Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sansa

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érdekes kérdéssel keresett meg minket, egyik olvasónk. A felsőoktatásban uralkodó állapotok miatti tiltakozásként nem venné át a BA diplomáját. Kérdése arra vonatkozik, hogy mehet-e így tovább MA-ra, illetve van-e ennek bármilyen jogi következménye. Szia! A véleményedre…..
Levélírónk egy kellemetlen munkahelyi eset kapcsán gondolkodott el azon, hogy az iskolai dolgozók mentalitása megállná-e a helyét, más, profitorientált munkahelyen? Véleménye szerint a tanárok mindenből presztizskérdést csinálnak és személyes ügyként kezelik a munka kapcsán…..
Sansa 2010.06.26 07:33:09
Ez az írás hülyeség. Mi köze van a titkárságon leadott naplónak a tanárokhoz?

Én is tanár vagyok, és nem szabad általánosítani. Mindenhol más a légkör. Ahol tanítani kezdtem, szerencsére csak egy évig voltam ott, undorító volt a tanárok többsége, férfi - nő egyaránt. Mikor bemutattak már éreztem a megvetést, hogy te vagy az új, kis ismeretlen itt, és az végig meg is maradt. Az volt az első évem tanárként, adminisztrciót soha nem láttam előtte, hiába kértem segítséget, csak húzta a száját mindenki, persze év közben tanácsot azt tudtak adni, hogyan viselkedjek a gyerekkel (nem látták egy órámat se). Ha volt valami problémám,nem segített senki. Arról nem is beszélve, hogy mivel óraadóként alkalmaztak csak, kimaradtam mindenből. Szóltam, hogy szeretnék 1-2 értekzletre bemenni, mert még sose voltam ilyenen, épp hogy nem lettem leszidva, holott szerintem örülni kellett volna, hogy nem kötelező, de érdekel az iskola. elfelejtettek szólni, ha nem volt tanítás, vagy orvosi vizsgálatra kellett vinni a gyerekeket, esetleg ünnepség miatt változott az órerend... állandóan áskálódtak egymás ellen. Volt 5-6 tanárnő akik nagyon jó "barátok" voltak. Együtt mentek mindenhová, pletyiztek, persze utána egymást is kibeszélték. Szó szerint menekültem onnan.

Ahol most vagyok, 3. éve teljesen más. Más szokások vannak, más a napló, az adminisztráció, de nagyon sok segítséget kaptam, amikor idekerültem. Szeretek itt lenni, és örömmel megyek dolgozni minden nap. Itt olyan a tanári kar, mint egy nagy család. Mindenki segíti a másikat, gyakran vannak összejövetelek (főzés, kirándulás), amelyek még tovább erősítik ezt a családi hangulatot. Összetartanak a tanárok, és dolgoznak is az iskoláért. Nincs pletykálkodás. Rendszeresen értékelik a munkádat, járnak be hozzád órátlátogatni, és az azt követő értékelés során soha nem mondják azt, hogy ez vagy az rossz volt, hanem " én úgy gondolom ez a feladat hasznosabb lenne így vagy úgy.... te hogy vékekedsz?" és gyakran közös "megegyezéssel" bukkanunk rá jobbnál jobb megoldásokra. Ezen felül a tanárok is értékelik egymás munkáját, névtelenül, és gyerekek is értékelik a tanárok munkáját. szintén névtelenül, tehát le lehetne írni a másikat. Azonban soha senkinek nincs 4,00-án aluli eredménye. Még mielőtt valaki azt gondolná, hogy valami elit iskoláról van szó, elárulnám, hogy sok a hátrányos helyzetű gyereke, akik érzik hogy fontosak a tanárok számára, törődnek velük, és ahol mi is tudjuk, hogy ha összefogunk, és nem egymás ellen dolgozunk, jobb eredményt érhetünk el.
A tegnapi poszthoz kapcsolódó írást teszünk ma közzé, elodnek köszönjük!Kedves Ellenőrző blog!   Azt olvastam a minap, hogy Hoffmann Rózsa oktatási államtitkár szeptembertől visszaállítaná a buktatás lehetőségét az általános iskola második osztályának végétől.…..
Sansa 2010.06.26 06:55:07
1. mielőtt belép a gyerek az iskolába, megnézik megfelel-e a szintje, ha nem marad még az oviban

2. szellemifogyatékos gyerek nem nagyon van, aki enyhe fokban az, azt úgy könyvelik el, hogy képtelen egyes területek megértésére, és mentesítík bizonyos tárgyak alól, és mehet normál iskolába

3. az a gyerek, aki megfelel minden kritériumnak, és megbuki elsőben, az esetleg, de inkább biztosan nem tanul otthon

és igen is bukjon meg, aki nem tud számolni és írni, nekem most volt olyan ötödik osztályom, ahol nem volt osztályozás alsóban. na azt kívánom, aki kitalálta, az kapjon jó pár ilyen osztályt, és tanítson nekik matekot, magyart és idegen nyelvet.

nem tudom már ki írta, hogy nem a buktatással kellene büntetni... az nem büntetés, és mit lehetne akkor csinálni? mert én pl. 4-6 féle feladtlapot szerkesztek szinte minden órára, hogy közel minden gyerek szintjéhez alkalmazkodni tudjak. van teljesen nulla, akihez ha magyarul beszélek is néz rám, hogy ez most mit akar... meg van akivel már 12 évesen, nyilván a szintnek megfelelően folyékonyan tudok beszélni angolul. ugyan az az osztály. a nullás szintű tanuló kb. semmit nem tanult. mikor elkezdték tanulni az angolt akkor még csak dalokat, szavakat, bemutatkozást tanultunk, mindezt úgy, hogy szinte végigjátszottuk az órát,matricákat, kifestőket, képeket lehetett gyűjtögetni a jó "munkával". Ebben ő egyszerűen nem volt hajlandó részt venni. erre mi volt a szülő válasza: nem baj, nem érdekli a gyereket... Ötödikre teljesen lemaradt, heti 5-ből 1 órán a gyerekek mindig önálló feladatot kaptak, amit otthon ellenőriztem, hogy vele tudjak foglalkozni. 15-20 perc után letette a tollat és nem volt hajlandó dolgozni. itt már viszont megjelent az értékelés, és mentek a dolgozat egyesek, és én lettem a szemét, mert nem foglalkozom a fiával.
Rabyn a gyerekkori nyelvoktatás problémáját illetve értelmét, hasznosságát boncolgatja nekünk küldött levelében. Üdv! Mivel régen volt már post, gondoltam feldobok egy témát, ez pedig a nyelvtanítás lenne.  A lakótársam azt tanulja, hogyan kell 3-7 éveseket angol…..
Sansa 2010.06.26 06:26:53
Én nyelvtanár vagyok, konkrétan angol.

Nem hülyeség kisgyerekkel kezdeni a "nyelvtanítást", ugyanis fogékonyabbak, ugyanakkor nem is tanulják ők a nyelvet, inkább csak játékos formában ismerkednek vele. Megtanulnak dalokat, szavakat. Könnyen meg lehet így szerettetni velük a nyelvet, és később könnyebben tanulják.

Honnan szedted, hogy a vegyes házasságokból született gyerek fejében keveredik a nyelv? Az unokatestvérem kint él Németországban. A gyerekek születésüktől fogva az apukától a németet, az anyukától a magyart hallják. Mindkét nyelvet tökéletesen beszélik, melett pedig az iskolában már angolt és franciát is tanulnak.

Hazánkban nincs semmi baj a nyelvtanítási módszerekkel, hanem két másik nagy probléma van: a dikákok, és az oktátási rendszer.

1. A diákok: sokszor képtelenség őket motiválni, nem csak a nyelvtanulásra, más tárgyak tanulására és egyáltalán bármire is. Érdektelenek, nincsennek céljaik. Én annak idején már általános iskolás koromban tudtam, hogy tanár akarok lenni, főiskolára menni, és középiskolában letenni a nyelvvizsgát. Manapság sokan még 8.félévkor sem tudják, hogy merre tanuljanak tovább. Ez nem is lenne baj, hiszen még csak 14 évesek, a gond azzal van, hogy nem is érdekli őket. Nekik minden "hülyeség". "Hülyeség és minek az a fizika, matek, magyar, angol, rajz..." Én tényleg sokszínűen, változatosan, játékosan próbálom tanítani az angolt, gyakran hangsúlyozva és bemutatva miért is hasznos.... finoman szólva is sz.rják le. Bocsánat, de így van.

2. Az oktatási rendszer nem engedi a nyelv megfelelő tanítását:

Célszerű azt minél kisebb csoportban, 8-10fővel - ők egyre több gyerekt zsúfolnak be egy osztályba

legyen csoportbontás, kezdő/haladó - ha csak 3 ember szintje éri el a haladót, akkor tesznek még hozzájuk, mert annyi embernek nem tartható óra (ezt személysen is átéltem középiskolában. Teszten mérték fel az angol tudásod, kezdő és haladó besorolás volt, ahol a haladó csoportban 3 év végére nyelvvizsgát igértek. 60 pontos tesztet 59 pontra teljesítettem, volt utánam 57, és 39. A többi 20 ponton alul, de 15 fősre tervezték a haladót, és annyi is lett. Az, hogy én végig szenvedtem a csiga tempóban zajló 4 évet, meg 3 éven át tanultk ugyanazt a könnyvet, senkit nem érdekelt. Végül magántanárhoz mentem, hogy középfokúra tudjak készülni...)

Az egyik csoportomban 10 fő van, remekül lehetne haladni, ha nem úgy lennánek bontva, hogy ki tanul angolt, ki németet és ki franciát. Így a 10 főből van 3 kitűnő tanuloóm, akiknek jó nyelvérzéke is van, mindent rögtön megértenek. Van két gyerek, aki magyarul se tud, és hátráltatja a csoportot. Nekik külön feladtlapokat kell készítenem, met negyed annyit tudnak megtanulni egy órán, mint a "normál" képességű gyerekek.

nem adottak a feltételek: taníts színvnalasan, de eszköz nincs. kréta meg 2 magnó (amiért a nyelvtanárok verekednek) van az iskolában, semmi más. Ha nyomtani, fénymásolni akarok feladtlapokat, rejtvényeket saját pénzen.