok bejáró ingázó forgalma meg még kedvezõbb körülményeket is jelent - hiszen nem kell a nagyszámú személyautó parkolásáról gondoskodni, jobb a helykihasználás menet közben is, és a közút úgyis tele van. De itt a plusz költségeket általában a "város" - a köz - állja, hogy a város élhetõ maradjon.
Volt már sokszor arról szó, hogy az elfogyó sávban szabad-e és illik-e előremenni, ha a másikban szép libasorban gurulnak előre az autósok. Erről megoszlanak a vélemények, sokszáz kommentben feszültetek már egymásnak. László most egy érdekes dologra figyelt fel. Amikor egy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz