Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Tamroka

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tartósnak bizonyult a kerékpárok fölénye Amszterdam mindennapi járműhasználatában. Legalábbis van már olyan összesített adat, amely szerint a bringázás veri az autózást. Az amszterdamiak ugyanis 2005 és 2007 között egy átlagos napon 0,87 alkalommal szálltak kerékpárra, és…..
Tamroka 2009.07.07 16:02:35
Drága fanatikus barátaim!

Ti nagyon súlyos képzavarban vagytok, ezt egyre inkább érzem.

Először is, tegye fel a kezét az, aki amúgy utál bringával munkába járni (vagy csak úgy bringázni is), igazi kínszenvedésnek éli meg ezt, de csak és kizárólag a környezet meg a mittudoménimi kedvéért mégis bringára ül minden nap!
Na, nekik (gyanítom, nem sokan lehetnek) van egyedül bármiféle erkölcsi alapjuk beszólni az autósoknak.
A többieknek (magamat is beleértve) semmi, nulla, zéró alapjuk van másoktól bármiféle áldozathozatalt várni, hiszen mi sem álodzathozatalból birngázunk, hanem azért mert szeretünk bringázni, ennyi. Ha nem szeretnénk, pusztán kényszerből mi sem tennénk én legalábbis biztosan nem.

Na és most kapaszkodjatok meg: VAN AKI NEM SZERET BRINGÁZNI!

Nem értem, hogy én ezt miért vagyok képes tudomásul venni, mások meg miért nem, de ettől még a tény, tény marad és higyjétek el, hogy aki nem szeret bringázni, azt ez a "bringázzál te rohadt szemét, mert megölöd a földet!" duma egészen biztosan nem fogja meghatni, maximum mégjobban megutálja a bringázást és a bringásokat is úgy mindenestől és inkább a szabadidejében sem pattan nyeregbe.

Igazából azt sem tudom, hogy mit akartok ezzel a kommunikációval elérni. Ha két lábon a földön járva (tekerve) nézzük a helyzetet, könnyen belátható, hogy autósok tömegei soha nem fognak bringára szállni csak azért mert mi ezt követeljük, tehát azt állítani, hogy a tevékenységünkkel majd elérjük , hogy jobb legyen a belvárosi levegő, az tömény baromság (már csak azért is, mert a levegő minőségét sok minden más, sokkal jobban befolyásolja mint az autózás).
Akkor tehát miért ez a fajta erőszakos, "mindenki bringázzon!" hozzállás?

Nem lenne sokkal jobb inkább partnerként tekinteni az autósokra és úgy kommunikálni, hogy nekik is jobb ha mi minél többen vagyunk, nekik is jobb ha épülnek nekünk külön bringautak, stb, stb, stb..., és közösen lépjünk fel a mindenkinek minél jobb közlekedési lehetőségekért? Ideje lenne már megérteni, hogy mindenki csak közlekedni akar és ha nem egymással szemben állnak, nem a másik rovására (ez persze visszafelé is igaz) akarnánk jobb feltételeket a közlekedésünkhöz, akkor talán többet lehetne elérni is.

Vagy szerintetek mégis mire jó ez az árokásás amit itt folytattok, egészen pontosan milyen eredményeket vátok ettől a bringás vs. autós, bennszülött vs. ingázó, belvárosi vs. külvárosi háborútól ami itt és több tucat másik fórumon zajlik?